Miten te järjestätte töissä, kun teillä on joku kesken ja pomo vaatii tekemään jo seuraavaa hommaa?
Se keskeneräinenkin pitäisi tehdä mutta se seuraavakin pitäisi olla alle puoleen tuntiin valmis? Vinkkejä? Tuntuu, että kädet eivät toimi millään nopeammin.
Kommentit (16)
Sanon että tämä homma on kesken, tämä pitää tehdä ensin, vai haluatko että jätän kesken. Kai se pomokin ite näkee omin silmin mitä sä teet?
Jos pomo ei osaa arvioida kuluvaa aikaa vaan kuvittelee, ettei siihen niin kauan mene?
Sanon että homma on kesken ja teen sen loppuun.
Keskeytän meneillään tehtävän ja teen toisen tehtävän, jos on tarve reakoida heti. Jotain tehtäviä voi tehdä, kun ehtii.
Työskentelen kokkinana isossa keittiössä ja työ on palapeliä.
Mulla on sen verran itseohjautuva työ, että jos pomo tulisi sanomaan että toinen työ pitää tehdä just nyt niin ymmärtäisin kyseessä olevan hätätilanteen ja odotan että pomolla on silloin laajempi kuva tilanteesta ja priorisoi sen takia noin, tekisin niinkuin pomo määrää. Monella se oma tekeminen kun vaikuttaa monen muunkin tekemiseen ketjussa.
Normaalisti kyllä itse määrittelen missä järjestyksessä ja miten teen työni. Aikataulut keskustellaan tavoitekeskusteluissa, mitä on mahdollista tehdä tänä vuonna olemassa olevilla resursseilla ja mitä siirretään ensi vuoteen tai jätetään kokonaan tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Keskeytän meneillään tehtävän ja teen toisen tehtävän, jos on tarve reakoida heti. Jotain tehtäviä voi tehdä, kun ehtii.
Työskentelen kokkinana isossa keittiössä ja työ on palapeliä.
Jättäisit jäähtymään tai pohjaanpalamaan jonkun muun?
"kumpi on tärkeempi tehdä ensin?" Pomo sitten päättää tai siirtää uuden homman toisaalle.
Kyse ei ollut keskeytyksestä vaan molemmat työt on valmistuttava juuri nyt. Kai kaikki nyt keskeyttää osaavat. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen kokkinana isossa keittiössä ja työ on palapeliä.Jättäisit jäähtymään tai pohjaanpalamaan jonkun muun?
Luetun ymmärtäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen kokkinana isossa keittiössä ja työ on palapeliä.Jättäisit jäähtymään tai pohjaanpalamaan jonkun muun?
Luetun ymmärtäminen.
Sanoit keskeyttäväsi, jos pitää reagoida heti.
Minä kysyn aina, että mikä näillä töillä on tärkeysjärjestys ja ilmoitan, kauanko mihinkin hommaan menee. Pomo ei aina tajua, ettei kaikkea tehdä sekunneissa.
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ollut keskeytyksestä vaan molemmat työt on valmistuttava juuri nyt. Kai kaikki nyt keskeyttää osaavat. ap
No kai suun auki saa. Sanoisin etten ehdi molempia mitenkään siinä ajassa, voisiko joku toinen auttaa? Tai kumman nyt teen kun en molempia ehdi mitenkään.
Täällä yksi aika hidas työntekijä. Ahdistaa kun minulle sanotaan 'joo jätä vaan se kesken' kun pitää aloittaa uusi tehtävä. Tulee epäonnistunut olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kai suun auki saa. Sanoisin etten ehdi molempia mitenkään siinä ajassa, voisiko joku toinen auttaa? Tai kumman nyt teen kun en molempia ehdi mitenkään.
Se on riitelyä, eikä edistä sitä hommaa mitenkään.
Ratkaisin ongelman vaihtamalla työpaikkaa.
Sanon pomolle että "voin toki tehdä tämän pyytämäsi asian mutta huomaathan että minulla on tämä toinen työtehtävän vielä kesken. Haluatko siis että jätän sen tekemättä ja siirryn seuraavaan tehtävään?".
On sitten pomon asia miettiä mitä oikein haluaakaan eli siirrän ongelman hänelle ja työnjohdollisestihan se hänen onkin.
Sama jos pomoni pyytää minua tekemään x asiaa kuun loppuun mennessä. Lisää sitten y määrän siihen lisää ja tiedän etten saa kaikkea millään ajoissa hoidettua. Analysoin tilanteen ja mitä ehdin vanhoista tehdä jos otan uudetkin tehtäväksi. Sanon ok, teen mielelläni nämä uudet mutta sitten jäävät xyz tekemättä. Tämä lienee ok ja jos ei ole niin kerrothan mitkä tehtävät haluat priorisoitavaksi kun kaikkea en ehdi tekemään.
Älä ole ap kiltti tyttö joka suostuu kaikkeen. Jos tiedät ettei aika riitä sano siitä.