Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako rumaa ihmistä sanoa kauniiksi?

Vierailija
14.08.2017 |

Vai tulkitaanko se vittuiluksi?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä nykyajan ajattelua jakaa ihmiset rumiin ja kauniisiin, lihaviin ja laihoihin, tyhmiin ja älykkäisiin, jne...

Kun kuitenkin valtaosa ihmisistä sijoittuu joka ominaisuudessa jonnekin sinne keskivälillle tiimoille.

Vierailija
22/48 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano kauniihko. Jos ei kaunis niin ei rumakaan.

Tuo se vasta vittuilua onkin :D Ottaisin tuollaisen kommentin verisenä loukkauksena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos oikeasti ajattelee että toinen on kaunis? Minä ainakin näen monet läheiset ystäväni kauniina, vaikkeivat he yleistä kauneusihannetta vastaisikaan. Vastaavasti jos joku ihminen käyttäytyy kuin idiootti, rapisee hänen ulkoinen kauneuskin silmissäni melko tehokkaasti.

Kauneus, kuten rumuuskin on katsojan silmässä. Jollei nyt jostain pahoista epämuodostumista puhuta, niin ei ole olemassa mitään objektiivista kauneutta tai rumuutta. Toisaalta pahoista epämuodostumista kärsivät ihmisetkin saattavat herättää niin paljon sympatiaa, että ei sitä epämuodostumaa enää sitten rumana näekään.

Vierailija
24/48 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan verisenä loukkauksena jos mua sanotaan tsemppausmielessä kauniiksi. En ole kaunis eikä itsetuntoni rakennu ulkonäköni varaan. Olen huomannut, että jotkut ihan suuttuvat jos rehellisesti sanon olevani muuta kuin kaunis.. en ymmärrä. Musta tuntuu, että nämä ihmiset eivät hyväksy mun omaa kokemusta itsestäni kun heidän mukaansa mun pitäs elää jossain kauneuden illuusiossa realismin sijaan. Ihan kuin vain silloin olisin olemassa kun haluaisin olla kaunis. Sanotaan; mikset värjäisi hiuksia kun olet niin kaunis, mikset meikkaisi vähän enemmän kun olet niin kaunis, käyttäisit naisellisempia vaatteita kun olet niin kaunis...jne. niin valheellista. Minusta ihminen on kauneimmillaan luonnollisena.

Vierailija
25/48 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten määrittelisit rumuuden? Siis jos ei mitään ääripäitä lasketa mukaan? Harva on standardikaunis mutta kyllä jokainen itsestään huolta pitävä ja tavallinen mies tai nainen on komea/kaunis jollekin. On myös paljon kivan näköisiä ihmisiä, vaikka he eivät huippumalleja olisikaan.

Epäsymmetriset kasvot, huono iho, kuultavat verisuonet, sairaan näköinen, tummat silmänympärykset, vinot hampaat, pienet silmät, iso nenä. Etenkin kaikki nämä samassa naamassa.

Vierailija
26/48 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua eivät ole koskaan naiset kehuneet kauniiksi facebookissa. Ilmeisesti palsta-analyysissä tämä tarkoittaa sitä, että olen jäätävän hyvännäköinen nainen, koska rumimpiahan siellä tietenkin kehutaan kauniiksi. Ihan vittuilumielessä.

Olet päätellyt aivan oikein.

Sä olet ihan kuutamolla katkeruudessasi.

Vierailija
27/48 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa!!!

Vierailija
28/48 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ovat juuri naiset aina kehuneet kauniiksi, miehet eivät koskaan. Taidan siis olla oikeasti ruma.

Vierailija
29/48 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten määrittelisit rumuuden? Siis jos ei mitään ääripäitä lasketa mukaan? Harva on standardikaunis mutta kyllä jokainen itsestään huolta pitävä ja tavallinen mies tai nainen on komea/kaunis jollekin. On myös paljon kivan näköisiä ihmisiä, vaikka he eivät huippumalleja olisikaan.

Epäsymmetriset kasvot, huono iho, kuultavat verisuonet, sairaan näköinen, tummat silmänympärykset, vinot hampaat, pienet silmät, iso nenä. Etenkin kaikki nämä samassa naamassa.

Kuvailit just Sarah Jessica Parkerin. Ja häntäkin aika monet pitävät kauniina.

Vierailija
30/48 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan verisenä loukkauksena jos mua sanotaan tsemppausmielessä kauniiksi. En ole kaunis eikä itsetuntoni rakennu ulkonäköni varaan. Olen huomannut, että jotkut ihan suuttuvat jos rehellisesti sanon olevani muuta kuin kaunis.. en ymmärrä. Musta tuntuu, että nämä ihmiset eivät hyväksy mun omaa kokemusta itsestäni kun heidän mukaansa mun pitäs elää jossain kauneuden illuusiossa realismin sijaan. Ihan kuin vain silloin olisin olemassa kun haluaisin olla kaunis. Sanotaan; mikset värjäisi hiuksia kun olet niin kaunis, mikset meikkaisi vähän enemmän kun olet niin kaunis, käyttäisit naisellisempia vaatteita kun olet niin kaunis...jne. niin valheellista. Minusta ihminen on kauneimmillaan luonnollisena.

Samoja ajatuksia täällä. Tuntuu etten saa olla sellainen kuin olen ja millaisena näen itseni ja millaisena minulla on hyvä olla. En edes haluaisi olla kaunis olenhan aina ollut tällainen ja siihen identiteettini ja hyvä itsetuntoni perustuu :)

Vierailija
31/48 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi espanjankielessä voi sanoa estás guapa, jolla on erilainen konnotaatio kuin eres guapa. Jos haluat olla suomeksi jäätävän rehellinen, mutta korostaa toisen laittautuneen nätiksi, voit sanoa hänen näyttävän kauniilta tänään. Ja hienovarainen paino sanalle tänään. Minä kuulen usein näyttäväni kauniilta tänään.

Voidaan kysyä myös esim.  :

?Que color te has puesto a tús labios ? (digo porque me gusta y querría comprar lo mismo)

Vierailija
32/48 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa kohteliaisuuksia saa sanoa, mutta ei välttämättä kannata yrittää valehdella. Jos ajattelet jostakusta, että onpa ruma, niin äänensävystäsi, ilmeestäsi tai eleistäsi voi hyvinkin paistaa läpi, ettet oikeasti tarkoita toisen olevan kaunis - ja se jos mikä on loukkaavaa.

Parempi, että mietit, mikä toisessa on OIKEASTI mielestäsi kaunista ja kerrot sen. Tyyliin "Onpa sinulla kaunis hymy", "Sinun silmien iloinen pilke on niin piristävä", "Tuo kampaus korostaa loistavasti kasvojesi siroutta" tms. tilanteesta riippuen. Ja se että sanot sen normaalilla tyylilläsi, etkö jotenkin epäaidosti. (Nuo esimerkkilauseet ei todellakaan ole tarkoitettu kopioitavaksi sellaisenaan, kun eivät ne kaikkien suuhun istu.)

Ja jos ei keksi ulkonäössä mitään, mitä voisi kehua, varmaan löytyy jotain muuta kuin ulkonäköön liittyvää kehuttavaa. :)

Vierailija
33/48 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on väärin. Harva on kaunis. Nättiäkin pitäisi sanoa nätiksi. Oikeasti rumalle ei pidä sanoa ulkonäöstä mitään. Hänkin on samanarvoinen kuin muut.

Vierailija
34/48 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en oikein osaa kehua toisten ulkonäköä, no jotain vaatetta ehkä joskus, mutta muuten se että sanoisin jotakuta kauniiksi on todella vieras ajatus minulle. Jotenkin en vain pidä ulkonäköä niin merkittävänä asiana, että jaksaisin jaotella ihmiset "kauniisiin" ja "rumiin", suhtaudun ulkonäköön neutraalisti, enkä edes ajattele tuollaisia.

Mutta voin kyllä tehdä selväksi pidänkö jonkun ihmisen persoonasta, osaan sanoa ääneen ja kehua toisen tekemisiä jne. Jos taas en pidä jostakusta, niin en sano sitä ääneen, olen tekemisissä sen mitä on pakko ja muuten jätän omaan rauhaansa, mikäli se minun mielestäni epämiellyttävä ihminen osaa jättää minutkin rauhaan, osaan kyllä puolustautua jos joku on kimpussani sanallisesti tai fyysisesti.

Vierailija
35/48 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihaku kuvailisit sitä juoksijanaista?

Vierailija
36/48 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua eivät ole koskaan naiset kehuneet kauniiksi facebookissa. Ilmeisesti palsta-analyysissä tämä tarkoittaa sitä, että olen jäätävän hyvännäköinen nainen, koska rumimpiahan siellä tietenkin kehutaan kauniiksi. Ihan vittuilumielessä.

Hassua, minä taas olen huomannut sen, että niitä ihan butt ugly ämpärirumia naisia ei kehu kuin ehkä toiset rumilukset. Nätit ja kauniit naiset kehuvat toisiaan vuolaastikin. Miehet taas juurikaan eivät saa kehuja, elleivät ole superkomeita ja kuuluisia.

Vierailija
37/48 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en oikein osaa kehua toisten ulkonäköä, no jotain vaatetta ehkä joskus, mutta muuten se että sanoisin jotakuta kauniiksi on todella vieras ajatus minulle. Jotenkin en vain pidä ulkonäköä niin merkittävänä asiana, että jaksaisin jaotella ihmiset "kauniisiin" ja "rumiin", suhtaudun ulkonäköön neutraalisti, enkä edes ajattele tuollaisia.

Mutta voin kyllä tehdä selväksi pidänkö jonkun ihmisen persoonasta, osaan sanoa ääneen ja kehua toisen tekemisiä jne. Jos taas en pidä jostakusta, niin en sano sitä ääneen, olen tekemisissä sen mitä on pakko ja muuten jätän omaan rauhaansa, mikäli se minun mielestäni epämiellyttävä ihminen osaa jättää minutkin rauhaan, osaan kyllä puolustautua jos joku on kimpussani sanallisesti tai fyysisesti.

Esimerkiksi kadulla kulkiessasi, et KOSKAAN ajattele yhdestäkään vastaantulevasta ihmisestä, että "onpa tuo ruma" tai "onpa tuo kaunis"? Tällaiset ajatuksetko eivät koskaan, edes sekunttiakaan käy mielessäsi? 

Vierailija
38/48 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihaku kuvailisit sitä juoksijanaista?

Mitä väliä on yksittäisillä piirteillä tai virheillä, joita on kaikilla? Kokonaisuushan se ratkaisee. Vain kuva kertoo sen, onko joku kaunis vai ei.

39/48 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittaa, kun kaikki nykyään sanoo kaikkia kauniiksi, ikään kuin se olisi joku maailman ultimaattisen paras asia minkä joku sulle voi sanoa. Persoonan, tyylin ym. kehuminen jää jalkoihin. Ja tarkoitan tällä nimenomaan somea. Ja sitten ne, joita ei kehuta, kehittävät ongelman päässään siitä että kelpaankohan kun ei kukaan sanoa mua kauniiksi.

Ja toinen puoli. Mua ei kehuta somessa mutta livenä on nopeasti laskettuna noin 40 ihmistä sanonut mua kauniiksi aikuisiälläni. Mutta koska kaikki sanoo nykyään kaikkia kauniiksi enkä näe itseäni kauniina niin mä en usko noiden kommenttien todenperäisyyteen.

40/48 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Facebookissa näytään sanovan, joka mammalla on pitkä liuta kehuja, kun vaihtavat profiilikuvaa, vielä näitä söpiksiä vastauksia: Kaunis oot! Niin kuvauksellinen! Mikä kaunotar! Ihan sama mikä petolinnunperse siellä on niin, kehuja riittää. Uskooko niitä joku?

:D

Olen huomannut sellaisen pienen seikan, että niiden oikeasti kauniiden kuvia kehuu miehetkin, mutta niiden ei-niin-kauniiden kuvia kehuu lähinnä tai pelkästään naiset.

Mitä enemmän kuva saa suhteessa ja määrällisesti miehiltä kehuja, sitä kauniimpi nainen on ainakin sellaisessa perinteisessä seksikkyyttä korostavassa "kuuma kissa" -mielessä.

Naiset kehuvat räväkästi värjättyjä kouvolatukkia, kananp*rsekampauksia ja mauttomia rillinpokia ikäänkuin kohteliaisuudesta, vaikka ne olisivat oikeasti kammottavan rumia.

Entäs kun minua eivät ikinä kehu miehet fbssä, mutta samat miehet jotka ovat tykänneet kuvistani ovat livenä tulleet kehumaan?

Yksi miehen puolituttu joka molemmat nähtiin silloin ekan kerran päivitteli hänelle että miten sulla voi olla noin kaunis vaimo. Toinen sanoi että on stalkannut mua ja että on törkeen onnekas mies mulla. Plus vastaavia kommentteja useilta miehen kavereilta.

Onko tuo kuitenkin lähinnä solidaarisuutta miestä kohtaan, ja jos he oikeasti pitäisivät minua seksikkäänä/kauniina niin he kehuisivat myös somessa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän