Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siskon ällistelevä perhe tulee kylään, tarvitsen voimaa

Vierailija
15.08.2017 |

Argh. Taas on se aika kesästä, kun sisko, sen mies ja kolme teiniä tulevat meille viikonloppukylään. Käyvät muutaman kerran vuodessa. Otsasuonessa tykyttää jo nyt.

Siskon perheellä on sellainen tapa, että kovasti kaikki ihmetyttää ja hämmästyttää ja ällistyttää. Meillä kyläilessään ääneen ihmettelevät koko ajan "onpa teillä erikoiset verhot, no jopas on, enpä ole tällaista ikinä maistanut, no onpa erikoisen näköinen, kukin tietysti laittaa tyylillään juu..." ja kun lähdetään kaupungille, niin ihan ääneen ja toisiaan vilkuillen kommentoivat "kylläpä sitä on paljon ihmisiä täällä, kuinka sitä osaa täällä ollenkaan liikkua, ai että sitä on kaiken värisiä ihmisiä, no kylläpä on erikoinen tukka tuolla, ai että kuule on paljon tatuointeja, on kyllä erikoista..." Hämmästeltävää riittää ja näitä muistellaan vielä jälkikäteenkin.

Olen yrittänyt monena vuonna ehdottaa, että kun tulevat käymään, niin keksittäisiin jotakin tekemistä - siis että mentäisiin vaikka katsomaan joku näyttely, museoon tms. Mutta ei. Heidän käsityksensä kaupunkilomasta on se, että mennään ostoskeskukseen, jossa kierrellään kauppoja tuntikausia! Oikeasti, viimeksi meillä käydessään oltiin kuusi tuntia (!) ostoskeskuksessa, eivätkä edes osta mitään, jonkun yhden t-paidan tuntikausien kauppojen kiertelyn jälkeen. Hauskinta on, että he eivät tule mistään Peräpöytyältä Bronxiin, vaan ihan parin sadan kilometrin päässä olevasta suomalaisesta pikkukaupungista hiukan suurempaan suomalaiseen kaupunkiin.

Auttakaa mua. Mitä minä voisin tällaisille ihmisille keksiä tekemistä, millä saisin tuon raivostuttavan ällistelyn (joka usein on vähän sellaista kateudensekaista mun elämän arvostelua, että no onpa erikoista...) loppumaan ja kuinka itse jaksan kolme päivää näiden seurassa!

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintäänkin lähetät heidät keskenään ostoskeskuskäynnille ja pidät sillä aikaa huilia.

Vierailija
2/56 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appeni on vienyt tän seuraavalle tasolle. Hän demonstroi "lupsakkaa savolaista" mikä käytännössä tarkoittaa sitä, että KOVALLA äänellä huasteloo ratikkakuskille, kaupan kassalle ja ylipäätään ihmisille, joilla on jono ja aikataulu. Loputtomiin jankkaa jotain omia juttujaan. Ja sitten loppuaika paheksutaan sitä, miten "helssinkiläiset on aina niin hätääsiä".

Argh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viini auttaa moneen, samoin korvatulpat.

Vierailija
4/56 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile tehdä hämmästelystä itsellesi peli - kirjoita paperille mitä he mielestäsi tulevat hämmästelemään. Ota paperista kuva ja jaa kavereille vaikka whatsapp-ryhmässä. Rastitaan sitä mukaa "bingoja", kun niitä tulee. Tilannetta päivität kuvallisena kavereille. Saat vertaistukea ja naurut eikä potuta niin paljon.

Vierailija
5/56 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavassa tilanteessa minä tarvitsen voimia loputtoman kursailun kestämiseen. En tiedä, ovatko varsinaissuomalaiset erityisen kovia kursailemaan, mutta kyseisen porukan kanssa tulee tutuksi lause "Ei meirän takki". Heirän takki ei keitetä kahvia, lämmitetä  saunaa, avata telkkaria, ei mitään. Heille olisi turha ehdottaa lähtemistä kaupungille tai ostarille, sillä ei meirän takki kummiska tartte lähte.

Vierailija
6/56 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostavat ihan mukavilta.

Vierailija
7/56 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo elää tavallaan ja vieraat kulkee ajallaan on vanha sanonta.

Älä siis murehi, anna heidän pällistellä. Piä pää kylmänä ja tee asiat kuten tekisit enivei.

Vierailija
8/56 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Appeni on vienyt tän seuraavalle tasolle. Hän demonstroi "lupsakkaa savolaista" mikä käytännössä tarkoittaa sitä, että KOVALLA äänellä huasteloo ratikkakuskille, kaupan kassalle ja ylipäätään ihmisille, joilla on jono ja aikataulu. Loputtomiin jankkaa jotain omia juttujaan. Ja sitten loppuaika paheksutaan sitä, miten "helssinkiläiset on aina niin hätääsiä".

Argh.

Mun mielestä toi on hauskaa! Alkaisin itsekin puhumaan kovvoo savvoo siinä mukana. Mä tykkään muutenkin jutella vieraille ihmisille, kiva joskus yllättää joku vaikka kehumalla jotain vaatetta, hiuksia tms. Joo olen ihan Hesassa syntynyt viiskymppinen mamma.

Vierailija
9/56 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Argh.

Mun mielestä toi on hauskaa! Alkaisin itsekin puhumaan kovvoo savvoo siinä mukana. Mä tykkään muutenkin jutella vieraille ihmisille, kiva joskus yllättää joku vaikka kehumalla jotain vaatetta, hiuksia tms. Joo olen ihan Hesassa syntynyt viiskymppinen mamma.

No kun hän ei oo oikeasti savolainen eikä millään tavalla lupsakka. Narsistinen negatiivinen kainuulainen. Ja tekee noin arvostellakseen, ei siksi että olisi jotenkin ystävällinen.

Vierailija
10/56 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaavassa tilanteessa minä tarvitsen voimia loputtoman kursailun kestämiseen. En tiedä, ovatko varsinaissuomalaiset erityisen kovia kursailemaan, mutta kyseisen porukan kanssa tulee tutuksi lause "Ei meirän takki". Heirän takki ei keitetä kahvia, lämmitetä  saunaa, avata telkkaria, ei mitään. Heille olisi turha ehdottaa lähtemistä kaupungille tai ostarille, sillä ei meirän takki kummiska tartte lähte.

Oletko lukenut Nopolan Eila ja Rampe -juttuja? Tuli heti mieleen tosta.

Vierailija
11/56 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se hyvä että nämä maalaissukulaiset tulee pari kertaa vuodessa kylään niin voit aina silloin tuntea itsesi huomattavasti paremmaksi kuin oikeasti oletkaan ;)

Vierailija
12/56 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä joka kerta korostuneen yllättyneeltä? "niinkö?" "ettekö oo maistanut??" "eikö tommosiaa oo" ja sitten jossain vaiheessa huomaavat, että et taida aidosti olla yllättynyt.

Vierailija
13/56 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile tehdä hämmästelystä itsellesi peli - kirjoita paperille mitä he mielestäsi tulevat hämmästelemään. Ota paperista kuva ja jaa kavereille vaikka whatsapp-ryhmässä. Rastitaan sitä mukaa "bingoja", kun niitä tulee. Tilannetta päivität kuvallisena kavereille. Saat vertaistukea ja naurut eikä potuta niin paljon.

Painoin tälle yläpeukun ja sillä yhdellä klikkauksella yläpeukut menivät kahdestatoista kahteenkymmeneen!

Vierailija
14/56 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattele, mitä ällistelyä joku näyttely sit olis. :D Suoraan vielä nykytaidetta. Vuokratkaa leffa kotiin?

Vierailija
15/56 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, älä missään nimessä mene heidän kanssaan ostoskeskukseen. Jotain rajaa.

Vierailija
16/56 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sukulaisiaan ei voi valita mutta jos seura ei kelpaa niin miksi kutsut heidät kylään?

Jos heistä on kiva notkua ostarilla tuntikausia niin notkukoon siellä ihan omalla porukalla ja sinä voit sillä välin mennä vaikka museoon tai taidenäyttelyyn.

Vierailija
17/56 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole tällä kertaa tiukempi ja vain ilmoitat viikonlopun ohjelman heti heidän tultuaan. Ostoskeskuskäynnin saavat tehdä keskenään ja sovitte kellonajan, jolloin menette vaikka yhdessä syömään. Toiseksi päiväksi joku muu ohjelmanumero.

Vierailija
18/56 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset muka-ällistelijät ja viattomasti ihan vain kommentoijat ovat muuten äärimmäisen ärsyttäviä. Itsellä valitettavasti veli vaimoineen tätä samaa maata. Vähän kierrellen muka vaan ihmetellään jotain, vaikka todellisuudesa kyse siitä, että (kateellisina) taas arvostelevat toisten tekemisiä ja valintoja. Sanoisivat suoraan, jos niin kovin harmittaa tai pitäisivät päänsä kiinni. 

Vierailija
19/56 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painoin tälle yläpeukun ja sillä yhdellä klikkauksella yläpeukut menivät kahdestatoista kahteenkymmeneen!

Niin?

Vierailija
20/56 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Argh.

En tiedä miksi, mutta tapasi ilmaista asia aiheutti sen että nauran täällä vatsa kipeänä....

Kiitos Sinulle tässä päivän rentouttavimmista nauruista. Hah hah heh hehhahhhhhhah....aaahhh.