Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku ruikuttaa mokkapalojen leipomisesta ja joku hoitaa vapaaehtoisena sen valmennuksen...

Vierailija
11.08.2017 |

Nappulaliigassa on ainakin oma mieheni jo monta vuotta käyttänyt useamman tunnin viikossa joukkueen valmennukseen. Ilmaiseksi,koska haluaa, että lapsella on joukkue ja hyvä harrastus. Harjoitukset suunnitellaan, paikalle roudataan välineet, järkätään pelit, pidetään harkat...

Ja joku kokee ongelmaksi pari mokkapalapeltiä. Ilman talkoita näitä harrastuksia vaan ei ole.

Kommentit (292)

Vierailija
61/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en noiden seurojen toiminnasta oikein tiedä, joten olen miettinyt, mihin ne valtavat seurojen lukukausimaksut uppoavat, jos valmentajat eivät saa yhtään mitään. Tuossakin jutussa puhuttiin 300 eurosta. Tilat ja varusteet varmaankin maksavat, mutta jos joukkueessa on vähintään kymmenen poikaa ja jokainen maksaa 300 euroa, siitähän tulee jo yhdestä joukkueesta ainakin 3000 euroa. Sitten jos harkat on pari kertaa viikossa ja harkkoja 40 viikkona vuodessa, se tekee 80 harkat, hinnaksi tulee vähän vajaa 40 euroa/ harkat/ joukkue. Mihin se raha siis menee? 

Tyypillinen kenttävuokra on satasen tunti. Laskeppa siitä.

No niin. Tämä selvensi jo paljon. Melkoista on. Itse asun pienellä paikkakunnalla, jossa nuo jalkapallokentät ovat ihan julkisia tiloja, joihin saa mennä potkimaan kuka tahansa, jos vain on vapaata. Kunnan ylläpitämiä siis. Onko nämä sitten jotain yksityisiä hienoja halleja, joissa näin hurjia vuokria maksetaan? 

"Silloin kun se on vapaa" on vähän niin kuin se juttu. Silloin kun sen varaa, niin se kenttä maksaa... pikkukaupungissa hiekkakentät 10 e,/ tunti, tekonurmet 30 e/tunti, nurmi 80e/tunti

Vierailija
62/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, varmaan helpompaa ilmaiseksi käydä johtamassa , kuin ilmaiseksi leipoa. Luuletteko että ne aineet tulee taivaasta? 

Kilo jauhoja alle euron, kananmunat eurolla tusina, sokeripussi alle euron, jne.

Eli ei se leipominen mitään kallista ole, tämä on vain tekosyy, koska feministi ei tahdo auttaa muita, vaikka nappulaliigat pyörii talkoilla.

Mikä etuoikeus tällä feministillä on olla vaatimassa, kun ei mitään itse tuota?

Älkääpä vähätelkö tätä naisen purnausta. Häneltä (ja muiltakin) vaadittiin pellillistä pizzaa, pellillistä mokkapaloja, kymmenen täytettyä sämpylää, kymmentä täytettyä ruisleipää, useita makkarapaketteja ja vielä jotain himputin arpajaispalkintoja n

Tuleeko nappulaliigan peleihin edes niin paljon katsojia, että menisi 20 pellillistä pizzaa ja 20 pellillistä mokkapaloja + muut vaaditut? Jotenkin epäilen. Kun moni ei edes osta mitään. Pientä liioittelua. Tuo, että halutaan viedä kotiin, kuulostaa ihan uskottavalta. Minä olen se, joka oli eilen tapahtumassa, jossa porukkaa oli tosi paljon, puhutaan sadoista ihmisistä, tosin ruokatarjoiluja oli muitakin, mutta tuskin noissa peleissäkään on pelkästään buffetin järjestäjäjien varassa, vaan osa lähtee syömään muualle ja osa ottaa omat eväät. Miksi kaikkien pitää tehdä samaa, sekin on outoa. Porukka kyllästyy yksipuolisuuteen. Yleensä jokainen tekee mitä haluaa ja tekijä vie ylijäämät itse, ellei halua lahjoittaa kellekään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Listahan oli:

- pellillinen pitsaa

- pellillinen mokkaruutuja tms

- 10 täytettyä sämpylää

- 10 täytettyä ruisleipää

- 1 pussi poppareita

- 4 pakettia makkaraa

Kyllä näihin saa aika monta kymppiä menemään,mikä taas toimeentulotuella elävälle yh:lle on paljon. Ja huom! Lista ilmoitettiin 2 päivää (!!) Ennen turnausta, jolloin kustannuksiin ei voinut varautua etukäteen.

No eiköhän noi nyt ihan todellisuudessa ollut VAIHTOEHTOJA joita tuoda. Eli tuo joku juttu listalta. Tyypillisesti noissa turnauspuffeteissa muutama perhe tuo mokkapaloja (koska niitä vaan menee niin paljon), pari tuo pellilliset pizzaa, joku tuo makkaraa jne. Ei niin että joku toisi tuon kaiken.

En millään jaksa uskoa, koko IS:n stoori antoi naisesta niin hölmön kuvan että hävettää hänen puolestaan.

Vierailija
64/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en noiden seurojen toiminnasta oikein tiedä, joten olen miettinyt, mihin ne valtavat seurojen lukukausimaksut uppoavat, jos valmentajat eivät saa yhtään mitään. Tuossakin jutussa puhuttiin 300 eurosta. Tilat ja varusteet varmaankin maksavat, mutta jos joukkueessa on vähintään kymmenen poikaa ja jokainen maksaa 300 euroa, siitähän tulee jo yhdestä joukkueesta ainakin 3000 euroa. Sitten jos harkat on pari kertaa viikossa ja harkkoja 40 viikkona vuodessa, se tekee 80 harkat, hinnaksi tulee vähän vajaa 40 euroa/ harkat/ joukkue. Mihin se raha siis menee? 

Olet täysi idiootti. Mistä ne verkkarit ja pelipaidat tulee, taivaastako? Pallot, keilat yms harjoitusvälineet?

Pelaajien vakuutukset? Pelireissut?

Sä olet pelkkä trolli, jolla ei ole mitään käsitystä mistä puhut.

Tuossa jutussa kyllä sanottiin sekin, että ne pelipaidat maksetaan ihan itse. Harjoitusvälineitä ei tarvitse joka kerta uusia. Reissuihin kerätään rahaa näillä talkoilla. 

Juu, ehkä olen idiootti. Siksi kysyinkin. 

Usein seura kerää pelaamaksun, jolla osittain korvataan seuran valmennuspäällikön ja/tai toiminnanjohtajan tms. kuluja. Jonkunhan pitää koordinoida seuran toimintaa, neuvotella kenttävuorot, huolehtia sarjasysteemit, ohjata valmennusta, jne.jne.jne Sen lisäksi tuosta maksusta usein katetaan kenttä/hallikuluja, tuomarikoulutuksia, välinehankitoja seuralle, kirjanpitokuluja jne.

Sitten joukkueella on lisäksi omia kuluja. Voi olla, että joukkue joutuu maksamaan ulkopuoliselle valmentajalle, jos lukasn vanhempi ei suostu/pysty valmentamaan ilmaiseksi. Joukkue hankkii usein myös omia treenivälineitä, maksaa ehkä jonkun osuuden kenttävuoroista käytön mukaan, maksaa lisenssejä, maksaa turnauksista osallistumismaksuja, maksaa ehkä jotain tuomarimaksuja jne.

Näiden lisäksi usein tapahtumissa pidetään puffettia, osittain palvelumielessä, osittain varainhankinnan lisänä. Ellei näin tehtäisi, kk-maksu olisi isompi.

Monessa joukkueessa aktiivisesti mukana olleena kehottaisin näitä ihmettelijöitä tutustumaan budjettiin. Se on yleensä kyllä ihan julkista.

Joukkuelajit maksaa. Kannattaa valita joku kiva yksilölaji, jos haluaa eurolleen käyttää rahansa omaan lapseen.

No anteeksi kun kysyin, ei tarvitse suuttua. Ei ole kyse siitä, ettei minulla olisi rahaa. Olen vain miettinyt, kun en tajua esim noista peleihin osallistumisista mitään. Mistä minä voisin tietää jotain tuomarimaksuista ja turnausmaksuista. 

Vierailija
65/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mokkapalojen leipominen on kallista. Vehnäjauho ja sokeri halpaa, mutta sitten tarvitaan leivontakaakaota, tomusokeria, kahvia ja nonparelleja. Ja vielä jonkinlaisia kertisvuokia kuljetukseen.

Jos kotona ei valmiina ole leivontakaakaota, tomusokeria, minkäänlaista kahvia tai nonparelleja, joutuu nuo ostamaan kaikki vain mokkapalojen tekemistä varten. Jauhoja ja sokeria voi hyvällä tuurilla löytyä valmiina kaapista.

Vierailija
66/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaista kuppaamista vaadittiin meidänkin paikkakunnalla urheiluseuran toimesta. Buffetteja järjestettiin 4-6 vuodessa ja joskus useamminkin. Huomasin vain, että aina näitä myytäviä jäi tuhottomat määrät ja ne lähti näitten valmentajien mukaan. Siis näitten jotka selittävät kuinka he uhraavat kallista aikaa tuntikausia joka viikko. Eivät koskaan leiponeet vaan söivät ilmaiseksi ja veivät kotiin muulle perheelle.

Lopetin osallistumisen.

Meillä ylijäämät usein lyllä jaetaan pelaajille. Jos jotain jää. Ja "tuhottomat määrät mokkapalaa" alkavat ehkä jo kyllästyttää jojoa/valkkuja.

Oikeasti muuten jojolla menee joukkueen asoihin helposti monta tuntia viikkossa.

Kannattaa kokeilla, jos luulee mokkapalapalkan olevan ruhtunaallinen korvaus siitä hommasta. Mä kokeilin. Onneksi tänä vuonna sain homman välillä toisen harteille.

Vierailija
67/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän valmentajan lapsi harrastaa ilmaiseksi, joten parhaimmillaan korvaus on aika suuri. Mokkapalojen tekijä maksaa normaalit maksut.

Lisäksi mokkapalojen leipominen on turhaa työtä. Samat tyypit leipovat ja ostavat vuorotellen, kaikille olisi helpompaa laittaa maksu jo alunperin oikeaksi.

Joissakin seuroissa muuten lasten joukkueiden rahoista menee myös aikuisten seuran pyöritykseen rahaa. Tämä on todella väärin, rahan suunta pitäisi olla toiseen suuntaan.

Vierailija
68/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anteeksi kun kysyin, ei tarvitse suuttua. Ei ole kyse siitä, ettei minulla olisi rahaa. Olen vain miettinyt, kun en tajua esim noista peleihin osallistumisista mitään. Mistä minä voisin tietää jotain tuomarimaksuista ja turnausmaksuista. [/quote]

En suuttunut vaan vastasin. Usein näitä maksuja kyseenalaistetaan ikäänkuin joku vetäisi välistä ja rikastuisi "mokkapalavanhempien" kustannuksella. Se on loukkaavaa, kun itse panostaa vapaaehtoistyöhön aika paljon...

Vierailija
69/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, varmaan helpompaa ilmaiseksi käydä johtamassa , kuin ilmaiseksi leipoa. Luuletteko että ne aineet tulee taivaasta? 

Kilo jauhoja alle euron, kananmunat eurolla tusina, sokeripussi alle euron, jne.

Eli ei se leipominen mitään kallista ole, tämä on vain tekosyy, koska feministi ei tahdo auttaa muita, vaikka nappulaliigat pyörii talkoilla.

Mikä etuoikeus tällä feministillä on olla vaatimassa, kun ei mitään itse tuota?

Älkääpä vähätelkö tätä naisen purnausta. Häneltä (ja muiltakin) vaadittiin pellillistä pizzaa, pellillistä mokkapaloja, kymmenen täytettyä sämpylää, kymmentä täytettyä ruisleipää, useita makkarapaketteja ja vielä jotain himputin arpajaispalkintoja n

Tuleeko nappulaliigan peleihin edes niin paljon katsojia, että menisi 20 pellillistä pizzaa ja 20 pellillistä mokkapaloja + muut vaaditut? Jotenkin epäilen. Kun moni ei edes osta mitään. Pientä liioittelua. Tuo, että halutaan viedä kotiin, kuulostaa ihan uskottavalta. Minä olen se, joka oli eilen tapahtumassa, jossa porukkaa oli tosi paljon, puhutaan sadoista ihmisistä, tosin ruokatarjoiluja oli muitakin, mutta tuskin noissa peleissäkään on pelkästään buffetin järjestäjäjien varassa, vaan osa lähtee syömään muualle ja osa ottaa omat eväät. Miksi kaikkien pitää tehdä samaa, sekin on outoa. Porukka kyllästyy yksipuolisuuteen. Yleensä jokainen tekee mitä haluaa ja tekijä vie ylijäämät itse, ellei halua lahjoittaa kellekään. 

Tuskin liigaotteluihin, meillä ei ole mitään tarjoilua sarjaotteluissa, mutta turnauksissa on helposti 20-30 joukkuetta. Laske siitä, miten paljon ihmisiä on siis paikalla mukaan lukien pelaajat, toimihenkilöt, vanhemmat ja niin edelleen. Koko päivän turnauksessa kaikilla on varmasti nälkä eikä kaikilla ole eväitä mukana.

Vierailija
70/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feministin pojan pitäisi saada harrastaa ilmaiseksi ja kyllähän ne muiden pullat maistuisi.

Ärsyttäviä tuollaiset muiden pöytään tulijat, jotka ei itse tarjoaisi kenellekään mitään.

Voisihan se lapsen isä leipoa mokkapaloja ja kaikkea muuta, oman lapsen harrastushan siinä on kyseessä.

Osa kunnista antaa ilmaiseksi. Tämä on yksi asia, mitä voi kunnallisvaaleissakin miettiä, ja nostaa teemaksi. Omia valintoja.

Vierailija
71/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suuttunut vaan vastasin. Usein näitä maksuja kyseenalaistetaan ikäänkuin joku vetäisi välistä ja rikastuisi "mokkapalavanhempien" kustannuksella. Se on loukkaavaa, kun itse panostaa vapaaehtoistyöhön aika paljon...

Minusta tuo kuulosti närkästymiseltä, kun puhuit ihmettelijöistä ja kehotit harrastamaan yksilölajeja, ikään kuin kysymisessä olisi jotain pahaa. Minä ihan oikeasti vain halusin tietää, kun olen tätä joskus miettinyt. 

Vierailija
72/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No anteeksi kun kysyin, ei tarvitse suuttua. Ei ole kyse siitä, ettei minulla olisi rahaa. Olen vain miettinyt, kun en tajua esim noista peleihin osallistumisista mitään. Mistä minä voisin tietää jotain tuomarimaksuista ja turnausmaksuista. 

Ja sinä maksat kaikki samat maksut kuin muut vanhemmat?

Vierailija
73/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä valittajanainen on feministi, tarkoittaa, että hänellä on vain oikeuksia ja muilla vain velvollisuuksia, varsinkin häntä kohtaan.

Minuuttiakaan ei aikaansa anna, mutta on vaatimassa kaikenlaista.

Jos ei ole rahaa, eikä halua, älä harrasta.

Huomaa, kuinka ylimielinen ja muita ajattelematon feministi on, itsekäs narsisti.

MAhtava kommentti!

Vierailija
74/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Listahan oli:

- pellillinen pitsaa

- pellillinen mokkaruutuja tms

- 10 täytettyä sämpylää

- 10 täytettyä ruisleipää

- 1 pussi poppareita

- 4 pakettia makkaraa

Kyllä näihin saa aika monta kymppiä menemään,mikä taas toimeentulotuella elävälle yh:lle on paljon. Ja huom! Lista ilmoitettiin 2 päivää (!!) Ennen turnausta, jolloin kustannuksiin ei voinut varautua etukäteen.

Valetta.

Lista, jota pyydettiin, oli: pellillinen pizzaa, mokkapaloja, 10 kpl täytettyä sämpylää, neljä makkarapakettia.

Arvo 10euroa.

www.is.fi/kotimaa/art-2000005323043.html

Ja siihen ois menny tän yh:n kolmen viikon ruokabudjetti

Vierailija
75/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne valmentajat ilmaiseksi valmenna, saavat kuule ihan korvauksen. TAI sitten tilanne raatkaistaan niin, että valkan lapsesta ei tarte maksaa seuran maksuja, kuukausimaksuja jne.

Et tiedä mitään nappulaliikojen toiminnasta, talkoopohjalla eikä lapsille ole varaa edes palkata valmentajaa. Suurin osa ei saa edes kulukorvauksia.

Ammattivalmentajia on sitten a-junnusta eteenpäin.

No satunpa tietämään. Korvaus ei ole suuri, mutta esim 2000e/v. Ja lisäksi usein vielä ne omien lasten maksuttomat treenit ja seurajäsenyys jne. mistä näistäkin kertyy merkittävä potti. Ja se on tietysti ihan reilua niin. Mutta turha sanoa, että sitä ihan vaan hyvää hyvyyttään tehdään, ainakaan aina ja kaikkialla. Onhan niitä toki vara-apuvalkkoja sitten aina, joku isä tai äiti sillon tällön turaa, eikä tietenkään saa siitä maksua. T. Junnujoukkueen rahastonhoitajanakin toiminut aktiivinen jalkapalloäiti

Vierailija
76/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasisti se on kun ei mokkapalojen leipominen

Vierailija
77/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää se, että monesti oletetaan, että se on aina perheen äiti, joka leipoo. En ole koskaan kuullut, että iseiltä pyydettäisiin sellaista.

Vierailija
78/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Must on hölmöä antaa jokaiselle samat "listat". Joku ostaa halvinta jauhomakkaraa ja joku toinen parempaa, kiva niitä myydä samalla hinnalla. Tai pizzat, joista ei yhtään tiedä mitä niissä on ja kaikki palat on erilaisia.

Ois selkeämpi jakaa niin, että osa tuo sämpylät ja joku leipoo jne.

Mä en hetkeäkään usko että toi lista on tarkoitettu niin, että kaikki tuo tuon kaiken. Ensinnäkin tossa on aivan tolkuton määrä ruokaa, ei varmaan menis jossain Hesa Cupissakaan yhtenä päivänä yhdessä paikassa. Tuskin tuollainen Nappulaliiga nyt mitään ihan megaturnauksia järkkää.

Sen verran monta erilaista buffettia ja kioskia oon lasten urheiluharrastusten ja koulun tiimoilta joko organisoinut tai tuonut sinne myytävää, etten yksinkertaisesti usko tuohon. Koska ajatuskin on ihan järjetön. Miten tollaisia artikkeleita edes myytäisiin, kun kaikki sämpylät on erikokoisia, jonkun pussi poppareita on litran pakastepussi, toisen taas Estrellan sipsikokoinen pussi kaupasta.

Jos jokainen tuo pussin popcornia, siellä on 12 pussia popcornia. Vastaavasti siellä on 12 pellillistä mokkapaloja ja 12 pellillistä pizzaa, melkein 200 grillimakkaraa, 120 sämpylää ja 120 ruisleipää jne.

Olettaen, että joukkueessa on 12 ja kaikki tuo ton. Tai vaikka 5 henkeä vastaisi tarjoiluista, epäsuhta olisi ihan absurdi: 5 pussia popcornia, mutta 80 makkaraa.

Joko tuo nainen on käsittänyt väärin tai haluaa nyt hieman käyttää värikynää jutussa.

Sanoisin, että noi on vaihtoehtoja: mokkapaloja tai pizzaa tai makkaraa tai pieniin pusseihin pussitettuja popcorneja jne.

Antaispa urheiluseura tähän vastineen. Voi poikaparka, äidin riehumisen vuoksi varmaan kiva jatkaa joukkueessa...

Vierailija
79/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää se, että monesti oletetaan, että se on aina perheen äiti, joka leipoo. En ole koskaan kuullut, että iseiltä pyydettäisiin sellaista.

Valmentaisitko mieluummin?

Vierailija
80/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne valmentajat ilmaiseksi valmenna, saavat kuule ihan korvauksen. TAI sitten tilanne raatkaistaan niin, että valkan lapsesta ei tarte maksaa seuran maksuja, kuukausimaksuja jne.

Et tiedä mitään nappulaliikojen toiminnasta, talkoopohjalla eikä lapsille ole varaa edes palkata valmentajaa. Suurin osa ei saa edes kulukorvauksia.

Ammattivalmentajia on sitten a-junnusta eteenpäin.

No satunpa tietämään. Korvaus ei ole suuri, mutta esim 2000e/v. Ja lisäksi usein vielä ne omien lasten maksuttomat treenit ja seurajäsenyys jne. mistä näistäkin kertyy merkittävä potti. Ja se on tietysti ihan reilua niin. Mutta turha sanoa, että sitä ihan vaan hyvää hyvyyttään tehdään, ainakaan aina ja kaikkialla. Onhan niitä toki vara-apuvalkkoja sitten aina, joku isä tai äiti sillon tällön turaa, eikä tietenkään saa siitä maksua. T. Junnujoukkueen rahastonhoitajanakin toiminut aktiivinen jalkapalloäiti

Ison seuran aktiivina sanoisin, että ei ole enää mahdollista tuo hyödyn saaminen. Verotettavaa touhua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi