Mitä tehdä kun liivinympärys 60 on liian iso?
Kokon on suunnilleen aina ollut 60-65 f/e, nyt pitkästä aikaa kävin osassa uusia liivejä kun lopetin imetyksen muutama kuukausi sitten. Ajattelin homman olevan helppo kun menen vain liikkeeseen ja otan sieltä jotain niistä merkeistä joita olen ennekuin käyttänyt.
Vaan kun ei. Sovitin useita malleja ja merkkejä kunnes päädyin yhteen kokoa 60g. Miten tämä nyt näin meni kun olen vielä lihavampi kuin ennen raskautta eikä rinnat ole kuitenkaan suuremmat? Huomaan sen vanhoista kulahtaneista liiveistä.
Ei se sinänsä mitään mutta kun tuo ympärysmitta 60 menee viimeiseen hakaseen ja ei tue kuitenkaan kunnolla. Kokeilin siis useita merkkejä ja kaikissa sama. Käsittääkseni sellaista ei ole olemassa kuin 55?
Joten mitä nyt teen? Onko merkkejä jotka eivät ole kasvattaneet mittoja tai olisivat ottaneet pienemmät koot käyttöön?
Muita kenen liivikoko mystisesti muuttunut vaikka itse ei?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, trolli yrittää uudelleen olla isotissinen, tällä kertaa minimaalisella "selänympäryksellä". :D
Ei, en ole trolli. Lähinnä tuli noista täällä pyörivistä tissikeskusteluista mieleen että voisin kysyä neuvoa.
Vierailija kirjoitti:
Mene lääkäriin.
Miksi?
Minkä merkkisiä liivejä olet sovittanut? Mikä on rinnanalusmittasi? Paljonko tämä laskuri antaa tulokseksi
http://www.abrathatfits.org/brasizecalculator.php
Ohjeet laskurin käyttöön kannattaa ensin lukea täältä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene lääkäriin.
Miksi?
Puuttuisko silta jotain osia kehosta? Maksa ehkä?
Vierailija kirjoitti:
Minkä merkkisiä liivejä olet sovittanut? Mikä on rinnanalusmittasi? Paljonko tämä laskuri antaa tulokseksi
Tämä antoi 28f eli saman mitä nyt käytän. Taisi olla ensimmäinen laskuri joka on antanut oikean koon.
Ongelma vaan ei ollut se koon löytäminen vaan se että tuntuu että ympärysmitat on kasvanut, 28 eli eu 60 kun on liian tilava.
Onko sitten brittimerkeillä vielä pienemmät mitat ja saako jostain merkkiä suomesta?
Mene liiviliikkeeseen, joka on tarkoitettu naisille joiden mitat poikkeavat tavallisista mittasuhteista. Ei täällä teikäläisiä osata auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene lääkäriin.
Miksi?
Puuttuisko silta jotain osia kehosta? Maksa ehkä?
Maksa ei sijaitse rintakehän ulkopuolella. Ei ainakaan normaalilla ihmisellä, sinusta en tiedä. - ei ap
Vierailija kirjoitti:
Mene liiviliikkeeseen, joka on tarkoitettu naisille joiden mitat poikkeavat tavallisista mittasuhteista. Ei täällä teikäläisiä osata auttaa.
Missä sellainen on? Olen ennen ollut normaali kokoinen enkä nyt siitä muutuunut, mitä vähän tukevampi. Onko oikeasti niin että olen nykystandardin mukaan poikkeava?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä antoi 28f eli saman mitä nyt käytän. Taisi olla ensimmäinen laskuri joka on antanut oikean koon.
Ongelma vaan ei ollut se koon löytäminen vaan se että tuntuu että ympärysmitat on kasvanut, 28 eli eu 60 kun on liian tilava.
Onko sitten brittimerkeillä vielä pienemmät mitat ja saako jostain merkkiä suomesta?
Mitä merkkejä olet käyttänyt? Brittimerkkien kuppikoot ovat isompia kuin eurooppalaisten merkkien, esim britti F, minkä laskuri antoi sinulle, vastaa eu-koossa G-kuppia.
Musta tuntuu, että mä taidan olla tosi läski....ja vieläpä pieni tissinen. -B80
Kannattaako lisääntyä, jos omaa noin epänormaalin vartalon. Sinullahan on pakko olla jonkinlainen rintakehän kehityshäiriö!
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako lisääntyä, jos omaa noin epänormaalin vartalon. Sinullahan on pakko olla jonkinlainen rintakehän kehityshäiriö!
Sulla on joku aivojen kehityshäiriö.
Ympärysnauhojen tiukkuus on aika merkkikohtaista. Esim Freyan ympärykset ja kaarituet (niiden joustavuus/paksuus vaikuttaa paljon liivin antamaan tukeen) ovat tosi joustavia ja niissä valitsen usein kokoa pienemmän mitä normaalisti. Puolalaisissa merkeissä on yleensä aika napakat, samoin Panachen liiveissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sitten brittimerkeillä vielä pienemmät mitat ja saako jostain merkkiä suomesta?Mitä merkkejä olet käyttänyt? Brittimerkkien kuppikoot ovat isompia kuin eurooppalaisten merkkien, esim britti F, minkä laskuri antoi sinulle, vastaa eu-koossa G-kuppia.
Olen tietoinen noista, olen joskus tilannut liivejä ulkomailta mutta totesin että vaikka osaisin valita oikean koon niin liivin malli ei välttämättä sovi kun sitä ei kuvasta niin hyvin näe. Eli soittamalla vain ostan.
Wonderbran liivejä joskus käytin paljon ja sitten tuli parit liivit jotka hajosi samantien vaikka entiset kesti vuosia, ajattelin että laatu heikentynyt. No niitä saa täältäkin joka kaupasta niin ehkä annan mahdollisuuden. Niissä ainakin ennen oli ympärys hyvin napakka. Erityisesti tykkäsin niistä olkaimettomista.
Vierailija kirjoitti:
Ympärysnauhojen tiukkuus on aika merkkikohtaista. Esim Freyan ympärykset ja kaarituet (niiden joustavuus/paksuus vaikuttaa paljon liivin antamaan tukeen) ovat tosi joustavia ja niissä valitsen usein kokoa pienemmän mitä normaalisti. Puolalaisissa merkeissä on yleensä aika napakat, samoin Panachen liiveissä.
Freyan liiveissä juuri tuntui että 60 on liian löysä. Olen nistä liiveistä yleensä pitänyt juuri paksujen ja pehmeiden olkainten takia.
Panachea muistaakseni koitin etsiä mutta koot loppui kesken niissä liikkeissä missä kävin.
Puolalaisia liivejä on palstalla nähnyt usein kehuttavan mutta uskallanko tilata on toinen juttu.
Olen 35 Ö ja teetän liivini yksityisompelijalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sitten brittimerkeillä vielä pienemmät mitat ja saako jostain merkkiä suomesta?Mitä merkkejä olet käyttänyt? Brittimerkkien kuppikoot ovat isompia kuin eurooppalaisten merkkien, esim britti F, minkä laskuri antoi sinulle, vastaa eu-koossa G-kuppia.
Olen tietoinen noista, olen joskus tilannut liivejä ulkomailta mutta totesin että vaikka osaisin valita oikean koon niin liivin malli ei välttämättä sovi kun sitä ei kuvasta niin hyvin näe. Eli soittamalla vain ostan.
Wonderbran liivejä joskus käytin paljon ja sitten tuli parit liivit jotka hajosi samantien vaikka entiset kesti vuosia, ajattelin että laatu heikentynyt. No niitä saa täältäkin joka kaupasta niin ehkä annan mahdollisuuden. Niissä ainakin ennen oli ympärys hyvin napakka. Erityisesti tykkäsin niistä olkaimettomista.
Suosittelen tutustumaan tuohon Redditin ABraThatFits-palstaan, josta linkkasi. Tuon laskurinkin, eli tämä https://www.reddit.com/r/ABraThatFits/
Erittäin hyödyllinen sivusto rintsikkaongelmaisille ja beginners guidesta löytää mm. paljon tietoa miten määritellä omien rintojen muoto ja miten valita niille oikea rintsikkamalli. Keskustelupalsta on asiallinen ja sieltä saa hyviä neuvoja. Tuo palsta muutti käsitykseni siitä, miten rintaliivien kuuluu istua ja näyttää päällä. Myös kokoni muuttui radikaalisti ja sen myötä liivien käyttömukavuus parantui huimasti.
Jaaha, trolli yrittää uudelleen olla isotissinen, tällä kertaa minimaalisella "selänympäryksellä". :D