Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te jotka elätte 100e/vko tai vähemmällä, mitä yleensä ostatte kaupasta ruoaksi?

Vierailija
15.08.2017 |

Tuli tuosta toisesta topasta mieleen, vinkkejä kaipaillaan täälläkin. Kuinka usein käytte viikossa kaupassa ja mitä mukaanne tarttuu yleisimmiten?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP täällä, voisitteko vastata itse keskustelun kysymykseen ("MITÄ ruokaa ostatte") sen sijaan että alatte riitelemään paljon pitäisi kenelläkin kulua ruokaan rahaa, kiitos... Muuta en tosiaan kaipaa, tehkää oma keskustelunne jos menee ohi aiheen.

Vierailija
22/29 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun vielä olin perheetön, käytin alta satasen ruokaan viikossa. Siihen päälle sitten laskut, bensat ja asuntolaina sekä säästötilille tietty kuukausisumma.

Ruokapuoli koostui maidosta, jogurtista+siemenseoksesta, leivästä, kalkkunasiivusta, Keijusta, teestä, kahvista, sokerista, vehnäjauhoista, kananmunista, mannajauhoista, jäätelöstä, näkkileivästä, perunasta, vihanneksista, hedelmistä, erilaisista kala- ja lihatuotteista (lohifilee, jauheliha, broileripihvi, kanankoivet jne.), pakastepinaatista (keittoa varten).

Eihän suurinta osaa tuosta tarvinnut joka viikko ostaa, kahviakin ostin aika harvakseltaan kun ei sitä yksinään tule pannutolkulla juotua. Vehnäjauhoja käytin ruuanlaitossa ja pullan leipomiseen. Mannavelliä söin usein iltapalaksi. Kesäisin ostin 5-10 kg mansikoita, joista keittelin koko vuoden edestä mehua ja hilloa ja pakastin osan sörssönä, äiti piti minut mustikassa ja puolukassa (innokas marjastaja). Joulun alla taas meni vähän enemmän, koska tykkään itse tehdä joululaatikoita sun muita.

Ei kai siinä kyse ole hinnasta vaan mitä määriä ruokaa suuhunsa lappaa. Yhtä makaronilaatikkoa syö hyvinkin 3-4 päivää, puolet voi pakastaa ja syödä sitten joskus myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on muutama sika halpa ruoka, josta meidän porukka pitää. En siis kuvittele muiden välttämättä tykkäävän.

-Makaroonilaatikko tonnikalasta: Lidlin pussi tummaa makaroonia 0,19 e, tonnikalapurkki vähän alle euro, nesteeksi vesi+1 kananmuna 0,13 e, päälle rahtunen juustoraastetta pakastimesta, johon aina juuston jämät raastan laatikkoa varten. Yhteensä noin 1,3 e.

-Suikelepotut (tuliainen Kiinan matkalta): kuoritut, juustohöylällä suikaloidut potut paistetaan pannulla. Rasvaa vain nimeksi, raaka peruna kun ei sitä itseensä ime. Mausteeksi suolaa tai yrttejä. Nam.

-Paistetut perunat, joihin sekoitetaan 1 muna. Jos on jäänyt kaappiin, voi toki lisätä nakin.

-Jauhelihakeitto: Lidlin 700 g jauhelihaa, kilo porkkanaa, kolme kiloa perunaa. Noin 7 litraa keittoa, 7 euroa.

-Itse tehty kasvishernekeitto

-Tonnikalapiirakka

Tämän jälkeen voi sitten ostaa vaikka lohifilettä, joka on myös suurta herkkua meillä, mutta aivan liian kallista, jos ei olisi myös noita halvempia ruokia.

Vierailija
24/29 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon porkkanaa ja halvinta omenaa. Kaurahiutaleita, maitoa pari litraa viikossa. Pirkan halvinta margariinia vaikka onkin pahaa ja epäterveellistä. Kananmunia. Sit joka pv joku halpa vaihtoehto lämmintä ruokaa. Tarjouksesta kanaa, halvinta j-lihaa, välillä kalapäivän kunniaksi seitä vaikka se onkin kallista sekin mut muuhun kalaan ei varaa. Myös soijarouhetta käytetään aterian pohjana.

Syömässä äiti ja lapset 2v, 6v ja 9v.

Vierailija
25/29 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oma ruokani varmasti mitään kaikista halvinta ole, mutta menee reilusti alle 100e/viikko ja ostan siis ruokaa vain itselleni.

Sika nauta jauheliha

S-ryhmän broilerin fileet

Joskus kanankoipia

Joskus ruodotonta lohta

Myllyn paras makaroni

Peruna jauhoinen

Riisi (s-ryhmän basmatia tai uncle bensin vaaleaa pitkäjyväistä)

Oltermanni tavallinen 1kg

Valion isot jogurttipurkit

Oivariini iso paketti

Meijerivoi valio

Raejuusto valio

Jäävuorisalaatti kerä

Suomalainen tomaatti

Suomalainen kurkku

Turkkilainen jogurtti missä on se partasuu äijä

Keltainen sipuli. Valmis pussi tai valitsen itse riippuen vähän minkä kokoisia. Etsin pieniä, jotta ei mene hukkaan kun ei käytä kaikkea. 

Valkosipuli. Ostan yhden ja riittää aika pitkään. 

Pieni palanen tuoretta inkivääriä. 

S-ryhmän maustamatonta tomattimurskaa

Paljon perusmausteita. Ei juurikaan mausteseoksia

S-ryhmän normaaleja kaurahiutaleita

Vehnäjauhoja

Ohrajauhoja

Ruispaloja

Maksamakkaraa

S-ryhmän ylikypsää kinkkua

S-ryhmän appelsiinituoremehua. Laimennan paljolla vedellä ja yksi purkki riittää viikoksi

Meiran ketsuppi ja sinappi

Hedelmiä fiiliksen mukaan. Pääasiassa banaani, appelsiini, viinirypäleet ja omena.

Valmis porkkanapussi. Syön vähän tuoreeltaan, mutta kuorin ja paloittelen valtaosan pakastimeen ja käytän keittoihin

Siinä nyt jotain mitä tuli mieleen. Tottakai ostan paljon muutakin jos johonkin ruokaan tarvitsee, mutta noista oikeastaan kaikkia erittäin säännöllisesti. Jotain 20-25 euroa menee yleensä yhdellä kerralla ja käyn kaupassa ehkä kaksi kertaa viikossa. Minulla menee noin 150 euroa ruokaan kuukaudessa ja jos herkuttelen enemmän ja ostan alkoholia, niin silloin menee 200 euroon. 

Vierailija
26/29 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

100e/viikko... sillä syö yksi henkilö ihan mitä vaan. En saa edes yrittämällämenemään kuin puolet tuosta. Ja edelleen jääaappi on täynnä kokolihaa ja tusina erilaista erikois-juustoja, kermoja ja maustamattomia jugurtteja kastikkeisiin jne.

Välillä snellmannin kunnon paistinjauhelihaa mistä spagattia tms viritystä. Mitään heikkolaatuisempaa ei ole mitään järkeä ostaa.

Vierailija
27/29 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käymme kaupassa kolmesti viikossa.

Leivät (yleensä 10 pss 10 e) ostamme leipomon myymälästä ja pakastamme.

Maitoa, voita, halvinta levitettä, edullista juustoa ja turkkilaista jugurttia (Lidl)

Kalkkunaleikettä ja joskus meetwurstia

Tarjouksista jauhelihaa, Kassler-lihaa, porsaan ulkofilettä

Kahvia

Tarjouksessa olevia hedelmiä

Tomaatteja, kurkkua, kesäkurpitsaa, paprikaa, perunoita, porkkanoita,sipulia, kaalia ja punajuuria

Pakasteina halpaa pinaattia, kasvissekoituksia, parsakaalisekoituksia (1 kg) sekä keittojuureksia

Kananmunia

Riisiä, kaurahiutaleita, mannasuurimoita, kuivattuja herneitä ja makaronia

Sokeria, makeutuspuristeita, suolaa, mausteita, Lidlin myymää vadelmahilloa isossa muovipurkissa (tuo on hyvää, vaikka olen aina inhonnut vadelmahilloa, sopii puuroon ja turkkilaisen jugurtin sekaan)

Ruuat teen yleensä itse, joskus tulee ostettua karkkeja, pinaattilettuja ja jotain leivonnaisia.

Kahdestaan ukon kanssa vaatimattomasti elellään, kissaakaan ei enää ole, joten kauppalistassa ei enää lue "kissanmuonaa ja -hiekkaa," nyyh.

Vierailija
28/29 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on kuusi henkeä ja neljä poikaa jotka syövät erinomaisesti. Meillä suositaan kasvisruokaa, esimerkiksi linssit, pavut, soijarouhe käytössä säännöllisesti. Leivon leivät usein itse, saa vaihtelua ja säästöä. Ostetaan kasviksia sesongin mukaan ja käytetään paljon marjoja vs hedelmät. Perjantaina karkkipäivä ja sunnuntaina yleensä leivotaan jotain. Vettä juodaan ruoalla ja janojuomana, maitoa kukaan ei oikein välitä juoda. Pesuaineet yms tarjouksesta. Joskus päästään alle satasen viikko, joskus hieman enemmän.

Vierailija
29/29 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja voisi tarkentaa, että monenko ihmisen pitää syödä sillä alle sadalla eurolla viikossa. Jos kyse on vain yhden ihmisen syömisistä, niin silloin kyllä järkevämpi kysymys on, että mitä ostavat kaupasta ne, jotka saavat kulumaan yli sen satasen. Itse kun ostan ihan mitä haluan hintoja katsomatta, enkä saa läheskään satasta menemään viikon ruokiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän