Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko joku parveketupakoinnin ymmärtäjä kertoa selkeästi että miksi tupakoijan oikeus tupakointiin on suurempi kuin minun oikeuteni raittiiseen ilmaan?

Vierailija
14.08.2017 |

En voi istua parvekkeellani ollenkaan ilman että haistelen ja hengitän naapurin tupakansavua. Savun haju tulee myös sisälle asuntoon jos ovi tai ikkuna on auki.

Minulla on oikeus nauttia kesästä parvekkeellani ilman tupakkaa. Se ei häiritse ketään. Vastapuoli sanoo, että tupakoitsijalla on oikeus polttaa. Se häiritsee moniakin, ja on jopa myrkyllistä.

Miksi jälkimmäisen oikeus jyrää minun oikeuteni?

Voisiko tähän saada perustellun vastauksen?

Kommentit (181)

Vierailija
121/181 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ovi on auki ja sisälle tulee tupakan haju, niin eikö voisi sulkea oven pariksi minuutiksi? Minulla ainakin on toiminut hyvin. Mikä ongelma tässä on joillekin?

Ei ymmärrä.

Siis täh? Eikö se oven sulkeminen ole myöhäistä siinä vaiheessa kun haju on jo sisällä? Itse olen oppinut sulkemaan partsinoven samantien kun röökaava naapuri kolauttaa omansa kiinni, jotain hyötyä sentään siitäkin ettei se saa sitä auki eikä kiinni ilman jumalatonta pauketta. 

Tämä juuri kertoo siitä miten te liioittelette. Se vähä haju mitä on kerennyt tulemaan on niin vähäistä ja haitatonta että sen voi lukea normaaliin kerrostalo elämään. Ja tuuleutuuhan se pois kun oven taas avaa. Itse olen pitänyt ovea myös koko ajan auki, se mikä tuulahtaa sisälle tuulahtaa myös pois. Ei pidä heti liioitella ja väittää että asunto on myrkkykaasuja täynnä.

Ap: Se kielto on jo teidän taloon tulossa, mitäpä jos antaisit jo olla?

Se haju on muuten yllättävän sitkas tuulettumaan pois ja hyvä kun sen edellisen katkun on saanut ulos niin naapurin ketjupolttaja pölläyttää uuden satsin. Miksi muuten tupakoitsija poikkeuksetta sulkee sen oman parvekkeen oven mennessään röökille, jos se sisään tuulahtava haju ei haittaa?

Vierailija
122/181 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmaa voi laajentaa: Mikä oikeus jollakin on soittaa asunnossaan musiikkia, laulaa, imuroida tai muuten tuottaa häiritsevää ääntä joka kuuluu asuntooni, kun minä istun hiljaa sohvalla enkä häiritse ketään? Mikä oikeus jollakin on tehdä haisevaa kaalilaatikkoa tai jotakin etnistä ruokaa, josta leviää häiritsevä haju porraskäytävään ja jopa muihin asuntoihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/181 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mut ei mulla ole kuin yhdelle puolelle ikkunoita, tilava kaksio kyseessä. Vaikka sallittua polttaaparvekkeella niin alakerrassa asuu silti jotka polttaa sisällä ja herrajestas ku koko rappukäytävä haisee alas asti ja myös välillä omaa kämppään vessan ja keittiön kautta. Useampi valitus tehty jo

Tätä ap ei kykene ajattelemaan, sisätupakoinnin seurauksia. Taloyhtiöiden hallitukset kylläkin.

Koko ongelmaa ei olisi, jos tupakoitsijat kykenisivät edes ajattelemaan lopettamista saati että lopettaisivat. Jostain kumman syystä ex-tupakoitsijatkin on poikkeuksetta tyytyväisiä päätökseensä ja harmittelevat ainoastaan sitä etteivät ymmärtäneet lopettaa aiemmin.

Vierailija
124/181 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi istua parvekkeellani ollenkaan ilman että haistelen ja hengitän naapurin tupakansavua. Savun haju tulee myös sisälle asuntoon jos ovi tai ikkuna on auki.

Minulla on oikeus nauttia kesästä parvekkeellani ilman tupakkaa. Se ei häiritse ketään. Vastapuoli sanoo, että tupakoitsijalla on oikeus polttaa. Se häiritsee moniakin, ja on jopa myrkyllistä.

Miksi jälkimmäisen oikeus jyrää minun oikeuteni?

Voisiko tähän saada perustellun vastauksen?

mutta sulla onkin oikeus raittiiseen ilmaan. samoin on tupakoitsijalla oikeus polttaa kotonaan. mutta sen sijaan että ruikutat aiheesta täällä, niin otat vaan yhteyttä isännöitsijään ja kerrot ongelmasta. se kun on taloyhtiön vastuulla ettei ne hajut tule sun asuntoosi. 

Vierailija
125/181 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ovi on auki ja sisälle tulee tupakan haju, niin eikö voisi sulkea oven pariksi minuutiksi? Minulla ainakin on toiminut hyvin. Mikä ongelma tässä on joillekin?

Ei ymmärrä.

Siis täh? Eikö se oven sulkeminen ole myöhäistä siinä vaiheessa kun haju on jo sisällä? Itse olen oppinut sulkemaan partsinoven samantien kun röökaava naapuri kolauttaa omansa kiinni, jotain hyötyä sentään siitäkin ettei se saa sitä auki eikä kiinni ilman jumalatonta pauketta. 

Tämä juuri kertoo siitä miten te liioittelette. Se vähä haju mitä on kerennyt tulemaan on niin vähäistä ja haitatonta että sen voi lukea normaaliin kerrostalo elämään. Ja tuuleutuuhan se pois kun oven taas avaa. Itse olen pitänyt ovea myös koko ajan auki, se mikä tuulahtaa sisälle tuulahtaa myös pois. Ei pidä heti liioitella ja väittää että asunto on myrkkykaasuja täynnä.

Se haju on muuten yllättävän sitkas tuulettumaan pois ja hyvä kun sen edellisen katkun on saanut ulos niin naapurin ketjupolttaja pölläyttää uuden satsin. Miksi muuten tupakoitsija poikkeuksetta sulkee sen oman parvekkeen oven mennessään röökille, jos se sisään tuulahtava haju ei haittaa?

Mistä helvetistä minä voin tietää milloin naapurilla on ikkuna tai partsin ovi auki? Senkö mukaan pitäisi arvailla milloin voin polttaa omalla parvekkeellani?

Vierailija
126/181 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan söpö keskustelu, meilläkin on kielletty parveketupakoiminen. Poltan silti, suck my dick

Vierailija
127/181 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ymmärrä.

Mistä helvetistä minä voin tietää milloin naapurilla on ikkuna tai partsin ovi auki? Senkö mukaan pitäisi arvailla milloin voin polttaa omalla parvekkeellani?

Pitääkö naapurin kytätä koko ajan, milloin menet parvekkeelle? Osta vaikka kilikello, jolla annat äänimerkin, niin naapurit tietävät laittaa ovet ja ikkunat kiinni. Siitä kun lähdetään, että kesällä on joku räppänä aina auki.

Vierailija
128/181 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan söpö keskustelu, meilläkin on kielletty parveketupakoiminen. Poltan silti, suck my dick

Teillähän on kiva taloyhtiö, kun mistään säännöistä ei tarvitse välittää. Teidän taloon voisi laittaa kaikki häiriköt asumaan, kukaan ei valittaisi.

Vierailija
129/181 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen sitä, että jos se tupakansavu on niin ihanaa, että sitä vedetään ihan syvälle keuhkorakkuloihin saakka, miksei sitä ihanuutta voi polttaa sisällä kotona?

Vierailija
130/181 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse entisenä tupakoitsijana en ymmärrä edelleenkään näitä parveketupakoitsijoita. Viisi vuotta poltin ja asuin kolmannessa kerroksessa, ilman hissiä. Joka ikinen kerta kävelin alakertaan taloyhtiön tupakkapaikalle, en röökannut parvekkeella, puhumattakaan sisällä polttamisesta. EI se lopulta hirveä vaiva ollut kävellä pihalle kun haluaa polttaa. Aina voi keksiä tekosyitä miksi saisi muka polttaa parvekkeella, mutta totuus on, että se on oikeasti todella typerää ja itsekästä saastuttaa muiden ilmaa. Varsinkin jos parvekkeella nukutetaan lasta tai kuumana kesäpäivänä tuuletetaan asuntoa niin onhan se nihkeää että joutuu jättämään nämä tekemättä jonkun idiootin takia. Jospa piakkoin savuttomat talot alkais yleistyä. Ja te, jotka sanotte, että tupakointi siirtyisi sisälle niin joo ei. Varsinkin vuokra-asunnoissa tupakanhaju ei lähde sisällä pois ja voi ollakin, ettei vuokralainen saa tästä syystä vuokratakuuta takaisin.

Vierailija
131/181 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelen sitä, että jos se tupakansavu on niin ihanaa, että sitä vedetään ihan syvälle keuhkorakkuloihin saakka, miksei sitä ihanuutta voi polttaa sisällä kotona?

katsos kun se on about kaikissa vuokrakämpissä kiellettyä toisin ku parvekkeella polttelu. ja niinku täällä on todettu jo monta kertaa niin jos polttaa esim. vessassa niin se savu kulkeutuu niitä hiton putkia pitkin kaikkien muittenki kämppiin ja sekös se sitten onki ihanaa eikös vaan :)

Vierailija
132/181 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina näissä keskusteluissa tupakoitsijan vaihtoehdot ovat käryttää parvekkeella tai sisällä? Eikö kerrostalon pihalle voi laittaa tupakointipaikkaa? Rapussa ei ole pakko kiusallaan kolistella ja paiskoa ovia! Eikä sitä tupakkaa ole pakko polttaa tunnin välein, eikö muutama päivässä riittäisi?

Vierailija
133/181 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se rajanveto on niin pirun vaikeaa. Kielletäänkö vauvat, koirat, yötöiden vuoksi omituisiin aikoihin liikkuvat, rasvaista ruokaa käryyttävät, valoletkujen asentajat, suitsukkeet... Aina on joku joka häiriintyy ja ihan kaikkea nyt ei voi kieltää. En itsekään nauti tupakansavusta, mutta en äänekkäistän naapureista myöskään.

Kerrostalossa joutuu kestämään yhtä jos toista. Mutta hei, asun nykyään omakotitalossa ja täälläkin kantautuu tupakansavua naapurista, grilliruuan hajua, musiikkia yömyöhään...

Näin voidaan perustella.  Joka keksii sanoa tupakoinnista, on tässäkin jo ylitetty raja.  Todennäköisesti henkilöllä on terveyshaittaa. 

Ei häiritse minuakaan mutta ymmärrän silloin kun on hengityselinsairauksia.

Vierailija
134/181 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko oikeasti olisi parempi vaihtoehto, että kaikki jotka polttaa, vuorotyötä tekevät ym, kolistelis hississä tai rappukäytävässä jonnekkin ulos tupakalle? Ja silti sama valitus jatkuisi, että se tupakansavu kantautuu sieltä pihalta toisten parvekkeille, varsinkin alimmissa kerroksissa asuvien parvekkeille ja lisäksi se jatkuva rappukäytävässä ravaaminen ärsyttäisi ihmisiä, kun eivät saa nukuttua sen takia, vaikka ihan normaalisti ja metelöimättä rappukäytävässä kulkisi edestakaisin sinne tupakkapaikalle ulos.

Vierailija
135/181 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ja olen asunut lukuisissa kerrostaloissa enkä edelleenkään jaksa ymmärtää tätä tupakasta vinkumista. Minä tai mieheni emme polta, mutta ei meitä haittaa muiden polttaminen edes kerrostalossa. Kyllähän sen nyt haistaa jos joku on röökillä, mutta mitä sitten? Samalla tavalla haistan jos joku vaikka lähistöllä grillaa tai tekee ruokaa? Mitä sitten? Tuskin siitä mitään kummoisempia terveyshaittojakaan tulee jos et ihan siihen savupilveen mene lähelle työntämään nenääsi.

Vierailija
136/181 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä ketä toivot syöpää täällä muille. Varo sanojasi. Keuhkosyöpä on tullut monelle tupakoimattomallekin. Tuskin mainitsemaasi kuolemaa läheisillesi haluat...

Wt-kansa puolustelee wt-touhua wt-tason kieliopilla. Ketä sanan käyttö kuka sanan tilalla, on weeteintä mitä tiedän, heti tupakoinnin jälkeen.

Vierailija
137/181 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkona tupakka tosiaan vain haisee pahalle. Ei se sun terveyttä uhkaa. Ainakaan sen enempää kuin muut ilmansaasteet. Pahoillani ettet pidä sen hajusta. No, en minäkään vaikka poltankin. Ei mun oikeus polttaa mitenkään jyrää sinun oikeutta olla polttamatta.

MUTTA tämä on Minun kotini, poltan jos tahdon. Olen aikuinen ihminen, jolla on itsemäärämisoikeus (toistaiseksi vielä) tässä asiassa. Ihan niinkuin sinullakin on oma kotisi. Jos kodissasi naapurit jotenkin jollain tavalla häiritsee sinua, muuta pois. Yksinkertaista. Vaikka metsään. Tai mene istumaan pihalle. Penkki löytyy jostain yleensä.se on vain harmillista että jotkut kärsii naapurin tupakasta, toiset lasten metelistä, jotkut ruoankäryistä ja lista on loputon...

Kyllähän juttu on niin, että tupakan savu on todettu tutkitusti haitalliseksi terveydelle, ja mene sinä itse pihalle tupakoimaan, ja äläkkä jää pääoven viereen penkille vaan jospa niitä jalkojasi jaksaisit tupakkauran kestettyä vuosia liikutella kauemmaksi kerrostalon nurkilta ja seinustoilta tupakki suussasi tuprutellen.  Ja huom: ruoan käry ei ole vaarallista, vaikka tuoksuukin, ja kukaan ei koko päivää tunnin välein käristä ruokaa pannulla tai uunissa, mutta sinä kyllä tunnin välein käyt parvekkeellasi tupakilla, jos olet koko päivän kotona.

Terveisin allerginen ja omaisensa menettänyt syöpään, jonka syntymiseen vankasti vaikutti asianomaisen tupakointi vuosikymmenien ajan.  Ei ollut mikään kiva näky, kun syöpäkuolema kohtasi läheiseni ja suhtkoht nuorella iällä. Sitä paitsi naapurin tupakan savu on polttamattomalle naapurille myös vaaraksi siinä missä itse käärylekin on polttajalleen kaikkine myrkkyineen, mitä tupakka sisältääkään.

Vierailija
138/181 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun ja olen asunut lukuisissa kerrostaloissa enkä edelleenkään jaksa ymmärtää tätä tupakasta vinkumista. Minä tai mieheni emme polta, mutta ei meitä haittaa muiden polttaminen edes kerrostalossa. Kyllähän sen nyt haistaa jos joku on röökillä, mutta mitä sitten? Samalla tavalla haistan jos joku vaikka lähistöllä grillaa tai tekee ruokaa? Mitä sitten? Tuskin siitä mitään kummoisempia terveyshaittojakaan tulee jos et ihan siihen savupilveen mene lähelle työntämään nenääsi.

Tupakka. Haisee. Pahalle. Haju myös tarttuu rakenteisiin ja tulee asuntoon sisälle. Meidän talossa parvekkeet on vielä onnistuttu lasittamaan niin, että kun alemmissa kerroksissa tupakoidaan, se kulkeutuu yläkerroksiin kuin hormissa ikään. Tupakointikielto on keskustelun alla.

Vierailija
139/181 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi sille mitään että pidän tupakoivia keskivertoa heikkolahjaisimpina. Ilmeisesti nikotiini tuhoaa aivosoluja. Kaikki parveketupakoitsijat ovat henkisesti jälkeen jääneitä ja itsekkäitä. Nämä sauhusantut saisivat mennä pilaamaan keuhkonsa vaikka johonkin erilliseen paikkaan pihalla

Hyvin tiivistetty ketjun kukkahatullisten syvimmät ajatukset, fiksusti ja asiallisestikin -not. :DDD

Vierailija
140/181 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tottahan tuo on. Ei parveketupakointia voi mitenkään puolustella muuten kuin sillä, että kun mä haluun. Ja kun Virtanenkin joskus grillaa. Ja onhan niitä pakokaasujakin. Normaalielämää nääs, pakottaa muutkin passiivisiksi tupakoijiksi.

Vähän kuin biletysmeteliä puolustellaan "elämisen äänillä". Itkeehän vauvatkin! Ja Virtanen katselee telkkaria. Ja lokki huutaa pihalla. Ja Lahtisen koira joskus haukkuu. Relatkaa nyt hei.

Olen ehkä hiiiiuuukan yliväsynyt kun repesin täydellisesti: Ja Virtanen katselee telkkaria. ;DDD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän