Mies, haaveiletko naisesta joka tekisi kaikki kotityöt ja hoitaisi lapset (jos niitä teillä olisi) eikä sinun tarvitsisi tehdä mitään niistä ellet erityisesti halua?
Tekisi mukisematta kaikki ns. naisten työt kuten ruuanlaitto, siivoaminen, pyykinpesu. Olisiko sellainen nainen unelmasi?
Kommentit (24)
Haaveilen olevani mies joka tekee kotityöt ja hoitaa lapset.
En ellei nainen ole päiviä kotona. Haluan kotitöiden menevän 50-50, jos ollaan molemmat duunissa
Mieluummin töissä käyvä vaimo kuin kotirouva. Kotityöt puoliksi.
Mun ex-mies haaveili tästä. Tai luullakseni se haaveili siitä, että kotityöt ja lastenhoito jaetaan tasan, mutta kuitenkaan hänen ei olisi koskaan tarvinnut tehdä mitään tylsää tai epämiellyttävää, tai tehdä väsyneenä mitään, tai vähentää omia menoja tai harrastuksia.
Mä haluaisin olla tuollainen kotirouva ja kodin hengetär. Leipoisin pullat, pitäisin kodin siistinä, hoitaisin lapser ja laittaisin miehelle oluet kylmään, jotta voi nauttia yhden kun saapuu töistä.
Harmi että nykyajan miehet kaikki haluaa työssäkäyvän puolison, eivätkä arvosta kodinhoitoa ja lastenkasvatusta. Ei ihme että ihastun aina amerikkalaisiin miehiin. :D
Varmaan olis ihan mukavaa tiettyyn pisteeseen. Ainakin mieluummin kuin niin, että vaimo on kotona, mies käy töissä ja silti kaikki kotityöt jaetaan puoliks.
Mut en voi sanoa unelmoivani.
Ongelma tuossa, on se että, sen miehen pitäs tienata niin paljo, että on varaa kotivaimoon. Eikä Nalle taida olla vapaana
Anoppi ja appi haaveilevat miehelleni tuollaista naista. :D Kuulemma miehelle kuuluu vain työssä käynti, nainen hoitaa lapset. Meillä vaan kun on vakaumussyistä kasvava suurperhe, niin se tarkoittaisi, että minun työmääräni kasvaisi vuosi vuodelta, eikä mies silti saisi osallistua (ainakaan liikaa, heidän mielestään) lastenhoitoon ja kotitöihin. Ei vaan toimi käytännössä tuollainen yhtälö vaan hommaa riittää kummallekin, eikä meillä kummallakaan ole halua toteuttaa tuollaista perhemallia.
Naiset kuitenkin tekevät edelleen valtaosan kotityöstä ja lastenhoidosta, vaikka ovat samaan aikaan myös työelämässä. Näin ainakin niissä perheissä, jotka minä tunnen. 50/50% miehiä näyttää olevan vain nettimaailmassa.
Eksäni sai tuollaisen vaimon ja haluamansa illuusion siitä että on vieläpä ahkera, kunnollinen ja osallistuva perheenisä, kunnes lähdin. Puheissa työt meni 50-50, todellisuus oli ihan toinen. Vieläkin miehen suku ällistelee kuinka jätin niin hyvän miehen.
Just äsken itkin salaa vessassa, kun oon niin helvetin väsynyt tekemään kaiken yksin! Lohduttaudun sillä, että ottamalla eron työmäärä vähenee rutkasti. Ei miehen pyykkiä, tiskejä, tahroja, murusia ym. muita sotkuja. Ei tarvitse tehdä ruokia niin suuria määriä eikä ruokaostokset ole enää niin painavia. Otan eron vielä tämän vuoden aikana. Meillä alkaa ihana helpompi elämä lapsen kanssa. Isä ei hoida lastaan mitenkään eikä juuri leikikään koskaan joten lapsi ei hirveästi menetä erossa.
Ymmärrän oikein hyvin, jos monikin mies haaveilee sellaisesta puolisosta! Olisin itse onneni kukkuloilla, jos löytäisin vastaavanlaisen miehen!!
Vierailija kirjoitti:
Naiset kuitenkin tekevät edelleen valtaosan kotityöstä ja lastenhoidosta, vaikka ovat samaan aikaan myös työelämässä. Näin ainakin niissä perheissä, jotka minä tunnen. 50/50% miehiä näyttää olevan vain nettimaailmassa.
Nähtävästi naiset eivät halua tylsää tasa-arvoista miestä vaan miehen isolla ämmällä, joka ei "akkain hommia" tee
Ihan käsi sydämellä: kukapa ei (sukupuolesta riippumatta) haaveilisi siitä, ettei tarvitsisi tehdä mitään kotitöitä.
Mun mies oli yhdessä vaiheessa puolisen vuotta lasten kanssa kotona, ja silloin oli kyllä ihanaa tulla töiden jälkeen siistiin kotiin, jossa oli ruoka odottamassa ja lapset tyytyväisinä. Haaveilen vieläkin tuosta ajasta... Toki tein itsekin tuolloin kotitöitä viikonloppuisin, mutta arkisin ei tarvinnut muuta kuin leikkiä lasten kanssa.
Kyllä, sen takia minulla onkin venäläinen vaimo. suosittelen lämpimästi, he tietävät kuka on perheen pomo
Vierailija kirjoitti:
Ihan käsi sydämellä: kukapa ei (sukupuolesta riippumatta) haaveilisi siitä, ettei tarvitsisi tehdä mitään kotitöitä.
Mun mies oli yhdessä vaiheessa puolisen vuotta lasten kanssa kotona, ja silloin oli kyllä ihanaa tulla töiden jälkeen siistiin kotiin, jossa oli ruoka odottamassa ja lapset tyytyväisinä. Haaveilen vieläkin tuosta ajasta... Toki tein itsekin tuolloin kotitöitä viikonloppuisin, mutta arkisin ei tarvinnut muuta kuin leikkiä lasten kanssa.
Mutta että joku kotiorja? Minulla käy siivooja, auton renkaat vaihdatan huollossa, syön ravintolassa, tilaan kotiin kauppakasseja, maksan naapurin teinille ruohonleikkuusta jne. Kyllä elämäänsä saa helpotettua orjuuttamatta toista.
En haaveile. Lasten hoito/ lasten kanssa oleminen on ihan parasta. Minun on jotenkin vaikea ymmärtää, että ihmiset hankkivat lapsia, eivätkä sitten halua olla niiden kanssa.
Kotityöt toki on toinen asia. En haaveile, että vaimo tekisi ne kaikki - koska se ei ole reilujako. Mutta ei se haittaisi, jos ne tekeytyisivät jotenkin itsestään.
Mutta suhteen kannalta 50/50 jako on ideaali. Roolia voi toki elämäntilanteen mukaan vaihdella (jos toisella enemmän kiire töissä, toinen joustaa kotona), mutta periaatteena se on paras.
Jostain kumman syystä kuin pyykkikori on puolillaan naisen pakko pestä pyykit, mies voi odottaa vielä että pyykki kori on ihan täynnä ja pesee pyykin vatsa silloin. Jostain syystä naisen aina myös pakko tiskata heti kuin on vähänkin tiskiä, mies taas voi odottaa että tiskiä kerääntyy enemmän ja tiskaa sitten kunnolla, Imuroinnissa, naisen on pakko imuroida kerran viikossa vähintään, miehen kerran kuukaudessa.
Uskon että noin.98% miehistä suostuu tekemään kaikki myös, jos saa päättä myös aikataulusta. Joten päähäni ei mahdu miten on miesten vika, että he eivät kotitöitä, naisen aikataulussa. Ei ole kumminkaan mitään tieteellisesti todistettua aikaa kauan pyykkien kannattaa olla pyykkikopassa, tai tiskit altaassa.
En, koska en halua lapsia. Ajatuskin perhe-elämästä ahdistaa. Muuten kyllä teen oman osani kotihommista suhteissa, kotityöt on ihan pikkujuttu joka on aina hoitunut ilman riitoja.