Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Järjestyksenvalvojat pahoinpitelivät pienikokoista naisartistia flow festivaaleilla

Vierailija
14.08.2017 |

Inga mauer yritti syödä ruokansa loppuun ja kasa järkkäreitä hyökkäsi kimppuun??

Kommentit (288)

Vierailija
221/288 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOME ABC ja D:

A) Se mitä joku somessa kertoo tapahtuneen, ei välttämättä pidä paikkaansa. Kuinka monta tarinaa täälläkin on käsitelty kuluneena vuotena, jossa joku on aloittanut some -kamppanjan (kyllä minua raukkaa niin väärin kohdeltiin) ja kun totuus on selvinnyt, on ainoa väärintekijä ollut kampanjoija itse.

B) Kuva- tai äänimateriaali ei todista mitään, koska ei tiedetä, mitä siitä on jätetty pois. Mitä tapahtui ennen sitä?

C) Putkaan ei joudu ihan pienestä.

D) Mielipide on eri asia kuin fakta.

Vierailija
222/288 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi puun alla syöminen oli kiellettyä?

Festarialuetta tyhjennettiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/288 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toiminut itse useana vuotena järjestyksenvalvojana eri festareilla, sitä ennen purku- ja rakennustiimeissä. Kyllä se vain on niin, että kun festarialue tyhjennetään, niin se tyhjennetään. Artistien fyysinen koskemattomuus rajoittuu lähinnä bäkkärille ja keikan ajaksi, jos liittyy normaalin yleisön joukkoon (ei vip-aitioon) niin hän on yksi ihminen yleisössä. JV:n palkka ei juokse enää sekuntiakaan klo 1:00 jälkeen, siinä puolessa tunnissa on tarkastettava KOKO festarialue, että on tyhjä ihmisistä. Jokainen vastaantuleva ihminen tällöin hätistetään pois. Festarialueella on kuitenkin aika paljon arvokasta tavaraa, että ei sinne vain voi jättää ketään vaikka olisi kuin artisti. Siinä voisi äkkiä olla kajarit paremmissa käsissä tai alkoholit paremmissa suissa. 

Eniten ottaa päähän juuri nämä omanarvontuntoiset jotka kuvittelevat olevansa maailman napa ja sitten itkevät kun järjestysmies sanoi pahasti. Tuo video ei näytä ensiasetelmaa, uskon että jv:t on ensin pyytäneet naista poistumaan, sitten käskeneet ja lopulta on pakko saattaa ulos. Itse hän alkoi rimpuilemaan. Ja tuohon miksei naista kannettu ulos niin siinä on aina vaarana että jollekin sattuu pahemmin. Kantotekniikkaa pitäis usein harjoitella enemmän, mutta tekniikka joka on turvallinen sekä itselle (asiakas ei pääse lyömään päähän tai vastaavaa) että asiakkaalle on aika vaikea. Siinä on sitten vaarana että menee niveliä paikoiltaan tai tipahtaa maahan.

Vierailija
224/288 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SOME ABC ja D:

A) Se mitä joku somessa kertoo tapahtuneen, ei välttämättä pidä paikkaansa. Kuinka monta tarinaa täälläkin on käsitelty kuluneena vuotena, jossa joku on aloittanut some -kamppanjan (kyllä minua raukkaa niin väärin kohdeltiin) ja kun totuus on selvinnyt, on ainoa väärintekijä ollut kampanjoija itse.

B) Kuva- tai äänimateriaali ei todista mitään, koska ei tiedetä, mitä siitä on jätetty pois. Mitä tapahtui ennen sitä?

Minä olen joutunut putkaan mielestäni pienestä. Kaverini oli kännissä ja vietiin puistosta putkaan. Jouduin myös vaikka olin kolmen siiderin verran "humalassa". En tehnyt muuta kuin sanoin, että vien kaverini kotiinsa nukkumaan. Mutta ethän sinä tätäkään "tarinaa" usko.

Vierailija
225/288 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä unohdetaan iloisesti se, että artisti ja tavallinen asiakas ovat kaksi täysin eri asiaa, jotka eivät mitenkään ole toisiinsa verrattavissa. Flow'n edustajat ovat moneen kertaan sanoneet, että heillä artistien koskemattomuus on ehdoton, ja että järkkärit eivät missään olosuhteissa saa kajota artisteihin ottamatta ensin yhteyttä festivaalin järjestäjiin, ja tässä nämä järkkärit menivät pieleen. Joo, Mauer ei käyttäydy kovin fiksusti, mutta näiden järkkärien olisi pitänyt ottaa yhteyttä esimieheensa ja tämän taas Flow'n väkeen sen sijaan, että kävivät naiseen käsiksi. Festarin järjestäjät olisivat epäilemättä käskeneet järkkärien pysyä erossa Mauerista.

Käsitin, että artisti oli poistunut backstagelta festivaalialueelle syömään? Jos näin, niin ei kai järjestyksenvalvojien odoteta tunnistavan kaikkia tapahtuman esiintyjiä kasvoilta?

no ei kasvoilta, mutta roikkuihan sillä kaulassa se passi! vai eikö järkkärit osaa lukea?

Vierailija
226/288 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli tunnin pakollisen poistumisajan jälkeen vielä halusi syödä ruokaansa. Ei poistunut vaikka useaan kertaan kehotettiin. Kuka tää luulee olevansa?

yli tunnin?

tuskin. sillehän myytiin vielä ruokaakin.

Vierailija
227/288 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Video ainakin paljastaa sen, että nainen oli ihan umpijurrissa ja alkoi riehumaan. Umpijurrissa riehuvia ja virkavallan ohjeita protestoivalle joskus tie vie putkaan. Oli paino sitten 50 kg tai enemmän. 

Vierailija
228/288 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen toiminut itse useana vuotena järjestyksenvalvojana eri festareilla, sitä ennen purku- ja rakennustiimeissä. Kyllä se vain on niin, että kun festarialue tyhjennetään, niin se tyhjennetään. Artistien fyysinen koskemattomuus rajoittuu lähinnä bäkkärille ja keikan ajaksi, jos liittyy normaalin yleisön joukkoon (ei vip-aitioon) niin hän on yksi ihminen yleisössä. JV:n palkka ei juokse enää sekuntiakaan klo 1:00 jälkeen, siinä puolessa tunnissa on tarkastettava KOKO festarialue, että on tyhjä ihmisistä. Jokainen vastaantuleva ihminen tällöin hätistetään pois. Festarialueella on kuitenkin aika paljon arvokasta tavaraa, että ei sinne vain voi jättää ketään vaikka olisi kuin artisti. Siinä voisi äkkiä olla kajarit paremmissa käsissä tai alkoholit paremmissa suissa. 

Tuo vaihtelee eri festareilla. Joissakin on se politiikka että artistit rinnastetaan muuhun henkilökuntaan ja joissakin heidät poistetaan samalla tavalla kuin yleisö. Flown käytännöistä tai siitä miten järjestyksenvalvojat on siellä ohjeistettu en tiedä joten sitä on vaikea kommentoida.

Olen ollut kolmisenkymmentä vuotta eri festareilla hommissa ja kyllä siellä on kaikenmoista tilannetta nähty siksi koska järjestyksenvalvojat on joko ohjeistettu väärin tai he eivät ole muistaneet ohjeistusta. On estetty sekä työntekijöiden että artistien pääsyä alueelle vaikka kaikki passit ja kulkuluvat ovat olleet kunnossa.

Vierailija
229/288 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ni. Ainoa sakkoja saanut oli tuo artisti. Pahoinpitelystä ei ole tehty rikosilmoitusta. Noloa taas kerran! Noloa ennen kaikkea artistille ja tämän ystävälle, joka asian toi ekana esiin. Noloa tapahtuman järjestäjälle ja noloa medialle joka uutisoi asian päin persettä alun alkaen!

Vierailija
231/288 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ni. Ainoa sakkoja saanut oli tuo artisti. Pahoinpitelystä ei ole tehty rikosilmoitusta. Noloa taas kerran! Noloa ennen kaikkea artistille ja tämän ystävälle, joka asian toi ekana esiin. Noloa tapahtuman järjestäjälle ja noloa medialle joka uutisoi asian päin persettä alun alkaen!

Ei luonnehäiriöiset ihmiset tunne sanaa nolo tai että syy voisi olla heissä itsessään. Monilla täälläkin on ihan väärät luulot siitä mitä järjestysmiehet voivat tehdä ja mitä oikeuksia teidänlaisilla vip-ihmisllä on sillä hetkellä. Tästä on tietysti isosti syyttäminen lehdistöäkin. Niin kuin tässäkin tapauksessa, niin ne kertoo aiheesta täysin väärää tietoa. Niissä tilanteissa järjestysmiehillä on oikeudet ja sulla velvollisuudet. Ne saa myös käyttää väkivaltaa ihan niin paljon kuin tarvitaan. Tuttu poke joutui jokin aika sitten kirjaimellisesti hakkaamaan juuri vankialsta vapautuneen narkkari/hormonisekopään, kun se ei muuten totellut. Pisti naaman oikeasti uusiksi. Narkkari sai ton päälle syytteet ja tuomion. En tiedä, mutta taisi päästä saman tien takasin istumaan, kun oli kuitenkin ehdollisella.

Vierailija
232/288 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flow-festareiden organisaatio toimi typerästi. Flown Rantanen syytti järjestysmiehiä pahoinpitelystä sosiaalisessa mediassa ja juttu levisi vielä lehtiinkin. Saako Flow-festarin mielestä järkkärien päälle heittää ruokaa ja käyttäytyä sikamaisesti ja heitä syyttää aiheettomasti pahoinpitelijöiksi, jos mitään tällaista ei ole ilmeisesti tapahtunut? Kovaan ääneen huudettiin pahoinpitelystä  ja oltiin vaatimassa korvauksia, NOLOA!

Valehteluako tämä kaikki oli? Kunpa joku jv nostaisi kunnianloukkauksesta festaria kohtaan.

Vierailija
233/288 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SOME ABC ja D:

Minä olen joutunut putkaan mielestäni pienestä. Kaverini oli kännissä ja vietiin puistosta putkaan. Jouduin myös vaikka olin kolmen siiderin verran "humalassa". En tehnyt muuta kuin sanoin, että vien kaverini kotiinsa nukkumaan. Mutta ethän sinä tätäkään "tarinaa" usko.

Ja olet siis edellisten sivujen sankari kenen kaveri kans joutui syyttömänä putkaan? Oletteko kenties jotain poliisin tuntemaa huumeporukkaa? Kukaan mun kaveripiiristä ei ole joutunut syyttömänä putkaan että kannattaa ehkä kiinnittää siihen omaan käytökseen huomiota.

Ja järkkäreiden vastustamisesta ei joudu automaattisesti putkaan, siitä saa sakon toki heti mutta matkaa saa jatkaa jos toimii poliisien kanssa siivosti. Mistäkö tiedän? Siitä että opiskeluaikana olin baareissa ja tapahtumissa töissä ja siellä tällainen oli lähes jokailtaista. Kun poliisit ovat ottaneet putkaan yöksi niin se tarkoittaa että tämä nainen on jatkanut rähinöintiään poliisien kanssa myös.

Vierailija
234/288 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on tuolla somessakin yrittänyt valistaa järjestäjiä siitä, että festivaalien omat säännöt tai artistipassi ei päde enää siinä vaiheessa, jos poliisi pyytää että joku alue pitää tyhjentää tai tietyn ajan puitteissa joku alue pitää olla tyhjä. Järjestysvalvojien on silloin noudatettava poliisin käskyä tai voimassa olevaa lakia ja sääntöjä ja se poistuminen koskee Ingaa samalla tavalla kun kaikkia muita, oli artisti tai ei.

Tuo nainen oli melkein jo yli tunnin yliaikaa festivaaleilla eikä suostunut poistumaan useista kehoituksista huolimatta, kunnes hänet päätettiin hyvin hellästi fyysisesti poistaa alueelta. Inga itse teki päätöksen ruveta vastustamaan jolloin hänestä tuli rikoksen tekijä Suomen lakien mukaan, josta sakkokin kirjoitettiin. Ja emme voi kun spekuloida, mutta videosta voi päätellä kuinka sekaisin nainen oli joten poliisit on päättäneet lopuksi viedä Ingan putkaan rauhoittumaan.

Vierailija
235/288 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SOME ABC ja D:

Ja olet siis edellisten sivujen sankari kenen kaveri kans joutui syyttömänä putkaan? Oletteko kenties jotain poliisin tuntemaa huumeporukkaa? Kukaan mun kaveripiiristä ei ole joutunut syyttömänä putkaan että kannattaa ehkä kiinnittää siihen omaan käytökseen huomiota.

Ja järkkäreiden vastustamisesta ei joudu automaattisesti putkaan, siitä saa sakon toki heti mutta matkaa saa jatkaa jos toimii poliisien kanssa siivosti. Mistäkö tiedän? Siitä että opiskeluaikana olin baareissa ja tapahtumissa töissä ja siellä tällainen oli lähes jokailtaista. Kun poliisit ovat ottaneet putkaan yöksi niin se tarkoittaa että tämä nainen on jatkanut rähinöintiään poliisien kanssa myös.

Mielenkiintoista että olet paikanpäällä ollut siellä missä tämä nainenkin. Sekä Flowssa että poliisin putkassa, kun noin tarkkaan tiedät.

Vierailija
236/288 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SOME ABC ja D:

Juu, kyllä huumeveijareita ollaan koko sakki. Samoin kun sinä olet se paskalakki joka kavereineen retuutti hentoa naista, ja nyt taidat olla työtön kun on aikaa pitää yllä tätä keskustelua, esittäen kaikkitietävää hahmoa, jonka perustelut perustuvat omiin olettamuksiinsa.

Vierailija
237/288 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka söpöä vedota sukupuoleen ja painoon, kun itse käyttäytyy kun uhmaikäinen lapsi. No kaikki me tiedämme, että rakkaus on rajoja, joten kun käyttäytyy kun lapsi sinua myös kohdellaan kuin lasta. 

Vierailija
238/288 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SOME ABC ja D:

Juu, kyllä huumeveijareita ollaan koko sakki. Samoin kun sinä olet se paskalakki joka kavereineen retuutti hentoa naista, ja nyt taidat olla työtön kun on aikaa pitää yllä tätä keskustelua, esittäen kaikkitietävää hahmoa, jonka perustelut perustuvat omiin olettamuksiinsa.

En ole järjestyksenvalvoja, baarissa on muitakin työntekijöitä. Enkä ole ollut paikalla, mutta tiedän kokemuksesta kuinka nämä asiat yleensä hoidetaan. Poliisit ei vie ketään putkaan sen takia että vastustaa järkkäreitä jos poliisien kanssa käyttäytyy normaalisti. Putkaan saa viedä vain tietyin perustein eli käytännössä hänen itsensä ja muiden turvaamiseksi. Jos henkilö olisi käyttäytynyt poliisien kanssa asiallisesti ja pahoitellut olisi hän päässyt mitä todennäköisimmin sakkojen kanssa omaan hotelliin.

Vierailija
239/288 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettava kohu heti alusta alkaen. Kaikki fiksut toki koko ajan tiesivät, että homma haisee artistin osalta. Yllätys olikin se, miten moni nieli stoorin kyseenalaistamatta. Toivottavast nyti hävettää oma typeryys ja naiivius, mutta tuskin kuitenkaan. Ovat uskossaan yhtä hölmöjä kuin kaikenmaailman valemedioista paasaavat sekopäät. Saman kolikon eri puolet.

Muutenkin Flow on alkanut menettää otettaan ja aika moni vanha "vakkari" on siirtynyt muihin maisemiin. Aikansa kaikelle.

Vierailija
240/288 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin Rumba-lehden tilauksen, meidän kotiin sitä ei enää tule. Lehti puolustelee tuon känniääliön toilailuja täysin kritiikittömästi. Ilmeisesti festivaalien järjestäjien kaveri kirjoittaa noita juttuja, meni maku koko lehteen.