Asiat joita et ostaisi kirpputorilta?
- Alusvaatteet
- Kosmetiikka
- Elintarvikkeet
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
En koskaan osta käytettyjä kenkiä ja esim. avattuja rasvapurkkeja jne. Miksi niitä edes viedään myyntiin?
Kerrotko, mitä niille kengille tulee tehdä jos eivät ole roskiskuntoisia?
Esim. täysin siistit nahkakengät, uudenveroiset jopa. Roskiin vaan ja silleen?
Vaatteet. Tekstiilit ylipäätään. Kengät. Enpä ostaisi muuta kuin kirjoja ja Arabian vanhoja astioita.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan osta käytettyjä kenkiä ja esim. avattuja rasvapurkkeja jne. Miksi niitä edes viedään myyntiin?
sama täällä ja kengistäsanoisn vielä, että lapselle voi siistit kengät ostaa, kun lapsilla ei ylensä oe kynsisientä, mutta aikuselta sen voi saada.
Linasin kerran hätätapauksessa toisen ihmisen kenkiä ja seraus oli kolmen kuukauden sienilääkitys ja onneksi sieni lähti.
En anna kenenkään sovittaa omia kenkiäni, vaikka joku(se sieni ihminen)aina yrittää himoita sovitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vaatteet. Tekstiilit ylipäätään. Kengät. Enpä ostaisi muuta kuin kirjoja ja Arabian vanhoja astioita.
Itse taas koluan kirppiksiä vaatelöytöjen toivossa. Juuri ostin siistin villakangastakin kolmella eurolla, nyt oikein odotan syksyä jotta pääsee käyttämään 😁
1. Lääkkeet. Miksi ihmeessä kirppikselle tuodaan jopa avattuja lääkepakkauksia?
2. Kosmetiikka ja hygieniatarvikkeet. Ostan hammastahnani mieluummin kaupasta. Kosmetiikasta ei voi edes tietää, onko Kiinasta tilattu feikkituote.
3. Tahraiset tai haisevat tekstiilit.
4. Patjat, sohvat yms. Niitä ei voi kuitenkaan kunnolla puhdistaa.
Ihmisen ulostetta. En myöskään ostaisi kirpputorilta vispilää, sillä minulla on sellainen jo, enkä näin ollen tarvitse uutta.
Vierailija kirjoitti:
Kattiloita! Mammat keittää niissä kuukuppeja ja sitten, kun kattilaa ei saa enää pesemällä puhtaaksi, se myydään kirpparilla....
Kas vain! Ostin just teräskattilan, joka olisi uutena maksanut 30€ tarjouksessa. Kirppiksellä maksoi vitosen. En ole havainnut siinä vieraita hajuja tai likaa, enkä toisaalta usko kattilan pilaantuvan, vaikka keittäisit siinä omia muniasi, trolli.
Miten sairas oletkin, otapa lääkkeesi ettei mene pahemmaksi.
Rintaliivejä, alushousuja, sukkahousuja ja sukkia en ostaisi. Kenkiä en myöskään koska vaikea löytää hyviä kenkiä kaupastakaan. En elintarvikkeita muuten kuin että kerran löysin mustikoita edullisesti sekä muutaman kerran omenoita. Myyjästä voi myös päätellä paljon mitä häneltä voi ostaa. Tykkään käydä kirppiksillä ja usein olen tehnyt todella hyviä löytöjä.
Ostan vain edullisia kirjoja ja vaatteita (poislukien alusvaatteet, sukat ja uima-asut). Muulle ei ole joko tarvetta tai ei tulisi mieleenkään ostaa käytettynä.
Ei oikeestaan mitään. Peltisen kahvallisen litran mitan oon ostanut ja sit yhden lasisen maljakon.
1. Mitään likaista, ylihintaista tai huonokuntoista
2. Alusvaatteita tai kosmetiikkaa
3. Kenkiä tai sukkia
4. Liinavaatteita tai pehmustettuja huonekaluja
Ostan kirjoja ja niitäkin harkiten, en kaipaa kotiin oikein mitään ylimääräistä, muutto edessä jossain kohtaa.
Sen sijaan olen myynyt kirpparilla tässäkin ketjussa moneen kertaan mainittuja vaatteita, alusvaatteita, petivaatteita, astioita. Ja avattua kosmetiikkaakin, tosin vahingossa. Kaveri auttoi ennen muuttoa kun hinnoiteltiin kamaa kirppikselle, oli huomaamattani hinnoitellut kylppärin "roskiin menevät", laatikollisen vanhoja meikkejä, hajuvesiä, pinnejä, rasvoja jne. Ihan vitsillä jätin ne sitten kirppispöytään, kaikki oli myyty :D
Vierailija kirjoitti:
Likaiset vaatteet. Mitään rikkinäistä en osta. Alusvaatteita+kosmetiikka. Sellaisia tavaroita/vaatteita, joihin tulee kaupanpäällä mukana haju, kuten ummehtunut/home/pesuaine. Ylihinnoiteltua en osta myöskään.
Löysin villakangashousut joista oli vain pari saumaa ratkeillut, hyvän näköiset. Ummehtuneen hajun saa pois, havaittu.
Talvitakkeja en ostaisi koska usein niissä kaulus pinttynyt ei puhdistu millään.
Alusvaatteet ei sovi edes myytäväksi paitsi aluspaita.
Itsekään en alusvaatteita ostaisi,mutta jollain ilveellä oma äitini onnistu myymään lähes paritkymmenet alushousut kirpputorilla.. Olivat tosin käyttämättömiä, mutta itse en siltikään ostaisi kirpparilta.
Vierailija kirjoitti:
Uimapukua, vanhanaikaisia tai nyppyisiä vaatteita.
Vanhanaikaiset paitapuserot ovat aivan ihania, joissa 70-luvun tyylinen kaulus!
Mikä ihme tää ettei kenkiä voi ostaa kirpparilta? Joo sandaalit ja muut kesäkengät ymmärrän mutta mun parit lempibootsit on kirpparilöytöjä. Toiset aitoa italialaista nahkaa ja toiset on hyvät kävellä ja kestää sadettakin. Molemmat kengät ihan uudenveroisessa kunnossa:)
Vierailija kirjoitti:
Vastapainoksi laitan yhden tavaran kiertoon per päivä.
Tällä hetkellä kauppa on käynyt kivasti. N 1000 tavaraa on poistunut. .
Miten tämä tapahtuu? Joka päivä yksi tavara kiertoon tämän vuoden aikana, mutta jo 1000 esinettä poistunut? Montako päivää vuodessa on oikein jo ollut?
Alusvaatteita ja sukkia en osta.
Kosmetikkaperiaatteesta olen luopunut, kun ihmiset myyvät avaamattomia purkkeja, tai kerran kokeiltuja kynsilakkoja. Urheiluvaatteitakin välttelin pitkään, mutta koska ne ovat uutena superkalliita, ostan niitäkin.
Likaisia ja rikkinäisiä ja ylihintaisia en osta.