Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku ruikuttaa mokkapalojen leipomisesta ja joku hoitaa vapaaehtoisena sen valmennuksen...

Vierailija
11.08.2017 |

Nappulaliigassa on ainakin oma mieheni jo monta vuotta käyttänyt useamman tunnin viikossa joukkueen valmennukseen. Ilmaiseksi,koska haluaa, että lapsella on joukkue ja hyvä harrastus. Harjoitukset suunnitellaan, paikalle roudataan välineet, järkätään pelit, pidetään harkat...

Ja joku kokee ongelmaksi pari mokkapalapeltiä. Ilman talkoita näitä harrastuksia vaan ei ole.

Kommentit (292)

Vierailija
1/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläpä muuta viserrä! Itsekin joukkueenjohtajana olen kuunnellut tätä valitusta leipomisesta jo ihan liikaa. Meidän joukkueessa buffettoimintaa on n. 1-2 x vuodessa, mutta sekin on aivan ylivoimaista joillekin. Kun on niin kiire eikä työssäkäyvä kerkee. For your information: me jojot ja valmentajatkin ollaan työssäkäyviä ja perheellisiä, mutta silti uhraamme aikaa teidän lapsillenne useamman tunnin viikossa. Pullanpaistaminen tai kahden tunnin seisominen kiskassa/vuosi on pientä siihen verrattuna.

Tuo yh ei nyt oikeen tajua, että juuri talkootoiminnalla pyritään nimenomaan pitämään maksut inhmillisinä ja varmistamaan myös vähävaraisten perheiden mahdollisuus harrastaa ja pelata.

Vierailija
2/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, varmaan helpompaa ilmaiseksi käydä johtamassa , kuin ilmaiseksi leipoa. Luuletteko että ne aineet tulee taivaasta? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole rahaa niin sitten ei ole rahaa, sitäpaitsi ei se mokkapaloihin rajoittunut se mitä noiden turnaukseen olisi pitänyt kuskata vaan siinä oli evästä koko bussilliselle ilmeisesti.

Vierailija
4/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se leipominen ei kiinnosta, niin joidenkin X-tra-pakastepullien paisto ei ole liikaa. Ja jos on lapsia, niin talous ei voi kaatua siihen kolmeen euroon, mitä ne maksavat..?

Vierailija
5/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, varmaan helpompaa ilmaiseksi käydä johtamassa , kuin ilmaiseksi leipoa. Luuletteko että ne aineet tulee taivaasta? 

Älä jaksa! Luuletko, että tähän joukkueenjohtamiseen ei uppoisi rahaa. Vuositason kustannukset on kuule aikamoiset, kun ynnätään polttoainekustannukset, oman puhelimen käyttö, toimistotarvikekulut, oman tulostimen käyttö jne. 1-2 pellillistä mokkapaloja on kärpäsenpaska siihen verrattuna. Mutta tää onkin ehdottomasti vika vuosi jojona. Ens vuonna voin olla ihan vaan futismutsi ja perse homeessa valittaa, kun joutuu paistaa pakastepullat kerran vuodessa!

Vierailija
6/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kilo jauhoja alle euron, kananmunat eurolla tusina, sokeripussi alle euron, jne.

Eli ei se leipominen mitään kallista ole, tämä on vain tekosyy, koska feministi ei tahdo auttaa muita, vaikka nappulaliigat pyörii talkoilla.

Mikä etuoikeus tällä feministillä on olla vaatimassa, kun ei mitään itse tuota?

Mitä ihmettä lässytät siitä feminismistä vai onko tuon sanan hokeminen joka ketjussa tämän illan trollisi?

Vierailija
7/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikanaan vetänyt nuorten harrastuskerhoja vapaaehtoisena 2-3 iltana viikossa plus valmistelut ja paperihommat päälle. Aikaa meni paljon, korvausta ei siis saanut, mutta oli kivaa, koska se oli mun harrastukseni. Leipomista en harrasta yhtään, harvoin yritän ja vielä harvemmin onnistun. En olis noille samoille kerhoille ryhtynyt leipomaan. Että ehkä tässä on se valmentamisen ja mokkapalojen ero.

(Kerhot olikin meillä järkätty niin, että vanhempien ei tarvinnut tehdä niiden takia mitään, mutta pääsivät joskus tekemään, jos halusivat.)

Vierailija
8/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mokkapaloja! Rakastan niitä. Vahinko, että niitä ei saa, ilman että osallistuu kaikenmaailiman nyyttärikirpputoriwhateweriin!

Vierailija
9/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoitteko vaihtoehdon, että mokkapalojen sijasta voi antaa suoraan rahaa joukkueelle? Itse nauran aina näille mokkapalaäideille, jotka silmät kiiluen leipoo jotain hiilaripaskaa kuvitellen, että se olisi jotenkin hieno juttu. Rahaahan joukkue tarvitsee eikä mitään mokkapaloja. 

Vierailija
10/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feministin pojan pitäisi saada harrastaa ilmaiseksi ja kyllähän ne muiden pullat maistuisi.

Ärsyttäviä tuollaiset muiden pöytään tulijat, jotka ei itse tarjoaisi kenellekään mitään.

Voisihan se lapsen isä leipoa mokkapaloja ja kaikkea muuta, oman lapsen harrastushan siinä on kyseessä.

Vierailija
11/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen köyhä, eikä mun lapsella ois varmaankaan varaa harrastaa futista. Mutta jos olisin tuossa uutisen tilanteessa...

Paistaisin niitä X-tran valmispullia tai yhden pellin verran mokkapaloja. Ei kukaan varmaan odota tuon naisen hoitavan KAIKKEA leivontaa ym.? Neljä pakettia halvinta grillimakkaraa maksaa noin viisi-kuusi euroa, ei kaadu talous siihenkään.

Vierailija
12/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehhehhee. Kyllä mieluummin leivon 2 tuntia vuodessa kuin valmennan noin 300 tuntia vuodessa. Vähän suhteellisuuden tajua.

Vierailija
13/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne valmentajat ilmaiseksi valmenna, saavat kuule ihan korvauksen. TAI sitten tilanne raatkaistaan niin, että valkan lapsesta ei tarte maksaa seuran maksuja, kuukausimaksuja jne.

Vierailija
14/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listahan oli:

- pellillinen pitsaa

- pellillinen mokkaruutuja tms

- 10 täytettyä sämpylää

- 10 täytettyä ruisleipää

- 1 pussi poppareita

- 4 pakettia makkaraa

Kyllä näihin saa aika monta kymppiä menemään,mikä taas toimeentulotuella elävälle yh:lle on paljon. Ja huom! Lista ilmoitettiin 2 päivää (!!) Ennen turnausta, jolloin kustannuksiin ei voinut varautua etukäteen.

Vierailija
15/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feministin pojan pitäisi saada harrastaa ilmaiseksi ja kyllähän ne muiden pullat maistuisi.

Ärsyttäviä tuollaiset muiden pöytään tulijat, jotka ei itse tarjoaisi kenellekään mitään.

Voisihan se lapsen isä leipoa mokkapaloja ja kaikkea muuta, oman lapsen harrastushan siinä on kyseessä.

Niin, feministi on erottanut miehen ja pojan toisistaan. Feministin mielestä ok. Miksi feministi ei pyytänyt lapsen isää auttamaan, vai onko niin , että maksaa elarit (joista varaa harrastaa), jotka feministi käyttää pääosin omiin menoihinsa?

Parisuhteessa ei kenenkään ole pakko pysyä ja laki antaa miehelle tapaamisoikeuden. Kukaan ei halua erota hyvästä miehestä. Lapsen isä kyllä tietää, mtä lapsi harrastaa ja mitä harrastukseen vaaditaan, jos häntä lapsen asiat kiinnostavat edes sen verran. Tuota elariasiaa en viitsi edes kommentoida, niin älytön se on.

Vierailija
16/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne valmentajat ilmaiseksi valmenna, saavat kuule ihan korvauksen. TAI sitten tilanne raatkaistaan niin, että valkan lapsesta ei tarte maksaa seuran maksuja, kuukausimaksuja jne.

Kyllä ne kuule valmentaa. Verottaja estää tehokkaasti kaiken hyödyn. Palkatut valmentajat saa palkkaa, isä/äitivalkut saa lämmintä kättä ja haukut päälle.

Vierailija
17/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tiedä mitään nappulaliikojen toiminnasta, talkoopohjalla eikä lapsille ole varaa edes palkata valmentajaa. Suurin osa ei saa edes kulukorvauksia.

Ammattivalmentajia on sitten a-junnusta eteenpäin.

Vierailija
18/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en noiden seurojen toiminnasta oikein tiedä, joten olen miettinyt, mihin ne valtavat seurojen lukukausimaksut uppoavat, jos valmentajat eivät saa yhtään mitään. Tuossakin jutussa puhuttiin 300 eurosta. Tilat ja varusteet varmaankin maksavat, mutta jos joukkueessa on vähintään kymmenen poikaa ja jokainen maksaa 300 euroa, siitähän tulee jo yhdestä joukkueesta ainakin 3000 euroa. Sitten jos harkat on pari kertaa viikossa ja harkkoja 40 viikkona vuodessa, se tekee 80 harkat, hinnaksi tulee vähän vajaa 40 euroa/ harkat/ joukkue. Mihin se raha siis menee? 

Vierailija
19/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Listahan oli:

- pellillinen pitsaa

- pellillinen mokkaruutuja tms

- 10 täytettyä sämpylää

- 10 täytettyä ruisleipää

- 1 pussi poppareita

- 4 pakettia makkaraa

Kyllä näihin saa aika monta kymppiä menemään,mikä taas toimeentulotuella elävälle yh:lle on paljon. Ja huom! Lista ilmoitettiin 2 päivää (!!) Ennen turnausta, jolloin kustannuksiin ei voinut varautua etukäteen.

Mutta lukeeko missään kohtaa, että tämän yhden naisen piti hoitaa kaikki YKSIN?

Vierailija
20/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, feministi on erottanut miehen ja pojan toisistaan. Feministin mielestä ok. Miksi feministi ei pyytänyt lapsen isää auttamaan, vai onko niin , että maksaa elarit (joista varaa harrastaa), jotka feministi käyttää pääosin omiin menoihinsa?

Parisuhteessa ei kenenkään ole pakko pysyä ja laki antaa miehelle tapaamisoikeuden. Kukaan ei halua erota hyvästä miehestä. Lapsen isä kyllä tietää, mtä lapsi harrastaa ja mitä harrastukseen vaaditaan, jos häntä lapsen asiat kiinnostavat edes sen verran. Tuota elariasiaa en viitsi edes kommentoida, niin älytön se on.

Itse näen syyllisenä feministin, miestenvihaajan. Ei ihme, että on yh.

Elariasiaa et kommentoi, koska tiedät sen olevan totta, että feministi käyttää itseensä ennen kuin miespuoliseen poikaansa.

Feministit on mt-sakkia.

Hassuja nuo lapsettomat naisvihaajat, jotka kuvittelevat, että kaikki äidit vihaavat poikiaan. Kelvottomia äitejäkin on, sen myönnän, se käy näiden lasten kirjoituksista selville. Olen pahoillani kaikkien niiden poikien puolesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi