Miksi koulussa järjestetään näitä päivä.... *¨!?!
Ärsyttää kun lapsen koulussa järjestetään näitä "kivoja " touhutaan yhdessä päiviä. Ei näistä kukaan nauti, kuka toope näitä vanhenpainillassa ehdottelee?
Tuskin opettajista on kiva päivän päätteeksi jäädä koululle jututtamaan ja viihdyttämään vanhempia ja lapsia. Saati vanhemmista työpäivän päätteeksi, mennä koululle leikkimään jotain piiri pieni pyörii prkl.
Ei niistä lapsista myöskään ole kiva mennä vapaa-ajalla kouluun.
Heippa, lähdenpä tästä työpäivän päätteeksi koululle, hymyilemään ja esittämään innostunutta ja kiinnostunutta vanhempaa.
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on myös näiden lisäksi isoja koko perheen läksyjä. "Meidän perheen naurutaulu", "Perheen hyvät hetket kahden viikon ajalta", "Perheen yhteinen puuhalaatikko missä kivaa tekemistä sadepäiville!"
Aina vaan paranee. Meidän perheen naamataulut olis norsunveellä:)
Nyt sitten päättäjät valoja päälle. Ketä tästä pelleilystä voi syyttää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uuden OPSin mukaista toimintaa. Pakko on järjestää. t. Ope, joka ei myöskään todellakaan halua olla siellä.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, nyt kun on opettaja paikalla. Mitä olet mieltä vanhemmista, jotka eivät ikinä osallistu näihin? Itse en kehtaa olla pois, koska pelkään että minua pidettäsiin huonona vanhempana.
No meitä oli ysin vanhempainillassa paikalla kuusi äitiä (ei ollut tosiaan yhtään isää) ja opettaja sanoi, että meitä on jopa paljon.
Ja taas päiväkodissa itse työskentelevänä en ainakaan jaksa miettiä onko joku vanhempi pois esim. työn takia, joku siksi ettei kiinnosta, joku kenties sosiaalisten tilanteiden pelon takia. Järjestän esim. vanhempainiltoja sen vuoksi, että vanhemmat voisivat siellä tuoda esille niitä asioita, joita toivovat. Olisikin kivaa, kun joskus joku sanoisi, että toivoisi, että ei olisi koskaan mitään. mitä muut vanhemmat siihen kommentoisivat.
Mitäh? Entä jos perhe on useimmiten toisella paikkakunnalla viikonloput? Mökillä tai mummolassa esim. Eivät tuollaiset lauantait mitenkään onnistu kaikille ihmisille.
Mua ei kiinnosta vaikka kuka ajattelisi mun olevan huono vanhempi. En mene! Olisko ne järkevät vanhemmat kuitenkin pois tästä pelleilystä ja huonoa vanhemmuutta pelkäävät istumassa siellä koululla leikkimässä ja osallistumassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uuden OPSin mukaista toimintaa. Pakko on järjestää. t. Ope, joka ei myöskään todellakaan halua olla siellä.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, nyt kun on opettaja paikalla. Mitä olet mieltä vanhemmista, jotka eivät ikinä osallistu näihin? Itse en kehtaa olla pois, koska pelkään että minua pidettäsiin huonona vanhempana.
No meitä oli ysin vanhempainillassa paikalla kuusi äitiä (ei ollut tosiaan yhtään isää) ja opettaja sanoi, että meitä on jopa paljon.
Ja taas päiväkodissa itse työskentelevänä en ainakaan jaksa miettiä onko joku vanhempi pois esim. työn takia, joku siksi ettei kiinnosta, joku kenties sosiaalisten tilanteiden pelon takia. Järjestän esim. vanhempainiltoja sen vuoksi, että vanhemmat voisivat siellä tuoda esille niitä asioita, joita toivovat. Olisikin kivaa, kun joskus joku sanoisi, että toivoisi, että ei olisi koskaan mitään. mitä muut vanhemmat siihen kommentoisivat.
No miksi ei näitä kysymyksiä voi esim wilmassa esittää, miksi pitää järjestää näitä tapaamisia.
Ei vaan yksinkertaisesti meinaa jaksaa, työn ja arjen pyörittämisen lisäksi, mitään tällaista ylimääräistä. Kärsin myös sosiaalisten tilanteiden pelosta ja voit vain kuvitella, että ei ole minulle helppo paikka mennä tuollaisiin tilaisuuksiin.
Minä oon kyllä ihan tykännyt osallistua lapsen koulun juttuihin. Ei niitä kyllä kovin paljon ollutkaan. Olen myös osallistunut hänen harrastuksensa juttuihin, ollut kuskaamassa, talkoissa, toimitsijana. Ihan mukavaa yhdessä oloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi ei näitä kysymyksiä voi esim wilmassa esittää, miksi pitää järjestää näitä tapaamisia.
Ei vaan yksinkertaisesti meinaa jaksaa, työn ja arjen pyörittämisen lisäksi, mitään tällaista ylimääräistä. Kärsin myös sosiaalisten tilanteiden pelosta ja voit vain kuvitella, että ei ole minulle helppo paikka mennä tuollaisiin tilaisuuksiin.
Koska ryhmäkeskustelu on monesti hedelmällisempää kuin pelkkä yksilöpuhelu.
Vierailija kirjoitti:
En menis minäkään! Koulu on lasta varten! Ihan älytöntä tämä, että osallistetaan vanhempia. Missä vaiheessa koulusta tuli vanhempien koulu? Lisää näitä kommenttaja, jos vaikka viestit kulkeutuisivat myös kouluille.
Opetusministeriöön mieluummin. Koulujen päätäntävalta on monessa suhteessa rajattua.
Vierailija kirjoitti:
Minä oon kyllä ihan tykännyt osallistua lapsen koulun juttuihin. Ei niitä kyllä kovin paljon ollutkaan. Olen myös osallistunut hänen harrastuksensa juttuihin, ollut kuskaamassa, talkoissa, toimitsijana. Ihan mukavaa yhdessä oloa.
Niin aina löytyy joukosta yksi tällainen äippä, joka ei tajua, että meillä muilla on muutakin elämää. Kyllä minäkin kuskaan harrastuksiin ja touhuamme lasten kanssa yhdessä. Minusta se vain ei ole koulun tehtävä, järjestää yhteistä tekemistä viikonlopulle tai arki-illalle. Harvempi osallistuja näistä nauttii, sinunlaista poikkeusta lukuunottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin aina löytyy joukosta yksi tällainen äippä, joka ei tajua, että meillä muilla on muutakin elämää. Kyllä minäkin kuskaan harrastuksiin ja touhuamme lasten kanssa yhdessä. Minusta se vain ei ole koulun tehtävä, järjestää yhteistä tekemistä viikonlopulle tai arki-illalle. Harvempi osallistuja näistä nauttii, sinunlaista poikkeusta lukuunottamatta.
Tai sitten olen vaan onnekas, että olen saanut järjestettyä sen muun elämän ja näihin osallistumisen. No en tietenkään ole ainut vanhempi, joka siellä on harrastustoiminassa mukana, ei se pyörisikään muuten.
Aina se yksi yli-innokas äippä 😠 Seuraavalla kerralla pidät suusi kiinni, etkä ehdottele koulussa mitään! Leivo, osallistu ja häärää keskenäs, mutta jätä meidät muut rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sympatiaa!! Meillä noi on lauantaisin! Neljä lauantaita syyskaudella. Ihan schaissea!!
Älytöntä touhua. En menis.
Voi luoja! Opet vetää viikonloppulisiä ja vanhemat sekä lapset kärsii. Sympatiat takaisin!
Mitä viikonloppulisiä? Opettajille ei makseta viikonloppulisiä. Myös vesot ovat koulupäivien ulkopuolella, tavallisesti lauantaina tai lomalla, mutta ei niistä mitään lisiä makseta. Jos ei osallistu, otetaan päiväpalkka pois (tuntipalkka x 8). Jos jokin toiminta kuuluu ops:iin tai koulun lukuvuosisuunnitelmaan, se sisältyy myös peruspalkkaan. Ja turha luulla, että luokkaretkistä tms. maksettaisiin jotain päivärahoja tai matkakorvauksia.
Vierailija kirjoitti:
Aina se yksi yli-innokas äippä 😠 Seuraavalla kerralla pidät suusi kiinni, etkä ehdottele koulussa mitään! Leivo, osallistu ja häärää keskenäs, mutta jätä meidät muut rauhaan.
Enpä ole koskaan ehdottanut mitään. OSallistunut vain. MInulla toki ei ole kuin kaksi lasta. Ihailen kovasti erästä neljän lapsen äitiä, jonka jokainen lapsi harrastaa ja jaksaa olla kaikessa mukana.
Mutta näihin keskusteluihinhan ei tienkään saa osallistua jos sattuu olemaan eri mieltä :)
Eräs tuttavani laittoi juuri viestiä kotimaastaan, että heillä koulun alkuun on noin kolme viikkoa, mutta kaikki kouluun liittyvä säätäminen alkaa jo vajaan kahden viikon kuluttua. Meillä on vielä aika helppoa. Hänkin on kuitenkin ihan työssä käyvä ihminen.
Ei kiitos! Eiköhän se koululle tule pian selväksi ihan vanhempien joukkokatoamisena, että uusi opsi oli ja meni.
Vierailija kirjoitti:
Mutta näihin keskusteluihinhan ei tienkään saa osallistua jos sattuu olemaan eri mieltä :)
Eräs tuttavani laittoi juuri viestiä kotimaastaan, että heillä koulun alkuun on noin kolme viikkoa, mutta kaikki kouluun liittyvä säätäminen alkaa jo vajaan kahden viikon kuluttua. Meillä on vielä aika helppoa. Hänkin on kuitenkin ihan työssä käyvä ihminen.
Tietenkin saa, mutta eikö sun pitäis olla leipomassa mokkapaloja.
Mä en ajattele mitään jos joku vanhempi on pois, olen yläasteen opettaja. Luistan mahdollisimman paljon itsekin kolmen oman lapseni höpölöpöjutuista koulussa.
Pidän myös omat vanhempainillat lyhyinä ja faktapitosina. Meinaa itsellä omien lasten vanhempainilloissa pää hajota jos vanhempainilta aloitetaan vaikka jollain "kivalla" tutustumisleikillä. Vaikka kaipa sitä on olemassa vanhempia ja opettajia, jotka niistäkin tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin saa, mutta eikö sun pitäis olla leipomassa mokkapaloja.
Mun leipomistaidot on niin onnettomat, että ei olisi mitään järkeä leipoa . Tässä on hyvää aikaa nyt surffailla, kun odottelen lasta hallilta.