Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuukautiset myöhässä, testi näyttää negaa. Raskaana?

20.07.2012 |

Kuukautiseni ovat kuukauden myöhässä, tein tänään aamulla raskaustestin joka oli negatiivinen. Minulla on kauan ollut jo säännölliset menkat, joten tällänen heittely ei ole normaalia. Epäilen olevani raskaana, sillä oon potenut viimiset viikot järkyttävää jatkuvaa päänsärkyä, pahoinvointia, turvotusta sekä rintani ovat erittäin arat. Myöskin joka ilta alavatsaani on poltellut ikävästi ja ramppaan vähän väliä kusella.

Minulla on myös kipuja alapäässä joka johtuu mitä ilmeisemmin limakalvojen kuivuudesta. En voi ajatellakaan yhdyntää jatkuvan kirvelyn ja kivun takia. En sitten tiedä liittyykö tämä mitenkään alkuraskauden oireisiin? Joten olen alkanut miettimään josko kyse olisikin sukupuolitaudista tms. Pidän sitä myös täysin mahdollisena vaihtoehtona.

Eli varaanko heti maanantaina ajan lääkärille vai odottelenko nyt vielä mahdollisesti pari viikkoa ja odotan josko ne menkat sieltä tulis? Tosin tuntuu älyttömältä odotella viikkoja jos se on jotain raskautta vakavempaa.

Vai onko kuinka todennäköistä että olisinkin raskaana vaikka r-testi näyttää negaa? Täytin juuri 17v ja lapsi ei ole toivottu.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on parempi mennä tutkimuksiin ja ottaa selvää, mikä vaivaa, kuin odotella ja arvuutella. Kuivuneet limakalvot, kirvely, jatkuva pissahätä ja pahoinvointi voivat kaikki olla oireita sukupuolitaudista tai jostain infektiosta. Itselläni oli 19 vuotiaana kohdussa tulehdus ja oireet olivat samankaltaiset. Alavatsaani poltteli ja kipristi ihan kamalasti, päätä särki ja oksetti. Lääkäri epäili kamydiaa, mutta olikin tulehdus, joka ei johtunut sukupuolitaudista.

Jos olisitkin raskaana, kannattaa testi tehdä labrassa, niin saa ainakin ihan 100% varman tuloksen. Oli tilanne mikä hyvänsä, tutkimuksissa kannattaa ehdottomasti käydä. Varsinkin jos sukupuolitauti on mahdollinen, MENE TUTKIMUKSIIN. Ne on nimittäin hoitamattomina suht vaarallisia ja voi aiheuttaa lapsettomuutta ja osa altistaa kohdunkaulansyövälle yms.

En tiedä missä päin asut, mutta esim. täällä Tampereella on oma klinikka tartuntataudeille, jonne voi mennä testeihin ilman ajanvarausta. Kannattaa googletella.

Tsemppiä matkaan ja toivotaan, ettei kyse ole mistän vakavasta! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla