Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku ruikuttaa mokkapalojen leipomisesta ja joku hoitaa vapaaehtoisena sen valmennuksen...

Vierailija
11.08.2017 |

Nappulaliigassa on ainakin oma mieheni jo monta vuotta käyttänyt useamman tunnin viikossa joukkueen valmennukseen. Ilmaiseksi,koska haluaa, että lapsella on joukkue ja hyvä harrastus. Harjoitukset suunnitellaan, paikalle roudataan välineet, järkätään pelit, pidetään harkat...

Ja joku kokee ongelmaksi pari mokkapalapeltiä. Ilman talkoita näitä harrastuksia vaan ei ole.

Kommentit (292)

Vierailija
201/292 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi, että lapsen harrastus ja lapsen kiinnostuksen kohde, joten ei osallistu edes leipomalla mokkapaloja. Minua kyllä kiinnostaa oma lapseni ja se, mitä hän tekee ja mistä hän on kiinnostunut. Vanhin pelaava lapsi on jo 15 v ja ihan varmasti olen läsnä hänen elämässä paljon enemmän kuin monen muun teinin vanhemmat. Tunnen pojan kaverit ja kavereiden vanhemmat. Jutellaan paljon jalkapallosta pojan kanssa. Ihan vain sillä, että olen kiinnostunut jalkapalloharrastuksesta, kuskaan, kannustan ja kustannan. Leivon 2x vuodessa ne mokkapalat. Mutta kyllä kenttien reunalla huomaa, ettei kaikkia kiinnosta. Eilen vieraspelissä kotijoukkueelta oli yksi vanhempi katsomassa, meiltä oli 20 henkilöä. Eikä muuten ollut leivottu mokkapaloja. Ja sitten sieltäpäin kuulee valitusta melkeen tuplasti korkeammista toimintamaksuista.

Vierailija
202/292 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko ikinä miettineet, että perustatte oman seuran, kaikki kun on niin helppoa ja halpaa, suorastaan lastenleikkiä. Kaikki juoksevat ja muutkin asiat hoituu ihan vaan itsestään.

Samaan syssyyn voitte alkaa järjestää turnauksiakin, sekään ei vaadi teiltä mitään järjestelyjä, kaikki hoituu ihan vaan itsestään.

Minä en ole ainakaan sanonut, että se olisi lastenleikkiä tai edes halpaa. Minä vain kysyi, mihin sitä rahaa menee. Onhan tuo nyt hämmentävää, että täällä puhutaan satasien kenttävuokrista/tunti, mutta netissä kaupunkien sivuilla lukee ihan selvästi, että vuokraa ei makseta. Siitähän se ero ja ihmettely jo syntyy. Mutta tätä ei nyt jostain syystä huomioida ollenkaan, vaan haukutaan kiittämättömäksi idiootiksi. 

Minä olisin tyytyväinen sellaiseen systeemiin, että kaikki maksetaan heti siinä osallistumismaksussa, että tietäisi jo siinä vaiheessa, onko hommaan varaa vai ei. Minä kyllä mieluummin annan ihan suoraan rahaa, kuin aikaani, jota on muutenkin vähän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/292 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkapallovanhempien pussistahan se mokkapalojenkin tuotto joka tapauksessa maksetaan. 

Vierailija
204/292 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta että vanhempia ei kiinnosta tukea lasten liikuntaharrastusta! Ei kiinnosta koska on lapsen oma harrastus? VMP, pitääkö niitä lapsia tehdä jos ei viitsi välittää niiden kiinnostuksen kohteista?

Vierailija
205/292 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin Hyvinkäällä hiekkakentät maksavat 5e/ tunti ja hiekkatekonurmet 15 e/tunti. Eli parin tunnin harjoitukseen menee kenttien osalta 30 e. Harkkoja on noin kolmet viikossa eli 90 e/ vko.

Talvella harkat on sitten sisänurmella, jonka hinta onkin 75 e/tunti.

Joku kaupunki voi ulkokentät antaa ilmaiseksu, mutta haölivuoroja tuskin.

Vierailija
206/292 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta että vanhempia ei kiinnosta tukea lasten liikuntaharrastusta! Ei kiinnosta koska on lapsen oma harrastus? VMP, pitääkö niitä lapsia tehdä jos ei viitsi välittää niiden kiinnostuksen kohteista?

En nyt tiedä kenelle tämä kommentti on tarkoitettu, mutta mitä välittämisen tai kiinnostuksen puutetta siinä on jos haluaa että harrastuksen hinta ja muut vaatimukset kerrotaan siinä vaiheessa kun harrastukseen sitoutuu eikä ripoteltaisi yllättäviä maksuja ja hommia satojen eurojen harrastusmaksujen jälkeen yllärinä? Se ei minusta ole reilu toimintatapa, vaikka todellakin olen lasteni harrastuksista kiinnostunut ja osallistun.

Vierailija
207/292 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakin Hyvinkäällä hiekkakentät maksavat 5e/ tunti ja hiekkatekonurmet 15 e/tunti. Eli parin tunnin harjoitukseen menee kenttien osalta 30 e. Harkkoja on noin kolmet viikossa eli 90 e/ vko.

Talvella harkat on sitten sisänurmella, jonka hinta onkin 75 e/tunti.

Joku kaupunki voi ulkokentät antaa ilmaiseksu, mutta haölivuoroja tuskin.

Täällä meidän keskisuuressa kaupungissa ulkovuorot on ilmaisia junnuille pois lukien keinonurmet. Niillä on treenejä keväällä noin kuukauden verran. Hallivuorot on 35€/tunti pois lukien pikkujunnut, jotka treenaa ilmaiseksi vanhassa hallissa.

Vierailija
208/292 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005322325.html

"Viestissä äidille kerrottiin, mitä pikkupelaajan osallistuminen edellyttää vanhemmilta.

Turnauksen buffettia varten jokaisen vanhemman pitäisi tuoda yksi pellillinen pizzaa. Sen lisäksi esimerkiksi mokkapaloja. Lisäksi pitäisi tuoda 10 kappaletta täytettyä sämpylää ja 10 kappaletta täytettyä ruisleipää ja yksi popparipussi ja neljä pakettia makkaraa. Suotavaa olisi lisäksi tuoda jotain arpajaisia varten."

Pitsa = oletetaan, että taikina tehdään itse, ja että siihen löytyy ainekset. Töräys ketsuppia pohjaan, 0,50€. Pussillinen halvinta juustoraastetta 150g (tämä riittää, olen itse todennut) vajaa 2€, vielä halvempaa jos raastaa itse. Päälle halvinta jauhelihaa 400g 2€ + iso sipuli ruskistettuna 0,20€. Pitsa maksaa siis ~4,50€.

Mokkapalat = kaikki ainekset n. 4€ tai vähemmän.

20kpl leipiä, sämpylät tehty itse ja ruisleivät ostettu kaupasta = taas kerran, halvinta mahdollista tehden/ostaen, n. 2,5€ koko satsi. Täytteiksi juustoa ja kurkkua = toiset 2,5€. yht. 5€.

Popparipussi = 0,70€.

4 pkt halvinta grillimakkaraa = 6,50€.

Arvontaan heijastin pimeneviin iltoihin = 2€.

Yhteensä kaikesta tuli alle 25€. En oikein usko tuon olevan yhdenkään lapsiperheen ruokabudjetti, saati kolme kertaa sellainen. Buffettia tuskin pidetään joka viikko.

Tämä! Olet fiksu.

Vierailija
209/292 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksoi jo virallisten otteluiden tuomarointi, tilan vuokraus, vakuutukset, bensat kun kuljet paikkoihin, byrokratiaan menee jonkunverran rahaa, varusteisiin, osallistumismaksuihin, huoltoon jne jne. Siinä nyt jotain mitä muistan lonkalta.

Ps ne seuran valmentajat, toimihenkilöt ja muut vastaavat hekin on töissä käyviä ihmisiä joilla on monesti perhe, heilläkin on kiire ja muutakin elämää. Silti he on päättäneet ryhtyã hommaan vaikka eivät saa siitä mitään korvausta.

Tuon yhden kommenteista oikein huokuu halveksiva asenne, kun hän oikein seuramaksun maksoi, ovat muut seuran henkilöt töissä hänelle ja hänen alaisiaan. Juuri tuollaisten kiittämättömien kpäiden takia yhä harvempaa kiinnostaa ruveta seuran vapaaehtoistyöntekijäksi.

Vierailija
210/292 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita harkkamaksuja ja niille saatua vastinetta teidän pitää kysyä seuroistanne, kukaan ei pysty sitä yleispätevästi jokaisen kunnan ja jokaisen seuran osalta avaamaan. Mutta seura on kyllä velvollinen ne kustannukset teille erittelemään. On hieno että osa kunnista ei peri junnuilta maksuja, mutta suurin osa taitaa periä. Lisäksi joudutaan käyttämään tilojen puutteen vuoksi myös yksityisiä paikkoja ja niistä menee maksu.

Tyttäreni harrastaa taitoluistelua (yksinluistelu). Meillä on kyllä ihan palkatut valmentajat, jopa luistelukoulua ohjaavat nuoret saavat pienen korvauksen työstään.

Jääurheilussa jääaika on se merkittävä osa maksuissa. Täällä jää maksaa listahintana n. 100 e/h liikuntaseuroille. Kilparyhmissä yksinluistelussa on yleensä max. 15 riippuen iästä ja taitotasosta.

Maksu onkin n. 400 €/kk + kilpailumaksut erikseen toteutuneen mukaan ja pakollinen lisenssi. 

Luistelukouluilla on yhdet harkat viikossa, mutta heillä kausi maksaakin sitten sen 150 € yhteensä koko kausi eikä talkootyötä ole.

Se mikä ei vaan tapahdu ilman vanhempia, ovat kilpailut ja tapahtumat. Sellaista rahaa ei ikinä pystytä keräämään harkkamaksuissa, että kilpailutapahtuman järjestely pystyttäisiin ulkoistamaan. Se vaatiin meillä vähintään n. 50 henkilön panoksen ja tämä on alakanttiin.

Se lääkäri- tai sairaanhoitajavanhempi toimii EA-päivystäjänä (jota ilman kisaa ei saa pitää) vs. sinne palkattaisiin henkilö päivystämään. Rakentamiseen tarvitaan ihmisiä (luistelussa tuomareiden koroke), sen tekevät vanhemmat, vs. sinne palkattaisiin joku roudariporukka rakentamaan aamuvarhaisella ja purkamaan iltamyöhällä, ilmoittautumiseen, ajanottoon, kuulutukseen, tuomareiden ruokailuun, kioskiin tulospalveluun. Jos vanhemmat eivät tätä tekisi, ei olisi kilpailuja eikä näytöksiä. 

Sitä kioskia ja arpajaisia pidetään siksi, että saadaan noita jään kustannuksia pikkuisen helpotettua, eli saadaan kerättyä varoja seuralle. Ja toi on tehokkain ja helpoin tapa.

On kiellettyä esim. vaatia maksamaan minkäänlaista "talkoomaksua", eli niin, että jos et osallistu talkoisiin, joudut maksamaan summan x. Tämä sääntö tuli kymmenisen vuotta sitten. On myöskin kiellettyä, että esim. talkoisiin osallistuvien ei tarvitsisi maksaa kilpailumaksua tai että siitä saisi jotain henkilökohtaista hyötyä että osallistuu talkoisiin tai vapaaehtoistoimintaan.

Sama pätee varmasti jalkapalloonkin. Ei vanhempien panosta - ei turnauksia. Ei turnauksia (=varainhankintaa pelien lisäksi), kaikki maksut omasta pussista. Voittehan te tosiaan perustaa sen seuran, jossa ei ole pelejä eikä turnauksia. Viikosta toiseen treenataan ja pelataan keskenään ne liivit päällä. Tosi monet kouluta tarjoavat tätä jo nyt, mutta eipä tunnu kiinnostavan. Jos näille seuroille olisi todellisuudessa kysyntää, niitä olisi pilvin pimein.

Kun oman kokemuksen mukaan enemmistölle lapsista pienimuotoinen kilpailutoiminta on se harrastuksen suola.

Niin kauan kuin Suomessa näitä turnauksia järjestetään, ne järjestetään talkootyönä. Ei esim. Hesa Cupia olisi olemassa ilman vapaaehtoisia. Ei edes MM-kilpailujen tasoisia tapahtumia tehdä ilman vapaaehtoisia työntekijöitä. Voittehan te tehdä seurassanne aloitteen ettei kilpailutapahtumissa enää järjestettäisi kahvioita. Se on yksi pikkuruinen osa-alue järjestelyissä, mutta se on se yksi josta saadaan rahaa takaisinpäinkin.

Vierailija
211/292 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, joillekin ihmisille kaikki vaan tapahtuu maagisesti ittekseen, kilpailut ja turnaukset, kaikki on myös ilmaista näiden ihmisten Taikamaassa jonka ovat mielessään luoneet.

Vierailija
212/292 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annoitteko vaihtoehdon, että mokkapalojen sijasta voi antaa suoraan rahaa joukkueelle? Itse nauran aina näille mokkapalaäideille, jotka silmät kiiluen leipoo jotain hiilaripaskaa kuvitellen, että se olisi jotenkin hieno juttu. Rahaahan joukkue tarvitsee eikä mitään mokkapaloja. 

Meillä on pojan harrastusjoukkueessa yhdessä sovittu, että kun rahan tarve esim. peliasuihin on yli 1000 euroa vuodessa, siitä vähintään puolet yritetään hankkia buffeteilla. Näin sovittiin, sillä kukaan ei halua myydä mitään karkkeja, keksejä, sukkia, vessapapereita sukulaisille ja tutuille. Siitäkin on kokemusta. Jos yhdestä keksilaatikosta jää enimmillään 3 euroa joukkueelle, niitä pitää myydä ihan älyttömiä määriä. Monta sataa rasiaa on sellainen määrä, että omaa aikaa kuluu soitellessa ja tyrkyttäessä ja myyjäisissä istuessa ihan eri tavalla kuin leipoa muutaman kerran vuodessa ja myydä siellä pelin yhteydessä, jonne muutoinkin pitää mennä.

Vierailija
213/292 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin tyttäreni harrastaa kilpavoimistelua ja luulisi, että siinäkin pitää maksaa salivuokria ja vakuutuksia, mutta silti maksu on alle satasen koko kaudelta. Esiintymisvaatteet, verryttelyasut ja lisenssit maksetaan itse. Kisat maksaa seura, samoin osan kuljetuksista. Kaksi kertaa vuodessa on seuran näytökset, joihin viedään mokkapaloja tai arpapalkintoja. Jotenkin ajattelisi, ettei hirveästi eroa kulujen kannalta näissä ole, mutta kai tuo voimisteluseura sitten pystyy vuodesta toiseen pyörittämään toimintaa selkeällä tappiolla, kun sinne ei tarvitse niitä mokkapaloja raahata jatkuvasti. 

No voimistelussakin on tosi isoja eroja.

Täällä rytminen voimistelu kilparyhmissä maksaa 70-150 €/kuukausi riippuen harjoitusmääristä.

Kilpailumaksut sisältyvät tuohon (poislukien Voimistelupäivien kisapassit), mutta ei todellakaan mitkään matkat, jotka hoidetaan kimppakyyteinä ja on ennalta sovittu kyytimaksu. Majoitukset maksaa jokainen itse, voikkapäivillä koulumajoitus.

Harrasteryhmissä päästään sitten noihin 100-190 €/ koko kausi.

Valmentajat saavat työstään palkkaa. Hyvin pientä, mutta kuitenkin. Seuran päävalmentaja saa isompaa palkkaa, mutta pyörittää sitten koko seuran hallintoa laskutuksineen ja tilavarauksineen, aikatauluineen, kilpailuilmoittautumisineen jne. jne. 

Ehkä teillä on tuollainen kaupunki joka ei peri salivuokria ja valmentajat tekevät työnsä maksutta.

Kilpavoimistelu ei suurimmassa osassa Suomea ole enää mikään halpa harrastus, ei ainakaan rytminen, joukkuevoimistelusta puhumattakaan.

Vierailija
214/292 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taitoluistelu maksaa noin 200-250 euroa kuussa. Jääaika maksaa. Lisäksi luistimet pari sataa, puvut, harjoitteluvaatteet... Kilpailuakin maksaa. Yhdessä buffalla kerätään rahaa. Ymmärrän hyvin, että tämä ei ole köyhän perheen harrastus, mutta on ne kulut isot myös meille keskituloisille. Minulla on 3 lasta. Nuoremmat harrastavat tanssia (maksaa vuodessa kaksi tuntia viikossa noin 700€ tanssikoulussa) ja parkouria (yksi tunti viikossa noin 400€ vuodessa), siis pelkät osallistumismaksut. Meillä oli joskus pari vuotta sitten tennis kuvioissa mukana, mutta se oli tasoon nähden turhan kallista (1000 euroa vuodessa, kerran viikossa).

Vierailija
215/292 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei kiinnosta, jos se ei kiinnosta sillä tavalla kuin sinua? Me käydään esim. yhdessä uimassa. Sitä paitsi sillä lapsella kun voi olla muitakin harrastuksia kuin liikunta, vaikkapa viulutunnit. Ei siinä ehdi roikkumaan jatkuvasti peleissä turnauksissa mokkapalavanhempien kanssa.

Vierailija
216/292 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko ikinä miettineet, että perustatte oman seuran, kaikki kun on niin helppoa ja halpaa, suorastaan lastenleikkiä. Kaikki juoksevat ja muutkin asiat hoituu ihan vaan itsestään.

Samaan syssyyn voitte alkaa järjestää turnauksiakin, sekään ei vaadi teiltä mitään järjestelyjä, kaikki hoituu ihan vaan itsestään.

Minä en ole ainakaan sanonut, että se olisi lastenleikkiä tai edes halpaa. Minä vain kysyi, mihin sitä rahaa menee. Onhan tuo nyt hämmentävää, että täällä puhutaan satasien kenttävuokrista/tunti, mutta netissä kaupunkien sivuilla lukee ihan selvästi, että vuokraa ei makseta. Siitähän se ero ja ihmettely jo syntyy. Mutta tätä ei nyt jostain syystä huomioida ollenkaan, vaan haukutaan kiittämättömäksi idiootiksi. 

Minä olisin tyytyväinen sellaiseen systeemiin, että kaikki maksetaan heti siinä osallistumismaksussa, että tietäisi jo siinä vaiheessa, onko hommaan varaa vai ei. Minä kyllä mieluummin annan ihan suoraan rahaa, kuin aikaani, jota on muutenkin vähän. 

Meillä ainakin on seura parantanut läpinäkyvyyttä. Joka vuoden alussa kerrotaan, paljonko kenttien vuokrat maksaa ja paljonko tuomarikulut on. Lisäksi näytetään, että ainoan palkatun työntekijän palkkakulut sivukuluineen on x euroa, seuran pienen toimiston vuokra x euroa ja mainonnan kulut x euroa. Lisäksi seuralla on mm. kirjanpitokuluja. Nämä jyvitetään kaikille joukkueille. Seura saa onneksi avustuksia, joten joukkuetta kohden nuo "yleiset" menot tulee kohtuullisemmiksi. Meillä ei ole edustusjoukkue lainkaan budjetoitu samaan kuin junioritoiminta. Sikäli fiksua, että jos edustus jää miinukselle, sitä ei maksa ainakaan harrastajalasten vanhemmat.

Vierailija
217/292 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005322325.html

"Viestissä äidille kerrottiin, mitä pikkupelaajan osallistuminen edellyttää vanhemmilta.

Turnauksen buffettia varten jokaisen vanhemman pitäisi tuoda yksi pellillinen pizzaa. Sen lisäksi esimerkiksi mokkapaloja. Lisäksi pitäisi tuoda 10 kappaletta täytettyä sämpylää ja 10 kappaletta täytettyä ruisleipää ja yksi popparipussi ja neljä pakettia makkaraa. Suotavaa olisi lisäksi tuoda jotain arpajaisia varten."

Pitsa = oletetaan, että taikina tehdään itse, ja että siihen löytyy ainekset. Töräys ketsuppia pohjaan, 0,50€. Pussillinen halvinta juustoraastetta 150g (tämä riittää, olen itse todennut) vajaa 2€, vielä halvempaa jos raastaa itse. Päälle halvinta jauhelihaa 400g 2€ + iso sipuli ruskistettuna 0,20€. Pitsa maksaa siis ~4,50€.

Mokkapalat = kaikki ainekset n. 4€ tai vähemmän.

20kpl leipiä, sämpylät tehty itse ja ruisleivät ostettu kaupasta = taas kerran, halvinta mahdollista tehden/ostaen, n. 2,5€ koko satsi. Täytteiksi juustoa ja kurkkua = toiset 2,5€. yht. 5€.

Popparipussi = 0,70€.

4 pkt halvinta grillimakkaraa = 6,50€.

Arvontaan heijastin pimeneviin iltoihin = 2€.

Yhteensä kaikesta tuli alle 25€. En oikein usko tuon olevan yhdenkään lapsiperheen ruokabudjetti, saati kolme kertaa sellainen. Buffettia tuskin pidetään joka viikko.

Tämä! Olet fiksu.

Niin, siis seuraavan kerran kun joku vaatii buffettiin tuollaisen järjettömän kasan leivonnaisia ja muuta niin lykätään 25€ kouraan ja se on sillä kuitattu. Äkkiäkös tuollainen leivontataituri ja talousnero hommaa sillä rahalla kaiken tuon, leipoo ne ajoissa valmiiksi ja toimittaa sinne buffettiin.

Kaikki ovat tyytyväisiä, win - win.

Vierailija
218/292 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei kiinnosta, jos se ei kiinnosta sillä tavalla kuin sinua? Me käydään esim. yhdessä uimassa. Sitä paitsi sillä lapsella kun voi olla muitakin harrastuksia kuin liikunta, vaikkapa viulutunnit. Ei siinä ehdi roikkumaan jatkuvasti peleissä turnauksissa mokkapalavanhempien kanssa.

No mutta älä hyvä ihminen osallistu! Ei se ole pakollista. Ei ketään voida pakottaa, tälle somessa avautuneelle Heidillekin on seurasta ihan selkeästi sanottu että ei ole pakko. Se lukee ihan Iltasanomien jutussa.

Sun lapsi saa silti osallistua, näitä vapaamatkustajia on ihan joka lajissa. Eivät he ihan kauhean korkeassa huudossa ole, koska järjestetyt turnaukset heille kelpaavat, mutta itse eivät ole valmiita tekemään mitään - paitsi valittamaan. Sekin on tuttua, etä ne jotka vähiten tekevät, valittavat eniten. Mutta osallistumista se ei estä. Senkun droppaat lapsukaisen kentän parkkipaikalle ja haet turnauksen loputtua pois samalta parkkipaikalta ja hoidat harkkamaksut ajallaan. Mihinkään toppatakkitilaukseen ei ketään voida pakottaa, silloin se lapsi on sitten vaan ilman toppatakkia, verkkaria jne. Se riittää. Tuskin se kauhean kivaa on sille lapselle, mutta silti se riittää.

Vierailija
219/292 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin on seura parantanut läpinäkyvyyttä. Joka vuoden alussa kerrotaan, paljonko kenttien vuokrat maksaa ja paljonko tuomarikulut on. Lisäksi näytetään, että ainoan palkatun työntekijän palkkakulut sivukuluineen on x euroa, seuran pienen toimiston vuokra x euroa ja mainonnan kulut x euroa. Lisäksi seuralla on mm. kirjanpitokuluja. Nämä jyvitetään kaikille joukkueille. Seura saa onneksi avustuksia, joten joukkuetta kohden nuo "yleiset" menot tulee kohtuullisemmiksi. Meillä ei ole edustusjoukkue lainkaan budjetoitu samaan kuin junioritoiminta. Sikäli fiksua, että jos edustus jää miinukselle, sitä ei maksa ainakaan harrastajalasten vanhemmat.

Sama juttu. Nämä käydään läpi vanhempainillassa (yksi syksyllä ja yksi keväällä). Samassa vanhempainillassa sovitaan siitä, tehdäänkö jotain erityisempää kauden aikana tai hankitaanko jotain ja sovitaan varainhankinnasta.

Suurimmat valittajat vaan eivät käy noissa vanhempainilloissa.

Seuran budjetti, toimintasuunnitelma ja toimintakertomus löytyvät lisäksi nettisivuilta "seurasivuilta", salasanan ja käyttäjätunnuksen takaa. 

Vierailija
220/292 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun lapsi saa silti osallistua, näitä vapaamatkustajia on ihan joka lajissa. Eivät he ihan kauhean korkeassa huudossa ole, koska järjestetyt turnaukset heille kelpaavat, mutta itse eivät ole valmiita tekemään mitään - paitsi valittamaan. Sekin on tuttua, etä ne jotka vähiten tekevät, valittavat eniten.

Näillä ihmisillä on myös surkein käsitys mitä seura tekee ylipäätään. Jotkut heistä oikeasti luulee, että vapaaehtoistyöntekijöillä ilmaistyöllä pyörivät työssäkäyvien ihmisten pyörittämät seurat on sosiaalitoimiston ja kelan jatke, heille ainakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi