Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

On väärin kiusata, mutta on väärin myös itse palata ja lietsoa kiusaamista

Vierailija
09.09.2023 |

Mun koulussa oli ala-asteella yksi autistinen tyttö. Tytöllä oli koira. Koira oli tytölle kaikki kaikessa. Tyttöä alettiin kuitenkin kiusata, ja ala-asteen viimeisillä luokilla luojan pojat levitteli tytöstä mm. härskiä juttua että hän olisi kiinnostunut eläimistä ja olisi koiransa kanssa "silleen". Tyttö itki ja kiljui, kun kuuli nämä jutut, ja oli ihan poissa tolaltaan. Ei ollut selkeästi yhtään ystävää, joka olisi puolustanut tms.

Sitten parikymppisenä satuin näkemään, kun tää tyttö oli kavereidensa kanssa baarissa.Olin seurueessa, jossa oli tämän tytön kiusaajia, mutta itse siis en ole kiusaaja.

Ihmettelin, että mitä ihmettä, kun yhtäkkiä alkoi kuulua kovaa voihkimista. Pian tämä tyttö hyppää meidän eteen, alkaa tehdä käsillään provosoivaa liikettä alapäänsä kohdilla ja voihkia, ja huutaa oih, riku, lisää, lisääää!! Riku oli sen hänen vanhan koiransa nimi. Samalla hän kysyy mitä kuuluu. "No mitä kuuluu, eikö ne v" ttu puhua osaa?? " ja tytön kaverit nauraa taustalla.

Minun mielestä on hyvin lapsellista parikymppisenä palata kiusaamiseen, varsinkin noin. Vai mitä mieltä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinä on kiusaaja ja kiusattu yhtä lapsellinen.

Vierailija
2/12 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tehnyt tuota, että kun näen kiusaajat yöelämässä, niin käyn kanssa karjaisemassa jotain tosi typerää. Se on vaan semmoinen reaktio, kun ala-asteella oli niin hiljainen, ettei saanut sanaa suustaan. Kerran heitin tuopilla yhtä ja nauroin, ja heitettiin ulos. Mutta se portsarikin tajusi, kun sanoin, että nuo hakkas mua koko ala-asteen ja yläasteella.

Kerran menin vaan istuu kiusaajien pöytään että moi mitä kuuluu. Kaveri nauroi vähän matkan päässä (ja vahti, että jos tulee ongelmia) ne muka teeskenteli, että ei muista. Nauroin vaan entistä kovemmin, ai että et muista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein että kiusaajat vähän saa nöyryytystä yöelämässä.

Vierailija
4/12 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajille dynamenttiä t aka puoleen ja lyhyt sytytyslanka!

Vierailija
5/12 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai et muka kiusaaja. Kuitenkin hyväksyit kiusaamisen.

Vierailija
6/12 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha kitistä kun on ilmeisesti vuosikausia selvästikin häiriköinyt tyttöä niin paljon että häntä vielä aikuisenakin harmittaa asia. Olisihan sitä voinut vaikka yrittää pyytää anteeksi, mutta se ei ilmeisesti ole tullut edes mieleenkään. 

Vierailija
7/12 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku, toivottavasti ei jääny traumoja 😱 sitä saa mitä tilaa!

Vierailija
8/12 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi ettei sytyttänyt sua tuleen. Soihtuna olisit hyödyllisempi - kiusaaja.

Vierailija
9/12 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko kiusaajille kiusallinen, nolo ja ikävä fiilis...? voi "kurja".

Etkö todella ymmärrä, kuinka moninaiset ja kauaskantoiset ongelmat kiusatulle yleensä siitä seuraa, kun lapsena pidempään kiusataan? Ei ne kiusaamisen vaikutukset ole siltä kiusatulta mitenkään ohi parikymppisenä, ehkä ei koskaan kokonaan. Vaikka kiusaaja toki melellään olisi jättänyt asian jo taakseen ja mielellään sitä haluaisi vähätellä.. Olet itse nyt vähän tekopyhä ja ymmärtämätön.

On oikeastaan ihan sama, oliko kiusatun käytös nyt myöhemmin lapsellista tai ei, sinänsä aika ymmärrettävää kuitenkin menneeseen nähden. Asian kokonaisuus pitäisi sinunkin kyllä ymmärtää vähän paremmin, on vähän tekopyhää nyt alkaan vielä ruotimaan kiusatun purkausta kiusaajilleen. Siitä ei edes ole niin pitkä aika tuossa vaiheessa kulunut siihen nähden, että kiusatun elämä on ehkä voinut mennä monella tavalla pilalle moneksi vuodeksi jne. ja niitä traumoja ja vaikutuksia ehkä vieläkin käsittelee ja vielä pitkään.

Vierailija
10/12 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vooooi, oletkos sinä nyt se uhri tässä? Oi voi, kyllä niin kovasti teitä kiusaajia säälin, kun nyt kiusattu osaakin puolustaa itseään ja tuolla tavalla teitä reppanoita pitää vastuussa teoistanne. Hän osaa selkeästi nauraa teidän tyhmyydellenne, mutta teitä taitaa hävettää oma käytöksenne, kun ette osaa edelleen muuta, kuin arvostella tätä tyttöä. Vastuuta on vaikea ottaa, varsinkin kun tietää satuttaneensa toista ihmistä, ja silloin on helpompi edelleen jatkaa sitä samaa vanhaa tarinaa, että toisessa on aina se vika. Te olette ansainneet kaiken julkisen nöyryytyksen, jonka saatte osaksenne, kunnes olette kypsiä ja pyydätte anteeksi. Myönnätte itsellenne samalla, että töpeksitte, ja kasvatte aikuisiksi.

Vierailija
11/12 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olihan toi teidän seksistinen aivoton valheenne tosi lapsellinen. Ihan oikein, jos hävettää.

Vierailija
12/12 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajat tuossa oli ääliöitä ja aapee on kiusaaja vieläkin.