Raju ukkosmyrsky Etelä-Suomeen 12.8., mikä on tilanne paikkakunnallasi?
Minne iskee ja millä voimalla?
Päivitelläänpä tänne, mikä on tilanne missäkin.
Kommentit (536)
Helsingissä taisi mennä jo ohi. Tutkan mukaan Virosta tulee lisää myräkkää, mutta se taitaa mennä Helsingin ohi suoraan Porvoon seuduille. Harmi, koska mä tykkään ukonilmasta :D
Pori. Pilvistä, hiostavaa, täysin tyyntä.
Tampereella sadetta joo, mut ei mitään muuta. Tutkan mukaan menee ukkonen kaukaa ohi 😒😒
+24C ,ukkonen siirtymässä koiliseen,sade hiljenemessä,tuuli tyyntynyt. Myrsky alkoi n.19.21. Kerava.
Vierailija kirjoitti:
Kangasala/Tampere: ilma seisoo tosi painostavasti ja taivas mennyt pilveen muttei muuta. Ilmeisesi myräkkä saattaa jälleen kerran kiertää Tampereen. :(
Aina ennen olen harmitellut kun luvattua myräkkää ei tullut, mutta nyt olen sormet ristissä toivonut että menisi ohi.
Olemme rakentamassa taloa ja se on vasta aluskatteella. Pelottaa mitä talolle tapahtuu.
Nyt alkoi sataa normaalitahtiin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkoi sade Tampereella
Tampereen keskustassa ei sada vielä.
Liettua .Latvia.Viro vielä salamoi ja Hki haljennut ja menossa kai itä-Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Lahti on seuraava uhri.
Joo,täältä keravalta salamointi näytti menevän koilliseen Mäntsälän-Lahen suuntaan.
Joo raportoin täältä Koillis-Helsingistä. Yhtäkkiä tavias muuttui aivan tuhkanharmaaksi ja hirvee tuuli nousi ja salamat kulki poikkisuoraan pitkin taivasta! Ihan kuin jossain Mordorissa, van märempää ja vähemmän tulivuoria :)
Aivan tajuton puuskainen tuuli!! Ikinä en ole tässä asunnossa asuessani nähnyt, ja asunut olen tässä jo 18 vuotta. Ja etta tuli kuin Esterin... siis Klaaran perciistä. Vaikka parvekelasit oli kiinni, niin vettä lensi sellaisella voimalla että roiskui mun päälle parvekkeen ovelle saakka.
Ei onneksi katkennut puut (ainakaan tältä puolen taloa), vaikka hurjalta näytti ja lipputankokin meni aivan C:n muotoon kuin olis ollut kumia! Mutta taloyhtiön pihassa Klaara teki tuhoja, heitti painavat puutarhahuonekalut ruusupuskaan ja kaatoi (ilmeisesti rikkoi) pihakeinunkin.
Ilkeä ämmä! Nyt rauhallista ja Klaara murisee ja salamoi pohjoisempana. En teidä tuleeko toista kierrosta kuten Ilmatieteenlaitoksen kartta ennustaa.
Tylsää jos tämä oli nyt tässä Helsingin osalta!
Ylitornio +15, poutaa, normaali kesäilta.
Vierailija kirjoitti:
Kuopiossa on pakkasta 5 astetta ja lunta sattoo.
Taitaa olla vastuu tästäkin kuulijalla?
Varkaudessa paistaa ilta-aurinko taivaan täydeltä. Suvi Teräsniska musisoi Sampea ja Samppanjaa -festivaaleilla, seuraavaksi soittaa Jay Lewis Gang ja illan lopettaa Popeda. Kuuntelen soittoa parvekkeelta huurteinen lonkero edessäni ja hyvä sikari kädessäni.
Sade alkoi Tampereen keskustassa. Ei vielä mitään myrskyksi määriteltävää.
Turussa tihkusadetta, lämmin ja pieni tuulenvire. Kuitenkin todella hiostava ilma. Ei tummia pilviä näkösällä ja ilmeisesti ukkoset ohittavatkin Varsinais-Suomen.
Asun moottoritien varrella Espoossa ja jatkuvasti kuuluu hälytysajoneuvojen äänet.
Vierailija kirjoitti:
Myrsky repii puita taivas salamoi
Myrskyn jälkeen on poutasää
Vierailija kirjoitti:
Sade alkoi Tampereen keskustassa. Ei vielä mitään myrskyksi määriteltävää.
Ei tule Tampereelle. Tutkaa kun katsoo, niin jatkaa pääkaupunkiseudun saavutettuaan kohti itää.
Lahti on seuraava uhri.