Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku ruikuttaa mokkapalojen leipomisesta ja joku hoitaa vapaaehtoisena sen valmennuksen...

Vierailija
11.08.2017 |

Nappulaliigassa on ainakin oma mieheni jo monta vuotta käyttänyt useamman tunnin viikossa joukkueen valmennukseen. Ilmaiseksi,koska haluaa, että lapsella on joukkue ja hyvä harrastus. Harjoitukset suunnitellaan, paikalle roudataan välineet, järkätään pelit, pidetään harkat...

Ja joku kokee ongelmaksi pari mokkapalapeltiä. Ilman talkoita näitä harrastuksia vaan ei ole.

Kommentit (292)

Vierailija
161/292 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa valita lapselleen sellainen harrastus, jossa ei joudu tekemään mitään itse, jos yhden mokkapalapellin leipominen on ylivoimaista.. Valitettavasti näissä harrastuksissa hintatasoksin on usein kovempi, jos kaikki toiminta on palkattujen ihmisten tekemää..

Eiköhän juju ole siinä, että sitä ei välttämättä etukäteen tiedä, missä joutuu leipomaan mokkapaloja ja missä ei. Jos lapsi haluaa harrastaa nimenomaan jalkapalloa, niin ei kai häneltä voi kieltää mieluisaa liikunnallista harrastusta vain sen takia, että ei ole aikaa mokkapaloille. Miksei voi valita jalkapalloa ilman mokkapaloja? 

Tai kevytjalkapalloa, jossa ei sitiuduta välttämättä mihinkään mittavaan harjoitusohjelmaan, ei olla leireillä eikä vietetä viikonloppuja turnauksissa. Lapsi saisi käydä pelaamassa yhtenä tai kahtena iltana viikossa. Ei se niin maksaisikaan kenellekään, että pitäisi esittää hyvää ihmistä mokkapaloineen.

Juuri näin. Käsittämätöntä, että vielä vuonna 2017 ei ole monessakaan kunnassa vaihtoehtona käydä höntsäilyfudiksessa, kun niin moni valitsisi sen, jos mahdollista.

Olkaa itse aktiivisia ja pystyttäkää tuollainen ryhmä vaikka Facebookiin kunnassanne. Mutta te varmaan odotatte, että _joku muu_ taas hoitaa kaiken. 

tää on taas näitä että soitat sähkölaitokselle ja kysyt että miksei sähköt toimi kunnolla niin saat haukut ja kehoituksen rakentaa oma sähköverkko

Ihan juu melkein sama asia.

Tottakai on, se ettet sinä sitä ymmärrä on osa ongelmaa.

Lähinnä sinä et ymmärrä mistään mitään.

Vierailija
162/292 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en noiden seurojen toiminnasta oikein tiedä, joten olen miettinyt, mihin ne valtavat seurojen lukukausimaksut uppoavat, jos valmentajat eivät saa yhtään mitään. Tuossakin jutussa puhuttiin 300 eurosta. Tilat ja varusteet varmaankin maksavat, mutta jos joukkueessa on vähintään kymmenen poikaa ja jokainen maksaa 300 euroa, siitähän tulee jo yhdestä joukkueesta ainakin 3000 euroa. Sitten jos harkat on pari kertaa viikossa ja harkkoja 40 viikkona vuodessa, se tekee 80 harkat, hinnaksi tulee vähän vajaa 40 euroa/ harkat/ joukkue. Mihin se raha siis menee? 

Tyypillinen kenttävuokra on satasen tunti. Laskeppa siitä.

Plus vakuutukset jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/292 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feministin pojan pitäisi saada harrastaa ilmaiseksi ja kyllähän ne muiden pullat maistuisi.

Ärsyttäviä tuollaiset muiden pöytään tulijat, jotka ei itse tarjoaisi kenellekään mitään.

Jos nappulaliigaan meno edellyttää, että lapsen äiti leipoo seuralle, niin silloin siitä varmaan mainitaan jo säännöissä! Inhottaa tällaiset yritykset pistää akat ruotuun ja leipomaan tuleville (miespuolisille) futissankareille ja heidän (miespuolisille) valmentajilleen.

Vierailija
164/292 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritetäänkö saada sponsoreita ihan oikeasti?

Voi hyvät hyssykät...Kenen sä luulet niinkuin "yrittävän niitä sponsoreita ihan oikeasti". Se on kuule ne joukkueen vanhemmat. Ne muut. Tai se JOKU. Kun ei sillä joukkueella, ei välttämättä koko seuralla ole palkattua ihmistä tekemään tuota. Seuralla voi olla joku puolipäiväinen toiminnanjohtaja, joka neuvottelee kenttävuorot kaupungilta ja jakaa ne joukkueille, pyörittää seuran yleistä taloutta, hakee mahdollisia OPM:n avustuksia, joilla saadaan ehkä taas pudotettua pikkuisen niitä harkkamaksuja. 

Voit aivan vapaasti kokeilla jos ajattelet sen olevan helppoa kun vaan ihan oikeasti yrittää...

Tyhmyyttä ei millään jaksaisi.

Joo, voidaan laittaa ne maksut vastaamaan kaikkea. Kun jo nyt on aivan jumalaton valitus harkkamaksujen suuruudesta, niin mitähän se on sitten kun ne on tuplat. Tässäkin ketjussa ihmetellään, että mihin ihmeeseen se kausimaksu oikeen menee ku eihän kentät maksa mitään, senkus menee pelailemaan ja höntsäilemään.

Toppatakit sun muut voi helposti jättää pois, mutta käsittääkseni yhtenäisiä peliasuja edellytetään jos turnauksiin haluaa osallistua ja jonkinlaista välineistöä tarvitaan jotta treenit saa vedettyä. Muu olkoot turhaa.

Sitten julkisuudessa seuraava Heidi itkee ettei ole varaa harrastaa.

En kyllä käsitä miksi te ette perusta niitä höntsäilyporukoita kun se ei kerran vaadi keneltäkään mitään. Tai siis miksei JOKU perusta mun lapselle ilmaista hönsäilyporukkaa...

En edes ole missään tekemisissä jalkapallon kanssa. En ole ikinä ollutkaan. Mutta urheiluseuran arjesta tiedän paljonkin.

Vierailija
165/292 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tavallaan ymmärrän tuon ärsyyntymisen, mutta itse jojona pisti myös muutama asia ärsyttämään:

* Varainkeruu turnauksen järjestämällä on ollut joukkueen yhteinen päätös. Samoin sukkamyynnit, kausimaksujen suuruudet jne. Näistä päätetään vanhempien kesken vanhempainkokouksessa tmv. Demokratia pätee, kuten muuallakin yhteiskunnassa

* Teen jojohommia korvauksetta ja vapaaehtoisesti. En siitä valita, mutta on todella loukkaavaa väittää että Jojot yrittävät jotenkin taloudellisesti hyötyä keräämällä liikaa sapuskaa buffaan. Omaankin korvaan nuo määrät kuulostavat suurilta mutta kyllähän virheitä sattuu, ansaitseeko siitä tulla lynkatuksi julkisesti?

Vierailija
166/292 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan täällä näköjään taas fiksujakin ketjuun vastailemassa, kuten #175 ja #176 toki unohtamatta aiempia.

Vierailija
167/292 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis sitä ihmettelen myöskin, että miten aikuisilla ihmisillä riittää aikaa seisoskella siellä mokkapaloja myymässä. Kun minä ilmoitan lapseni harrastukseen, se on lapseni harrastus. Miksi ihmeessä se velvoittaa myös minua harrastamaan samaa lajia? Minusta harrastus on sellainen oma mielenkiinnon kohde, jota tottakai vanhemmat tukevat tekemällä sen mahdolliseksi, mutta ei siihen mielestäni kuulu se, että minä tuijotan vieressä, kun lapsi harrastaa. 

Valmentajat tekevät huomattavasti enemmän ja ilmaiseksi.

No entä sitten? He ovat sen pestin ottaneet tietäen, että siihen menee aikaa. Ovatko nämä valmentajat täysin lapsettomia, vai riittäisikö heille tämän oman harrastuksensa lisäksi vielä aikaa vaikka leipoa ja seisoskella myymässä mokkapaloja vaikka taidetta harrastavan lapsen kuvisluokan vieressä kerran viikossa. No ei riittäisi, koska hän on valinnut harrastuksekseen sen jalkapallovalmennuksen. 

Tuskin valinnut, vaan pyydetty/vaadittu mukaan. Näin saadaan niitä maksuja alemmaksi, jotta sinullakin on varaa tuoda lapsesi sinne. Hyvää hyvyyttään auttaa ja sinä kehtaat valittaa, samanlainen olet kuin tuo mokkapalafeministi!

Mikäs taho näin voi tehdä? 

Eihän kukaan ole siitä valmentajasta valittanut, vai onko? Tässä valitetaan siitä, että näitä asioita ei sisällytetä esim osallistumismaksuun, vaan pitää raahata niitä hiton mokkapaloja ja seisoa niitä myymässä. Se, että valmentaja on vapaaehtoinen, ei mitenkään vaikuta siihen, että tämä asia on ongelma. 

Minun lapseni ovat harrastaneet monenlaisia asioita ja mikään niistä harrastuksista ei ole vaatinut minulta jokaviikkoista tai edes jokakuukausittaista mokkapalojen leipomista tai kioskilla seisomista. Poikani aloitti jalkapallon, mutta onneksi parien treenien jälkeen kyllästyi koko touhuun. 

Ja joku yh Iltalehden/Sanomien kommentointi kentässä valitti jo kun ei ole niitä myyjäisiä jolloin maksut on liian suuret heille. Päättäjät jo mitä haluatte!

Kommentissasi ei ole mitään järkeä. Kirjoittajia on satoja ja kaikilla on oma mielipide asiasta, emme ole mitään yhtenäistä massaa.

Vierailija
168/292 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjua lukiessa ei paljon kaduta, kun lopetin valmentamisen ja vapaaehtoistyön meidän seurassa. Kiitosta on ihan turha odottaa pitkistä päivistä jotka teet muiden hyväksi. Pelkkää taukoamatonta valitusta joka asiasta, onneksi ei tarvitse enää kuunnella.

M

Vierailija
169/292 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ofelia kirjoitti:

Kyllä tavallaan ymmärrän tuon ärsyyntymisen, mutta itse jojona pisti myös muutama asia ärsyttämään:

* Varainkeruu turnauksen järjestämällä on ollut joukkueen yhteinen päätös. Samoin sukkamyynnit, kausimaksujen suuruudet jne. Näistä päätetään vanhempien kesken vanhempainkokouksessa tmv. Demokratia pätee, kuten muuallakin yhteiskunnassa

* Teen jojohommia korvauksetta ja vapaaehtoisesti. En siitä valita, mutta on todella loukkaavaa väittää että Jojot yrittävät jotenkin taloudellisesti hyötyä keräämällä liikaa sapuskaa buffaan. Omaankin korvaan nuo määrät kuulostavat suurilta mutta kyllähän virheitä sattuu, ansaitseeko siitä tulla lynkatuksi julkisesti?

Nää Heidit on just niitä vanhempia, joita ei IKINÄ näy vanhempienpalavereissa ja sitten vinkuvat - lähes joka asiasta - jälkikäteen. Jokainen tuntenee ihmistyypin myös luokkatoimikunnista.

Vierailija
170/292 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ofelia kirjoitti:

Nää Heidit on just niitä vanhempia, joita ei IKINÄ näy vanhempienpalavereissa ja sitten vinkuvat - lähes joka asiasta - jälkikäteen. Jokainen tuntenee ihmistyypin myös luokkatoimikunnista.

Nämä Heidit ovat myös niitä, jotka maksavat joukkuemaksun vasta sen jälkeen, kun on lähetetty kolme muistutuslaskua ja uhattu harjoittelun loppumisella. Lasku on muka mennyt roskapostiin tai jäänyt kokonaan tulematta.

Pyydä Heidiä auttamaan kentällä vaikka tötsien laittamisessa, ei pysty. Heidi ei pysty tekemään kioskivuoroja, koska lapsi. Heidi ei turnauksissa halua myydä makkaraa, ei suostu parkkiohjaajaksi ja niin edelleen. 

Mä olen aina niin tyytyväinen, kun seuraava Heidi ilmoittaa, että Ville-Petteriä ei kiinnosta ja he lopettavat - vaikka Ville-Petteri selkeästi nautti pelaamisesta.

Vierailija
171/292 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjua lukiessa ei paljon kaduta, kun lopetin valmentamisen ja vapaaehtoistyön meidän seurassa. Kiitosta on ihan turha odottaa pitkistä päivistä jotka teet muiden hyväksi. Pelkkää taukoamatonta valitusta joka asiasta, onneksi ei tarvitse enää kuunnella.

M

Mä en ihan hoksaa tätä että jos maksaa satoja euroja lapsensa harrastuksesta niin sitten pitäisi olla jotenkin mitä nöyrimmin kiitollinen siitä että joku vapaaehtoinen hyvää hyvyyttään lastani valmentaa. Mihin ne harrastusmaksut menee?

Toki arvostan jokaista kivaa ja hyvää valmentajaa ja ohjaajaa riippumatta siitä millä motiiveilla ja palkkioilla hommaa tekee. Mutta mihin ne maksut menee jos se valmentaminen on hyväntekväisyyttä? Mistä minä maksan?

Vierailija
172/292 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nappulaliigassa on ainakin oma mieheni jo monta vuotta käyttänyt useamman tunnin viikossa joukkueen valmennukseen. Ilmaiseksi,koska haluaa, että lapsella on joukkue ja hyvä harrastus. Harjoitukset suunnitellaan, paikalle roudataan välineet, järkätään pelit, pidetään harkat...

Ja joku kokee ongelmaksi pari mokkapalapeltiä. Ilman talkoita näitä harrastuksia vaan ei ole.

Sun miehesi ei varmaankaan vastaa yksin lasten- ja kodinhoidosta ja kulje työ- ja harrastumatkojaan bussilla. Hänellä ei todennäköisesti myöskää elä köyhyysrajalla.

Meillä on kaikilla erilaiset resurssit, niin fyysiset, taloudelliset kuin henkisetkin.

Ap:lla tuntuu olevan tiukkaa henkisten resurssien kanssa, ainakin empatiakykynsä hän on jo käyttänyt loppuun, mikäli sitä on koskaan hänellä ollutkaan.

Vierailija
173/292 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M

Mä en ihan hoksaa tätä että jos maksaa satoja euroja lapsensa harrastuksesta niin sitten pitäisi olla jotenkin mitä nöyrimmin kiitollinen siitä että joku vapaaehtoinen hyvää hyvyyttään lastani valmentaa. Mihin ne harrastusmaksut menee?

Toki arvostan jokaista kivaa ja hyvää valmentajaa ja ohjaajaa riippumatta siitä millä motiiveilla ja palkkioilla hommaa tekee. Mutta mihin ne maksut menee jos se valmentaminen on hyväntekväisyyttä? Mistä minä maksan?

Eikö sinulle ole kerrottu, mistä sinä maksat? No, minä kerron: seuralle menevät maksut kattavat seuran pyörittämisestä koituvia kuluja, vastineeksi saat pilttisi kotipeleissä kentän käyttöön sekä pelinohjaajat peleihin, joukkuemaksuilla maksetaan kenttävuokrat, jotka ovat melko suolaisia, tötsät, ensiapulaukut ym. tarvittavat varusteet.

Vierailija
174/292 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritetäänkö saada sponsoreita ihan oikeasti?

Voi hyvät hyssykät...Kenen sä luulet niinkuin "yrittävän niitä sponsoreita ihan oikeasti". Se on kuule ne joukkueen vanhemmat. Ne muut. Tai se JOKU. Kun ei sillä joukkueella, ei välttämättä koko seuralla ole palkattua ihmistä tekemään tuota. Seuralla voi olla joku puolipäiväinen toiminnanjohtaja, joka neuvottelee kenttävuorot kaupungilta ja jakaa ne joukkueille, pyörittää seuran yleistä taloutta, hakee mahdollisia OPM:n avustuksia, joilla saadaan ehkä taas pudotettua pikkuisen niitä harkkamaksuja. 

Voit aivan vapaasti kokeilla jos ajattelet sen olevan helppoa kun vaan ihan oikeasti yrittää...

Tyhmyyttä ei millään jaksaisi.

Joo, voidaan laittaa ne maksut vastaamaan kaikkea. Kun jo nyt on aivan jumalaton valitus harkkamaksujen suuruudesta, niin mitähän se on sitten kun ne on tuplat. Tässäkin ketjussa ihmetellään, että mihin ihmeeseen se kausimaksu oikeen menee ku eihän kentät maksa mitään, senkus menee pelailemaan ja höntsäilemään.

Toppatakit sun muut voi helposti jättää pois, mutta käsittääkseni yhtenäisiä peliasuja edellytetään jos turnauksiin haluaa osallistua ja jonkinlaista välineistöä tarvitaan jotta treenit saa vedettyä. Muu olkoot turhaa.

Sitten julkisuudessa seuraava Heidi itkee ettei ole varaa harrastaa.

En kyllä käsitä miksi te ette perusta niitä höntsäilyporukoita kun se ei kerran vaadi keneltäkään mitään. Tai siis miksei JOKU perusta mun lapselle ilmaista hönsäilyporukkaa...

En edes ole missään tekemisissä jalkapallon kanssa. En ole ikinä ollutkaan. Mutta urheiluseuran arjesta tiedän paljonkin.

No voi herranjestas! Edelleen sanon, ettei tarvitse suuttua. Minä, joka sen kysymyksen esitin, halusin ihan vilpittömästi vain kysyä, koska en tiennyt. Ei ollut tarkoitus taivastella, että ei voi maksaa niin paljon, vaan ihan vain kysyä, millaisiin asioihin se raha uppoaa. 

Ei kai näitä asioita voi ymmärtääkään, jos kysyjää vain haukutaan idiootiksi, eikä meinatakaan vastata. 

Vierailija
175/292 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M

Ei Suomessa ole kovin monta ammattivalmentajaa kuin huipulla. Ilman pyyteetöntä vapaaehtoistyötä ei olisi olemassa seuroja joihin vanhemmat voi viedä lapsensa, turnauksista puhumattakaan.

Ette te osaa arvostaa mitään ennenkuin seura laittaa pillit pussiin ja lopettaa toimintansa. Pidätte itseisarvona, että muut uhraa omaa aikaa ja tekee kaikki teille, niin että voitte tulla valmiiseen pöytään. Tikkuakaan ette ole valmiit laittamaan ristiin yhteisen asian puolesta.

Vierailija
176/292 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ofelia kirjoitti:

Joukkueen yhteinen päätös = parin aktiivin päätös ja loput seuraa kun eivät kehtaa vastustaakaan. Jos nimittäin vastustaa niin pääsee tähän hankalan ihmisen luokkaan jolloin jokainen valitus kuitataan sillä että se nyt vaan valittaa kaikesta.

Tuskin se yksinhuoltaja jaksaa juosta kaikenmaailman joukkueen kokouksissakaan varsinkin jos niitä on vähän väliä ja pitäiis bussilla matkata sinne vapaa-aikana (ja saada tenavat hoitoon siksi aikaa). 

Jotenkin tuntuu ettei keskituloisilla tai rikkaammilla ole mitään tajua siitä mitä elämä on kun eletään sillä rajalla että riittääkö raha edes ruokaan, ei ole tonnien vararahastoa, ei ole autoa tai kahta kuskaamaan perhettä ympäriinsä ja työtkin kivasti joustaa mielinmäärin että pääsee viettämään lasten kanssa laatuaikaa. Sitten jos kehtaat valittaa "yhteisestä" päätöksestä niin olet hankala ja kaikesta valittava ihminen.

Tuntuu että tämä maa on todella nopeasti jakaantunut erillisiin ihmisryhmiin joilla ei ole paljoakaan yhteistä toistensa kanssa.

Vierailija
177/292 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ofelia kirjoitti:

Joukkueen yhteinen päätös = parin aktiivin päätös ja loput seuraa kun eivät kehtaa vastustaakaan. Jos nimittäin vastustaa niin pääsee tähän hankalan ihmisen luokkaan jolloin jokainen valitus kuitataan sillä että se nyt vaan valittaa kaikesta.

Tuskin se yksinhuoltaja jaksaa juosta kaikenmaailman joukkueen kokouksissakaan varsinkin jos niitä on vähän väliä ja pitäiis bussilla matkata sinne vapaa-aikana (ja saada tenavat hoitoon siksi aikaa). 

Jotenkin tuntuu ettei keskituloisilla tai rikkaammilla ole mitään tajua siitä mitä elämä on kun eletään sillä rajalla että riittääkö raha edes ruokaan, ei ole tonnien vararahastoa, ei ole autoa tai kahta kuskaamaan perhettä ympäriinsä ja työtkin kivasti joustaa mielinmäärin että pääsee viettämään lasten kanssa laatuaikaa. Sitten jos kehtaat valittaa "yhteisestä" päätöksestä niin olet hankala ja kaikesta valittava ihminen.

Tuntuu että tämä maa on todella nopeasti jakaantunut erillisiin ihmisryhmiin joilla ei ole paljoakaan yhteistä toistensa kanssa.

Tämä kertoo tasan sen teistä, mikä asenteessanne on vialla.

Vierailija
178/292 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja musta taas tuntuu, että monilla ei ole harmainta aavistusta kuinka seurat toimii ihan ilmais ja vapaaehtoistyöllä, mistään kiitollisuudesta nyt puhumattakaan. Valittaa kyllä osataan.

Vierailija
179/292 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M

Ei Suomessa ole kovin monta ammattivalmentajaa kuin huipulla. Ilman pyyteetöntä vapaaehtoistyötä ei olisi olemassa seuroja joihin vanhemmat voi viedä lapsensa, turnauksista puhumattakaan.

Ette te osaa arvostaa mitään ennenkuin seura laittaa pillit pussiin ja lopettaa toimintansa. Pidätte itseisarvona, että muut uhraa omaa aikaa ja tekee kaikki teille, niin että voitte tulla valmiiseen pöytään. Tikkuakaan ette ole valmiit laittamaan ristiin yhteisen asian puolesta.

Et vastannut siihen oleelliseen, eli mihin ne harrastusmaksut menee? Mun lapseni (joita on siis useampi) ovat harrastaneet mm. kuvataidemuskaria, uintia, sirkusta, voimistelua ja tanssia ja jalkapalloa, ja jalkapallo on se josta on saanut maksaa eniten, niin kyllä minä olen erehtynyt luulemaan että sillä harrastusmaksulla ostan sen palvelun (valmennuksen, tilan, välineiden käyttö) niin kuin muissakin harrastuksissa, eikä se ole mikään almu tai lahja.

Olen tosiaan tässä jalkapallo-asiassa noviisi, enkä ymmärrä seuratoimintaa, joten mulle saa vääntää rautalangasta miksei niitä harrastusmaksuja käytetä tilaan, välineisiin JA valmennukseen/ohjaukseen niin kuin kaikissa muissa harrastuksissa? Varsinkin kun kyseessä on sellainen laji kuin jalkapallo, jonka tila ja välineistö (nyt menee kyllä arvailuksi, myönnän!) ei liene sitä maailman kalleinta ja ainutlaatuisinta ja vaikeinta ylläpitää (vrt. sirkus, uinti), niin mihin ne harrastusmaksut haihtuu?

Ei siinä, minä leivon kyllä mokkiksia mielelläni, mutta en voi olla ihmettelemättä miten kalliilla maksettu harrastus onkin jonkin armopala.

Vierailija
180/292 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten tämä mokkapalahässäkkä tarkoittaa joidenkin mielestä sitä, että valmentajan työtä ei arvosteta? En nyt ymmärrä, miten nämä ovat tässä asetelmassa vastakkain. 

Jos sillä valmentajalla itsellä menee suuri osa vapaa-ajasta siihen valmentamiseen, niin luulisi hänen jos kenen ymmärtävän, että työssäkäyvillä ihmisillä aikaa on rajallisesti ja että kovin moneen paikkaan ei voi ehtiä.

Miksi oletetaan, että perheessä ei ole mitään muuta elämää kuin se yksi jalkapalloilija? Sitten jos samaan aikaan pitäisi tehdä samat myös toisen lapsen salibandyjoukkueelle, niin voiko sille salibandyjoukkueen touhulle sitten vain sanoa, että sori, minä en mitään mokkapaloja tee, koska kaikki aikani menee jalkapalloon? Tuskin voi, koska sielläkin on sitten joku vapaa-aikaansa uhrannut valmentaja ja hyvää tarkoittava seura takana. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän