Poikaystävän käytös ravintolassa
Menimme poikaystäväni kanssa toiveestani erääseen arvostettuun ravintolaan. Olin odottanut tätä yhteistä aikaa ja "treffejä" jo kauan, olin innoissani ja laittauduin useamman tunnin ennen iltaa. Otimme melko edulliset annokset listan halvimmasta päästä sekä ruokiin sopivat juomat, jotka päätimme jo ravintolan sisäänkäynnillä olevasta listasta. Poikaystävä sanoi, että nälkä on, mutta ottaa vaan jotain halpaa; vastasin että älä nyt, voin maksaa molemmat tai sitten maksamme omat juttumme, ettei ota hinnoista paineita.
Tilasimme ja kohtelias tarjoilija lähti. Ihailin paikkaa ja juttelin iloisesti. Poikaystävä keskeytti sanoen, että no katoitko ne hinnat, paljon ne oli, paljon ne juomat maksoi. Pyysin, että puhuisimme jostain muusta kuin taas hinnoista, sillä voin maksaa ja halusin nauttia harvinaisesta illasta, yhteisestä ajasta, tunnelmasta ja ruoasta.
Ruoka oli ihanaa, nautiskelin siitä ja juttelin. Poikaystävä vastaili jotain, romantiikkaa ei ollut, mutta se oli okei. Alle vartissa hänen lautasensa tyhjeni, minulla oli noin puolet annoksesta jäljellä. Poikaystävä sanoi, että missä on tuhkis, hän haluaa tupakalle. Siinä vaiheessa tuli vähän paska fiilis ja kysyin, eikö hän voisi odottaa että olen valmis. Mielestäni hänen käytöksensä oli epäkohteliasta. Loppuaika meni hiljaisesti ja vähän kiusallisesti.
Maksun koittaessa sanoin tarjoilijalle laskun tulevan erikseen, jolloin poikaystävä huusi tympääntyneenä ylitseni, että eikun samasta. Oli kai näennäinen"korvaus" käytöksestään? Olin aiemmin ihastellut ruokaani ja päätellyt, mitä kahta pääraaka-ainetta siinä mielestäni on. Poikaystävä sitten maksaessaan pyysi tarjoilijaa kertomaan _kaikki_ annoksessani käytetyt ainesosat ja valmistustavan. Hävetti, kun tarjoilija empien totesi kiusaantuneen oloisena, ettei tietenkään voi kertoa annosten reseptiikkaa. Totesi kaarrellen pari pääraaka-ainetta, jotka olin jo itse maininnut.
Lähdettiin pois ja salaa mietin miltä tuntuisi, jos oikea herrasmies veisi minut joskus illalliselle.
Kommentit (58)
Itse miesystäväsi valitsit, miksi valitat.
"Olin aiemmin ihastellut ruokaani ja päätellyt, mitä kahta pääraaka-ainetta siinä mielestäni on."
No et se sinäkään kovin fiksulta vaikuta. :D
Ja minkäs ikäisiä te olette?
Sulla vaan on sellainen poikaystävä, joka ei osaa käydä hyvissä ravintoloissa. Nyt sun pitää miettiä, onko se joku todellinen ongelma vai kertooko se jostain muusta? On ihan ok huomata, että on itse vähän "parempi" ihminen. Sun vaan pitää sitten löytää kaltaistasi seuraa.
Yleensä annoksen pääraaka-aineet selviävät lukemalla ruokalistaa.
Moukka. Minulla oli mies, joka sekosi museoissa ja taidenäyttelyissä. Kaikkea piti hiplata, ja mennä sinne minne ei olis saanut. Kyllä hävetti, kuin kakaran kanssa olis ollut. Sillä tyypillä oli muutenkin ongelmia ihan kaikenlaisten auktoritettien ja sääntöjen kanssa. Hän kun halusi olla ihan oma herransa, ja tiesi kaiken parhaiten. Jotkut kai alkaa vaan perseilemään, kun tuntevat olevansa paikassa, missä kuuluisi osata käyttäytyä, mutta kun ei huvita eikä osata.
Naiset ovat luonteeltaan tuhlailevia nautiskelijoita.
Miehet rationaalisia: ei kannata maksaa ruoasta enempää kuin on välttämtöntä ja kannattaa syödä niin nopeasti kuin pystyy, koska ruokailuun käytettävä aika on pois muusta.
Ja tälläiset tampiot kelpaa poikaystäviksi. Onko mies pitkä ja helvetin hyvännäköinen, isomunainen jännämies?
0/5. Olit odottanut iltaa jo kauan, ja tiesit ravintolankin etukäteen, mutta ruokalistaa tutkitte sitten vasta ravintolan oven pielessä?
Muutoinkin niin kompelöä satuilua, että päähän sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Jss
Väärin. Se on jssap. Lyhyesti ja ytimekkäästi "Jätä se sika Ap".
Kerta varmaan riitti.
Poistit varmasti jo numeronsa ja laitoit eston ainakin.
En näkisi miestä koskaan, en olisi mennyt muuten syömäänkään.
Vierailija kirjoitti:
"Olin aiemmin ihastellut ruokaani ja päätellyt, mitä kahta pääraaka-ainetta siinä mielestäni on."
No et se sinäkään kovin fiksulta vaikuta. :D
Kyseessä oli sienikeitto, jonka nimestä tai ulkonäöstä ei voinut päätellä eri sienilajeja. Totesin maistettuani ne kuitenkin oikein :)
Ap
Huono merkki miehen luonteesta, muitakin ongelmia voi tulla eteen.616
Kuulostaa vähän moukkamaiselta exältäni. Onko kyseessä n. 40-v. mies Helsingistä (kotoisin tosin alunperin maaseudulta/pikkupaikkakunnalta). Häneen ei tehonnut hienovarainem vihjaus eikä suoraan asiasta mainitseminenkaan...eikä se, että huomautin asiasta aina uudelleen ja uudelleen vuosien ajan. Se oppi ei vain uponnut, kun hän halusi olla juntti ja moukka.
Onpa taas tylsistyneitä idiootteja kommentoimassa😁
Poikakaverissa on varmaan kivojakin puolia kuin hänen kanssaan olet, ap?
Olit siis luvannut maksaa mutta silti tilasit erilliset laskut?
Mene nyt ensiterapiaksi jonkun kaverisi kanssa, joka arvostaa hyvää ruokaa ja tunnelmaa jonnekin kivaan ravintolaan tänä syksynä. Mekot päälle ja otatte kampaukset ennen ravintolaa. Lasi kuoharia ja voit huokaista helpotuksesta.
Poikaystäväsi kanssa menet seuraavan kerran Raxiin, otat paikan meluavan ja sotkevan lapsiperheen vierestä. Vähän kaatelet juomia pöydälle "vahingossa" ja tiputtelet pehmojäätelöä sinne tänne.En usko, että ABC tai Mäkkkäri on tarpeeksi riipivä kokemus vastapainoksi, Raxin luulisi toimivan. Otat vähän kuvia molemmista ruokailuista.
Sitten esittelet kuvia molempien vanhemmille ja ystäville, katos, tässä oltiin fine dining Miljan kanssa, ihana ruoka, tosi hieno ilta ja niin, tässä ollaan Hessun kanssa Raxissa. Jätkän ilmeet näyttää sulle teidän tulevaisuuden.
Kyllä muakin hävettäisi