Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenkohan mä vihdoin 35-vuotiaana saavuttanut sen pisteen ruuanlaiton suhteen

Vierailija
13.08.2017 |

että kotona on valmiina perustarvikkeet jolloin ruuanlaittoon voi ryhtyä ilman että ensin tarvitsee käydä kaupasta ostamassa kaikki lähtien mustapippurista. Tuli jotenkin aikuinen olo kun äsken katsoin reseptin netistä ja huomasin että mullahan on kaikki tarvittava kotona.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä kiva tunne👍

Vierailija
2/11 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika myöhään sulla on tuo tilanne tullut. Ei varmaan lapsia ole/olet saanut ne vanhemmalla iällä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile hiukan laajentaa kokkaus repertuaaria.

Vaikuttaa että reseptisi ssitä samaa simpeliä :)

Vierailija
4/11 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kyllä on simppeli juu.

Vierailija
5/11 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ruuanhan täytyy aina olla tajunnanräjäyttävä kokemus, johon tarvitaan mausteeksi juuri sitä nepalilaisen pikkukylän rinteellä kasvanutta yrttiä, kun ilman sitä ruoka on mitäänsanomatonta moskaa.

Vierailija
6/11 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

lul, jo 16v vanhana oli enemmänkin poikkeus että pitäisi jotain käydä hakemassa... aina hieman vähän kaikkea jääkaapissa tai pakastimessa.

Niinku joku pari kiloa perunaa ja riisiä ihan riippumatta siitä onko moista edes suunnitellu laittavansa. So what vaikka menisikin 40c edestä perunaa huonoksi kuussa, ärsyttävin osa on kantaa roskiin. Eteenkin riisi kestää vuosia.. pihvikin voi olla kilo pari ainakin pakastimessa. Juustoja, kermoja jne.. niitä menee joka tapauksessa ku kokkaa melkein päivittäin tai tomaattipureeta. Näitäkin purkkeja on aina vähintään kymmenen. Yleisesti ottaen jääkaappi on ana vähintään 65% täynnä näin yhden hengen taloudessa.

Voitakin on aina ainakin kilo. Muutama pullo punkkua ja samassa kaapissa hellan veressä oliiviöljyt.

Pastaakin voi hyvin säilyttää. Samoin munien oikea säilyvyys on yli vuoden, hieman muuttuu väri ja maku mutta edelleen ihan syötävää.

Vierailija
7/11 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

35-vuotiaana vasta? Mää oon 23-vuotias ja asunut pari vuotta omillaan, ei mun tollaista tarvinnut mitenkään opetella edes. Kyllä jokaisen aikuisen pitäisi osata tuommoisia perus juttuja, ilman parin kymmenen vuoden opetteluita.

Vierailija
8/11 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen oppinut kotoa, että kuivakaappi ja pakastin on aina täynnä raaka-aineita. Tuo turvallisuuden tunnetta. Kaikki seurustelukumppanini eivät ole tulleet samanlaisesta perhekulttuurista, ja he ovat huvittuneet siitä, miten parikymppisellä miehellä on puoltasataa erilaista maustetta ja tölkkipapuja kolmen kuukauden tarpeiksi.

Vierailija
9/11 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmat ihmiset liikkeellä.

Vierailija
10/11 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Vois itekin alkaa ostaa enemmän ruokaa, tapana hankkia aina pelkästään siihen yhteen ateriaan tarvittavat. Rasittavaa käydä jatkuvasti kaupassa!

Vierailija
11/11 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mausteet, öljy ja kaurahiutaleita yms löytyy kaapista minultakin. Mutta kaupassa on käytävä silti aika usein. Itse kun haluan aina pöytään tuoreita vihanneksia, ja esim. salaatti menee huonoksi jo parissa päivässä jääkaapissa. Lisäksi haluan aterialleni yleensä broileria tai kalaa, ei niitä voi jemmata kaappeihin. Pakkasestakin kanapaketti pitäisi sulattaa, samassa ajassa käyn tuossa lähikaupassa kotimatkalla.

Mua myös inhottaa, jos kaapit tursuaa. Sinne kuitenkin sitten jää jotain vanhenemaan kaapin perälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä