Ystävän syntymäpäivälahjaan rahaa 6 euroa, mitä annan?
Rahat on nyt tosiaan tiukilla. Ystävä täyttää pyöreitä, 30v. Tiedän jo etukäteen että on saamassa muilta hienoja lahjoja, yksi maksaa benji-hypyn, toinen osti kalliin jäätelökoneen ja loppujen lahjojen hintaluokaksi veikkaan 50-150€
Mitä ihmettä minä teen? Haluaisin kovasti mennä mutta hävettää antaa joku romu/suklaalevy kun muiden lahjat ovat tuota luokkaa.
Kommentit (50)
Kotitekoinen mustikkahillo olisi muuten myös hyvä lahja. Moni ei viitsi itse mennä mustikkaan tai hilloa keitellä. Ja siihen taas sievä tölkki.
Mäkin sanoisin että leivot itse jotain hyvää ja pakkaat nätisti. Mukaan voi laittaa jonkun itse tehdyn lahjakortin just tyyliin "vien sinut syömään ja leffaan" tai joku missä olet hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vie kukkasia.
Jos ehdit luontoretkelle, voisit poimia muhkean kimpun oikeita aitoja kauden kukkasia. Puistellaan ötökät pois ja sidotaan langalla tai lahjanauhalla, mitä kotoa löytyy - täysin ilmaista tähän asti.
Itse rakastan henkilökohtaisten korttien askartelua (aina pieneksi muutaman sivun "lehdeksi" asti). Korttiin voi kirjoittaa / liimata runoja, kuvia, mietelauseita ikäkauteen liittyen, viitata yhteisiin muistoihin vuosien varrelta jne. Näitäkin tarvikkeita voi löytyä kotoa ilmaiseksi tai kirpparilta halvalla. - Mielikuvitus lentämään, kirjastosta tai netistäkin voi löytyä malleja.
Rakastaisin tällaista omaperäistä "vaatimatonta" lahjaa, jonka aikaansaamiseksi antaja on nähnyt vaivaa luultavasti paljon enemmän kuin ne leivänpaahdinten ostajat (toki kunnia heillekin :).
Eikä mitään turhia nöyristeleviä selityksiä rahattomuudesta! Onnittelet ystävääsi sydämellisesti ja ojennat tuomisesi kuten muutkin vieraat.
Missäpäin asut? Täällä olisi jääkaapissa fresita pullo vailla juojaa kun itse en juo ja en ole vielä eteenpäin kerennyt antaa :D ei ehkä mikään paras lahja mutta tuohon kukkapuska lisäksi niin on ihan kelpo lahja.
Tee joku muisto albumi johon liimaat yhteisiä kuvia ja kirjoitat ylös muistoja, runoja tai mitä ikinä mieleen tuleekaan. Tai vaikka kaunia purkki johon kirjoitat 30 kirjettä joissa kerrot miksi olet ylpeä hänestä, miksi olet kiitollinen hänelle.. itse ainakin pitäisin tällaisesta lahjasta enemmän ja jäisi vuosiksi mieleen toisin kuin jäätelökone.
Vierailija kirjoitti:
Missäpäin asut? Täällä olisi jääkaapissa fresita pullo vailla juojaa kun itse en juo ja en ole vielä eteenpäin kerennyt antaa :D ei ehkä mikään paras lahja mutta tuohon kukkapuska lisäksi niin on ihan kelpo lahja.
Vaikka tällä palstalla on paljon p***aa, niin silti täällä on yllättävän useinkin tällaisia ihania viestejä, jotka antavat taas uskoa ihmisyyteen!
Raaputusarpa tai tee lotto/jokeri ystäväsi syntymäpäivänumeroilla
Eurolla paketti/lahjarasia ja vitosen seteli sisään. Käteen anna myös kukkasia, jotka voit pihinä kerätä jostaikin luonnosta, tai naapurin kukkaruukusta (luvan kanssa tietysti).
Yksi upea ruusu ja kirjoita tai etsi hyvä runo, minkä lausut päivänsankarille. Arvostaisin itse kovasti tuollaista persoonallista huomionosoitusta. Parhaat lahjat koskettavat tunnepuolella, maljakot yms. ovat ihan turhia ja noloja. Onko mahdollisuus osallistua kimppalahjaan, jos tuntee saajan maun? Mutta "less is more"' usein!
Itse tehty hillo tai yrttisuola (esim. kuivatusta ruohosipulista tai lipstikasta ja merisuolasta), kuivatut sienet tai marjat, jokin leivonnainen, itse tehty kaunis kortti, jossa on jotain hyvin mietittyä sisältöä juuri tälle saajalle. Jos kotona sattuisi olemaan valmiina nättejä purkkeja ja ehkä kori niille, niin aina parempi. Esim. marjajauheet ovat kaupassa kullan kilohinnoissa. Itse poimittuja mustikoita voi kuivata uunissa ja jauhaa morttelissa. Kivaan purkkiin ja nauha koristeeksi. Minä ainakin ilahtuisin kaikista noista. Kerran sain itse tehdyn sarjakuvan, jonka juoni liittyi kaverin ja minun elämään. Ei maksanut monta senttiä, mutta jäi mieleen ja on vieläkin tallessa, toisin kuin moni kalliimpi lahja.
Mä veisin jotain hyvää kahvia tai teetä riipuen siitä kumpaa juo.
Mulla ois tossa kassilinen vastaanottokeskukseen meneviä teräskattiloita - vie ne!
Kukat ja kortti! Klassinen lahja, edullinen, ja voit vielä lisäksi vähän mainita jos haluat että nyt on rahat tiukilla, tosystävä ymmärtää
Ruusu ja hyvää erikois teetä olisi myös aika mukava.
Kahvia, teetä, suklaata tai kukkia.
Ostin keväällä ystävälleni Bronnleyn palasaippuan. Maksoi muistaakseni juuri tuon 6 euroa. Oli ainakin henkilökohtainen. Ja kaunis pakkaus.
Vierailija kirjoitti:
Ihana <3
Écusson Cuvée Spéciale Brut - ranskalainen omenasiideri valtion putiikista. Hinta 5,02. Samppanjamenetelmällä valmistettu ja on skumppapullossa - eli täydestä menee! Jää rahaa vielä onnittelukorttiinkin.