Miksi koulussa järjestetään näitä päivä.... *¨!?!
Ärsyttää kun lapsen koulussa järjestetään näitä "kivoja " touhutaan yhdessä päiviä. Ei näistä kukaan nauti, kuka toope näitä vanhenpainillassa ehdottelee?
Tuskin opettajista on kiva päivän päätteeksi jäädä koululle jututtamaan ja viihdyttämään vanhempia ja lapsia. Saati vanhemmista työpäivän päätteeksi, mennä koululle leikkimään jotain piiri pieni pyörii prkl.
Ei niistä lapsista myöskään ole kiva mennä vapaa-ajalla kouluun.
Heippa, lähdenpä tästä työpäivän päätteeksi koululle, hymyilemään ja esittämään innostunutta ja kiinnostunutta vanhempaa.
Kommentit (111)
Tätä palstaa kun lukee niin saa pistää kiittimet ristiin kun omat penskat on jo aikaa sitten päässeet päiväkodista ja peruskoulusta 😬Kuulostaa olevan melkonen meininki nykyään molemmissa.
Vierailija kirjoitti:
Uusi OPS on suurimmaksi osin ihan täyttä potaskaa. Se mikä harmittaa on, että mun omat lapset on sen ikäisiä, että joutuvat tämän kokeilun kohteeksi. Varmasti laskee PISA ja muutkin tulokset Suomen osalta. Opetuksessakin pitää keksittyä ties mihin epäolennaisuuksiin, arvioinnista puhumattakaan.
T. Yläasteen ope
Aamen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta näihin keskusteluihinhan ei tienkään saa osallistua jos sattuu olemaan eri mieltä :)
Eräs tuttavani laittoi juuri viestiä kotimaastaan, että heillä koulun alkuun on noin kolme viikkoa, mutta kaikki kouluun liittyvä säätäminen alkaa jo vajaan kahden viikon kuluttua. Meillä on vielä aika helppoa. Hänkin on kuitenkin ihan työssä käyvä ihminen.
Saa toki ja hyvä että osallistut. Et vain taida olla hyvä vastaanottamaan kritiikkiä.
Mokkapalaäidin pitäis myös tajuta, ettei tule kiillottaan sädekehäänsä ketjuun, missä on kiukkusia vanhempia ja opettajia:)
siskonpedissä oli tästä hauska sketsi, nainen ihmetteli opetajalta eli leivon pellillisen mokkapaloja ja ostan pellillisen mokkapaloja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta näihin keskusteluihinhan ei tienkään saa osallistua jos sattuu olemaan eri mieltä :)
Eräs tuttavani laittoi juuri viestiä kotimaastaan, että heillä koulun alkuun on noin kolme viikkoa, mutta kaikki kouluun liittyvä säätäminen alkaa jo vajaan kahden viikon kuluttua. Meillä on vielä aika helppoa. Hänkin on kuitenkin ihan työssä käyvä ihminen.
Saa toki ja hyvä että osallistut. Et vain taida olla hyvä vastaanottamaan kritiikkiä.
Mokkapalaäidin pitäis myös tajuta, ettei tule kiillottaan sädekehäänsä ketjuun, missä on kiukkusia vanhempia ja opettajia:)
siskonpedissä oli tästä hauska sketsi, nainen ihmetteli opetajalta eli leivon pellillisen mokkapaloja ja ostan pellillisen mokkapaloja
Teinejä nauratti, kun kerroin, että teitte musta mokkapalaäidin. Kun en edes osaa leipoa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sympatiaa!! Meillä noi on lauantaisin! Neljä lauantaita syyskaudella. Ihan schaissea!!
Älytöntä touhua. En menis.
Voi luoja! Opet vetää viikonloppulisiä ja vanhemat sekä lapset kärsii. Sympatiat takaisin!
Heh! Luuleeko joku, että näistä maksetaan palkkaa?
t. ope
Vierailija kirjoitti:
Tätä palstaa kun lukee niin saa pistää kiittimet ristiin kun omat penskat on jo aikaa sitten päässeet päiväkodista ja peruskoulusta 😬Kuulostaa olevan melkonen meininki nykyään molemmissa.
No, kannattaa kuitenkin muistaa se mediakriittisyys. Meillä on päiväkodin vanhemmat ainakin olleet aktiivisia, yleensä kaikki paikalla joka jutussa (ja niitä järjestetään maltillisesti). Muutenkin kyllä viettävät keskenään paljon aikaa, meillä on pieni päiväkoti ja monet ovat hyviä kavereita keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sympatiaa!! Meillä noi on lauantaisin! Neljä lauantaita syyskaudella. Ihan schaissea!!
Voi luoja! Opet vetää viikonloppulisiä ja vanhemat sekä lapset kärsii. Sympatiat takaisin!
Opettajat ei ikinä koskaan saa mitään viikonloppu, lauantai,sunnuntai, ilta eikä yölisiä. Kaikki työt tehdään sillä peruspalkalla kokemuslisineen ja erityistehtävistä tulevilla korvauksilla. Erityisytehtävä on esim oppilaskuntatoiminnan vetäminen.
Vanhenpainilloista tai luokkaretkistä ei tule opettajalle yhtään senttiä lisää palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi OPS on suurimmaksi osin ihan täyttä potaskaa. Se mikä harmittaa on, että mun omat lapset on sen ikäisiä, että joutuvat tämän kokeilun kohteeksi. Varmasti laskee PISA ja muutkin tulokset Suomen osalta. Opetuksessakin pitää keksittyä ties mihin epäolennaisuuksiin, arvioinnista puhumattakaan.
T. Yläasteen opeOlen myös ystäviltä kuullut, että uuden opsin myötä oppimistilanteista on tullut entistä levottomampia. Ilmiöpohjainen oppiminen aina välillä on ihan hyvä juttu, mutta nyt koulu on menossa liikaakin sirkushuviksi ja erikoisuudentavoitteluksi. Hyvätkin oppilaat väsyvät, luokissa on enemmän hälinää, lapset valittaa päänsärkyä jne.
Tuollaista se on kyllä ollut ennen koko ilmiöpohjaisuuttakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh! Luuleeko joku, että näistä maksetaan palkkaa?
t. ope
Luulin, mutta en luule enää. Sympatiat myös opeille!
Ai herrasmunvereni mitä tuubaa. Täytyykin mennä halaamaan teiniä, joka (myös) on kiitollinen päästyään peruskoulusta pois, meistä vanhemmista puhumattakaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä oon kyllä ihan tykännyt osallistua lapsen koulun juttuihin. Ei niitä kyllä kovin paljon ollutkaan. Olen myös osallistunut hänen harrastuksensa juttuihin, ollut kuskaamassa, talkoissa, toimitsijana. Ihan mukavaa yhdessä oloa.
Niin aina löytyy joukosta yksi tällainen äippä, joka ei tajua, että meillä muilla on muutakin elämää. Kyllä minäkin kuskaan harrastuksiin ja touhuamme lasten kanssa yhdessä. Minusta se vain ei ole koulun tehtävä, järjestää yhteistä tekemistä viikonlopulle tai arki-illalle. Harvempi osallistuja näistä nauttii, sinunlaista poikkeusta lukuunottamatta.
Neljän lapsen kanssa harrastusmenoja on jo niin älytön määrä, ettei mitään ylimääräistä kaivata. Kiva on olla välillä perheenkin kanssa. Onneksi meillä on vain vanhempainillat ja yksi iltakoulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä oon kyllä ihan tykännyt osallistua lapsen koulun juttuihin. Ei niitä kyllä kovin paljon ollutkaan. Olen myös osallistunut hänen harrastuksensa juttuihin, ollut kuskaamassa, talkoissa, toimitsijana. Ihan mukavaa yhdessä oloa.
Niin aina löytyy joukosta yksi tällainen äippä, joka ei tajua, että meillä muilla on muutakin elämää. Kyllä minäkin kuskaan harrastuksiin ja touhuamme lasten kanssa yhdessä. Minusta se vain ei ole koulun tehtävä, järjestää yhteistä tekemistä viikonlopulle tai arki-illalle. Harvempi osallistuja näistä nauttii, sinunlaista poikkeusta lukuunottamatta.
Neljän lapsen kanssa harrastusmenoja on jo niin älytön määrä, ettei mitään ylimääräistä kaivata. Kiva on olla välillä perheenkin kanssa. Onneksi meillä on vain vanhempainillat ja yksi iltakoulu.
niin, onhan ne harrastukset tärkeämpiä kuin koulun jutut.
Siis onko jossain koulussa ihan oikeasti 4 kpl pakollisia lauantaita jonkun hömpän parissa pelkästään syyslukukaudella?
Koulupäivien määrä on kuitenkin vakio, joten toihan tietää melkein viikon ylimääräistä lomaa jossain välissä tai yksittäisiä vapaapäiviä.
Meillä on lukuvuodessa yksi lauantaikoulupäivä, joka edellisessä koulussa oli Unicef -kävelyä, nykyisessä on aika vapaasti valittavissa mitä luokka tekee. Tämä päivä hyvitetään, usein esim. Helatorstain jälkeinen perjantai on sitten vapaa.
Meillä on kieliluokka ja joudutaan vähän taistelemaan välillä olemassaolostamme kaupunkia vastaan, joten yhteishenkeä tarvitaan vähän tavallista enemmän meiltä vanhemmiltakin. Silti tähän on riittänyt 1-2 arki-iltaa lukuvuodessa oppilaiden ehdoilla, eli tyypillisesti leffailta koululla - oppilaat katsoo leffan, vanhemmat joko katsoo kanssa tai juttelee (enemmistö lopulta juttelee), tuodaan nyyttäriperiaatteella syötävää. Tuntuu aina työläältä meille vanhemmille, oppilaat rakastaa, mutta on lopulta ihan tosi kivaa. Aina puhutaan, että vois tehdä useammin, mutta ei lopulta kukaan jaksa/halua/ehdi tuon useammin. Ollaan käyty myös pilkillä ja piknikillä näiden toistaiseksi viiden vuoden aikana. Noissa on kyllä hyvä osanotto, mutta ryhmäkokokin on pieni, yhdysluokalla max. 20 oppilasta ja osa on ulkomaalaisia, useimmiten jenkkejä, jotka on tottuneet tuollaiseen sosiaaliseen hässäkkään koulun ohessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina se yksi yli-innokas äippä 😠 Seuraavalla kerralla pidät suusi kiinni, etkä ehdottele koulussa mitään! Leivo, osallistu ja häärää keskenäs, mutta jätä meidät muut rauhaan.
Enpä ole koskaan ehdottanut mitään. OSallistunut vain. MInulla toki ei ole kuin kaksi lasta. Ihailen kovasti erästä neljän lapsen äitiä, jonka jokainen lapsi harrastaa ja jaksaa olla kaikessa mukana.
Kuvitteletko olevasi ainoa joka osallistuu lasten harrastuksiin, toimii vaikka jojona tai muuta vastaavaa? News flash - et ole! Se on vapaaehtoista, koulun kissanristiäiset ovat pakollisia! Niistä harvoin on mitään hyötyä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli lasten todistukset hyvää ja kiitettävää täynnä, mitä helvett iä vielä pitäisi tehdä? Jos he harrastavat kilpatasolla, niin kyllä on tärkeämpää osallistua harkkoihin kuin johonkin höpölöpö-juttuihin.
Miten sitten jos lapsella on harrastuksia tuolloin. Itse kävin lapsena aina ratsastustunneilla tuohon aikaan. Eikä mistään futistreeneistäkään voi jatkuvasti pois olla jos tulee muutenkin poissaoloja esim.sairaana olon takia. Kyllä viikonloput pitäisi olla ehdottomasti kouluvapaita. Sääliksi käy kaikkia koulukiusattujakin, jotka joutuvat sinne myös lauantaisin. Jotkut teemapäivät, leirikoulut ja retket nyt eri asia, kun silloin ollaan kuitenkin pois koulun tiloista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina se yksi yli-innokas äippä 😠 Seuraavalla kerralla pidät suusi kiinni, etkä ehdottele koulussa mitään! Leivo, osallistu ja häärää keskenäs, mutta jätä meidät muut rauhaan.
Enpä ole koskaan ehdottanut mitään. OSallistunut vain. MInulla toki ei ole kuin kaksi lasta. Ihailen kovasti erästä neljän lapsen äitiä, jonka jokainen lapsi harrastaa ja jaksaa olla kaikessa mukana.
Kuvitteletko olevasi ainoa joka osallistuu lasten harrastuksiin, toimii vaikka jojona tai muuta vastaavaa? News flash - et ole! Se on vapaaehtoista, koulun kissanristiäiset ovat pakollisia! Niistä harvoin on mitään hyötyä!
Mistä sellaista sait päähäsi? Ikävää jos niin luulit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli lasten todistukset hyvää ja kiitettävää täynnä, mitä helvett iä vielä pitäisi tehdä? Jos he harrastavat kilpatasolla, niin kyllä on tärkeämpää osallistua harkkoihin kuin johonkin höpölöpö-juttuihin.
Höpölöpökoulut kyllä myöntävät kilpaharrastukseen aina vapautuksen.
Meidänkin alakoulussa on tuollaisia ja itse opettajana pidän niitä ihan mukavina, kun viihdyn töissäni ja tykkään järjestää kaikenlaista yhteistekemistä. Ymmärrän kuitenkin etteivät kaikki niistä pidä, ja mielestäni nuo voisivatkin olla ihan vapaaehtoista toimintaa. Ainakin vanhempien osalta, ettei tarvitse väkisin raahautua työpäivän jälkeen koululle. Minulle olisi ok, että myöskään lasten ei olisi pakollista osallistua elleivät itse halua.
Olen myös ystäviltä kuullut, että uuden opsin myötä oppimistilanteista on tullut entistä levottomampia. Ilmiöpohjainen oppiminen aina välillä on ihan hyvä juttu, mutta nyt koulu on menossa liikaakin sirkushuviksi ja erikoisuudentavoitteluksi. Hyvätkin oppilaat väsyvät, luokissa on enemmän hälinää, lapset valittaa päänsärkyä jne.