Tänään meillä syödään makkarakeittoa
400 g lenkkimakkaraa 0,89 e
keittojuurespussi 0,39 e
600 g perunaa 0,45 e
= 1,73 e.
Mausteet löytyvät omasta takaa. Tuosta syö minä, mies ja 2,5 v lapsi eli 0,58 e per annos. Lisäksi reissumiestä 0,50 e /pussi ja maksamakkaraa 1,05 e. Leivästä ja maksamakkarasta toki jää myös ilta- ja aamupalalle. Ei kaikista terveellisintä, mutta ei nyt kaikista pahintakaan pumpulle.
Kommentit (18)
Minä tekisin puolikkaan annoksen että tulisi halvemmaksi...
Makkarakeitto on ihan hyvänmakuista, vielä parempaa tulee siskonmakkaroilla.
Hyvää ruokaa, itse lisäisin vielä vihanneksia, jos rahaa riittää.
Vierailija kirjoitti:
Olette varmaan lihavia
No ei onneksi. Vähän alkaa vain näin loppukesästä olla rahat loppu, kun ollaan tehty miehen kanssa molemmat kesäopintoja.
Huhhuh. Meillä syödään makkarakeittoa noista aineksista 2 pvää (2 aikuista ja teini).
Meillä tänään rosmariinipossua ja paistettuja perunoita. Ruuan hinnaksi tuli 8€ ja siitä riittää 2 pv/3 henkeä
Siis raaka-aineita noin puolitoista kiloa + vesi. Ja tuosta söisi 3 hlöä kaksi päivää? Kovin on vaatimaton annoskoko!
Vierailija kirjoitti:
Siis raaka-aineita noin puolitoista kiloa + vesi. Ja tuosta söisi 3 hlöä kaksi päivää? Kovin on vaatimaton annoskoko!
3dl/ annos. Yksi riittää oikein hyvin kun ottaa 1-2 leipäsiivua. Ei jää nälkä, ollaan kai pieniruokaisia (mieskin vaikka treenaa salilla 5pv/vko). Tosin syödään 2 lämmintä ruokaa päivässä lähes joka päivä mutta yhtä pieniä annoksia kummatkin.
Meillä syötiin tänään 3 pakettia valmiita porkkanalättyjä, eiliset jämät tuunattuna snellun kinkkupussilla ( kinkkupasta) ja salaattia vihanneksilla ja kyytipoikana 2 litraa maitoa ja hilloa.
Tietty aamupalat jo menneet ja kotona olleet syöneet hedelmiä välipalaksi.
Illalla syödään vielä tuhti iltapala, välipalaksi menee marjoja puskasta.
En viitsi edes laskea, mutta 1200 euroa menee kauppaan kuussa.
2+4
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh. Meillä syödään makkarakeittoa noista aineksista 2 pvää (2 aikuista ja teini).
Meillä tänään rosmariinipossua ja paistettuja perunoita. Ruuan hinnaksi tuli 8€ ja siitä riittää 2 pv/3 henkeä
Siis annoskoko teillä on 100g perunaa, n. 65 g makkaraa+ keittojuurekset/ syöjä ja ateria?
Kovin on dietillä olevien kääpiöiden annoksia nuo...
Älkää nyt arvostelko toisten pieniruokaisuutta.
Hyvä vaan olla vähävirtainen. Itse kun ruokkii neljää aktiivista ja reipasta lasta ja itsekin on reippauteen ja työntekoon taipuvainen, niin sitä ruokaa menee ihan tuhottomasti! Mielummin olisin laiskan, hiljaisen, elottoman perheen äiti. Semmoset hiljaiset, näkymättömät ja hajuttomat ja tahdottomat lapset ja aikuiset ei varmasti tarvi tälläisiä määriä ruokaa.
Eläköön ihan tavallinen kotiruoka! Ei makkara oo synti silloin tällöin syötynä, keitossa sitä ei niin hirveästi ole, verrattuna johonkin grillailuun.
Meillä tehdään siskonmakkarakeitosta kaksi versiota, aikuisille chilin kanssa, molempiin paljon sileälehtistä persiljaa. Eskarilainen aina innoissaan mukana ruoanlaitossa.
Jos jatkatte soppa-aterioita rahatilanteen parannuttua, treenaava voi heittää omaan annokseensa lisäksi raejuustoa. Mut ihana, että teette sentinvenytyskaudellakin ruokaa itse. Einekset (alennetutkaan) eivät koskaan ole edes säästöä, vaikka yksi ateria olisikin halpa.
Mää koittaisin ruokkia meidän tenevia kauhallisella soppaa niin tulis riita ja kaikki olisi hirveän pahalla päällä. Voisinkin koittaa tuollaista laihaa soppaa ja ruisleivän palaa töistä kotiin palaavalle miehelle.. Vois jäädä lopun päivän hommat tekemättä..
Tarviiko oikeasti teidän tehdä mitään?
Vierailija kirjoitti:
Olette varmaan lihavia
Olet varmaan typerä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis annoskoko teillä on 100g perunaa, n. 65 g makkaraa+ keittojuurekset/ syöjä ja ateria?
Kovin on dietillä olevien kääpiöiden annoksia nuo...
No en mä ole koskaan punninnut perunoiden määrää mutta 1 sininen lenkki, perunoita ja soppajuureksia.
t. 193/108, 163/63 ja 176/70 kääpiöt;D
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt arvostelko toisten pieniruokaisuutta.
Hyvä vaan olla vähävirtainen. Itse kun ruokkii neljää aktiivista ja reipasta lasta ja itsekin on reippauteen ja työntekoon taipuvainen, niin sitä ruokaa menee ihan tuhottomasti! Mielummin olisin laiskan, hiljaisen, elottoman perheen äiti. Semmoset hiljaiset, näkymättömät ja hajuttomat ja tahdottomat lapset ja aikuiset ei varmasti tarvi tälläisiä määriä ruokaa.
Paitsi että me ei olla hiljaisia, näkymättömiä, hajuttomia eikä tahdottomia - laiskoista puhumattakaan:D Kuten sanottu käydään salilla, jumpassa, vesijuoksemassa jne hyötyliikunnan lisäksi. Aktiivisia ja eläväisiä ollaan:D Kaikki ei vaan ole suuriruokaisia, meillä annoskoot on ihan "suositusten" mukaisia.
Tein eilen siskonmakkarasoppaa. Helvetin hyvää. ABAMBALOA OLEADOO! AIAIAI!