¤¤¤ SISUNAISET ¤¤¤ 3.4.2006
Kommentit (26)
Voi ei!
Just tajusin, että multa jäi väliin tämäkin punnitus. Aamulla piti lähtee hirveällä hässäkällä lasten kanssa tk:n labraan pojan pissanäytettä antamaan. Toivottavasti ei ole tulehdusta, mutta pakko tarkistaa kun käy koko ajan vessassa ja valittaa kirvelyä.
No, ensi viikolla sitten. Torstaina puntarin mukaan oli 0,5kg tippunut. Mutta se oli silloin...
[size=2]
Nimi:
Lähtö kg, Tavoite kg, Paino nyt kg, Muutos edelliseen kg, Tot pudotus kg, Matkaa tavoitteeseen kg, Vkoa edessä että tavoite toteutuu
[color=fuchsia][b] Annika1973 [/b]♥[/color]
94 kg, 66 kg, 72.5 kg, 0.0 kg, 21.5 kg, 6.5 kg, 65 vkoa,
[color=green][b] Körömölli [/b]♥[/color]
88 kg, 70 kg, 80.6 kg, -0.2 kg, 7.4 kg, 10.6 kg, 31 vkoa,
[color=fuchsia][b] Chicky [/b]♥[/color]
90.5 kg, 75 kg, 81 kg, -0.4 kg, 9.5 kg, 6 kg, 44 vkoa,
[color=green][b] Ria73 [/b]♥[/color]
87 kg, 72 kg, 81.4 kg, -0.4 kg, 5.6 kg, 9.4 kg, 14 vkoa,
[color=fuchsia][b] Soikku [/b]♥[/color]
90.3 kg, 75 kg, 87 kg, -0.3 kg, 3.3 kg, 12 kg, 15 vkoa,
[color=green][b] Puppiska [/b]♥[/color]
84 kg, 58 kg, 66.4 kg,
[color=fuchsia][b] Sininen31 [/b]♥[/color]
101 kg, 77 kg, 83 kg, -1.5 kg, 18 kg, 6 kg, 11 vkoa,
[color=green][b] Minlee [/b]♥[/color]
95.5 kg, 75 kg, 82.4 kg, -0.2 kg, 13.1 kg, 7.4 kg, 22 vkoa,
[color=fuchsia][b] BM23 [/b]♥[/color]
Ei päivitystä
96 kg, 75 kg, 89.5 kg, -0.9 kg, 6.5 kg, 14.5 kg, 27 vkoa,
[color=green][b] Katti26 [/b]♥[/color]
Ei päivitystä
90.2 kg, 71 kg, 83.3 kg, 0.1 kg, 6.9 kg, 12.3 kg, 41 vkoa,
[color=fuchsia][b] Perenna [/b]♥[/color]
Ei päivitystä
74 kg, 62 kg, 62.2 kg, 0.0 kg, 11.8 kg, 0.2 kg, 3 vkoa,
[color=green][b] Bikka [/b]♥[/color]
Ei päivitystä
60 kg, 55 kg, 58.4 kg, 0.0 kg, 1.6 kg, 3.4 kg, 13 vkoa,
[color=fuchsia][b] Siskonen [/b]♥[/color]
81 kg, 60 kg, 74.8 kg, -1.4 kg, 6.2 kg, 14.8 kg, 29 vkoa,
[color=green][b] Emonamoha [/b]♥[/color]
87.5 kg, 68 kg, 87 kg, -0.5 kg, 0.5 kg, 19 kg, 55 vkoa,
[color=fuchsia][b] MariLotta [/b]♥[/color]
60 kg, 53 kg, 54.9 kg, 0.0 kg, 5.1 kg, 1.9 kg, 4 vkoa,
[color=blue]
Suurin vko pudotus:
[b]
1. sija => Sininen31 : -1.5 kg
[/b]
Ajallisesti lähinnä tavoitettaan:
[b]
1. sija => Perenna : 4 vkoa
2. sija => MariLotta : 4 vkoa
3. sija => Sininen31 : 11 vkoa
[/b]
Laihdutustietoja, kaikki Sisunaiset huomioiden:
mukana: Annika1973, Bikka, BM23, Chicky, Emonamoha, Katti26, Körömölli, MariLotta, Minlee, Perenna, Puppiska, Ria73, Sininen31, Siskonen, Soikku
Laihduttajia: 15
Painomme oli alussa: 1279 kg
Painamme nyt: 1144 kg
Tavoitepainomme: 1012 kg
Paino tippunut edelliskerrasta: -1.0 kg
Paino tippunut v. 2006: 49 kg
Kokonaispainonpudotus: 135 kg
Matkaa tavoitteeseen: 132 kg
[/color][/size]
- Minlee
Mä en enää jaksa tätä hommaa, kun pisteissä pysyn ja liikuntaa harrastan ja silti se perkuleen paino ei tipu ja jos tippuukin niin muutaman vaivasen gramman ;o(..nytkin oli tullut 400g plussa eli ei hurraamista..tosin nyt mulla on menkat, et ne voi turvottaa, mutta tätähän tää on nyt ollut koko vuosi sitten..ei ei ja ei!!!!!
Ei siis oo toivoakaan pääsiäistavoitteesta eikä se mua kyllä enää yhtään tsemppaa ees yrittämään..hittojako tässä yrittää, kun aina saa vaan nenilleen :o(!!!!
Perenna..Hieno juttu, että sulla tippui..sairastelut on kyllä ikäviä, toivottavasti on kaikilla helpannut jo!!
Ei se auta..hormoonien piikkiin laitan nyt kyllä tän koko tämän vuoden kestäneen takkuamisen, kun tuo neiti vielä iltaisin ja aamulla tississä roikkuu..muuta en enää keksi missä vika ois?!
Köris
Katti26:Toivottavasti pojalla ei tulehdusta ja vaivat helpottais!!
Kylläpä olet saanut kamppailla eikä siltikään tipu paino. Ihme juttu kyllä, mutta älä vaan luovuta !
En osaa sanoa mistä voisi johtua , kun tuntuu että sinä jos kuka teet kaikki ihan niinkuin pitääkin, etkä hötkyile ja repsahtele. Juotko paljoa vettä päivisin ?
Voihan se olla, että se imetys pitää sen elimistön vielä " voimissaan" eikä anna periksi laihtumiselle ?
Jos olisit PV-ryhmässä , tuossa tilanteessa jo ohjaaja ottaisi sinut lähempään " tarkasteluun" ja miettisi yhdessä missä vika.
Tsemppiä kuitenkin sulle kovasti ja joskun liikunnan vähentäminenkin voisi auttaa ? (sanoo meikäläinen sohvaperuna, joka laihtui, muttei liikkunut paljoa)
Iloista kevätmieltä jokatapauksessa sulle ja kaikille muillekin. Ja tulkaahan muutkin pinooooooon.
:: perenna
Voih, älä vain anna periksi, Köris! mitä on sisunaiset ilman Körömölliä, porukan emppis tsemppaajaa ! Kato viikko vielä pisteissä, niin eiköhän tapahu ja turvotukset vähene! Mä oon huomannu mielenkiintoisen jutun: syön monta pistettä enemmän, kun mun kuuluis, ja silti lähtee?! 18 pisteen sijasta vähintään 22.... kummallista, mutta en vastankaan pane. Ja siis, en laske tuohon urheilupinnoja.
Täällä muutosta viime viikon nollan jälkeen -800g, tyytyväinen olen.
Onnittelut minultakin Rialle!
ja Perennalle ruusuja tavoitteen saavutuksesta!
Maris
Eli ethän vain syö liian vähän, kun sulla on niin mahtavan pituisia lenkkejäkin ja muutakin liikuntoa?
...että vaikka mitä temppuja tekee niin ei vaan tipu. Mulla on toi 6-7 kg sellanen kynnys jonka yli en oo vielä koskaan päässy, mutta nyt on pakko! Tän viikon pudotus -0,6 kg, eli paino aamulla 74,2. Ihan tyytyväinen olen varsinkin kun en ihan täysin tunnollinen ollut ees koko viikkoa... No, uusi viikko, uusi into =) Täytyypi mennä, mutta tsemppiä kauhees kaikille!!!!!
Kuume meni, mutta flunssa jäi. Eipä tässä paljoa jaksa lenkkeillä, mutta kun ulos katsoo ei paljoa kiinnostakaan. Lunta sataa aivan hirvittävästi.
Olin aivan varma, että tällä viikolla tulisi plussaa. Iloinen yllätys oli se, että paino on samassa 83kg lukemissa, kaikista viime viikon hässäköistä huolimatta.
Nyt en sitten laihduta, painun sohvalle viltin alle potemaan. Tapaan teidät toivottavasti ensi viikollakin saman painoisena.
Punanenäinen Sininen
PERENNA:Kiitos ihanista sanoistasi ja pohdinnoistasi ;o)!!Tiedätkö, että tuo veden juonti on mun ongelmani..vaikka kuinka päätän, että nyt juon sen tarvittavan määrän niin hyvin harvoin kuitenkaan sitä tulee tarpeeksi juotua :o(!!
Ja nuo mun liikkumiset on kyllä niin kausiluontoisia..välillä on päiviä, jlloin harrastan vaikka mitä ja koko päivän, mutta sitten on taas viikkokin etten tee yhtikäs mitään eli enpä usko, että siitä johtuu, että liikaa liikkuisin ;o)!!
MARILOTTA:Voi miten kauniisti sanoitkaan..tuli niin hyvä mieli..kiitos sinulle :o)!!
En mä liian vähän uskoakseni syö, sillä silloin jos reilusti harrastan liikuntaa niin syön kyllä myös ne liikunnasta tuleet pisteet pääsääntöisesti ;o)!!
SININEN31:Pikaiset paranemiset toivottelen " nuhanunnulle" :o)!!!
Nyt mulla on jo hirmusti parempi mieli kuin aamulla..suureksi osaksi se on teidän ansiotanne..ootte niin ihania sanoissanne ja tsempeissänne, että eihän täältä vois pois jäädäkään ;o) eikä mun luonto antais kyllä muutenkaan periks sille, että luovuttaisin nyt kun jo 14kg on karistettuna ja enää 11-13kg matkaa tavoitteeseen..sehän on jo vähempi kuin pudotettuja kiloja, mutta niin kaukana siltikin, että jos tällä tahdilla eteenpäin räpiköin niin mähän voin sitten viettää mun 50-vuotissynttäreitä juuri normaalipainon saavuttaneena ;o)!!
Eipä nyt muuta..mies on taas iltavuorossa, joten mulla yksin vahdittavana tää kauhukolmikko, joten ei parane kauaksi aikaa laihdutuspalstalle jumittua, ettei mee koko talo remonttiin, sillä tuo meidän " Justiina" on kyllä semmonen pikkuemäntä, ettäoksat pis..koko aika saa vahtia, kieltää ja ohjeistaa ;o)!!
Hurjasti tsemppiä kaikille!!!
t.köris
...kyllä alkoi ihan naurattaa tuo köriksen viimeinen kommentti... eli meilläkin mies iltavuorossa ja kolmikko on aika vauhti päällä. Välillä tuntuu tosiaan että kaikki energia menee lasten riitojen selvittelyyn tai jälkien siivoukseen ja tuohon tuttuun.. ei noi, älä tee tota,ei saa kiusata... jne.... että melkeen tämä iltalenkistä käy...
unohdin sitten aamulla taas käydä puntarilla, mutta korjaan asian huomen aamulla... pelkään kyllä että taitaa olla plussan puolella kun oli sitten vieraita koko vkonloppu ja tuli syötyä paremmin kuin hyvin.... nio huomenna nähdään....
iloista viikkoa kaikille!!
-soikku-
Mä en oo käyny vaa-assa nyt ollenkaan. En oikeen tiedä, että voiko raskaana ollessa laihduttaa ollenkaan. Tietääkö joku? Mä oon sen verran hysteerinen tän raskauden suhteen, etten uskalla edes kuntopyörällä ajaa kun se keskenmeno kummittelee mielessä. Tiedän, ettei siitä mitään haittaa olis mutta pelko on niin kova et järki sumenee välillä. Mutta tsemppiä teille kaikille pudotukseen!:)
Taas on tullut kolattua monta sataa kiloa lunta... Uskomaton määrä satoi täällä viikonlopun aikana, meillä on enemmän lunta kuin mitä on ollut koko talvena! No, tulipahan sitä hyötyliikuntaa harrastettua ja lapset viihtyvät ulkona. Paino on tippunut pikkasen, eli - 200 g, paino nyt 72,3 kg. Enemmänkin olisi saanut tippua mutta jatketaan nyt tästä. Kaikille teille hurjasti tsemppiä, ja erityisesti Körömöllille. Jatka vain, kyllä se paino tippuu jossain vaiheessa. Minullakin on mennyt nyt monta kuukautta melkein tuloksetta, tai sanotaan niin että olen koko ajan joutunut laihduttaa ne samat kilot. Aina välillä olen löysentänyt otteeni ja on tullut kilo-pari takaisin, nyt alan vissiin olla niissä lukemissa missä olin ennen joulua ja uudenvuoden jälkeenkin joten ei tässä ole mitään ihmeitä tapahtunut. Loppuun asti aion kuitenkin sinnitellä, siinä menee sitten niin kauan kuin menee...
Rialle neuvoisin että et laihduttaisi raskauden aikana, syö terveellisesti, harrasta sopivaa liikuntaa ja ennen kaikkea - nauti raskaudestasi!
Pikaisesi töiden lomasta muitan laittaa uusimmat painotietoni:
Nimi: Minlee
Ikä: 31 v.
Pituus: 178 cm
Aloituspaino: 95.5 kg
Tavoitepaino: 75 kg
Paino viime kerralla: 82.4 kg
Paino nyt: 82.8 kg
Muutos edelliseen: + 400 g
Kokonaispudotus: 12.7 kg
Matkaa tavoitteeseen: 7.8 kg
Pääsiäistavoite: 82.6 kg
Pudotettavaa: 200 g
Viikkoja aikaa: 1 viikko
Sama pallukoilla ilmaistuna: X/O = 1 kg
OOOOO OO XXX XXXXX XXXXX
Eli plussaa tuli, että pamahti. No ensi viikolla sitten alhaisemmat lukemat, toivottavasti ainakin.
-Minlee
Ria73..ei sun nyt suoranaisesti kannata laihduttaa, mutta mikään ei estä syömästä terveellisesti ja välttämään niitä herkkuja ja rasvaisia juttuja :o) Eli ihan hyvin voit syödä ns.terveellisesti!!
Liikuntaahan suositellaankin harrastamaan ihan normaalisti..ei tietty mitään hurjaa rääkkiä, mutta muuten!
Mä olen jokaisessa raskaudessa elänyt ihan normaalia ja samanlaista elämää kun ennen raskauttakin ja hyvin on mennyt..paino on pysynyt hyvin kurissa, kun en oo syönyt 2:n edestä, joten raskauskiloja ei oo sitten tarvinnut ikinä karistella, mutta näitä muita kiloja stten senkin edestä ;o)!!
Annika1973:Mulla kun vaan ei oo noita repsahduksia ja aikoja, jolloin oisin ottanut rennommin, joten siksi mua ahdistaakin tää, kun en tajua mistä voi johtua tää painon putoamattomuus!!!
Kaikille kovasti tsemppiä!!
Sari
no, niin nyt sit muistin aamulla käydä puntarin kautta. Oli muuten tosi tuskaista mennä puntarille kun oli koko loppu viikon vetänyt surutta herkkuja mutta olikin iloinen yllätys kun vaaka näytti 86,9 kg eli -100g oli kuitenkin lähtenyt sitten viime viikon. Ja nyt pitää kyllä ottaa itseään niskasta kiinni jotta paino alkaisi pudota hieman lujempaa vauhtia kuin tähän mennessä. Pakko se vaan on karsia kaikki ylimääränen pois ja juoda vettä tarpeeksi sekä kasviksia enemmän...
ikä 31v
aloituspaino 90,3kg
tavoite 75kg
paino viime vkolla 87 kg
paino nyt 86,9kg
muutos -100g
Tsemppiä kaikille tämän viikon koetuksiin!!
-soikku-
Mulla on ollu myös painonjunnaamiskausi ja nyt oon kypsyny pistehommaan. Tai siis siihen, että vaikka syön pisteiden mukaan paino ei välttämättä tipu. Avuksi olen siihen ottanut oman jonkin asteisen hyväkarppauksen, eli noudatan osittain Searsin zonen ohjeita. Viime viikolla tippui to-to 500g!
Tarkoittaa sitä, että vähennetään huonoja hiilihydraatteja: peruna, vaalea leipä, pasta ja riisi. Syödään kanan, kalan ja lihan kanssa kypsennettyjä kasviksia, salaatteja ja esim. raejuustoa. Rasvaa pitää saada kohtuullisesti. (oliivi- ja rypsiöljy, mantelit jne.). Väli- ja iltapaloiksi rahkaa marjojen tai hedelmien kanssa. Rahkasta tulee herkkua kun vispaa vaniljakastiketta joukkoon. Edelleen suositeltavaa ois syödä 5 pientä ateriaa päivässä. Napsimiset ja napostelut pois. Mulla on ainakin huono tapa napsia lasten jämiä, esim. hotkaisen jugurtin loput tai puolikkaan leivän... Siinä ihan huomaamattaan syö liikaa.
Jos syöt kämmenesi kokoisen annoksen proteiinia syö kaksinkertainen määrä hyviä hiilihydraatteja tai saman verran maksimissaan huonoja hiilihydraatteja.
...ja vettä paljon. Vinkki: laita kannullinen vettä tiskipöydälle tai jääkaappiin, lorauta sitruunamehua joukkoon (jos tykkäät) ja ota tavaksi hörpätä lasillinen aina ohi mennen :O)
Aluksi voit kokeilla vähentää huomattavasti hiilareita. Laske kuitenkin imetyksen takia vielä pisteet, että ne täyttyy.
Tsemppiä!!
Minua harmittaa, kun jalkapöytä on tosi kipeä. En pääse oikein liikkumaan. Vissiin jännetupin tulehdus kun rutisee oudosti kun varpaita heiluttelee. Siksi oiskin tärkeää syödä oikein, koska jos syö oikein niin ei laihtuakseen tarvitse välttämättä edes liikkua.
Niin, suurin hiilaripeikko eli sokeri meinasi unohtua kokonaan. Eli sokeria piilona ja näkyvänä pitäis välttää. Minä pidän kuitenkin kerran viikossa karkkipäivän.
Oon pyrkinytkin syömään kasviksia perunan/pastan sijasta, mutta hirmusti enempi vois tsempata sen suhteenkin kyllä..mua tuo karppaus kyllä kiinnostaa, mutta kun musta tuntuu, että ei riitä aika/mielenkiinto ruveta opettelemaan sitä tyyliä..kun nuo kaikki " listat" ja sivustot joita löysin ovat mielestäni monimutkaisia, mutta tuossa tulikin hyviä vinkkelöitä..kiitosta vaan :o)!!
Toivotaan, että jalka paranee pian!!!
köris
Eka kerta kun aloitan ketjun. Noh johan se oli aikakin.
Viime viikko taisi jälleen multa jäädä väliin. Meillä on perheenjäsenet sairastelleet kukin vuorollaan enemmän tai vähemmän, mutta minä olen säästynyt. Siihen varmaan vaikuttaa se, että olin toissaviikonloppuna siellä aromahieronnan kursseilla ja ne eteeriset tuoksuöljyt karkoitti kaikki pöpöt ;o)
Minultakin onnitteluni naimisiin menneille ja plussaa massuunsa saaneille ;o) ja pahoittelut sairastuneille ! Sappikivivaivat on varmasti vihoviimeisiä kipuja, parantumista toivottelen ja tsemppiä .
Tänään mulla vaaka näytti tasan 62,0 kg ;o)
joten jälleen on etappi saavutettu. Tosin nyt kun kehoani syynään, niin tuntuu, että voisihan tuosta vatsan seudulta ja reisistä ja pehvasta olla reilusti varaa vielä kaventaa. Mutta mitään rajuja laihdutuksia en enää tee, mutta yritän elää terveellisesti ja jälleen pyhä päätös uudestaan aloittaa kevään myötä liikkumiset. Tarvitsen teidän seuraanne tähän kaikkeen, joten saanhan roikkua mukana.
Ai niin , minä olen se porukan keski-ikäinen (44v.) ette vielä te kolmekymppiset, ei ne lääkärit mitään tiedä ;o)
:: Huhtikuisin aatoksin perenna