Ei juma mita kastettujen nimia AAmulehdessa taas tanaan. Tuntuu etta nyt on vallalla joku ihme vimma lykata lapselle joku NIIN
erikoinen nimi että lapsi saa kärsiä koko ikänsä. No nyt on hyvä antaa lapselle perussuomalainen nimi, kun se on kaikkien Tuulentyttö' jen ja Mineoiden joukossa jo harvinainen.
Kommentit (52)
Villastiina Säde Sylvia
Siis aivan karseaaa!!!!
eli kun laittaa tarpeeksi erikoisen nimen niin lapsestakin tulee jotain suurta tai erikoista. Että nimi johdattaisi suuruuteen.....
pitää varmasti isona itse siitä, että on hellyttävä " pakkasukko"
olin nuorena likkana ihastunu poikaan nimeltä antti ja kaikissa päiväkirjoissa käytin salanimeä timantti ;)
onkohan tuo ihan totta?
Kuura on musta ihan ok nimi siinä missä pyry tai tuisku tai lumikin.
Molemmat kastettu 2000 luvulla. Oh boy! Tsekkasin vrk:sta.
miki-mikael ja tim-antti ihan tautisia
Siis kuka aikuinen tai henkisesti kypsä ihminen alkaa ihan oikeasti arvostelemaan näin lasten nimiä=) Itselle ei tulisi kyllä mieleenikään. Sen verran olen 30 vuoden aikana oppinut, että maailmaan mahtuu todellakin erilaisia ihmisiä erilaisine tapoinen ja hei - jopa erilaisine nimineen! Niin että kaikki eivät voi olla nimeltään Minna tai Mika:) Eivätkä kaikki Minnat ja Mikat anna lapsensa nimeksi Helmi tai Aleksi. Kannattaa teidänkin hieman avartaa maailmankatsomusta. Matkustelkaa vähän vaikka.
BTW - nimeä ei kasteta eikä nimeä anneta kasteessa. Nimen ja kasteen anto ovat kaksi täysin eri asiaa.
mun puolesta jokainen saa antaa minkä nimen haluaa, mutta niitä on täysi vapus myös arvostella ja kertoa mielipiteensä.
mutta en puutu toisen antamaan lapsen nimeen ellei se ole aivan älytön. Kaikki antaa lapselleen kauneimman nimen, mutta aikuisella on myös vastuu siitä että lapselle ei koidu nimestä haittaa. Itselläni oli harvinainen nimi kun olin lapsi. Ei tullut ainoatakaan vastaan paitsi aikuisiällä. Nyt nimi on jo yleistynyt. Niin paljon ihmettelyä olen silti saanut osakseni ettei tullut mieleenikään kiusata omia lapsiani älyttömyyksillä.
Vierailija:
pitää varmasti isona itse siitä, että on hellyttävä " pakkasukko"
Vaihtoehto olisi ollut antaa nimeksi Pyry, jos se olisi ollut tyttö niin Talvikki.
Miettikää nyt jotain keski-ikäistä naista jonka nimi on Roosa Tirliina!!
Neljäkymmentä vuotta sitten varmasti mietittiin, miten hassuilta Sarit ja Mikat kuulostavat keski-ikäisillä ;)
Saattaapi poika kuulla nimestään kyllästymiseen asti. Ihan kaikki kunniotus vanhemmille, muta silti pitäisi miettiä lastakin.
Tuo Kuura on ihan kiva, mutta sekin menis överiksi jos olis Kuura Partanen tms Ja niitäkin huumoriveikkoja varmaan löytyy, jotka lapselleen laittaa tommosen hauskan nimiyhdistelmän. Puhelinluettelossa on Jorma Mela, ja minusta sekin on semmonen, että voi kantajansa olla joskus korvat punasena, kun nimensä lausuu.
kait sitä saa myös arvostella. Kovin naivia ajatella laittavansa nimen lehteen, jotta kaikki voi sitä sitten yhdessä ihastella.
nimikirjoja lukeneena tiedän...että siitä varmaan tulee villastiina...
ja sen vanhemmista ei kumpikaan ollut Tuule tai Tuuli.