Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te jotka elätte 100e/vko tai vähemmällä, mitä yleensä ostatte kaupasta ruoaksi?

Vierailija
15.08.2017 |

Tuli tuosta toisesta topasta mieleen, vinkkejä kaipaillaan täälläkin. Kuinka usein käytte viikossa kaupassa ja mitä mukaanne tarttuu yleisimmiten?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon  kasviksia, maustamatonta lihaa, toisinaan maustamatonta jogurttia, maitoa... kaikki puolivalmisteet ja einekset jäävät kauppaan. Kerran viikossa kauppakäynti riittää yleensä, joskus tulee haettua jtn täydennystä.

Vierailija
2/29 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 pakettia nuudeleita riittää viikoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaliaa.

Vierailija
4/29 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako ihmistä sillä satasella pitäisi ap.n laskuissa elättää?

Vierailija
5/29 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herneitä,kaalia,perunaa,sipulia,pähkinöitä. Verilettuja,piimää,kaura- ja ruishiutaleita.

Vierailija
6/29 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronia ja ketsuppia lidlistä.

Vierailija
7/29 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

100e/viikko :D Tuollahan syö jo kuukauden ajan

T. opiskelija

Vierailija
8/29 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. opiskelija

No mitä syöt? Tämähän se oli topan idea, 100e TAI vähemmällä viikossa elävät.

Vierailija
9/29 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa. Vettä tulee hanasta.

Vierailija
10/29 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä viisi henkeä. Minä ja taapero kotona. Kaksi kouluikäistä ja mies. Vaikka kuinka kyttäisi ruokakuluja ja miettii mitä ostaa ja kaiken tekee itse, niin alle 200 euron harvoin pääsee viikossa. Meillä kyllä syödään hedelmiä, joten niistä kertyy jo iso summa.

Vierailija
11/29 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen toppa?

Vierailija
12/29 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. opiskelija

Mietin viitsinkö edes kertoa, jos täällä ollaan niin vieraantuneita todellisuudesta, että ruokakauppaan menee yli satanen viikossa.

Vierailija
13/29 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein joka päivä käyn. Ostan halpoja kasviksia (pyrin silti monipuolisuuteen niissä), munia, -30% laputettuja lihoja (eli yleensä broileria), piimää, jonkin verran kalaa (metsästän erikoistarjouksia), papuja (kuivattuna eli keitän itse), linssejä, kaurahiutaleita. Voita ja oliiviöljyä. En siis osta valmisruokia vaan valmistan ruokani itse. Jos sokerihammasta kolottaa niin sitten leivon tai teen jonkun jälkiruoan.

Enemmän kalaa lihan sijasta ja monipuolisemmin niitä kalliimpiakin vihanneksia ja hedelmiä olisi se, mitä haluaisin, jos rahaa olisi. Ja pähkinöitä.

Vierailija
14/29 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kertaa viikossa käydään kaupassa.

Viikottain ostetaan hedelmiä, vihanneksia, juureksia, leipää, leikkelettä, juustoa (kilo riittää pariksi viikoksi), jugurttia (maustettuja sekä maustamatonta), maitoa, kahvia, pastaa, nuudeleita. Lihaa, kalaa, kanaa, näissä seuraillaan tarjouksia.

Harvemmin ostettavia ovat sitten puurohiutaleet, jauhot, munat, sokeri,mausteet, pesuaineet, wc- ja talouspaperit yms.

Herkkuja ostetaan silloin tällöin. 

Marjat ja sienet kerätään itse, silloin harvoin kun omat varastot loppuu niin ostetaan kaupasta. Kesällä myös kalastamme itse.

Viikossa menee kauppaan 50-100e. 2aik+2  teiniä.

Vierailija
15/29 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä milloinkin. Lihaa, kalaa tai broileria, erilaisia kasviksia ja hedelmiä, maitoa, leipää, leikkeleitä, perunoita, pastaa, riisiä.. noita vaihdellen ja paljon muutakin.

Vierailija
16/29 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön usein kylmiä jugurttikastikkeita ja perunaa. Niistä tulee halpa ruoka. 

Ostan halvinta ruisleipää, tai näkkäriä, edullisinta juustoa (vajaan neljä euroa kilo), kauden vihanneksia.

Vierailija
17/29 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. opiskelija

Mietin viitsinkö edes kertoa, jos täällä ollaan niin vieraantuneita todellisuudesta, että ruokakauppaan menee yli satanen viikossa.

Niin koska normaali työssä käyvä ihminenhän ei taatusti kuluta euroa enempää kaupassa käydessään...

Vierailija
18/29 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla mulla meni kauppaan noin kakskymppiä!

Vierailija
19/29 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu jo pitempään "säästöviikot" koska säästän rahaa ensi kevään isompaan rahanmenoon. Pyrin säästeliäästi 10€/pvä ruokaostoksiin, käyn noin joka toinen päivä kaupassa eli kauppareissulla on 20 euroa käyttörahaa. Yritän leipoa itse vaaleat leivät (tummaa ostetaan kaupasta silloin tällöin isompi pussi josta ainakin puolet pakkaseen), levitteet aina tarjouksesta (cittarissa esim. euron päivät kun saa floraa eurolla paketin tai nytkin on oivariinia 3 rasiaa vitosella) ja nehän säilyy pitkään jääkaapissa :) Riisiä ostetaan viiden / kymmenen kilon säkkejä, syödään paljon kyllä riisiä :) Kuivattuja papuja, kikherneitä, linssejä löytyy kaapista kun ostaa kerralla isot säkit. 

Mutta siis tarjouksesta, tarjouksesta, tarjouksesta. Suunnittelen viikon ruokalistat aina tarjousten mukaan. Hedelmiä syödään paljon, mutta omenaa tai banaania ja taas, tarjouksesta. :) 

No, joskus lipsuu tuo kymppi per päivä, esim. jos ostan tarjouksesta kahvia kympillä kolme pakettia, tai nuorin lapsista käyttää vielä vaippoja niin en laske vaippoja tai esim. lääkkeitä tuohon budjettiin, mutta se ei ole niin vakavaa. Mies sit tekee omia ostoksiaan, lähinnä omiin työpaikan eväisiin mutta meillä on omat rahat ja mun säästöprojekti on mun oma säästöprojekti. :D 

Vierailija
20/29 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. opiskelija

Tarkoittiko aloittaja alle satanen viikossa ruokaan, vai alle satanen viikossa ylipäätään kaikkeen? Kyllä minä muutakin elämiseeni tarvitsen kuin ruokaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi