**EX-HAAHUT***HUHTIKUUN ENSIMMÄINEN VIIKKO**
Kommentit (118)
Päivitin jo Wilkunan kun niin ihana uutinen oli.
Pienokaisen syntymäpäivän kylä arvasin (yritin päätellä siis :)), joten muutetaan, jos on väärin. Onne ahurjasti täydellisestä tyttösestä.
Mitäs muuta listaan piti päivittää?
Tämä raskauden hatarapäisyys saa jo unohtamaan.
Ihanaa huhtikuun alkua kaikille EX-Haahuille
Aapeli ja papu 29+2
Ja sain tuohon lyhyeen viestiin aikaseksi noin monta kirjoitusvirhettä... :-D
Voi miten ihania uutisia heti kun koneelle pääsin. :``)
Mutta missä Mellu?? Raastavaa epätietoisuutta..
viikot sen kuin lisii meitillä mammoilla, voi vitsit.WBM;kin viikkoja ihailin, että niitä onkin kertynyt!Samoin neronjan ja tietty kaikkien <3
Äitiysloma alkaa ensi viikolla virallisesti,alkuviikon olen jo lusmuilemassa kotosalla..Enpä tätä päivää uskonut viime kesänä ikuna tulevan..
Omaan napaan ei tällä kertaa ihmeitä.Neuvolaa pukkaa joka viikko jossa tähän mennessä ollutkin kaikki ok.Vatsa on mallikas ja supisteluja onkin ihan kiitettävästi niinkuin jo näillä viikoilla pruukaakin olla uudelleen synnyttäjillä.Vauvan pään tuntee emättimessä ja suukin alkaa olemaan jo suht mallillaan, saas nähdä tarviiko pian koko käynnistystä kun on tosiaan aika alhaalla koko hökötys.No ilmeisesti piankin on lääkärineuvola taas jossa tiirataan millä mallilla ollaan.Tietää vähän varautua..mies jo hossotti että tietäähän lastenhoitaja jo kulkea joka paikassa kännykkä mukana, jos tulee lähtö.Meillä kun ei aikoja ole liiemmin soitella hoitajaa jos vauveli meinaa tulossa olla ;) No soitin lastenhoitajalle miehen pyynnöstä että rassu voi nyt rauhassa olla.
Mutta mulla ihan hirvee olo ja luopumisen tuska kun vauva syntyy ja tää masu lähtee..kauan sitten jo kirjoitin miten jo silloin ikävöin jo etukäteen mutta tää olo vaan pahenee, kun ei tiedä onko mahdollisuuksia enää saada kokea jotain näin ihanaa..Samoin haluan että synnytyksestä voisin nauttia ilman turruttavia lääkityksiä ja muita hösötyksiä että voin kaiken painaa mieleeni ja että se kestäisi sen verran että voisin nauttia luomisesta.En mä mikään masokisti ole ;) mutta mun synnytykset on olleet reilusta vartista muutamaan tuntiin kestäviä, jolloin en tokikaan ole saanut lääkitystä mutta ovat olleet viuh ohi vaan.Ymmärrätteköhän taas mitä ajan takaa, siis lähinnä sitä että jotenkin kun saisin kaiken muistiini niin että voisin muistella, mutta ei näitä isoja masuja muista tai niitä potkuja muutaman vuoden päästä sillä lailla kuin nyt..Siis mua jotenkin pelottaa ajatus että tässä oli sitten meidän perheen viimeinen odotus, vaikka miehen kanssa toki vieläkin haluaisimme lisää mutta kuten tiedätte se asia ei ole meidän päätettävissä :(
Eli hormoonihuuruissa tihrustan nyt tällaista asiaa, kun sain sen pesänrakennusvimman jo tehtyä..(kyllä kiiltää ja asiat on reilassa..)
Voikaa hyvin ja hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
petju jolla huomenna tasan 34 jolloin vauvaa ei enää pidäteltäisi vaan voisi syntyä...
Ekaksi Wilkunalle tuhannet onnittelut kympin tytön johdosta!
Aapeli:saataisko se yahoon osoite seuraavaan päivitykseen?Mä sitä kerran yritin,mut onnistuin vaan hävittään värit koko listasta :-s
(.) Väsyttää jo tää hiton räkätauti.Kuopus on edelleen aivan tukossa,eikä saa nukuttua yöllä kunnolla.Ja sehän tietää sitä,et mäkään en saa.Viime yönä oli taas jo kuumeisen oloinenkin.Itelläkin on vähän flunssainen olo,en sit tiedä johtuuko taudista vai valvomisesta.
Aamulla herätys oli karu,pissalla käydessä nimittäin tuli pyyhkiessä VERTA.Eipä taaskaan paljoa,mutta sen verran,että nyt on taas toooosi epävarma olo.Vauveli kyllä potkutteli illalla tosi aktiivisesti,että kyllä siellä hengissä ollaan.Taitaa taas mennä päivä siihen,että kyttää tuleeko sitä lisää :( Miks tän pitää olla tällasta ainasta vuoristorataa????
Sari ja pieni 18+4
Wilkunalle lämpimät onnittelut tytön johdosta!!! Niin äkkiä se sitten kuitenkin kävi :-).
Sartsulle tsemppiä! Kamalaa, että vielä noinkin pitkällä ollessa voi tulla verta. Sorry, en nyt muista, mutta onko sulla tässä raskaudessa ollut jo aiemmin tuhrua tms. vai oliko tämä eka kerta?
Petjullakin alkaa olla h-hetki tosi lähellä. Voi sinua onnellista :-).
ON: Itse olen hehkutellut hieman sillä, että nyt voin sanoa, että ensi viikolla on rakenneultra. En ole edes kalenteriin vielä merkinnyt sitä ultrapäivää ja -aikaa (tietysti päässäni ne muistan), kun en halunnut, että jos asiat menee pieleen, että se merkintä siellä kalenterissa olisi muistuttamassa, missä raskauden piti olla menossa. Eipä tässä juuri sen ihmeempiä. Muutamana päivänä vauveli oli hetkittäin vilkkaalla päällä, mutta nyt on ollut taas rauhallisempaa.
Hauskaa alkanutta viikkoa ja toivottavasti ne Mellun HYVÄT kuulumiset tulisi pian!
neronja rv18+1
Ihan hirmuisesti onnea :) Kovasti jo odottelen raporttia!
Voi kun Mellukin tulisi pian kertomaan mikä hänellä on tilanne. Johan tässä tosiaan hiukan huolestuu...
Kohta se koittaa petjunkin äippäloma! Täällä jo viikon verran lomailleena voin sanoa ettei ole vielä iskenyt ikävä takaisin töihin :) Viime viikon olin tosin sairaskin, joten ei oikein ollut energiaa mihinkään... Nyt alkaa olla vähän parempi vointi jo!
Vai tulee sulle petju masua ikävä! Kaipa se mullekin tulee, vaikka nyt tuntuu että on suurempi ikävä tuota pientä vauvelia joka siellä potkiskelee. Pääsis jo halimaan ja suukottelemaan. Onneksi siihen ei pitäisi enää kovin kauan mennä...
Meillä alkaa synnytysvalmennus huomenna. Kertoja on kolme, mutta ne kaksi viimeistä on ihan mun la:n paikkeilla, joten saapa nähdä ehdinkö käydä muita kuin tämän ekan! Neuvolan th kyllä pahoitteli että meni mun kannalta noin myöhäiseksi, mutta minkäs sille sitten voi... Toivottavasti tuosta selviää ilman sen enempää valmennustakin, täytyy käydä kirjastossa lainaamassa joku synnytysaiheinen kirja :) Onhan sitä jo tullut luettua kaikenlaista...
Tänään ja huomenna otan sitten viimeiset disperiinit, hiukan hirvittää, mutta vaihtoehtoja ei taida olla. Vauveli kyllä nukkuu aika pitkiä pätkiä möyryämisten välillä, joten voipi olla että loppuviikosta ehdin panikoida moneen otteeseen odotellessani elonmerkkejä, hui. Mutta pakko luottaa lääkäriin ettei disperiinistä ole enää mitään apua.
Sartsulle pikaista paranemista! Mulla kesti räkätauti viikon verran, tai no, kyllä nenä on edelleen tukossa...
joanna rv35+5 (oho, jaksan joka kerta hämmästellä että onko nuo tosiaan MINUN VIIKKONI!?)
kun sartsulle tietysti piti toivotella rutkasti tsemppiä... Toivottavasti on ihan vaaratonta vain, oliko sulle sanottu jotakin tuosta? En nyt millään muista... Mutta toivottavasti oli nyt kumminkin VIIMEINEN kerta.
Neronjankin rakenneultra lähestyy, hienoa :) Olen niin iloinen sun puolesta että vihdoin saat sinäkin edes hetkittäin nauttia raskaudestasi!
joanna
noista lasketuista ajoista...onko niin että nää huhtikuun la-laiset ei tänne juuri kirjoittele,oli niin vieraita nimiä...Kun mun ajatuksissa joanna ja petju on seuraavaksi telakka-vuorossa ;)
Mä oon nähny nyt monena yönä inhottavia unia,viime yönä olin ilmeisesti taas äitiyspolilla(oon nähny samasta sairaalasta unta aiemminkin mutta en tunne sitä paikkaa)ja kun kyseltiin niinku oireita jne,ja kun sanoin etten oo varmaan melki viikkoon tuntenu vauvan liikkeitä,niin saikkarilla pysähtyi kirjoitus,se nosti päätään ja hämmästyneenä toisti:et ole tuntenut liikkeitä...ja katsoi silleen osanottavasti.Joten ompa kivaa kun mä en tosiaan enää ole tuntenut mitään pulputuksia tai mitään,yhtään mitään.Ei vaikka pitkin päivää makoilenkin ihan aloillaan ja illalla jne..ei mitään.Siis ajatella miten ironista,kun se halvatun vuoto on rauhoittunut niin nyt tää.Voi kun mä en olisi ikinä mitään kuplimisia edes huomannutkaan aiemmin,niin odottelisin edelleen ihan rauhassa oikeiden liikkeiden tuntemista,kun ne yleensä olen vasta 18 viikolla tuntenu.
Sartsulaisilla siis sairastellaan urakalla ny :( voihan RÄKÄ :D jos sallinet kuvauksen.Paranemisia sinne landelle!tää kaupunki-ilmasto on niin terveellistä että pöpötkin kuolee
Hyvää viikon alkua kaikille tasapuolisesti!!!
femmis 16+6 ja Pikkarainen joka ei liiku :(
Neronja:mulla tuhruili silloin 8+3 ihan vähän.Sen jälkeen ei oo mitään ollut.Tuntuu niin typerältä panikoidan jostain noinkin mitättömästä pikkuasiasta,mutta tää raskaus on niin erilainen kuin yksikään aiemmin.Nyt tuntuu,että kaikki pikkuvaivat ja kolotukset syynää ihan suurennuslasilla ja kaikki pelottaa.
Mä oon nyt viimepäivinä tyhmänä lukenut noita huhtikuisten pinoja.Itku kurkussa seuraa kuinka siellä lähdetään synnyttämään.Mullahan olis nyt laskettuun aikaan vähän reilu 3 viikkoa jos...No,eipä auta itku markkinoilla...vielä pahemmalta tuntuis nyt varmasti,jos ei olis tätä pientä morsettelemassa :)
Sari...taas
Mellun viestiä täälläkin odotellaan malttamattomana...
Kiva kuulla petjusta :) Ja että pian oot synnyttämäänkin menossa! Mahtavaa, että raskaus on sujunut niin hyvin. Muistelen vielä syksyä ja sitä kuinka täällä porukalla kärvisteltiin alkuraskauden oireettomuutta ym. :)
Sartsu; kurjalta kuulostaa tuo vuoto. Uskotaan, että se on ihan vaaratonta ja jos mahassakin kerran liikutaan. Ja koittakaa kestää räkätautinne!
Kiva neronja, että teilläkin liikutaan jo aktiivisesti! Pikkuhiljaa saat alkaa jännittelemään sitä rakenneultraa :)
No onpa myöhään joannalla synnytysvalmennus...Mä kuvittelin, että meillä on, mutta tässä vaiheessa on melkein lusittu jo koko valmennus. Meillä se meneekin tosi lyhyen kaavan mukaan: viime lauantaina oltiin yhdeksästä kolmeen ja torstai-illalla mennään synnärille. Ja se on sitten siinä. Niistä disperiineistä, toivotaan nyt ettei aiheuta sulla hirveesti ylimääräisiä pelkoja. Noin pitkälle kun olet päässyt (salli munkin ihmetellä sun viikkojas :)), niin ajattelis ettei lopettamisesta ainakaan mitään haittaa voi enää olla.
Voi femmis, tuollaset unet voi kyllä ahdistaa :( Mutta se kertoo vaan siitä, että olet erinomainen äiti ja kannat lapsestasi huolta päivin ja öin :) Eiköhän se Pikkarainen sieltä piakkoin virkisty :)
Omassa mahassa möyrästetään kovasti nytkin. Eloisaa menoa on, mutta edelleen tuntuu liikkeet tuolla alaosastossa enimmäkseen. Täyskäännöstä odotellessa...
Hääpäivänä käytiin sitten niin kuin olin uumoillutkin, että mies ei muistanu. Eipä tuo vielä mitään, mutta kun oli unohtanu sen lauantaisen valmennuksenkin ja sopinut muuta menoa! Sitten harmitteli ja tuskitteli kun piti mennä perumaan se toinen meno sen valmennuksen takia :/ Minähän painelin vessaan lukkojen taakse rääkymään ja älysi nyt sentään tulla pyytelemään anteeksi. Siellä valmennuksessa sitten sentään oli hellä ja huomaavainen ja silitteli niskaakin välillä :) Miehet!!!
Juu, hyvää huhtikuuta kaikillen! Toivottavasti pysytään ukkojen kanssa väleissä :)
Mauku 32+3
heh.Kyllä huomaa että äippäloma alkoi ts.eka ne lusmuilupäivät töistä...Täällähän mä nyt kyttäilen ja surffailen koko rahalla ;)
Joanna; mä en käsitä tota mun masuikävää ja tottakai haluan että se vauvakin olisi jo sylissä mutta tää on niin hormoonihuuruista elämää tällä naisella nyt että ;)
mauku; jep, näin ne viikot meillä kirii loppua kohti.Kyllä näin jälkikäteen ihan huvittaa se ettei itellä ollut oireita ja kuinka hermona sitä oikeesti silloin oli..Älä huoli mauku, mäkin olen miestä " ulos heittämässä" mielessäni lähes joka päivä kun ei hermo kestä sen asioiden käsittelyä tai miten se asiat näkee..Senkin laitan hormoonien piikkiin sillä kuitenkin tiedän että se on yksi ja ainoa jota rakastan ja parempaa en löytäisi, mutta aina vaan ei jaksa.. :)
sartsulle tsempit vuodosta.Miten aina tollaiset laittaa aina mielen matalaksi, toivotaan parasta :)
heh, pirttihirmu petju..
Olipas rentouttava loma - ilmatkin suosivat meitä toden teolla. Aurinko paistoi koko ajan ja lämmintä oli noin 25 astetta koko viikon. Teki todella hyvää päästä täysin eri ympyröihin. Nyt on vaan vielä sisäinen kello hieman sekaisin, mutta eiköhän se tästä pian helpota. Yritimme ottaa lämmintä ilmaa ja aurinkoa mukaamme, mutta taisi tuuli viedä ne jossain vaiheessa lentomatkaa, sillä täällä on ollut niin kovin harmaata ;-).
Sydämelliset onnittelut wilkunalle pikkutyttösen syntymän johdosta!!!
Mellu?!?!?! Täälläkin odotellaan kovasti uutisia... Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin.
Nyt en ikävä kyllä ehdi kommentoimaan muiden kirjoituksia... Olittepa muuten saaneet viikon aikana melkoisen määrän viestejä kirjoitettua! Yritän vielä kahlata niitä läpi myöhemmin.
Oma napa tai itse asiassa maha tuntuu kasvavan hurjaa vauhtia. Saas nähdä millainen jättiläinen siellä asustelee ;-). Esikoinen oli 4,3 kg syntyessään, joten eiköhän tämäkin asukki ole samaa kokoluokkaa. Vointi on ollut hyvä. Välillä vatsaa kiristää - varsinkin tyttöä nostellessa. Eilen illalla taisin tuntea pitkästä aikaa liikehdintää. Melkoista melskettä masussa kyllä pidettiin. Kunpa nuo liikkeet pian voimistuisivat, jotta olisi sitten ihmeteltävää eikä tarvitsisi olla huolissaan. Tosin nyt olen ollut luottavaisin mielin.
Torstaina onkin sittten taas neuvola. Saas nähdä kuinka paljon painoa on tullut... Tuli nimittäin herkuteltua tuolla reissussa ihanilla pitsoilla, pastalla, jäätelöllä jne. Sitten onkin enää kolmisen viikkoa rakenneultraan. Ihanaa päästä taas kurkistamaan masun asukkia. Josko siellä sitten selviäisi sukupuolikin...
Nyt mentävä ripustamaan pyykkiä ja järjestelemään paikkoja...
Palaan taas paremmalla ajalla. Voikaa hyvin!!! Toivottavasti kaikkien vuodoista / tuhruista kärsivien vuodot ovat vaarattomia ja pääsette nauttimaan raskaudestanne!
masunasu rv17+3
Kylläpä tuo viikonloppu meni nopeasti taas, se tuli kyllä vietettyä töissä joten oikein muuhun ei jäänytkään aikaa.
Wilkunalle heti onnittelut täyden kympin tytöstä!!! =)
Sartsu: Toivottavasti vuoto on harmitonta.. Ja, ennen kaikkea että se on jo loppunut.
Femmis: Jos se pikkanen kerää voimia ja alkaa tuota pikaa pitämään elämää masussasi. =) Kyllä sillä kaikki on ihan hyvin.
Edelleenkin Mellun kuulumisia myös haluisin kuulla... Toivottavasti kaikki on hyvin.
Oma napa: Viime päivät on vain väsyttänyt aivan älyttömästi. Aina kun on vain mahdollisuus minä rouva otan pikku unoset. =) Illalla kun tulen töistä niin pesun kautta nukkumaan. Ja, ennen kuin olen lähtenyt töihin niin vielä pikku päikkärit että jaksaa tehdä töitä.
Viikonloppuna muutamia kertoja yökkäilytti ja kaikki ihmeelliset hajut saivat voimaan pahoin. Varsinkin illat on ollut ns. pahempia, sillon tekee erittäin paljonkin huonoa.
Tänään on sitten taas enemmän ollut heikko-olo ja masussakin on nipistellyt kiitettävästi. Varsinkin kyljistä nipistelee koko ajan. Mistä lie johtuu...?
Ensi viikon maanantaina olisi eka neuvola lääkäri, silloin ilm. kuunnellaan myös sydänäänet. =) Ja, sitten vasta 18.päivä olisi se niskapoimu-ultra.. Kuinka usein muuten olette käyneet ultrassa raskauden aikana? Me ei olla nyt kuin se alkuraskauden ultra käyty, mutta kovasti jo haluisin nähdä kuinka Asukkimme voi.
Lauantaina kävimme jo vähän katselemassa noita vaunuja.. Olihan siellä vaikka minkälaisia tarjolla. Mistä sitä oikein tietää ostaa juuri ne sopivat vaunut..? Ennen ajattelin vähän että haluisin ostaa ne Brion yhdistelmävaunut, mutta nyt kun käytiin katselemassa niitä niin ne ovat aikas isohkot kuljetettavaksi.. Sitten katseltiin Emmaljungan yhdistelmävaunuja, niihin minä nyt tällä hetkellä olisin katselemassa tarkemminkin. Onko teillä niistä kokemuksia?
Nyt täytyy kyllä mennä vähäksi aikaa taas pitkälleen... Väsyttää kovasti. Illalla pitäisi mennä pitkästä aikaa uimaan, voi kun ihanaa. =)
Toivotan kaikille oikein mukavaa huhtikuun alkua!! =)
Kaksonen76 ja Asukki 10+5
oli jo kolmannelle sivulle vajonnut...
niin,tänään sitten tapahtui taas ihan kummia.Liikkeitä ei oo edelleenkään tuntunu mutta päikyiltä kun nousin ja kipaisin vessaan,sit takasin viel köllimään ku pikku-ukkokin nukkui viel,niin kyljellään maaten ihmettelin että mikä hiton kova kivi mun mahassa oikeen on.Kierähdin selälleen ja tunnustelin niin mun kohtu oli aivan kivikova!!! :( ja sitä kesti aika kauan ennen kuin sit rentoutui.En yhtään ymmärrä mistä moinen kiukustuminen johtui,olikohan toi nyt supistus sitte,aika pitkään kesti kyllä...Sen jälkeen onkin sitte ollu sellanen kiristävä tunne vaihdellen vas ja oik alhaalla.Voi jumatsuka sanon mä,ihan älytön raskaus.No mun on pakko huomen poiketa nla:ssa joten annan julki oman idioottimaisuuden ja pyydän terkkaa tarkistamaan...
Kaivoin sitte 12 viikon pinonkin ja se oli 24.3 kun mellusta on kuulunu,eli eikö siitä oo nyt 10 pv? Eikö tosiaan oo ketään joka tuntis Mellua,mä alan kohta tuol julkisesti huudella kuulumisia.Hitsi,alkaa oikeesti hirvittää.Toivotaan että selitys on vaan se että onkin jouduttu sektioon eikä M ole oikeen päässy liikkeelle...tai jotain vähemmän kamalaa.
Muistan tuon neljännen muksuni kuukausilistalla kun sinne yks perhe sai esikoisen,jolla olikin downin syndrooma.Siinä on heidän elämä menny kerralla sekaisin...
F taas höpisee ja panikoi
Tämä lomalainen roikkuu netissä päivät pitkät :)
Mauku, joo aika myöhään tulee tuo valmennus meidän kohdalla, melkein hiukan epäreilua voisin sanoa... Mutta oli kuulema niin vähän ensisynnyttäjiä että kesti ennenkuin saivat ryhmän täyteen, tai jotain. Meillä ois tosiaan nuo 3 kertaa, oisko ollut 1,5 h per kerta. Nämä järjestetään neuvolan toimesta. Synnytyssairaalaan tutustuminen kai on myös vielä edessä, siitä th ei ole puhunut mitään.. Pitää kysyä huomenna. Musta vähän tuntuu että th ei kauheasti kerro mitään jollei kysy! Ja jos kysyykin niin ei aina kovin helposti saa vastauksia, hän juttelee vain säästä ja muuta höpöhöpöä koko puolituntisen... Aika outo täti.
Harmi että mies unohti hääpäivänne... Noin saattais käydä kyllä meilläkin jollen muistuttelis. Olen todennut että parempi muistutella niin ei tule paha mieli unohduksesta. Onneksi hän on sentään tajunnut ettei kannata edes ehdottaa että jäisi synnytysvalmennuksesta pois! Hän on taas työmatkalla ja tulee sieltä ihan varta vasten kotiin huomisillaksi, ajaa monta sataa kilometriä. Eikä ole edes valitellut, ainakaan mun kuullen :)
Kaksonen kyseli ultrista. Tulihan noissa käytyä... En edes muista tarkalleen. Taisin käydä kolme kertaa ennen np-ultraa (kaksi kertaa yksityisesti). Ja np-ultran jälkeen kävin muistaakseni kerran ennen rakenneultraa. Ja sitten rakenneultran jälkeen kävin kerran rv28. Ohhoh, aikas monta kertaa kaikenkaikkiaan! Mitäköhän Maukun neuvolatäti sanoisi tällaisesta sikiön keittämisestä :) Itseänikin näin jälkeenpäin hämmästyttää että tuliko siellä tosiaan käytyä noin monta kertaa. Mutta ne tunnelmat oli alussa kyllä niin epävarmat ja ahdistavat, että olisin mielelläni käynyt vaikka vielä useammin tarkistamassa vauvan elossaolon!
Kiva kuulla että masunasulla oli rentouttava loma, melkein kateeksi tuollaiset lämpötilat ja auringonpaiste...
Femmis, minäkin mietin että mistä tuon Mellun nyt löytäisi että saisi varmistuksen että kaikki on kunnossa! Ei varmaan auta soittaa Jorviinkaan ja kysyä että onkos se Mellu vielä siellä! Ja tuskin auttaa huhuilu täällä palstalla, olen kyllä melko varma että jos hän palstalla käy niin tulee kyllä meidän pinoon ensimmäisenä.. Jäädäänkö sairaalaan yleensä yli viikoksi jos vauva syntyy sektiolla? Olen täysin tietämätön näissä jutuissa, en edes tiedä kuinka monta päivää sairaalassa " normaalisti" vietetään... Tosiaan, 24.3 Mellu viimeksi pinoutui ja kertoi että vedet meni. Oli menossa Jorviin " näytille" . Ääääh.... Raastavaa tämä epätietoisuus, vaikka en kyllä suostu ajattelemaan muuta kuin että kaikki on varmasti kunnossa, Mellulla on vaan nyt niin paljon muuta puuhaa Nallensa kanssa että on koko palsta päässyt unohtumaan!
joanna
varsinkin ensi synnyttäjiä pidetään 4pv jos alateitse synnyttää,ja sektio-äitejä hyvinkin viikko,ja varmistellaan tietty vauvan+äidin vointi,sanotaan ettei sektion jälkeen esim maidon nousu ole niin nopeaa,ja monesti oon kuullu puhuttavan ettei ekan kaa päästetä kotiinkaan ennen maidon nousua..riippuu kyllä paikasta.Mulla ei oo kokemusta sektiosynnytyksen jälkihoidosta,mutta mitä kaverit kertoilleet...Joten,nippa nappa niillä rajoilla että " normaalia" mutta kyllä huolestuttaa
Sitä palstalla huhuilua ajattelinkin että jos joku MUU tietää mellusta jotain,oliko hän maaliskuisissa pinoutumassa?en ainakaan löytänyt nimeä äkki päätä.
Huopikas-tehdashan tää meidän pino nyt on..eiks neronjallakaan oo mitään kivaa kerrottavaa...sosiaalisessa pimennossa oon ollu tän pv,menny tosiaan reissusta toipumiseen ihan.Vasta ny illalla kun ukkeli tuli auttamaan,niin saatiin kotikin kuntoon.noloo....
Ups,se leffa alkoi jo mitä piti mennä katsoon...poistuuuuuu
femmis jälleen kerran
juu ei kannata mainita sanaa Emmaljunga mulle,koska olen ihan höpönä niihin:) Ja tietenkin liputan niiden nimeen.sartsulle annoin juuri vinkin että Treella lastentarvikkeessa myydään 499,- classic duoja,oli ihan siistejä kuosejakin.Mutta jos " raha ei ole este" niin olisin varmaan iskenyt sen 800e teutonioihin.menevät aika näppärään kasaan,mutta en tiiä saako niitä ihan samanlaisella erillisellä kovalla vaunukopalla kuin esim Emmaljungia,vai onko niissä aina se kova tai pehmeä kantokoppa.Minusta kun se ihan oikee vaunukoppa on varsinkin syys/talvivauvalle niin ihana,vaikka olen kyllä pehmeässä kantokopassakin kärrännyt(ja siis niissä kymmenissä eri versioissa joita meilläkin on tämän 13 vaunuvuoden aikana ollu)mutta siinä vasta letkeet pelit,teutsikat nääs.nam.Mutta onneksi olemme edelleen köyhiä.
F,nyt poistuu,aikuisen oikeesti
Anteeksi kaikki ex-haahuystäväiseni, kun en ole aikaisemmin ehtinyt mitään ilmoittelemaan itsestäni... Ihanan huolestuneita olette minusta olleet!!
Elikkäs minulta sitten meni lapsivedet sillon 23.3 yhdentoista maissa illalla... Sairaalaan lähdettiin kahden maissa, kun halusivat näytille, vaikka ei ollut suppareita tai muutakaan vaivaa vielä!! Jäin yöksi synnärille odottelemaan josko jotain tapahtuisi, mutta aamuun mennessä mitään merkittävää muutosta ei ollut, joten jouduin osastolle odottelemaan josko synnytys käynnistyisi itsestään, muuten pitäisi seuraavana päivänä käynnistää (lauantai), koska lapsivedenmenosta olisi sitten jo liian kauan...
Noh, mitään ei tapahtunut, vaikka jännityksellä koko perjantai odoteltiin... Lauantaina otettiin sitten vauvasta käyrää ja lääkäri tutki ja totesi kohdunkaulan hävinneen ja paikkojen olevan 2-3cm auki, tosin reunat olivat vielä kovat, mutta hän päätti, että tipalla käynnistettäisiin ja eikun siis kohti synnäriä... Yhdentoistamaissa aamulla olin synnärillä ja toimitus alkoi vatsan tyhjennyksellä, jonka jälkeen laitettiin tippa... Ekat tuntuvat supparit alkoivat klo. 16 ja 18.30 pyysin jo epiduraalia... Olin tuolloin auki vasta 3-4cm, mutta kivut olivat kovat, joten sain epiduraalin... Tämän vaikutuksesta supparit laimentuivat ja tipasta ei kamalsti hyötyä!! Sain kuitenkin nukuttua ja aineeen vaikuts kesti 3h, sain uuden satsin ja olin 6cm auki... Ihan tarkkoja aikoja en muista, mutta synnytyksen eteneminen tyssäsi kokonaan joskus la ja su välisenä yönä... Olin muistaakseni klo. 01 jo 9cm auki, mutta ihanainen poikamme syntyi vasta sunnuntaiaamuna klo. 9.09 imukupin avustuksella!! Siihen mennesä olin jo ehtinyt saada 5 annosta epiduraalia ja rukoilla leikkuriin menoa, mutta jotenkin kätilöiden vuoronvaihto loi minuun taas uutta uskoa... Synnytyksen kestoksi merkittiin 17h ja ponnistusvaiheeksi 1h, vaikka se todellisuudessa olikin 2h!!
Mutta poika siis saatiin ja eikä mikätahansa poika... Mittaa miehellä oli 4300g ja 54cm, pipo 35.5cm!!
Sairaalasta kotiuduimme vasta perjantai iltapäivällä, sillä ensin pojan sokereita tarkkailtiin ja sitten vielä bilirubiini oli koholla, joten poitsu joutui olemaan vielä to ja pe sinivalohoidossa!! Nyt opettelemme kovasti kotona vauva-arkea välillä sormi suussa ja ihailemme kaunista poikaamme!!
Kiitoksia kaikille siitä tuesta jota olen täällä saanut ja... Noh, enpä sano enempää tai muuten tulee itku (on meinaan PIKKASEN hormoonit sekaisin)... Palailen vielä kuitenkin!! ;)
Mellu ja Lucas 8pv
On varmaan ihana tunne saada vauva syliin.Ite haaveilen siitä jo....
Tänään kauhun hetket edessä,on meno niskapoimuun,toivottavasti lääkäri ei katso ruutua pitkään ja hiljaa :(
Eipä muuta.....inhottava varmaan kun ei tunnu liikkeitä,koko odotus on yhtä jännäämistä,paska juttu,ei vaan voi näyttää mahaa eilenkään kun kävin vanhempain illassa,miehen suuren paidan vetäsin päälle,jos tänään on kaikki hyvin niin sitte en enää piilottele....saahan sitä sanoa,miksi sitä " häpiää" ,arastelee esitellä.
12+6 kait?
[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
[color=6959cd]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]
[b][color=darkviolet]Maaliskuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Melike77: [/b][/color] Minä -77, mies -73. Espoossa asutaan. Km 9/04 ja 1/05. Esikoinen tulossa, [color=red] LA 27.3. [/color]
[b][color=violet]Viiru74: [/b][/color] Minä 31v, mies 35v. Poika -03, Uudeltamaalta. [color=red] LA 30.3[/color]
[b][color=darkviolet]Huhtikuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]jaipur: [/b][/color] Minä -74, mies -74. Km 4/05. Esikoisen [color=red] LA 10.4 tai 14.4 [/color]
[b][color=violet]riax: [/b][/color] Minä -77, mies -72, tyttö 4/03. Km 10/04, 2/05 (kohdun ulkoiset) ja 5/05. [color=red] LA 21.4.[/color]
[b][color=violet]ranki: [/b][/color] Km -04. [color=red]LA 24.4[/color]
[b][color=darkviolet]Toukokuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Petjuska: [/b][/color] Molemmat 30+, lapsia on, 7 km:a alta vuodessa. [color=red] LA toukokuun puolella[/color]
[b][color=violet]joanna04: [/b][/color] Minä -75, mies -74. Km 10/04 ja 7/05. Esikoisen [color=red] LA 3.5.[/color]
[b][color=violet]Miikuko: [/b][/color] [color=red]LA 4.5. [/color]
[b][color=violet]Bisquit: [/b][/color] Tyttö 2/03. Km 3/05 ja 6/05. [color=red]LA 12.5[/color]
[b][color=violet]Minttuli79: [/b][/color] Minä 26v, mies 31v. Km 7/05. [color=red] LA 17.5. [/color]
[b][color=violet]Mauku75: [/b][/color] Minä -75, mies -69. Km 10/04. [color=red] LA 26.5 [/color]
[b][color=violet]Fiona80: [/b][/color] Lapsi 11/04. Km 4/01 ja 12/03. [color=red]LA 29.5[/color]
[b][color=violet]uba-aba: [/b][/color] Minä 24, mies 26. Poika 00, tyttö 02, tuulimuna rv 11+ 12/04 ja km rv 21+5 05/05 . [color=red]LA 29.5.[/color]
[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Toive06: [/b][/color] Tyttö 2v., Km rv 6+ [color=red] LA 9.6. [/color]
[b][color=violet]Aloevera1: [/b][/color] minä -79 ja mies -72, esikoinen 06/04, km 12/04, km 04/05, km 08/04. [color=red]LA ??.6.[/color]
[b][color=violet]Aapeli_77: [/b][/color] Minä -77, mies -66, km rv9+ 07/05. [color=red] LA 16.6. [/color]
[b][color=violet]Lytte77 [/b][/color] Minä 28v., mies 30 v., tyttö 11/02, kaksosten km 11/01 vko 14+, tuulimuna 06/01 vko 9+ sekä alkurask. km 1/03 [color=red]LA 17.6.[/color]
[b][color=violet]Kengu76: [/b][/color] minä 29, mies 29, tyttö 05/04, km 04/05 rv 8+4 ja 07/05 rv 6+?. [color=red]LA 21.6.[/color]
[b][color=violet]kuutar-74: [/b][/color] minä- 74, mies -65, esikoinen 030203 tyttö, km 05/05 spontaani rv 6+5. [color=red] LA 24.6. [/color]
[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Ninni-78: [/b][/color] [color=red]LA 1.7.[/color]
[b][color=violet]Vinku75: [/b][/color] Km 08/05. [color=red] LA 2.7. [/color]
[b][color=violet]Hope74: [/b][/color] minä -74, mies -73, lapset 11/98 sekä 11/01, 4 keskenmenoa [color=red] LA 30.7 [/color]
[b][color=darkviolet]Elokuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Wannabemami: [/b][/color] [color=red]LA 2.8.2006[/color]
[b][color=violet]Lauris: [/b][/color] minä -77 ja mies -72 synt. Lapset, tyttö 9/-01 ja poika 6/-03, kaksi koiraa ja hevonen. Km 9/03 rv 9+3 ja 8/05 rv 12+3.Asumme Turun seudulla. [color=red] LA 20.8.2006 [/color]
[b][color=violet]Kerttukasperi: [/b][/color] Olen vm-72, mies vm-75, ja esikoinen syntyi 11/03. Km 8/05 rv9+4.[color=red] LA 22.8 [/color]
[b][color=violet]Sartsu: [/b][/color] 30-vee viiden lapsen äiti Tampereelta.Eka km oli -98 ja nyt lokakuussa km rv 13[color=red] LA 31.8 [/color]
[b][color=darkviolet]Syyskuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Kuonokas: [/b][/color] pk-seutu, molemmat 30+, toinen lapsi tulossa, km 11/05 rv6+5[color=red] LA 5.9[/color]
[b][color=violet]Neronja: [/b][/color] Minä -69, mies -62, lapset -98, -00, -01 ja -02. Km 3/04 rv12, 8/04 rv12, 7/05 rv9 ja 11/05 rv6. Kainuu.[color=red] LA 3.9[/color]
[b][color=violet]Masunasu: [/b][/color] minä -75, mies -68. Esikoinen, tyttö 04/04. Km 03/05 tuulimuna rv 12+[color=red] LA 8.9 [/color]
[b][color=violet]Femmamma: [/b][/color] Minä -33.v, mies -45.v, Tampereelta. Lapset -92, -94, -97 ja (yhteiset) -01 ja -04. Km 2/00 ja 6/05 rv15+2. [color=red] LA 12.9[/color]
[b][color=violet]peebee: [/b][/color] Minä 30-v, 30 v yhden lapsen äiti (08/03) ja mieheni on 28v. Km 09/05 rv4+3.[color=red] LA 22.9[/color]
[b][color=darkviolet]Lokakuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]hexu83: [/b][/color] 23vuotias äiti vantaalta mulla kaksi tytärtä 7/02 ja 10/04 ja kaksi keskenmenoa takana 3/05 ja 10/05 .[color=red] LA 3.10[/color]
[b][color=violet]UusiNuppu: [/b][/color] Ikä: Itsellä 30 ja miehellä 31, Paikkakunta: Pirkanmaa, Lapsia: 6/02 tyttö ja km.ja yhteensä 10, myös ennen esikoista mukaan lukien, Synnäri:TAYS [color=red] LA 5.10[/color]
[b][color=violet]Nipsunen: [/b][/color] Itse 29 vee mies 32 vee tyttö 3vee espoosta. Km 4/05, 5/05, 9/05, 10/05 kemiallinen[color=red] LA 20.10. [/color]
[b][color=violet]Kaksonen76: [/b][/color] Minä 29v. ja mies 32v., kaksi km takana -04 & -05.[color=red] LA 26.10[/color]
[b][color=violet]hende: [/b][/color] Hende 33, mies 35, esikoinen toiveissa.[color=red] LA 30.10[/color]
[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja: [/color][color=6959cd] ♥[/color]
[color=6959cd][b] Emmiimi [/color][/b] 24.5. [color=blue]poika [/color], 3260g, 49cm
[color=6959cd][b] tirppana-78 [/color][/b] 25.6. [color=red]tyttö [/color], 3930g, 52cm, hattu 37
[color=6959cd][b] Rilla78 [/color][/b] 9.7. [color=blue]poika [/color], 3685g, 53cm
[color=6959cd][b] Authr [/color][/b]
[color=6959cd][b] Bella_Bambina [/color][/b] 5.8. [color=red]tyttö [/color], 3750g, 51cm, hattu 35,5cm
[color=6959cd][b] amiel [/color][/b] 12.8 [color=blue]poika[/color], 4570g, 54cm, hattu 38cm
[color=6959cd][b] mindi74 [/color][/b] 15.8. [color=red] tyttö[/color], 3900g, 52cm, hattu 36cm
[color=6959cd][b] Taika-80 [/color][/b] 24.8. [color=red]tyttö[/color], 3480g, 50cm
[color=6959cd][b] napoltti [/color][/b] 4.9. [color=red]tyttö[/color], 3860g, 52cm
[color=6959cd][b] molli_sointu [/color][/b] 10.9. [color=blue]poika[/color], 4650g, 55cm, hattu 34,5
[color=6959cd][b] nelely [/color][/b] 10.9. [color=blue]poika[/color], 2325g, 45cm, hattu 31cm
[color=6959cd][b] Kiana [/color][/b] 26.9. [color=blue]poika[/color], 4360g, 55cm, hattu 37,5cm
[color=6959cd][b] huip [/color][/b] 30.9. [color=red]tyttö[/color], 3500g, 50cm
[color=6959cd][b] beoynd [/color][/b] 22.10. [color=red]tyttö[/color], 3470 g, 52 cm, hattu 34,5 cm
[color=6959cd][b] Helis77 [/color][/b] 24.10. [color=blue]poika[/color], 2600 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] _siru_ [/color][/b] 21.11. [color=blue]poika[/color], 3740 g ja 50 cm, pipa 35,5 cm
[color=6959cd][b] hilarius-hiiri [/color][/b][color=blue]poika[/color]
[color=6959cd][b] IinaMiio [/color][/b] 24.11. [color=red]tyttö[/color], 3935 g, 51 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Pilkukas [/color][/b] 30.11. [color=red]tyttö[/color], 3530 g, 50 cm, py 34,5 cm
[color=6959cd][b] maaria73 [/color][/b] 5.12.[color=red]tyttö[/color], 3300 g, 52 cm
[color=6959cd][b] Bojo [/color][/b] 9.12. [color=blue]poika[/color], 3400 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Sonnette [/color][/b] 17.12. [color=blue]poika[/color], 4185 g ja 53 cm, py 36 cm
[color=6959cd][b] Acathisia [/color][/b] 24.12.[color=red]tyttö[/color], 4395 g, 53 cm
[color=6959cd][b] Inkulaattori [/color][/b] 31.12.[color=red]tyttö[/color], 3910 g, 49 cm
[color=6959cd][b] Rouva80 [/color][/b] 9.1. [color=blue]poika[/color], 3670 g ja 50 cm, pipo 34.5 cm
[color=6959cd][b] Emmasophia [/color][/b] 14.1. [color=blue]poika[/color], 3375 g ja 49 cm, pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Nette [/color][/b] 28.2. [color=blue]poika[/color], 3510 g ja 51 cm, pipo 35 cm
[color=6959cd][b] tiitiäinen05 [/color][/b] 5.3. [color=red]tyttö[/color], 3170 g ja 49 cm, pipo 34cm
[color=6959cd][b] n.1979 [/color][/b] 7.3. [color=red]tyttö[/color], 3130 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] kati. [/color][/b] 15.3. [color=blue]poika[/color], 2870 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] miusumausu [/color][/b] .3. [color=blue]poika[/color], 3490 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Wilkuna-72 [/color][/b] 2.4. [color=red]tyttö[/color], 3360 g ja 49 cm
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color][color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4]