Minkä ikäisenä kasvoit aikuiseksi ja muutit pois yksiöstä?
18v opiskelija voi vielä kyhjöttää yksiössä mutta kyllä aikuisella isompi asunto on.
Kommentit (55)
Mulla sattui sillä tavalla ikävästi, että yksiöstä poismuutto ja aikuseksi kasvaminen tapahtui eri vuosina. En voi siis antaa niille yhtä ikää.
Kun valmistuin ja siirryin opiskelijasta palkkatöihin. Sitten siihen ihan oikeaan aikuisten ihmisten asumismuotoon, eli omakotitaloon, vuotta myöhemmin.
Ensiasuntoni oli kaksio.
Muutin yksiöön vasta nyt eläkeikää lähestyvänä, kun halusin yksinkertaistaa elämää.
Ensiasunto oli Hoasin perheasunto, vaikka asuttiin siinä sen hetkisen mimmin kanssa kaksistaan. Siinä oli 3h + keittiö ja vaatehuone. Sähkö kuului vuokraan.
En ole muuttanut vielä edes yksiöön. Olen asunut koko elämäni omakotitalossa.
En ole koskaan asunut yksiössä. Luultavasti se on kuitenkin kohta edessä, kun lapset muuttaa omilleen ja joudun vaihtamaan pienempään asuntoon. Eli nuoruus edessä vasta?
Koko elämäni aikana olen asunut kaksi vuotta yksiössä. Nyt olen 65 v.
Vierailija kirjoitti:
Ensiasuntoni oli kaksio.
Muutin yksiöön vasta nyt eläkeikää lähestyvänä, kun halusin yksinkertaistaa elämää.
Asun talvet rivari yksiössä. Muun ajan maalla.
En ole näin yli kuusikymppisenä aikuistunut noilla kriteereillä koskaan tai sitten se on tapahtunut jo 2 kk:n iässä, kun en tiedä asuivatko vanhempani tuolloin yksiössä vai missä.
Vierailija kirjoitti:
Mun ensi asunto oli 90neliöinen jugend kaksio. Olin 20v.
Ja kaikki tämä käymättä edes peruskoulua.
Onko tämä jotenkin aikuisuuden määre? Kun muutin 20-vuotiaana lopullisesti pois kotoa, muutin kaksioon. Sitten kolmioon, sitten toiseen kolmioon, sitten 5 h + k. Näissä väleissä olen satunnaisesti asunut yksiössä. Joten, aikuisuus? Ja opiskeluiaikoina asuin solussa, onko se yksiö? Ei varmaan.
Miksi "aikuisella" pitäisi olla isompi asunto, jos yksiö riittää?
En ole ikinä asunut yksiössä. Jos leskeydyn, niin ostan kaupungin keskustasta uudehkosta hissitalosta tilavan yksiön, jossa on pieni hoitovastike. Eläkkeestä jää sitten enemmän rahaa kaikkeen muuhun. Autostakin voi luopua, kun kaikki on ihan siinä lähellä.
Olen asunut yksiössä viimeiset 30 v eikä tarvetta ole isommalle. Enkö siis ole aikuinen?
M50
En ole ikinä asunut yksiössä. Opiskeluaikana ysärillä asuin soluasunnossa, niin kuin lähes kaikki muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Aikuisella ihmisellä on perhe. Useamman lapsen kanssa ei mahdu asumaan yksiössä.
mulla on 45m2 asunto omalla saunalla, Kuka mieltää yksiöksi ja kuka ei. En tarvitse isompaa asuntoa mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuisella ihmisellä on perhe. Useamman lapsen kanssa ei mahdu asumaan yksiössä.
Kenellä on kenellä ei. Ei se ole mikään sellainen asia joka kuuluu olla.
Mun ensi asunto oli 90neliöinen jugend kaksio. Olin 20v.