**EX-HAAHUT***HUHTIKUUN ENSIMMÄINEN VIIKKO**
Kommentit (118)
Hurrrrjasti onnea! Vihdoinkin vauva sylissä :) Kylläpä Mellulla on ollut työtä, huh huh..komean pojan sait silti vaivan palkaksi :)
Sartsu: miten voit? Vieläkö tuhrua ja ikäviä suppareita?
Femmis: samaten, miten on laitasi? Pääsitkö nlaan kuuntelemaan sydänääniä?Toiv. se on vaan istukka, joka on etuseinämässä eikä liikkeitä tunnu yhtä voimakkaana. Ja tytöt on rauhallisia ;)
Potra poika ja melkoinen synnytys, mutta pääasia on että kaikki on hyvin!
Nyt vain ihania yhdessäolon hetkiä.
Myös Wilkunalle vielä isot onnittelut!!
Nyytti pieni syliinne annettiin
se maidolta tuoksuu on lämmin niin.
Se varmasti itsekin tietää sen
ett valloittaa jokaisen sydämen.
Hiustupsusta pieniin varpaisiin
se on ihana ihana niin!!
Lämpimin onnitteluhalauksin wbm 22+6
p.s. Henden uutinen sai kyllä surulliseksi :´( olen todella pahoillani Hende. Voimia ja lämpöisiä halauksia sinulle surusi keskelle.
Siis tervehdys kaikille tasapuolisesti ja KIITOS HURJASTI ihan jokaisesta onnentoivotuksesta! Samalla todella suuret onnentoivotukset Mellulle! Onneksi kerkesit kirjoittaa kuulumisesi, sillä todella aloin jo hiukan huolestua! Sulla synnytys olikin ihan erilainen kuin minulla, hurjalta kuulostaa! Onneksi kaikki päättyi ihanaan lopputulokseen!
Sartsu: Toivottavasti tuhru on ihan harmitonta! Inhottavaa on elämä tuon ainaisen pelon kanssa! Tsemppiä!
Hende: Olen todella, todella pahoillani puolestasi :-( Mitkään sanat eivät tietysti riitä lohduttamaan, mutta toivottavasti tämä ex-haahuissa viime kuukausina vallinnut hyvä tsemppi ja hyvät uutiset vielä auttavat teitäkin eteenpäin, ihan sinne raskausviikolle 40 asti.
Pieni raportti synnytyksestä:
La-su -välisenä yönä noin klo 02 heräsin supistuksiin, jotka tulivat noin 10 min. välein. Klo 03 herätin mieheni, sillä supistukset olivat aika kivuliaita. Soitimme synnärille ja lähdimme matkaan 03.33. Onneksi anoppi oli meillä kylässä, joten esikoistakaan ei tarvinnut minnekään lähteä viemään.
Laitoksella olimme noin 03.45, ja kätilö totesi heti, että äidin äänestä päätellen epiduraalia ei enää ehditä laittaa, ja niinhän siinä kävikin, että olin heti 8 cm auki ja pääsin saman tien synnytyssaliin. Kätilö puhkaisi kalvot ja parin supparin jälkeen paikat olivat niin auki, että sain ponnistaa. Typy syntyi 2.4. klo 04.35 eli noin kolme varttia sen jälkeen, kun olimme tulleet sairaalaan! Mitat olivat siis jo tuonne päivitetyt 3360g ja 49 cm, pipo 35 cm.
Mitään ei tarvinnut synnytyksessä leikellä, ei ommella eikä mitään muutakaan... Luomuna en ajatellut synnyttää, mutta hyvinhän se meni. Maanantaina (vauvan ollessa 1,5 pvää) päästiin jo kotiin ja tänään, kun vauva oli 2 päivää vanha, kävimme vielä lääkärillä kuunteluttamassa sydämen, ja kaikki oli ok! Oma olo on tosi hyvä, oikeastaan ei edes ole enää mitään kipuja, vähän lihaskireyttä ehkä.
Nyt vietämme täällä kotona koko perheen voimin aikaa ja yritämme opetella tämän uuden perheenjäsenen tapoja. Palaan paremmalla ajalla vaikkapa sinne Yahoon puolelle kertomaan kuulumisia. Jospa sinne albumiin eksyisi joku kuvakin uudesta tulokkaasta.
Oikein mukavaa odotusta kaikille ja supersuuret kiitokset kaikille tuesta raskauden aikana! Kiitos myös Femmikselle viestin välittämisestä! Palataan asiaan!
Oli kaikki Ok niskapoimu ultrassa..Ei oikein tiedä mitä miettiä kun on iloisia ja surullisia uutisia,on vaan jotenkin surullinen olo...Pelko ei vaan hellitä...sitte ehkä kun on vauva sylissä ja elossa :(
JAKSAMISTA KAIKILLE.
niin sinun np:ssä oli kaikki ok,surullinen olo tuli vaan täällä olleesta huonosta uutisesta,käsitinkö oikein,toivottavasti.
Kyllä meidän kaikkien pitäis opetella luottamaan enemmän,mutta minäkin paraskin puhuja,aina panikoimassa..huomenna taas neuvolaan kuuntelee ääniä TOIVOTTAVASTI ettei tarvii tyhjää huminaa kuunnella.Pelottaa ihan pee:sti. Terkka itse pyysi kun soittelin liuskojen hausta ja valitin liikkeiden tuntemattomuudesta ;) mut kyllä pelottaa.aina mä mietin että JOKO on SE HETKI taas jonka koin viime kesänä,ettei eloa enää löydykkään...
Tää pv ollu ihan sikaraskas ja pinna on ollu tiukalla,sokerit pilvissä vaikken oo syöny ees paljoo ja ipanat ihan mahdottomia...ja ukonkin kanssa riitaa.hyvin menee siis.
Femmis 17+0
Takaisin tulo ottikin tiukemmille kuin aiemmilla kerroilla, joten on mennyt pari päivää palautuessa..
Ensiksikin pahoittelut Hendelle! Aivan sanaton olo, mutta virtuaalihalauksen täältä kuitenkin lähetän!
Wilkunalle ja Mellulle onnea onnea ja onnea!!! Toivotan molemmille hurjan ihanaa vauva aikaa!!!!!!!!!!!
Sartsulle tsemppiä sen tuhrun kanssa, nyt sitten pidetään se myös poissa!!
Omassa navassa kasvua huomattavissa, aika hurjastikin.. Lomalla kyllä piti niin kiirettä että meinasi välillä masua kiristellä- no jos on +15 ulkona niin ei sitä tee mieli sisällä istuskella :) Liikkeitä ei ole suuremmin tuntunut, mutta eipä niitä vielä kai tarvitsekaan, välillä joku pieni hipaisu, joka voisi olla tai olla olematta vauveli, mutta kaikki aikanaan. Esikoisellakin on nyt kaapit täynnä uusia (halpoja ja ihania) vaatteita, kun ne liikkuu hollannissa ihan eri hintaluokassa kuin täällä.. Ja vaavillekin ostin yhden ihanan potkarin, eli hui kauheata, alan siis ihan luottamaan tähän raskauteen.. Parit mammavaatteetkin sain itselleni ostettua ;)
Häät olivat ihanat ja ihan tuli omat mieleen viime kesältä :) Su-ma yönä unta tuli n. 3 tuntia ja eilen sitten 10 h, mutta vieläkin väsy painaa, joten taidan painua pehkuihin.. Ai niin, varasin Brunolle rakenneultraan ajan, toukokuun 22. pvä. Onpahan taas jotakin mitä odottaa.. Hyvää viikon jatkoa kaikille,
erittäin uninen peebee 15+4
Sain kys.lehden neuvolasta ja siinä oli yhdessä jutussa mainittu, että keskenmenovaarassa olevien naisten tulisi vältää yhdyntöjä ilman kondomia? Siemennesteen ainesosat kuulemma voivat aiheuttaa supisteluja?? Enpä ole ennen kuullutkaan! Olisi kiva tietää onko ihan tutkittua tietoa. Lääkärin tietokannoista ei löydy mitään.
Peebee, tervetuloa takaisin Suomeen. Kivalta kuullosti teidänkin reissu :-).
Lauris, minusta tuo kortsujuttu kuullostaa hätävarjelun liioittelulta. Siis siinä tapauksessahan tuo on ymmärrettävää, jos keskenmenot tai ennenaikainen synnytys on aiheutunut liian aikaisin alkaneitten supistusten takia tai ehkä jos on kohdunkaulan heikkoutta tms. Mutta jos km:jen syy on ollut joku ihan muu, niin kuullostaa tosi hassulta.
Puhutaanko muuten nykyisin vauvalehdissä tukostaipumuksesta yhtenä mahdollisena km:jen syynä? Mulla on noita pari kolme vuotta vanhoja lehtiä ja jos niissä on joku km:ja käsittelevä juttu, niin niissä ei kyllä vielä tukostaipumusta mainita.
Tänään on meidän vauvelilla ollut aika rauhallinen päivä. Ihan jotain pientä on tuntunut. Olispa kiva päättää tämä päivä siihen, että tuntuis oikein kunnon liikkeet.
Täytyy lopetella. Tän uudemman koneen hiiri on ihan sökö ja temppuilee koko ajan. Kirjoittaminen tosi hankalaa, kun kursori siirtyy ihan minne sattuu ;-). Täytyy huomenna saada uusi hiiri.
Femmikselle on peukut pystyssä huomiselle! Niin ja Visakoivulle onnittelut ultrakuulumisista!!! En muistaakseni ole vielä onnitellut.
neronja rv18+2
Lauris,kyllähän sitä Ässää käytetään ihan synnytyksen kotikäynnistelyynkin ;) Että ihan varmaan,jos on kovin supistusherkkä kohtu,saattaa reagoida niihin ainesosiin aiemminkin.Mulle on kerran ihan lääkäri määrännyt " siemennestekuurin" .Meinas naurattaa sieltä lähtiessä ja ukko oli kerrankin lääkärin määräykseen enemmän kuin tyytyväinen,lupas huolehtia että tulee noudatettua ;) Ja itse asiassa se kuuri tepsikin,muutaman päivän kuurin jälkeen alkoi synnytys käynnistyä =)
Sari,jolla jo paljon parempi olo ja pikkuinen 18+6,joka suvaitsi illalla hennosti kuuluvansa edelleen vahvuuteen :) (siltikin sais ahkerammin ilmoitella...)
Hienoa että visakoivu sai hyviä ultrauutisia! Kyllä me taas niitä hyviä uutisia tänne kaivataankin, tuon henden kamalan km:n jälkeen...
Kiva kuulla Wilkunan synnytyskertomus! Jostakin kumman syystä nuo alkaa kiinnostamaan :) Oishan se toisaalta kiva jos kaikki menisi noin nopsaan, mutta toisaalta kyllä ensisynnyttäjänä toivon että mulle annetaan hiukan enemmän varoitusaikaa... Noita kertomuksia nopeista synnytyksistä pitäisi varmaan kerätä miehelle luettavaksi, kun hän ei oikein millään tahdo käsittää ettei se aina mene niinkuin kirjoissa sanotaan, avautumisvaihe 8-12 h vai miten tuolla valmennuksessa eilen sanottiinkaan. Hiukan harmittaa miehen asenne välillä, kun yrittää sanoa että ei se välttämättä varoita ennakolta, ja että ei siinä välttämättä ole puolta vuorokautta aikaa hakeutua sairaalaan sitten kun alkaa tapahtua... Huoh. Mies siis suunnittelee omia tekemisiään tällaisen käsityksen varassa.
Oltiin siis eilen siellä synnytysvalmennuksessa. Eipä ole th aiemmin ottanut puheeksi että mun pitäisi varata tutustumiskäyntiaika synnytyssairaalaan. Saatiin nyt nuo paperit joissa lukee että 32-35 viikolla. Just. Kai se on omaa tyhmyyttä etten ole tajunnut kysyä, mutta kuitenkin harmittaa että th vain juttelee säästä ja sitten jää (mm) tällaiset asiat kertomatta :) Tämä kai johtuu siitä että valmennus alkaa mun osalta suht myöhään, tällaiset asiat kun vissiin yleensä käydään läpi vasta tässä valmennuksessa. Muilla on la vasta kesäkuussa, joten heillähän on hyvin aikaa käydä sairaalassa tutustumassa. Nyt täytyy vain toivoa että järjestyy aika mullekin lähiviikkoina.
Oi, onneksi olen äitiysvapaalla, taas yksi uneton yö takana... En kyllä jaksaisi töihin lähteä! Ihan kumma olotila tällainen, kun herää klo 3 ja on aivan pirteä. Eikä tuohon ole mitään syytä, ei mitään särkyjä tms.
Neronja, kiitos sulle tsempeistä. Tänään ois tosiaan tarkoitus lopettaa d. Onneksi heti ylihuomenna on taas neuvola, pääsee heti kuuntelemaan että syke on säilynyt normaalina! Vaikka ei sen vaikutus taida edes näin nopsaan lakata... Ja tosiaan, kyllä tuolla vauvalehdessä on ollut muutama juttu tukostaipumuksista viimeaikoina. Siellä kirjoitettiin mm tästä Ulanderin tutkimuksesta, ja sitten oli jossakin vaiheessa juttu perheestä, jolla taustalla useampia km:ja, todettiin tukostaipumus ja nyt heillä on vauva. Nämä siis vain sellaisia juttuja, jotka ovat omalle kohdalle osuneet, en ole lukenut joka numeroa (paitsi nyt kun lehti tulee meille!).
Femmikselle myös tsempiä, toivottavasti tunnelmat kotosalla paranisivat pian. Ja tietysti ne äänet huomenna kuuluvat!
joanna rv36 tasan
Hei kaverit
Tänään olen ajatellut listaa terrorisoida oikein urakalla :)
Hendelle suurimmat pahoitteluni. Oikeita sanoja ei taida olla. Valtavasti voimia sinulle ja miehellesi surunne keskellä!
Mellulle valtavat ja lämpimät onnittelut potran pojan onnellisesta laskeutumisesta syliin!
Joannalla on ilmeisesti samoja tuntemuksia kuin minulla, noiden synnytystarinoiden suhteen. Jännää kuinka kun oma H-hetki vihdoin lähestyy, sillä uskottava se kai nyt jo on, sitä suhtautuu noihin synnytyskertomuksiin ihan eri tavalla. Punnitsee vaihtoehtoja ja miettii miten se oma sitten mahdollisesti voi edetäkään. Etukäteenhän ei voi yhtään tietää. Yritän uskotella itselleni, että koska äitini kaikki kolme synnytystä ovat kestäneet seitsemisen tuntia, pärjään itse samalla ajalla. Heh heh, mitä itsepetosta.
Wilkunallapa on pikkuinen saapunut kiireellä maailmaan. En tiedä kuinka helpolla todellisuudessa pääsit, et varmaankaan ainakaan kipujen suhteen, mutta itse sitä toki toivoo, että itsellä kaikki menisi noin mallikkaasti kuin sinullakin. Lisään tuon pipo-mitan vielä listaan. Onko syntymäpäivä listalla oikein?
Ja ettepä arvaa mitä lystiä nyt sattui. LA on siis 16.6, mutta mm Bruno oli sitä mieltä, että enemminkin 10 päivää aiemmin. Ja meillehän nyt sitten alkaakin julkisivu-, ikkuna- ja porrasremontti toukokuusta. Onneksi julkisivuremontti ei koske meidän puoltamme talosta ja ¿vain¿ ikkunat vaihdetaan ja rappu maalataan, mutta¿ Ikkunoiden vaihto alkaa toukokuu puolessa välissä suunnilleen, juuri kun olen äitiyslomalla siis ja olin ajatellut laitella kotia kuntoon. :-#
Onneksi siinä menee vain pari päivää /asunto. Pelkoni kohdistuukin siihen, että pari viikkoa tuon jälkeen tulevat maalaamaan ikkunoiden sisäpuitteet (4-5 käyntiä) ja olen juuri silloin joko synnyttämässä (ok) tai palannut sairaalasta (ei todellakaan ok).
Siis, että siinä kaksiossa ihmettelen elämän uutta alkua ja mistäs tiedän missä vuodelepo-kunnossa itsekään olen ja sitten remonttimiehiä ramppaa edestakaisin. Kiva ajoitus siis. Lienee myöskin turha toivoa, että rattaita voisi rapussa säilyttää kun ryhtyvät sitten sitä maalaamaan.
Kauhuskenaariossani olen itse tolkuttoman huonossa kunnossa ja levottoman ja onnettomasti nukkuvan lapsen kanssa pyörin kotona sillä ulkona vain sataa vettä (kuten Suomen kesäisin yleensä) ja jos jonnekin pääsen raahaan rattaita rapussa¿ :-D
Toivottavasti kaikki sujuu kuitenkin kitkattomasti ja onneksi pääsemme todennäköisesti ihan vain parin päivän asennuksella ja pääsen sisarusteni ja isäni luokse vaikka vauvan kanssa sitten päivisin karkuun. Ajattelin kyllä, että jos tuo remontti on ankarasti päällä, turha miehen on siinä vaiheessa jäädä vielä isyyslomalle.
Voi Sartsu tuota tautien määrää. Minä kävin vielä noilla viikoilla ihan normaalissa hieronnassa. Onnistuisikohan se? Että jotakin helpotusta edes saisit.
Kaksonen kyseli ultrista. Tässä pinossa niitä onkin käyty. Tuolla muualla vähän ihmettelevät, jos siellä kertoo näitä ultramääriään. Minä kävin kolme kertaa alku-ultrissa (6+,7+,8+), sitten np- ja rakenneultrat, kerran nopeasti ultrasi oma gyneni ja sitten on käyty se 3D. Joten onhan tuota papua tullut 7 kertaa katseltua :-)
Masunasun loma kuulostaa suorastaan kadehdittavalta. Ihanaa, että pääsit lepäilemään.
Peebeelle tervetuloa takaisin. Ihanaa kun sinullakin on ollut aikaa lomailla. Brunolle olet menossa rakenneultraan? Minun kokoemukseni oli tuosta 3D.stä ainakin ihana ja toivottavasti on sinunkin. Me tosin kävimme siellä rv 25, joten vähän suurempaa vauvelia katselimme. Rakenneultrassa näkymät taitavat olla vieläkin paremmat kun vauvalla on vielä oikein hyvin tilaa.
Neronjalla jo viikkoja on hurjan paljon, ajatella. ei aikaakaan kun vauvelisi on sen kokoinen, että voisi jo syntyä :) Ja todellakin, töitä paahdan hulluna, kuten arvelitkin. Tämänkin viestin kirjoittamisen aloitin jo toissapäivänä, siis tiistaina. Katsotaan milloin ehdin sen pinoon sujauttaa.
Iloista loska-keskiviikkoa
Aapeli ja papu 29+5
Minulta myös hendelle pahoittelut :´( Uskotaan, että sekin päivä vielä koittaa, kun saat vauvan syliisi. Varmasti tosin tuntuu nyt kaukaiselta, kun se yritystaukokin määrättiin...Mutta voimia teille sinne!
Visakoivulle onnittelut hyvin menneestä np-ultrasta!
Aapeli; kurjaa, että ikkunaremontti ajoittuu juuri sun kriittisiin aikoihin. Mulla on tilanne sellainen, että mies joutuu käsileikkaukseen juuri samoihin aikoihin kun meillä on LA :( Onneksi se tehdään päiväkirurgisena, ettei ainakaan kovin pitkään maata sairaalassa samaan aikaan eri osastoilla, jos sattuu synnytys just silloin. Tai sitten sitä leikataan just silloin, kun on synnytyksen aika. Mutta vauvaahan leikatulla kädellä ei paljon kanniskella. Saas nähdä pitääkö mun puettaa sitten molempia... Kiinnostaa muuten muakin jo lukea noita synnytys- ja vauvanhoitojuttuja, kun aikaisemmin ahmin kaikkea odotukseen liittyvää.
Neronja; eilen ajellessani kaupungille päin kuuntelin pitkästä aikaa Apulantaa ja mieleen tuli sun poikas, joka tais olla apisfani :) Kyllä kaikenmaailman jutut munkin päähäni tarttuu :) Hyvä musiikkimaku hänellä joka tapauksessa :)
Täällä ei kummempia napaan kuulu, sama mylläys jatkuu. Mullakin perjantaina neuvola ja huomenna se synnäriin tutustuminen. Kuivaliinaneulos tuli eilen postista, joten vois taas niitä vaippasia kokeilla tehdä.
Mauku 32+5
Ihan aluksi Hendelle, olen todella pahoillani!! Ihan tuli vedet silmiin kun luki sun juttus. Ei varmastikkaan mitkään sanat pysty lohdottumaan sinua tällä hetkellä, mutta muista kuitenkin se että puhu surustasi vaikka miehellesi. Se että pitää suruaan sisällään ei ole hyväksi. Voimia teille kaikille!!
No, tulihan ne Mellun hyvät uutiset sieltä!! =) Onnea oikein paljon potrasta pojasta!! Sinullapa on ollut " koettelemus" , mutta siitä olette saaneet koko perhe ihanemman lahjan mitä koskaan voi kukaan saada. =)
Kiitos kovasti kun vastailitte tuohon ultra-" kyselyyn" .. Itse tuntuu siltä että haluisin käydä siellä joka viikko katsomassa, että Asukilla on kaikki hyvin, mutta sitten taas sitä joutuu menemään yksityiselle niin se tulee kalliiksi. Ajattelin että tuon np-ultran ja rakenneultran välissä tulen käymään varmastikin yksityisellä ultrassa. Siinä on niin pitkä väli että ei sitä malta olla näkemättä omaa vaaviaan. =)
Niistä vaunuista vielä.. Itse olen ajatellut myös niitä Emmaljungan yhdistelmävaunuja. Sieltä liikkeestä mistä käytiin niitä katselemassa lupasivat tehdä sellaisen ns. pakettitarjouksen, jos ostamme sieltä enemmän vauvalle. Onko teille tämmöistä suositeltu?
Oma napa: Tänään alkoi sitten 12.viikko!! Tämä on aivan uskomattoman ihana tunne. Melkeinpä nyt enemmän uskon tähän raskauteen.
12.viikon kunniaksi on sitten taas väsyttänyt oikein kunnolla ja tehnyt huonoakin. Koko aamu on mennyt yökkäillessä. =) Kotihommia olisi pitänyt tehdä ennen kuin menen illaksi töihin, mutta en ole jaksanut yksinkertaisesti.
Masussa tuntuu nipistelyä ja välillä sellaista repäisevää kipua. Kaippa se on ihan normaalia...?? Eikös noi repäisevät kivut liity tuohon kohdun kasvamiseen?
Rinnatkin on ollut taas arat, varsinkin nänninpäät. Eilen kun tulin töistä ja vaihdoin yöpuvun päälle, käsi vahingossa hipas nänninpäästä niin kylläpä se sattu. =)
Tänään alkoivat Hullut Päivät.. Aikookos kukaan mennä tekemään ostoksia? Tänään olisi ollut siellä Teutonia-merkkiset vaunut tarjouksessa.. En tiedä kerkiäiskö niitä katsomaan ennen töihin menoa. Sitten vasta perjantaina taidan päästä illalla sinne kunnolla ostoksille, yleensä siellä on ollut tapana käydä.
Toivotan kaikille oikein mukavaa keskiviikon jatkoa!! =)
Kaksonen76 ja Asukki 11+0 =) =)
Mauku75:
Neronja; eilen ajellessani kaupungille päin kuuntelin pitkästä aikaa Apulantaa ja mieleen tuli sun poikas, joka tais olla apisfani :) Kyllä kaikenmaailman jutut munkin päähäni tarttuu :) Hyvä musiikkimaku hänellä joka tapauksessa :)
Kylläpäs sinulla tosiaan jää kaikenlaista mieleen ;-D. Varmaan ensi kesänä mennään taas katsomaan Apulantaa, kun Iisalmessa (eli n.80 km päässä) on ns. Oluset. Jos oikein muistan, niin lapsetkin pääsee sinne alueelle, joten poikakin vois tulla sinne. Toisena bändinä samana iltana on Neljä Ruusua eli kaksi tosi hyvää :-). Olishan tuolla kiva ison masun kanssa keikkua, paitsi voi olla, että seisominen on vähän liian raskasta jo siinä vaiheessa, ainakaan pitkään.
No joo, ei nyt uskalla oikein kauheesti vielä sitä mahdollista isoa mahaa hehkuttaa. On ollut niin hiljaista nyt tuolla masussa, että hienoista epävarmuutta on taas omassa olemisessa havaittavissa. Toivottavasti kaikki nyt olis kuitenkin kunnossa.
Tyttöjen kanssa äsken neljästään siivottiin. Kaikki heiluttiin luuttu kädessä ja pyyhittiin paikkoja :-). Täytyy ruveta vielä imuroimaan.
Kaksonen, ne repäisykivut on tosiaan ihan normaaleja. Just sitä kohdun kasvamisesta johtuvaa, kuten arvelitkin.
neronja rv18+3
Ja tuhannesti kiitos kaikille onnitteluista!! Tämä pino (niinkuin myös haahut ja toivottavasti myös ex-haahuvauvat) ovat olleet kyllä aivan ihana vertaistuki matkan varrella, joita ilman tuskin olisin selvinnyt selväjärkisenä!! Eli suurkiitos kaikille saamastani tuesta!! Te olette kaikki ihania ja toivottavasti ystävyytemme säilyy vielä pitkään (luin jotain yahooseen perustetusta ryhmästä - hyvä idea)!!
Tuossa juuri mietiskelin, että pikkasta vajaa kaksi vuotta tähän meni, että vauva syliin saatiin, joten matka on ollut kivinen ja mutkikas, mutta kaikki on kyllä ollut sen arvoista, vaikka monta kertaa tekikin mieli heittää hanskat tiskiin ja luovuttaa...Onneksi en luovuttanut, sillä maailman ihanin palkinto tuhisee tässä sylissä!! Toivottavasti nämä onnistuneet kokemukset auttavat jollakin tapaa vielä keskenmenojen kanssa ponnistelevia - HENDE haleja sinulle!!
WILKUNA: Onnea ihanaisesta vaaleanpunaisesta nyytistä sinulle!! Tulihan se sinunkin aika, vaikka minä " kilpajuoksun" voitinkin!! ;) Juu, hieman oli erilainen synnytys sinulla... Ehkäpä minullakin sitten seuraava!! Ihanaa vauva-arkea teidän perheelle!! On tämä vaan niin ihanaa ja ihmeellistä!!
Yritin tuossa lukea viime viikon pinoa ja tätä pinoa läpi, mutta nyt ei oikein ajatus juokse kommentoimaan muiden kuulumisia, muuta kun, että kamalasti on teille kertynyt viikkoja - ihan kuin salakavalasti!! ;) Hienoa, että kaikki on hyvin!! Uskokaa tai älkää, mutta mulla on kamala ikävä vauvamasua ja voisinpa tässä piakkoin harkita uudelleen raskautumistakin!! ;)
Vauva-arki on lähtenyt sujumaan ihan hyvin... Parina yönä on vauva valvottanut meitä kahteen saakka masuvaivoillaan, mutta nyt jo kahtena yönä on nukkunut putkeen 24-09 kahdella syötöllä!! Joten on vanhemmatkin saaneet nukkua.... Toissa yönä jopa 6h putkeen!! Maanantaina käytiin lastenpolilla vielä bilirubiinikokeessa ja se on mukavasti laskussa, eilen oli eka neuvola ja sielläkin kaikki mallillaan!! Minulla tosin itselläni hemppa hieman laskenut lähtötilanteesta 142->90... Olin synnytyksessä menettänyt 700ml verta, joten siinäpä selitys!! Nyt sitten rautakuuri edessä... Painoa synnärille minulta jäi 10kg ja hups, juuri kävin puntarilla niin kotona ollessa painoa on tippunut vielä 5kg!! Eli pudotettavaa olisi " enää" 5kg siitä 20 kilosta joka tuli!! Joannako se joskus tuskaili painoa, joten toivoa on, että se myös tippuu pian...
Nyt taitaa vauva tässä heräillä ja ruoka-aika olla edessä, joten täytyypä mennä, mutta palailen taas (vaikka voishan sitä harkita tuonne vauva-puolelle pian siirtymistä kanssa). Mukavaa viikkoa kaikille!!
Mellu ja Lucas 10pv
Olitko tänään nla:ssa vai oliko se huomenna?
Minun käyntini on vasta tasan viikon päästä eli siis se rakenneultra. Liikkuis nyt vaan tuo vauveli, että sais varmuuden, että elossa siellä vielä ollaan. Kai se eilen jonkun kerran " liikahti" , mutta siis todella vähän. Tänään en oo mielestäni tuntenut vielä mitään.
Mutta eikö Femmiksellä ollut neuvolakäynti tänään?
neronja rv18+3
p.s. Nyt tais masussa liikahtaa :-)
Mä oon kyllä taaskin sitä mieltä,että tää vaihe raskaudessa on aika piinavaa.Kun siis on tuntenut liikkeitä,välillä ihan kunnon muljuntaakin,ja sit saattaa mennä 2 vuorokautta ilman yhtään mitään elonmerkkiä.Pääsis jo siihen vaiheeseen,ettei joka liikettä tarvii tunnustella ja kuunnella!!!Se on niin ihanaa kun maha elelee ihan omaa elämäänsä ;) ja hytkyy miten sattuu.
Sari
Ensi viikon listan päivityksestä:
Lähdemme miehen kanssa minilomalle sunnuntaina (jippii!) ja en ole täällä listaa päivittämässä maanantaina. Ajattelin kuitenkin, että voisin päivittää listan valmiiksi ja aloittaa ensi viikon listan jo la-iltana, ja jos sen joku kävisi sitten maanantaina palstan pohjalta poimimassa?
Vaikka kuinka kiire on töissä ja muutenkin, sitä tuntuu pohtivan näitä ¿tärkeimpiä¿ asioita ensi :-D Sillä mikä muu onkaan tärkeää kuin palstailu.
Valmennuksesta. Joanna Kääk!, olet käynyt valmennuksessa yhdessä kesäkuisten kanssa. Niitähän minäkin olen ja minulla ei ole moisesta tietoakaan.
Kysyin juuri terveydenhoitajalta tuon valmennuksen ajankohtaa samalla kun varasin hänelle aikaa. Neuvola on seuraavaksi rv 31+ ja terkkari oli sitä mieltä, että katsotaan mitä aikataulua siellä on noiden suhteen. Olen siis varmaankin siellä valmennuksessa ja tutustumassa sairaalaan joskus rv 40+ . Vaikka Brunohan oli viimeksi sitä mieltä, että vauvamme syntyy paremminkin viikolla 38 kuin 40. Saapa nähdä.
Minulle on nyt tämä malli tämän valmennuskuvion kanssa hiukan epäselvä kun puhutaan synnytysvalmennuksesta ja sitten perhevalmennuksesta. Miten se nyt menee, mitä nuo käytännössä tarkoittavat ja niissä on varmaankin paljon paikkakuntakohtaisia eroja, siis siinä, tarjotaanko ja mitä tarjotaan? Onko synnytysvalmennus se yksi kerta kun käydään sairaalassa tutustumassa ja tuo muu on sitten jotakin ekstraa?
Kaksonen: Onnea maagisen 12 viikon ylityksestä!
Hulluille päiville toki on aikomus suunnista. Olemme jo parin otteeseen viimeisten vuosien aikana (myönnän juu) ostaneet sieltä niitä vauvanvaatteiden mallikappaleita. Eivät välttämättä ole kovin käytännöllisiä, mutta sellaisia joita ei muuten mitenkään raaskisi ostaa. Mies on ihan innoissaan menossa ostamaan niitä nytkin, kun ovat merkkivaatteita. Pöh!
Vaikka niitä vaatteita lienee pino jo edellisistä hulluilta päiviltä :) Se on mm tätä ¿lapsi on kiva asuste¿-juttua tämä mieheni vauvainnostus. En ole edes uskaltanut katsoa mitä siellä kaapissa on pikkuiselle. Varsin epäkäytännöllisiä ostoksia todennäköisesti. farkkuja ja kauluspaitoja :-D Ja varmaankin ihan liian pieniäkin.
Vaunut olemme jo tilanneet. Ja ne saapunevat kuun loppuun mennessä. Teutonioiden tämän kevään kolmipyöräiseen malliin ja väriin päädyimme hyvin yksimielisesti. Ajattelin kuitenkin käydä vilkaisemassa tuota HP- mallia ihan mielenkiinnosta.
Omasta navasta en tainnut puhuakaan: :-D
Masu on kasvanut jo melkoiseksi ja papu möyrii pitkin päivää. Sellaiset terävät potkut ovat jääneet lähes pois. Ehkäpä tilasta alkaa olla puutetta. en oikein tahdo saada selville missä asennossa papunen majailee, sillä välillä kutittelee tuolla ihan alhaalla ja sitten jotakin kovaa tuntuu täällä ylhäällä. Peppu vai pää? Ja välillä on ihan toisenlaiset tuntemukset. Jos pitäisi veikata, sanoisin että on poikittain.
Olen myös luonut erilaisia kauhukuvia napanuorasta ja siitä mitä sille voi käydä ja miten pikkuinen taistelee¿ Kaameaa, mutta kuulunevat asiaan tällaiset ajatuksetkin.
Ja nyt teen vain yhtä työtä. yritän tässä totutella ajatukseen, että voin iltaisin tehdä mitä haluan. Täytyy jokin liikuntamuoto kyllä etsiä. Käveleminen ei ole suosikkejani, enkä tyydytä sillä alkuunkaan liikunnantarvettani. mies ei innostunut uinnistakaan. Täytynee miettiä jos tekisi itselleen jonkun kotijumppaohjelman ja pyrkisi (=pakottaisi itsensä) sitä noudattamaan.
Voi kun Melike sinun juttujasi luin, saatoin ensimmäistä kertaa kuvitella mitä tuo pikkuruisen nyytin kanssa oleminen voisi olla. Sellaisia välähdyksenomaisia tunnelmia. Siis olenhan toki ajatellut sitä aiemminkin, mutta nyt se ajatus hiljalleen hiipii takaraivoon, että kohta se on totta. En arvannut, että noinkin pitkiä unia sitä on mahdollista ottaa. Kuulostaa aivan ihanalta. Kilojen putoaminenkin kuulostaa lupaavalta. Sinullapa ne ovat todellakin ¿pudonneet¿.
Liikkeiden kyttääminen on inhottavaa. Minäkin yritin saada juuri noilla viikoilla neuvola, lääkärit ja ylimääräiset sydänääntenkuunteluneuvolat sillä tapaa järjestykseen, että kestin ne hiljaisemmatkin jaksot. Nyt onkin jännä kun en enää niin kovin liikkeitä kuuntele. Ne tuntuvat tulevan jokseenkin säännöllisinä vuorokaudenaikoina ja luotan siis siihen, että papunen sillä voi ja hyvin. Jaksamista pikkuistenne kanssa.
Oikein iso halaus!!!! :´(