Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oiva, 5 kk, käy vessassa myös öisin ja kas: Oiva turautti lähes välittömästi kakat _lavuaariin_ ??

Vierailija
13.08.2017 |

Siis lavuaariin? Ja sitten sen saman lavuaarin alla pestään hampaita? Hyi helvetti.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kakatetaan vauvaa keittiön lavuaariin jotta ei tarvitse huolehtia hammaspesun hygieenisyydestä. :)

Nyt ymmärrän ne tutkimustulokset, joissa kouhkataan siitä, että keittiön tiskirätti/sieni on kodin bakteeripesäke eikä kaikkien olettama vessanpönttö. :)

Tiskirätillä on ekologisempaa pyyhkiä vauvan peppu kuin vessapaperilla. :)

Vierailija
22/66 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis lavuaariin? Ja sitten sen saman lavuaarin alla pestään hampaita? Hyi helvetti.

En minä kyllä lavuaarin alle änge hampaita pesemään. Nykyään en edes pysty, kun sen alla on allaskaappi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin äidinmaitokoru ja sitten tämä. En kohta uskalla lukea enää palstaa. Sen olen sentään oppinut, että syödessä ei kannata palstailla, mutta tällaiset ällötysketjut eivät haihdu mielestä ihan hetkessä.

Ja kyllä sekin on ällöttävää, että pestään vauvan persettä siinä lavuaarissa. Miksei voi pestä vaikka vadissa? Otatteko oikeasti hampaidenpesuveden siitä samasta hanasta? Hyi.

Mä kyllä katsoin etten mä tai vauva kosketa hanaa. Ja vaikka mun käsi koskisikin, niin ei ole likaista, vaan vähän ällöä :) Eri asia kuule sun kakkas aikuinen.

Ja ihan oikeasti kuvittelet, ettei siitä tule mitään roiskeita?

No ei ole tullut, vai kerropa mulle, missä asiassa sen pitäisi näkyä??

Vierailija
24/66 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme vouhkaamista taas.. mihin itse sitten kakkaatte, ellette vessan lavuaariin?

Tyhmä. Meillä käydään vessanpytyllä. Myös 5 kk ikäinen mokkaliisapertti käy meillä pytyllä istumassa ja lukee siinä aamulehden samalla. Pesee itse pehvansa pideellä.

Vierailija
25/66 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lavuaarissa ne peput on pesty aina, niin kylässä kuin kotonakin. Enkä ole ennen tuohon yököttelyyn törmännyt. Palstalla vaan tuntuu olevan prinsessojen kokoontuminen 24/7.

Hampaat pestään veskissä ja ylimääräiset syljetään lavuaariin. Se on viemäri siinä missä pönttökin. Ei veskin lavuaarilla ole muuta merkitystä.

Vierailija
26/66 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin toivon, että Kalevauva.fi tekis biisin tästä ketjusta. :D

Vierailija
27/66 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kakatetaan vauvaa keittiön lavuaariin jotta ei tarvitse huolehtia hammaspesun hygieenisyydestä. :)

Oikeasti? Enemmän meillä astioita keittiön lavuaarissa seisoo, kuin kenenkään hammasharja tai muki vessan lavuaarissa koskaan. Ja on kymmenet maitokakat mennyt vessan lavuaarista aikoinaan alas.

Vierailija
28/66 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin äidinmaitokoru ja sitten tämä. En kohta uskalla lukea enää palstaa. Sen olen sentään oppinut, että syödessä ei kannata palstailla, mutta tällaiset ällötysketjut eivät haihdu mielestä ihan hetkessä.

Ja kyllä sekin on ällöttävää, että pestään vauvan persettä siinä lavuaarissa. Miksei voi pestä vaikka vadissa? Otatteko oikeasti hampaidenpesuveden siitä samasta hanasta? Hyi.

Mä kyllä katsoin etten mä tai vauva kosketa hanaa. Ja vaikka mun käsi koskisikin, niin ei ole likaista, vaan vähän ällöä :) Eri asia kuule sun kakkas aikuinen.

Eipä kannata pestä käsiä wc-käynnin jälkeen. Eihän niissä mitään likaa näy!

Vierailija
29/66 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka saastasia teidän ällöäjien lavuaarit oikeen on jos oletatte, että siihen lavuaariin jää jotain kakan rippeitä? Lavuaari ja hanahan pyyhitään muutenkin päivittäin ja vauva-aikana joka käytön jälkeen.

Vierailija
30/66 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä lehdessä mies kysyi vastaajalta, kannattaisiko hänen virtsata lavuaariin? Hänen vaimonsa oli himosiivooja ja pitkän miehen ollessa kyseessä hän uskoi, että miehen virtsaa pisaroi WC-pöntön ulkopuolellekin ja oli pyytänyt miestään virtsaamaan istualtaan. Tämä oli miehen mielestä akkamaista, joten hän kysyi vastaajan mielipidettä, voisiko hän virtsata lavuaariin, jolloin virtsaa ei roiskuisi lattialla. Vastaajan mielestä se sopisi, kunhan mies ensin tarkistaisin, ettei lavuaarissa ole kiloja tai säröjä, joihin virtsa voisi jäädä muhimaan ja huuhtoisi lavuaarin pissaamisen jälkeen. Perusteluna hän käytti sitä, että lapsen pyllykin pestään lavuaarissa.  Tosin hän ihmetteli miehen perusteluja istumispissaamisen vastenmielisyydestä. 

Vierailija
31/66 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten hitossa sä oot pessy sen pepun suihkun hanan alla monta kertaa päivässä ilman et koko suihku on märkä, sinä olet märkä, ilman että selkä on paskana ja ilman että joudut siivoamaan koko suihkun sen jälkeen?

Vierailija
32/66 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakatin ja pissatin pönttöön, totta kai. Onpa ällöttävää tuo lavuaari :(

Sinänsä suosittelen vaipatonta vauvaa. Hyvinkin pieni kokee tarvetta tehdä tarpeensa kehonsa ulkopuolelle. 

Meillä oli täysin toimiva päivä- ja yökuivuus jo alle puolitoistavuotiaana. 

Ei tarvinnut huolehtia enää asiasta yhtään. 

Vierailija
33/66 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti? Enemmän meillä astioita keittiön lavuaarissa seisoo, kuin kenenkään hammasharja tai muki vessan lavuaarissa koskaan. Ja on kymmenet maitokakat mennyt vessan lavuaarista aikoinaan alas.

Ihan oikeasti. :) On meilläkin usein astioita keittiön lavuaarissa odottamassa pesua, mutta samalla ne vauvan kakatkin niistä huuhtoutuvat kuin ruuanjämätkin, kunhan astiat vaan pesee. :)

Vierailija
34/66 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäs se vati sitten pestäisiin?

Vierailija
35/66 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeellistä tuossa on? Meillä miesväki pissaa myös lavuaareihin. Keittiön tai vessan, kumpi on vapaana tai lähempänä. Viemäri kuin viemäri. Mitä väliä.

Ja jos keittiön altaassa on astioita niin siinä ne samalla huuhtoutuu kuivat ruoanjämät pois. Pissa on hyvää siihen. Ja ekologisempaa.

Vierailija
36/66 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakatin ja pissatin pönttöön, totta kai. Onpa ällöttävää tuo lavuaari :(

Sinänsä suosittelen vaipatonta vauvaa. Hyvinkin pieni kokee tarvetta tehdä tarpeensa kehonsa ulkopuolelle. 

Meillä oli täysin toimiva päivä- ja yökuivuus jo alle puolitoistavuotiaana. 

Ei tarvinnut huolehtia enää asiasta yhtään. 

No mää aattelin että miks vauva äkisi kun paskatin ja kusetin sen omaan suuhunsa mut joo, se onkin toi oman kehon ulkopuolelle tekemisen tarve. Kiitti!**

Vierailija
37/66 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäs se vati sitten pestäisiin?

Ja mää oon niin tyhmä etten tajua ollenkaan miten pepun saa pestyä vadissa? Siis ihan oikeasti, miten se tapahtuu?

Vierailija
38/66 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä kannata pestä käsiä wc-käynnin jälkeen. Eihän niissä mitään likaa näy!

No en itse asiassa pesekään, ja tiedätkö mitä? Sekään ei näy missään. Vai missä sen pitäisi näkyä?

Vierailija
39/66 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi aikuisen kakka on likaisempaa kuin vauvan kakka, siis patogeenien osalta. Pesen, jos osun muualle kuin paperiin. Lähinnä mielenrauhan vuoksi, oikeasti siitäkään ei välttämättä ole mitään hyötyä.

43

Vierailija
40/66 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua miksi tuo vauva-ajan touhu pitää vetää täysin överiksi! Siis miksi ihmeessä noin pitää tehdä? Ymmärrän, jos vauvan iho on äärimmäisen herkkä eikä yhtään kestää kakkaa iholla, mutta muutenhan tuo on pelkkää erikoisuudentavoittelua.

Mutta eihän se ole överiä ähinöiden tarkkailijoille. He tekevät sen mielellään ja nautiskelen yhteisestä ajasta.

Miten toisten valinnat voivatkaan noin ärsyttää sua?