Miksi nykyään ei laittauduta?
Monet liikkuu tyyliin urheilutrikoissa ja korkkareita ei käytä juuri kukaan?
Anoppinikin ihmetteli samaa yksipäivä että hänen nuoruudessa käytettiin korkkareita
Kommentit (50)
täällä kovasti haukutaan korkkareita. eihän niiden tarvi olla mitkään jättikorkeat piikkikorot! voi olla tukeva tolppakorko tai kiilakorko ja korkeutta korossa alle 5 cm. voi olla saappaat tai näpsäkät nilkkurit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa, just tänään mietin kuinka rasittavaa laittautua siististi joka päivä töihin tänne toimistolle.. ja kohta jatkuu mullakin koulu, niin ei enää tarvitse :)
Hiukset laitan siististi, tupeeraan ja lakkaa, jottei ole ihan lättänä. Hiuksia värjään joka toinen viikko (suoravärillä, en hiuksia sentään tuhoa :) ). On kulmat nypitty, ja kynnet viilattu. On ripsaria, meikkivoidetta, puuteria, luomiväriä (toki luonnollisesti, ei överisti). Siisti ohut neuletakki, toppi, jegginssit, ballerinat. Hajuvettä.
Onhan tossa laittautumista tarpeeksi. Joka päivä en viitsi korkokengissä tulla, kun julkisilla mennessä joutuu kävelemään paljon. Voin jakkua/mekkoa yms alkaa käyttämään sitten kun miehetkin alkavat tulemaan kauluspaidoissa yms laittautuneena töihin.
jegginssit ei sovi työpaikalle.
Hameessako pitäisi joka päivä tulla? Ainakin nää mun Cubuksen jegginssit on suht paksua kangasta (sama kuin farkuissa), mutta joustavammat, ja toki ihonmyötäiset. En näkisi siinä mitään pahaa. Ei eroa ulkonäöltään esimerkiksi stretch farkuista.
Millään legginsseillä, tai sen näköisillä en kehtaisi tulla jos ei olisi pitkä paita päällä.
Vierailija kirjoitti:
täällä kovasti haukutaan korkkareita. eihän niiden tarvi olla mitkään jättikorkeat piikkikorot! voi olla tukeva tolppakorko tai kiilakorko ja korkeutta korossa alle 5 cm. voi olla saappaat tai näpsäkät nilkkurit!
Ne pienetkin korot alkavat tuntumaan, jos pitää pitkään kävellä (varsinkaan jos ei ole tottunut). Käytän pääosin ballerinoja, mutta silloin tällöin 5cm korkokenkiä (kiila ja tolppa, löytyy sandaalimalleja ja talvikenkiä). Jos pitää kahta päivää enempää, niin ei kykene, mun jalkapohjat ja pohkeet ei kestä. Ja jos pitää kävellä vähänkään enemmän, niin en sitten noilla lähde.
Vyötäröni on kateissa, mutta muuten pidän itsestäni huolen ja laitaudun vähän.
Peseydyn säännöllisesti (no tietenkin..), meikkaan luonnollisesti ja laitan huulipunaa, kampaan ja laitan hiukseni, lakkaan kaikki kynteni, hajustan miedosti (joskus pelkkä hiuksiin laitettava aine tuoksuu riittävästi), käytän paljon värikkäitä hameita ja asuun sopivia laukkuja, käytän lyhyillä matkoilla korkkareita ja muuten matalia kenkiä.
Laittautumisesta tulee hyvä mieli, miestä en ole etsimässä, sellainen on jo :)
PS. Arvelen, että tulee paljon alapeukkuja kolmen ekan sanan takia kaikilta vihaajilta :(
Ai sinunkin anopin nuoruus on ollut 1600-luvulla?
Joo, muakin harmittaa vietävästi, ettei laittauduta kunnolla - kiloa meikkiä, peruukkia, kunnon pukua ja peruukkia. Lähes kaikki nykymiehet ovat rappiolla mokomine lättäkenkineen, urheilutrikoineen ja meikittömine naamoineen.
Sen kyllä tosiaan huomaa, kun laittaudutaan vain juhliin. On todella tökerön näköistä, kun ei ole totuttu kävelemään niillä korkkareilla ja sitten ne tietysti heitetään heti pois jalasta, kun vähänkään on tilaisuutta. Meikki vedetään niin överiksi, että ei meinaa tunnistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa, just tänään mietin kuinka rasittavaa laittautua siististi joka päivä töihin tänne toimistolle.. ja kohta jatkuu mullakin koulu, niin ei enää tarvitse :)
Hiukset laitan siististi, tupeeraan ja lakkaa, jottei ole ihan lättänä. Hiuksia värjään joka toinen viikko (suoravärillä, en hiuksia sentään tuhoa :) ). On kulmat nypitty, ja kynnet viilattu. On ripsaria, meikkivoidetta, puuteria, luomiväriä (toki luonnollisesti, ei överisti). Siisti ohut neuletakki, toppi, jegginssit, ballerinat. Hajuvettä.
Onhan tossa laittautumista tarpeeksi. Joka päivä en viitsi korkokengissä tulla, kun julkisilla mennessä joutuu kävelemään paljon. Voin jakkua/mekkoa yms alkaa käyttämään sitten kun miehetkin alkavat tulemaan kauluspaidoissa yms laittautuneena töihin.
Hameessako pitäisi joka päivä tulla? Ainakin nää mun Cubuksen jegginssit on suht paksua kangasta (sama kuin farkuissa), mutta joustavammat, ja toki ihonmyötäiset. En näkisi siinä mitään pahaa. Ei eroa ulkonäöltään esimerkiksi stretch farkuista.
Millään legginsseillä, tai sen näköisillä en kehtaisi tulla jos ei olisi pitkä paita päällä.
Etpä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etpä :D
No en :)
Legginssit laitan hameen tai tunikan kanssa (ohuet mustat), Jegginssit taas ovat joustavammat farkut (ainakin ne cubuksen). Siitä en tiedä, jos olet käyttänyt legginssejä, jotka näyttävät farkuilta, ja ne ovat jo iha eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa ei laittauduta? Minun mielestäni niin tehdään liikaakin! Muijilla on järkyttävät tekoripset ja -tukat. Lisätään siihen vielä rikkaimmilla tekoperseet, ankkahuulet ja hiuslisäkkeet.
Minusta ei silti laittauduta samalla tavalla kuin ennen, vaikka pärstää puleerataankin.
Ennen pukeuduttiin töihin siisteihin ja laadukkaisiin vaatteisiin. Juhliin laitettiin erityiset juhlavaatteet, kengät, laukut, korut jne. eivätkä ne olleet mitään riepuja bilehepeneitä ja muovikorkkareita vaan kalliimpia ja laadukkaampia tuotteita, hyvin valmistettuja.
Johtunee siitä, että olet itse tipahtanut alempaan sosiaaliluokkaan. Kyllä ne rikkaat edelleenkin käyttää kalliita vaatteita ja kenkiä. Sinä vaan et enää kuulu heihin, ikävä kyllä.
Itse laittaudun juhliin tms ja arkena ehostan itseäni jos ehdin, mutta olen monesti miettinyt että miksei monet miehet juurikaan panosta ulkonäköönsää. Jos lähdemme viikonloppuna iltaa viettämään, niin itselläni lattautumiseen menee aikaa. Parissa minuutissa ei tehdä iltameikkiä, hiustenlaittoa jne.. Mies sitten vain vaihtaa vaatteet ja on valmis lähtemään ovesta ulos. Mies kyllä haluaa että olen laitettu, mutta silti valittaa jos en joskus vain extempore jaksa lähteä johonkin. Hyvä se on klo 22 ehdotella että lähdetäänkö sittenkin johonkin, kun itse ei tarvitse kuluttaa aikaa itsensä puunaamiseen. Jos pitää joka kerta nähdä paljon vaivaa mennäkseen mihinkään, niin kai sitä alkaisi viihtyä enemmän kotona. En ymmärrä miksi aina pitäisi olla niin laitettu, eikö ihan tavallinen ihminen kelpaa katukuvaan. Elämässä on tärkeimpiäkin asioita kuin ulkonäkö.