Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä sukunimensä vaihtaneita (ei naimisiinmeno/avioero)?

Vierailija
13.08.2017 |

Miksi vaihdoitte ja millaisia kokemuksia siitä on? Olen vuosien ajan jo haaveillut sukunimen vaihtamisesta, että saisin tavallaan aloittaa uudestaan, uudella identiteetillä ainakin osittain. Jos sillä tavalla pääsisi vapaammaksi lapsuuden painolastista.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan.

Voit hakea sukunimeä, joka on esiintynyt aiemmin suvussasi tai keksiä itse.

Hyvä idea on kääntää ruotsiksi tai norjaksi jokin nimi tai suomentaa ruotsinkielinen sukunimi. Olennaista on se, että nimi istuu suomen kieleen ja on lausuttavissa, eikä riko nimisääntöjä, sopivaisuutta, tuotenimien käyttölakia ym.

Hinta 70€, itsekeksityssä sukunimessä n. 125€,

hallinto-oikeuskäsittelyn odotusaika 3-4kk,

samaan hintaan voi muuttaa samalle nimelle useamman henkilön.

Vierailija
2/2 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen vuosia vatvonut asiaa mutta en koskaan saanut aikaiseksi vaihtaa. Passini menee tänä vuonna vanhaksi, ja olen viimein päättänyt että uutta passia haen uudella nimellä. Syy nimen vaihtoon on ruma ja huvittava sukunimi, josta minua kiusataan vielä aikuisenakin. Kuvittele, että joka kerta kun nimesi lausutaan ääneen, joku tyrskähtää nauruun, tulee jälkikäteen heittämään satoja kertoja kuultua läppää tai kysymään onko nimi joku vitsi. Olen ottanut tähän asti asian huumorilla, mutta kyllä tuo alkaa pidemmän päälle rasittamaan liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän