Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvankäsittelyohjelma?

Vierailija
16.08.2017 |

Olen tykännyt Gimpistä, mutta nyt käytössä oleva 2.8 avautuu järkyttävän hitaasti eikä anna tallentaa jpg tai muunakaan tuttuna muotona. Mistä uusi hyvä samantyylinen ohjelma? Mielellään ilmainen, mutta jos ei ihan mansikoita maksa ja on oikeasti hyvä, voin harkita. Win 10 käytössä koneella, eli läppärissä käytän.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on PhotoFiltre, saa silläkin jotain aikaan. Kevyt on ja ihan perushyvä, jos kuvankäsittelystä jotain tiedät.

Vierailija
2/12 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vaan wareta Photoshop CS:ää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä uudessa gimpissä tallentaminen tarkoittaa sen omassa natiivissa muodossa tallettamista, jpeg ym exportataan. HTH.

Vierailija
4/12 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaan osaa. Export jpg jne.

Vierailija
5/12 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan sama tallennuksen kanssa kun en ole enää muutenkaan tyytyväinen tuohon. Ihme tylyttämistä taas. Tyhmä olin kun kysyin täältä...

Vierailija
6/12 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on siinä näytön ja tuolin välissä jos ei viitse edes tuon vertaa ohjelman käyttöä opetella.

Tallennus onnistuu kymmenillä eri tiedostomuodoilla parilla klikkauksella.

Mutta vastauksena kysymykseen kokeile Paint.NET

Ilmainen ja simppeli.

Vierailija
8/12 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko gimpissä on normaalin ihmisen ympyränpiirtotyökalu?

Vierailija
9/12 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jokerivaihtoehtona Paint Shop Pro 7.04 vuosimallia 2000. Ihan totta! Äärimmäisen toimiva, nopea ja helppokäyttöinen ohjelma edelleen. Kyllä olen Gimpit ja Photoshop CS:t kokeillut, mutta aina palannut tuohon muinaisjäänteeseen.

Vierailija
10/12 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

GIMPpiä olen pariin kertaan kokeillut ja aina todennut käyttökelvottomaksi turhakkeeksi. Kertoohan sekin nyt jo paljon, että jemmaillaan JPG-tallennukset exporttiin. Millainen imbesilli edes tekee tuollaisen suunnitteluratkaisun?

Vierailija
11/12 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan että jpg siirtyi exportin taakse jos se herättää edes muutamankin ihmisen olemaan käyttämättä sitä työtiedostomuotona. Jpg on häviöllinen formaatti ja jokaisella tallennuskerralla laatu kärsii. Eikä se edes ymmärrä tasoista mitään.

Vierailija
12/12 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Photoshop CS2:n sai vuosia ladata ilmaisohjelmana, tai niin sitä ainakin isot lailliset softasivustot markkinoivat ja niin sen tilanne yleisesti käsitettiin. Nyt kun googlettelin niin jotain näyttäisi muuttuneen. En kyllä usko, että sen käytöstä vieläkään käräjille joutuu. Joillain sivuilla se näyttää edelleen olevan ladattavissa mutta nyt siinä lukee "commercial".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi