Vierailija

Minulla käteen jää verojen jälkeen noin 1700e/kk ja miehelläni 2800e. Asumiskulumme on 700e/kk ja ruokamenot 400e kk. Juuri siis saman verran kuin meillä on palkka eroa. Olen ehdottanut miehelleni että han hoitaisi nämä jonka jälkeen muut laskut maksetaan puoliksi. Näin molemmille jäisi sama määrä käytettäviksi muihin menoihin. Mies vetoaa että hänellä on auton kulut ja muutkin menot isommat. Minä kuljen kaikkialle pyörällä, ei minun kuulu maksaa miehen omia menoja. Tuntuu että ollaan ihan solmussa, mies oikeasti väittää että on reilua maksaa yhteiset kulut puoliksi ja omat menot omalla rahalla. Näin toimimalla minulle ei jää paljoa mitään ja mies saa 1100e enemmän kuussa. Ei käy! Meillä ei ole lapsia. Miten kanssasisaret olette saaneet asian hoidettua.

• ylös 45
  • alas 857

Sivut

Kommentit (206)

Vierailija

Meillä molemmat laittavat saman summan yhteiselle käyttötilille. En ymmärrä, miksi paremmin ansaitsevalle ei saisi jäädä enemmän myös omaa rahaa. Ei kai avo- tai avioliiton tarkoitus ole, että toinen pääsee hyötymään toisen paremmista tuloista? Sitten, kun toinen on yhteisten lasten takia pois työelämästä, on kohtuullista että toinen kompensoi tilannetta panostamalla taloudellisesti enemmän, mutta teidän tilanteessanne en todellakaan suostuisi siihen.

N

• ylös 651
  • alas 39
Vierailija

Huh huh. Jättäisin tuollaisen miehen suoraan. Parisuhteessa kuuluu molemmilla olla sama rahamäärä käytössä. Meillä menee molempien tulot yhteen pompsiin jolla taloutta pyöritetään. Mies on töissä ja minä hoidan lasta kotona. Ei tulisi kuuloonkaan että mies pitäisi oman palkkansa ja minä raataisin ilmaiseksi kotona.

• ylös 131
  • alas 439
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Elintasojankkaaja  se vaan jaksaa.  Etsi mies joka saa sentilleen saman verran palkkaa kuin sinä.

• ylös 303
  • alas 19
Vierailija

Eihän vaan sä et halua samaa elintasoa molemmille, kun tienaat noin vähän. Tuskin miehellä olisi mitään sitä vastaan, että parantaisit palkkaasi ja nostaisit elintasoa?

• ylös 371
  • alas 25
Vierailija

Siis en halua että mies maksaa kaikki kulut,vaan että molemmille jää sama rahamäärä käyttöön. Tarkoitus ei ole maksattaa miehellä omia menojani. AP

• ylös 26
  • alas 432
Vierailija

Minulla jää käteen palkastani verojen jälkeen 3900€ ja miehelleni 2500€. Ikinä ei ole tarvinnut kinastella rahasta. Laitan yhteiseen kassaan saman verran kuin mieskin ja loput jää itselleni. Fair game. Itse olen ylimääräiset pennini ansainnut ja itse ne myös kulutan.

• ylös 357
  • alas 33
Vierailija

Uskomatonta. Parisuhteessa sama elintaso kuuluu molemmille. Ei ole oikea suhde tuollainen jossa vain toisella on varaa omiin menoihin.

• ylös 96
  • alas 250
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Huh huh. Jättäisin tuollaisen miehen suoraan. Parisuhteessa kuuluu molemmilla olla sama rahamäärä käytössä. Meillä menee molempien tulot yhteen pompsiin jolla taloutta pyöritetään. Mies on töissä ja minä hoidan lasta kotona. Ei tulisi kuuloonkaan että mies pitäisi oman palkkansa ja minä raataisin ilmaiseksi kotona.

Ap:n taopauksessa molemmat töissä, ei lapsia.

• ylös 183
  • alas 4
Vierailija

Saat kätee 1700, josta vähennetään 550 eli asuminen ja ruoka puoliksi. Mihin muuhun sinulla menee rahaa niin paljon ettei jää mitään?

• ylös 362
  • alas 3
vaimo88

Mun mielestä on helpointa maksaa kaikki puoliksi (ainakin suunnilleen) kun ei ole lapsia.
Meillä miehellä jää nettona noin 600 euroa enemmän käteen kuin minulla. Asumiskuluja maksetaan molemmat 450 euroa kuussa. Yhteiselle käyttötilille laitetaan molemmat 210 euroa per kk, sieltä maksetaan sitten yhteisiä laskuja, ruokaostokset, taloustavarat, hygieniatuotteet ym.
Minä maksan koirani kustannukset o masta pussista, syö esim aika kallista ruokaa. Eikun hei, mies muuten maksoi koiran edellisen eläinlääkäritarkastuksen, taisi olla lasku jotain 70 eur, ei halunnut rahoja takaisin.
Molemmat maksaa omat autonsa, miehellä on hieman isommat menoerät tämän suhteen.
Kuntosalikortit, lounaat ja kahvittelut kavereiden kanssa ulkona maksetaan itse.
Mutta en ymmärrä tuossa teidän tilanteessa miksi miehen pitäisi maksaa enemmän kun sulle kuitenkin jää rahaa asumismenojen ja ruuan ostamisenkin jälkeen. Käyt kuitenkin töisdä etkä esim ole yhteisen lapsen kanssa kotona.

• ylös 210
  • alas 5
Vierailija

Eikö teillä kuitenkin ole sama elintaso kun asutte samassa asunnossa, syötte samaa ruokaa, liikutte samalla autolla ja samalla polkypyörällä. Nuo kai enemmän elintasoa kuvaavia asioita kuin käteen jäävä muutama satanen ja sillä saatava oma kiva.

• ylös 237
  • alas 9
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta. Parisuhteessa sama elintaso kuuluu molemmille. Ei ole oikea suhde tuollainen jossa vain toisella on varaa omiin menoihin.

Onneksi köyhempi osapuoli saa myös sanoa, miten asutaan ja millaista ruokaa ostetaan. Ei ole pakko asua liian kalliissa asunnossa.

• ylös 105
  • alas 3
Vierailija

Aplle jää vielä pakollisten jälkeen noin 1100e kuussa. Olisi eri asia jos jäisi nolla, mutta ei noilla tuloilla tarvitse soveltaa mitään muuta kuin kaikki puoliksi -menetelmää. Etenkin, jos mies vielä yksin maksaa auton kulut!

• ylös 126
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minulla jää käteen palkastani verojen jälkeen 3900€ ja miehelleni 2500€. Ikinä ei ole tarvinnut kinastella rahasta. Laitan yhteiseen kassaan saman verran kuin mieskin ja loput jää itselleni. Fair game. Itse olen ylimääräiset pennini ansainnut ja itse ne myös kulutan.

Ns tasavero. Suomessa on katsottu että progressiivinen verotus on "fair", mutta sinulle tietenkin sopisi tasavero. Köyhät kyykkyyn.

• ylös 15
  • alas 47
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei taida sellaista sääntöä tai pykälää mistään löytyä.

• ylös 62
  • alas 6
Vierailija

Harmin paikka sinulle, kun miehesi ei suostu hyväksikäytettäväksi ja kustanna sinun loisimistasi.

Näin meidän kesken, sinulla on fiksu mies.

Paitsi että aloituksesi on liian läpinäkyvä provo.

• ylös 102
  • alas 15
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ns tasavero. Suomessa on katsottu että progressiivinen verotus on "fair", mutta sinulle tietenkin sopisi tasavero. Köyhät kyykkyyn.

Ei. Minulle sopii erinomaisesti progressiivinen verotus. Koska tienaan ihan hyvin, maksan mielelläni veroja enemmän. Miksi mielestäsi minulla on "köyhät kyykkyyn" -ajattelu?

• ylös 54
  • alas 7
Vierailija

Ehdottaisin jotain kompensaatiota palkkojen takia. Esimerkiksi pieni tulonsiirto. Vaikka 200€ tilillesi kuussa. Sitten kaikki puoliksi. Mies saisi edelleen enemmän rahaa, mutta myös sinulla olisi enempi rahaa käytössä. Jos miehesi on fiksu niin suostunee tälläiseen järjestelyyn.

• ylös 8
  • alas 120
Vierailija

Meillä mies maksaa kaiken asumiseen liittyvän: lainat ja kaikki laskut, myös perheenjäsenten. Ostan ruuat ja hommaan lapsille vaatteet, maksan harrastuskulut, oman autoni bensat ja muut kodintarvikkeet. Itse asiassa mulle menee välillä kuukaudessa enemmän rahaa kuin miehellä. On aikoja, jolloin en ole voinut vuosiin ostaa mitään itselleni, kun ei ole varaa. Mun palkka 2200, miehen 5500.

• ylös 2
  • alas 79

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.