Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävän syntymäpäivälahjaan rahaa 6 euroa, mitä annan?

Vierailija
17.08.2017 |

Rahat on nyt tosiaan tiukilla. Ystävä täyttää pyöreitä, 30v. Tiedän jo etukäteen että on saamassa muilta hienoja lahjoja, yksi maksaa benji-hypyn, toinen osti kalliin jäätelökoneen ja loppujen lahjojen hintaluokaksi veikkaan 50-150€

Mitä ihmettä minä teen? Haluaisin kovasti mennä mutta hävettää antaa joku romu/suklaalevy kun muiden lahjat ovat tuota luokkaa.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie kukkasia.

Vierailija
2/50 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse jotain. Osaa varmasti arvostaa mietittyä ja itse tehtyä lahjaa. Tai sitten lainaat joltain rahaa ja maksat takaisin kun sitä rahaa tulee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin synttärisankari niin minulle olisi tärkeintä että sinä, ystäväni, tulet paikalle. Vaikka ilman lahjaa. Jos haluat niin voit ostaa vaikka kukkia tai kauniin kortin. :)

Vierailija
4/50 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparille. Joku iso vati jonka pohjaan kirjoitat vaikka "syksyllä vien sinut haluamaasi ensi-iltaa" elokuviin tms. Älä lupaa kallista niin ei tule paineita.

Siihen päälle ostat jotain herkkua, mitä nyt vaik 4e saa ja mistä hän tykkää.

Vierailija
5/50 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie kukkasia.

Kuka on kuollut?

Vierailija
6/50 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin veisin kukkia!

Vierailija
7/50 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukas kahvipaketti.

Vierailija
8/50 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on tosi ystävä, niin sille voi suoraan kertoa, että sulla ei nyt ole rahaa lahjaan. 

Milloin synttärit ovat - onko aikaa vaikka kutoa sukat, syksyhän tekee tuloaan? :)

Itse arvostan itsetehtyjä lahjoja paljon enemmän kuin kallista roinaa, olisin tosi onnellinen jos joku kutoisi minulle sukat (yleensä itse kudon kaikille). 

Vierailija
9/50 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hali, pusu tai lämpimät villasukat jos jotain rahallista.

Voi jopa antaa lahjaksi lastenvartiointikortin tms lunastettavan palvelun.

Vierailija
10/50 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ystävä on läheinen, kirjoita kirje. Kerro, mistä pidät hänessä ja millaisia visioita sinulla on ystävyyssuhteen tulevaisuudesta jne. Itse olen antanut ystävilleni myös mixtapeja (cd-levyjä) "meidän biiseistä", joita voi fiilistellä vaikka automatkoilla. Itse lukisin mieluummin sydämellisen kirjeen kuin vastaanottaisin jäätelökoneen.

Vierailija
11/50 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin ruusukimppu 4,99 on hinta- laatu suhteelta hyvä.Isot ruusut ja kestää hyvin.

Vierailija
12/50 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan myös että käyt kirpparilla tai selaat tori.fi. Katso mitä tuolla rahalla saisi, ja mieti mistä pitäisi. Esim keräilekö jotain, tai onko kiinnostunut jostain tyylisunnasta.

Vierailija
13/50 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai anna joku lupaus: peset ikkunat,vahdit lapsia,hierot niskaa. Jotakin mitä tiedät ystäväsi arvostavan koska ei osaa tai ehdi itse tekemään.

Vierailija
14/50 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit minun ystävä niin en haluaisi sinulta mitään! Haluaisin, että ostaisit niillä vähillä rahoilla jotain itsellesi, vaikka ruokaa. Ehdottomasti haluaisin sinut juhliin ja olisin siitä iloinen, että tulisit juhliin.

Vierailija
15/50 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampurilaisateria

Vierailija
16/50 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos löytyisi pari euroa lisää, niin saisi jo skumppapullon.

Jotain itsetehtyä kauniisti pakattuna, esim. saaristolaisleipä. Mustikoita muutama litra, tai kantarelleja.

Vierailija
17/50 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat lupauksen jostain auttamisesta, ikkunanpesusta tms. Jos ystävä järjestää itse juhlat , niin tarjoudu tarjoiluavuksi, niin että juhlittava voi keskittyä juhlimisen.

Vierailija
18/50 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ystävälläsi on lapsia niin tee "lahjakortti" että olet lastenvahtina vaikka 3 iltaa 😊 ja vaikka ruusu ja suklaata?

jos ei lapsia niin tee "lahjakortti" esim tarjoat pikkujoulut ystävällesi ruuan ja juoman kera ravintolassa

Vierailija
19/50 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tekisin mustikkapiirakan. Metsässä on nyt tosi paljon tosi isoja, ihan pensasmustikan kokoisia mustikoita. Piirakkatarpeita varten et niitä kauaa kerää.

Jotain aineksia sulla kuitenkin on kaapissa, munat, jauhot, sokeri, kermaviili, tms. ei liikaa maksa.

Kertisvuokaan tai sitten omaan, musta ei ole paha hyvälle ystävälle sanoa, että nyt ei ollut muuta, niin tein omaan vuokaan, että mitään kiirettä ei ole, mutta jossain vaiheessa voin ottaa sen takaisin.

Sellofaania tai kinkkupussi ympärille ja nättiin pakettiin, kirjoita lisäksi kirje, jossa muistelet menneitä ja kerrot, mitä ystäväsi sulle merkitsee.

Mä itse ainakin kokisin, että tässä kaikessa on tosiaan ajateltu ystävää eikä vaan hätäisesti duunin jälkeen haettu satasella joku iittalan vaasi.

Vierailija
20/50 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin ystäville ei tarvitse antaa lahjoja eikä varsinkaan kalliita. 30-vuotiaalla kun yleensä on muutenkin kaikkea mitä se tarvitsee ja rahaa ostaa jos ei ole.

Mutta jos oikeasti haluat muistaa häntä niin esim. kantarellit olisivat loistava lahja. Niitä on tänä vuonna tosi hyvin ja ne ovat kauniitakin. Ehkä voisit käyttää rahan johonkin sievään pikku koriin missä annat ne? Kantarellit on myös helppo kuivata ja antaa nätissä lasitölkissä. Jos kuivatut kantarellit jauhaa ja sekoittaa voihin, saa maailman parasta maustevoita. Herkkutatti toimii myös maustevoissa täydellisesti mutta niitä ei ole tänä vuonna juurikaan.

Tai leivo leipää. Mitään ei ihminen arvosta niin kuin kotitekoista leipää. Tai pikkuleipiä, jotka voi nekin laittaa sievään tölkkiin tai koriin.

Muutenkin aikuisille jos on pakko viedä jotain on parasta viedä jotain minkä voi syödä pois kun krääsää on kaikilla riittämiin. Tietysti lahjansaajan mieltymykset vaikuttavat siihen mitä kannattaa viedä.

Mutta tosiaan, jos ei voi laittaa lahjaan rahaa, on laitettava aikaa. Ja sitä useimmat aikuiset arvostavat paljon enemmän. Itse esim. arvostaisin suunnattomasti villasukkia koska kaikki  mummoni ovat kuolleet ja itse olen huono kutomaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi