Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksiköhän minua luullaan nuoremmaksi kuin olen?

Vierailija
17.08.2017 |

Mitkä seikat sellaiseen vaikuttaa? En ole ikinä polttanut, se varmaan näkyy ihossa mutta kai sitä muitakin syitä moiseen on...

Olen syntynyt loppuvuodesta-75 ja esim.eilen minua luultiin 33-35v ikäiseksi ja tänäänkin 80-luvun puolivälissä syntyneeksi.
Uusi työpaikka ja siksi ikäasiat olleet jossakin määrin pinnalla. Mutta siis samoja luuloja olen saanut osakseni säännöllisesti ja useasti ennenkin, iästä pois 5-10v.

En valita;) mietinpä vain kun niin toistuva asia..

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 41 v. ja kysytään papereita, kun ostan jotain K18. Joku joskus muistaakseni av:lla sanoi epävarmuuden tuovan sen nuoremman vaikutelman. Pätee muhun, olen kuin epävarna teini 😥

Vierailija
22/47 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan varmasti luulisin sua noin nelikymppiseksi!

Olen itse kohta 40v , ollut 21 v äiti, lapset 14-21v

Papereita kysytty kaksi krt nyt 39-vuotiaana, vaikka olenkin jotenkin tyttömäinen edelleen m ymmärrän reaaliteetit että näytän kyllä ainakin kai joku 35v....

Huomio, kukaan ei ole 40vuotiaaksi luullut kertaakaan vaikka synttäreihin 5kk .

Mutta odotas kun sanon että poika pääsi armeijasta kesällä niin meinaavat selälleen lentää.

Osa luulee ettei ole vielä edes lapsia, koska en ole vuosiin liikkunut (isojen) lasteni kanssa,,,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama. Olen pieni ja minulla on pitkät hiukset. Lisäksi rasvainen iho, joten vähän ryppyjä. Luullaan aina 10v nuoremmaksi.

Vierailija
24/47 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin esikoisen kanssa usein samassa puistossa ulkoilemassa (taapero) , muut komensivat lasta: Mene nyt kun sisko käskee. Myöhemmin jossain kaupoissa piti erikseen mainita, että minä olen äiti ja nämä kaksi ovat meidän lapsia. Vaikea itse tietää miksi näyttää nuoremmalta. Ääni lapsellinen, liikkuu vilkkaasti, pitkät kiharat hiukset, värikkäät vaatteet.Vanhin lapsenlasistani on jo lukiossa, mutta nuorinta haen usein päiväkodista. Eräs lapsista 3-vuotias Neea sanoi, ettet sinä voi olla Ellan mummi. Niin miksen voi olla? Kun sinulla ei ole edes silmälaseja.

Vierailija
25/47 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tälläinen ketju missä 40 wee mammat vakuuttavat toisilleen että näyttävät parikymppisiltä. Juupajoo, ehkä se parikymppinen jota kävin pari viikkoo sitten polkemassa olikin oikeesti 40. Enpä kuitenkaan usko.

Kertokaapa että mitä järkee koko hommassa on kun kuitenkaan ei oo mitään kuvia jaossa??

Vierailija
26/47 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tälläinen ketju missä 40 wee mammat vakuuttavat toisilleen että näyttävät parikymppisiltä. Juupajoo, ehkä se parikymppinen jota kävin pari viikkoo sitten polkemassa olikin oikeesti 40. Enpä kuitenkaan usko.

Kertokaapa että mitä järkee koko hommassa on kun kuitenkaan ei oo mitään kuvia jaossa??

Hopeakettua harmittaa kun ei voikaan olla ihan varma.

Vierailija
27/47 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh 2, itselläni jäänyt elävästi mieleen kun olimme erään ystävättäreni kanssa ns iltaa istumassa joitakin vuosia sitten ja häntä luultiin äidikseni, on minua 3v vanhempi. Se oli kyllä niin paha lotkaus hänen kannaltaan, että en viitsinyt sitä yhtään "hehkuttaa", tod verinen loukkaus..

Ap

No, tätini oli 76 ja oli risteilyllä 58- vuotiaan ystävättärensä kanssa ja ystävää luultiin hänen äidikseen.

Vierailija
28/47 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 27 ja töissä aina asiakkaat ihmettelee, että oletpas nuori työntekijä, että olet varmaan opiskelijakin vielä. Välillä jotkut puhuu lapsistaan jotain ja sanoo, että sitten joskus jos saat lapsia niin sitäjatota ja eihän sulla vielä oo lapsia kun oot noin nuori. Ei oo mutta jos tietäis iän ni ei varmaan noin sanois. Välillä ärsyttää kun pidetään oikeesti varmaan jonain 15 vuotiaana. Olin muutamia vuosia sitten pikkusiskoni (5v minua nuorempi) kanssa kaupungilla ja törmättiin hänen työnantajaansa. Pikkusiskoni (silloin n 20 v) esitteli minut isosiskonaan ni työnantaja sanoi, tarkoitit varmaan pikkusiskosi..

Vierailija
29/47 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Siihen voi vaikuttaa monet asiat, kuten kasvojen malli, äänen sävy, hiusten malli ja tyyli, pukeutuminen ja vartalon olemus.

Tiedän yhden naisen, joka vaikuttaa melkein kymmenen vuotta nuoremmalta kuin todellisuudessa on, mutta se valitettavasti johtuu vähemmän imartelevista seikoista. Tyyli pukeutua, meikata ja laittaa hiuksensa ovat hyvin lapsenomaisia. Nainen on muutenkin lyhyt ja hieman pyöreä ja siihen lisättynä kihara pottakampaus. Voisi luulla neljätoista vuotiaaksi 24 sijaan. Varsinkin, kun on laittanut saparot.

Nainen useimmiten alkaa näyttämään ikäiseltään, kun löytää oman tyylinsä ja oppii korostamaan parhaita puoliaan sekä häivyttämään huonoimpia. Toki kaikki eivät löydä omaa tyyliään koskaan. 

Vierailija
30/47 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole tärkeintä minkä ikäiseltä näyttää ulospäin vaan se mitä tuntee olevansa sisimmässään.

Vierailija
31/47 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 47v ja minua luullaan useasti 10v nuoremmaksi. Ollessani 32v minulta kysyttiin paperit, kun olin menossa yökerhoon. Se oli vähän hämmentävä kokemus.

Minä täytin juuri 34 ja kysytään kanssa paperit :D moni luulee minua 23 vuotiaaksi ja on jopa luullut alle 20v kun treenivaatteissa olen kaupassa ollut.

Vierailija
32/47 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni koko vaikuttaa, ainakin minulla. Olen siis lyhyt ja laiha. Silloin kun painoni oli tämän hetkistä painoani +14kg, ei ikinä missään kysytty papereita. Nyt kun taas olen saanut laihdutettua itseni hoikaksi, aina ollaan papereita kysymässä. 

Työpaikallani on yksi nainen jota luulin, max 26v alkoi kertoa teini-ikäisestä lapsestaan oli 14v, luoja että kahvipöydässä suut loksahtivat auki. Hän olikin siis 37v. Nätti, lapsekas ääni ja olemus vaikutti varmasti tähän, että häntä luullaan nuoremmaksi kuin onkaan.

Vierailija
33/47 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, aina kysytään paperit kun ostan alkoholia. Lisäksi liikuntaryhmässä muut äidit kerran sanoivat minulle, että ymmärrän sitten heidän puheet kun olen saanut lapsia ja hieman vanhempi. Sanoin, että minulla on kolme lasta ja olen 29v. Meinasivat, että olen lukiosta päässyt juuri.. kampaajani kysyi viimeksi ikääni ja kun vastasin hän oli aivan hämillään ja sanoi arvelleensa max 20v. Tiedä sitten, ehkä kaikki haluavat vain piristää tai sitten näytän nuorelta.

Useimmiten asia ei harmita lainkaan, mutta joskus on ollut vain seteli lenkkitakin taskussa kun olen paluumatkalla lähisiwasta hakenut saunajuomat minulle ja miehelle ja sitten onkin jäänyt juomat kauppaan, se harmittaa.

Olen polttanut aikavälin 16-25v ja sitten lopetin. Aiemmin olin toki ollut polttamatta raskauksien ajan, mutta kerran retkahtanut aloittamaan uudestaan. Nyt siis neljä vuotta polttamatta. Alkoholia juon nykyään erittäin maltilla, nuorempana tuli juhlittua kyllä. Mielestäni elän aika terveellisesti ja liikun paljon.

Vierailija
34/47 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin huvittaa tämä ketju, vaikka mua itseänikin luullaan nuoremmaksi. Itse näen peilistä ihan ikäiseni naisen.

Tupakoimattomuus on varmaan aika iso asia, koska ääni pysyy tyttömäisenä ja iho parempi kuin tupakoitsijoilla.

Mulla on aikuisia lapsia, sekä 2 v. taapero. Kun liikun taaperon kanssa niin luullaan 30+ joka vasta aloittanut lasten teon.

Mua nämä luulot ei mitenkään imartele tai vaikuta mitenkään. Lähinnä ajattelen näköharhoina ne, jos ihmettelijä tarkastelisi lähemmin, niin tajuaisi totuuden mielestäni.

N44

Vierailija
35/47 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo pitkään ihmetellyt näitä ikäkeskusteluja. Miten ihmeessä te törmäätte jatkuvasti tilanteisiin, joissa teitä luullaan jonkun ikäiseksi? Itselleni tällaista ei tapahdu oikeastaan koskaan, ei nyt eikä nuorempana. Tarkoitan siis sitä, että en milloinkaan ole kuullut kommentteja ulkonäöstäni, en positiivista enkä negatiivista. En ole kuullut näyttäväni ikäistäni nuoremmalta tai vanhemmalta, en rumalta enkä kauniilta, en lihavalta enkä hoikalta. Ei siis pienintäkään hajua, mitä minusta ajatellaan. Mikähän tässä mättää?

Vierailija
36/47 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No heippan. Mua on hiljattain luultu pahimmillaan n.15-vuotiaaksi. Oon yli 30v... Ja en oo mamma. 

Vierailija
37/47 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverit lähinnä kommentoi et näytän nuoremmalta tai en juurikaan tunnu vanhenevan. Ja kun oikeesti katson valokuvia niin olen nuoremman oloinen kuin 10 vuotta sitten ja 10 kiloa pyöreämpänä. Tuntemattomat eivät mitään kommentoi ainakaan ääneen :)

Vierailija
38/47 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvojen piirteet vaikuttaa ikämielikuvaan todella paljon. Minulla on eräs ikäiseni (38v) ystävä, joka on liioittelematta koko aikuisikänsä näyttänyt siltä, ettei hän juurikaan vanhenisi. Kasvot ovaalit ja leuka+posket pehmeämuotoiset, iho vaalea, silmät pyöreät ja kulmakarvojen kaari korkealla, siis vähän niin kuin meteorologi Mette Mannosella (joka muyteon on jo reilusti nelikymppinen!).

Jos ap:lla on vielä korkeahko ja tyttömäinen ääni, niin sekin hämää helposti.

Vierailija
39/47 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo pitkään ihmetellyt näitä ikäkeskusteluja. Miten ihmeessä te törmäätte jatkuvasti tilanteisiin, joissa teitä luullaan jonkun ikäiseksi? Itselleni tällaista ei tapahdu oikeastaan koskaan, ei nyt eikä nuorempana. Tarkoitan siis sitä, että en milloinkaan ole kuullut kommentteja ulkonäöstäni, en positiivista enkä negatiivista. En ole kuullut näyttäväni ikäistäni nuoremmalta tai vanhemmalta, en rumalta enkä kauniilta, en lihavalta enkä hoikalta. Ei siis pienintäkään hajua, mitä minusta ajatellaan. Mikähän tässä mättää?

Ole vain tyytyväinen ja rauhassa oma itsesi. Selkeästi sinussa ei myöskään ole mitään negatiivista, joka herättäisi muiden huomion. 

40/47 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama vika. Ja mä en vaan ole osannut ottaa sitä hyvin, että työelämässä tytöteltiin yli kolmikymppisenä ja luultiin suoraan koulun penkiltä tulleeksi. 43-vuotiaana kysyttiin viimeksi papereita kaljaa ostaessa ja tänä kesänä kysyttiin opiskelijakorttia Clas Ohlsonilla, olen 45....😳

Minä olen alkanut ottamaan nämä jo kohteliaisuutena.

Viimeksi kysyttiin papereita pari viikkoa sitten kun kävin Alkossa.

-N45

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi