Joku ruikuttaa mokkapalojen leipomisesta ja joku hoitaa vapaaehtoisena sen valmennuksen...
Nappulaliigassa on ainakin oma mieheni jo monta vuotta käyttänyt useamman tunnin viikossa joukkueen valmennukseen. Ilmaiseksi,koska haluaa, että lapsella on joukkue ja hyvä harrastus. Harjoitukset suunnitellaan, paikalle roudataan välineet, järkätään pelit, pidetään harkat...
Ja joku kokee ongelmaksi pari mokkapalapeltiä. Ilman talkoita näitä harrastuksia vaan ei ole.
Kommentit (292)
Vierailija kirjoitti:
Minä en noiden seurojen toiminnasta oikein tiedä, joten olen miettinyt, mihin ne valtavat seurojen lukukausimaksut uppoavat, jos valmentajat eivät saa yhtään mitään. Tuossakin jutussa puhuttiin 300 eurosta. Tilat ja varusteet varmaankin maksavat, mutta jos joukkueessa on vähintään kymmenen poikaa ja jokainen maksaa 300 euroa, siitähän tulee jo yhdestä joukkueesta ainakin 3000 euroa. Sitten jos harkat on pari kertaa viikossa ja harkkoja 40 viikkona vuodessa, se tekee 80 harkat, hinnaksi tulee vähän vajaa 40 euroa/ harkat/ joukkue. Mihin se raha siis menee?
Ja nyt täytyy pyytää anteeksi. Luin tuon jutun uudestaan, siellä ei puhuttu tuosta 300 euron maksusta. En muista mistä minä sen luin. Olikohan se tässä ketjussa tai jossain muussa uutisessa.
Vierailija kirjoitti:
Listahan oli:
- pellillinen pitsaa
- pellillinen mokkaruutuja tms
- 10 täytettyä sämpylää
- 10 täytettyä ruisleipää
- 1 pussi poppareita
- 4 pakettia makkaraaKyllä näihin saa aika monta kymppiä menemään,mikä taas toimeentulotuella elävälle yh:lle on paljon. Ja huom! Lista ilmoitettiin 2 päivää (!!) Ennen turnausta, jolloin kustannuksiin ei voinut varautua etukäteen.
Valetta.
Lista, jota pyydettiin, oli: pellillinen pizzaa, mokkapaloja, 10 kpl täytettyä sämpylää, neljä makkarapakettia.
Arvo 10euroa.
Mistä vetoa, että tuon naisen lapsi pelaa muutenkin ilmaiseksi, kun se saa sossusta harrastusmaksut harkinnanvaraisena tukena? :D
Vierailija kirjoitti:
Minä en noiden seurojen toiminnasta oikein tiedä, joten olen miettinyt, mihin ne valtavat seurojen lukukausimaksut uppoavat, jos valmentajat eivät saa yhtään mitään. Tuossakin jutussa puhuttiin 300 eurosta. Tilat ja varusteet varmaankin maksavat, mutta jos joukkueessa on vähintään kymmenen poikaa ja jokainen maksaa 300 euroa, siitähän tulee jo yhdestä joukkueesta ainakin 3000 euroa. Sitten jos harkat on pari kertaa viikossa ja harkkoja 40 viikkona vuodessa, se tekee 80 harkat, hinnaksi tulee vähän vajaa 40 euroa/ harkat/ joukkue. Mihin se raha siis menee?
Meillä kaupunki perii pelkkiä kenttävuokria 250 euroa kuussa. Pallot, tuomaripalkkiot, pelivaatteet, turnausmaksut yms päälle. Joukkueessa 12 pelaajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, varmaan helpompaa ilmaiseksi käydä johtamassa , kuin ilmaiseksi leipoa. Luuletteko että ne aineet tulee taivaasta?
Kilo jauhoja alle euron, kananmunat eurolla tusina, sokeripussi alle euron, jne.
Eli ei se leipominen mitään kallista ole, tämä on vain tekosyy, koska feministi ei tahdo auttaa muita, vaikka nappulaliigat pyörii talkoilla.
Mikä etuoikeus tällä feministillä on olla vaatimassa, kun ei mitään itse tuota?
Niin, ja makkarat, juustot pizzaan, sämpylöiden niiden täytteet, sokerista ja jauhostako ne tehdään?
Miten tuon määrän ehtii kukaan tehdä samalle päivälle? Miksi kaikessa pitää kilpailla? Missä leikkimieliset joukkueet? Mulla alkoi eilen hyväntekeväisyys tapahtuma kahdelta. Ehdin leipoa pellillisen muffinseja ja muutaman piirakan. Uuniin ei mahdu monta kerrallaan ja niiden piti antaa myös jäähtyä ja pakata. Ei siinä paljoa samalle päivälle ehtinyt. Kukaan ei vaatinut, tein omasta tahdostani. Jos en olisi ollut lomalla, en olisi ehtinyt tehdä mitään, koska tapahtuma alkoi jo ennen työpäiväni loppua. En itse ainakaan ostaisi mitään eilen leivottua enkä kyllä näiden liigaseurojen yms. tuotteita koskaan ostakaan, koska kerran jonkun kakun ostettuani totesin kuivuudesta, että on leivottu 2-3 päivää sitten.
EDELLEENKÄÄN MISSÄÄN EI LUKENUT ETTÄ TON PITÄISI YKSIN LEIPOA JA KOKATA!!!!!! SE OLI PYYNTÖ KAIKILLE VANHEMMILLE!
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005322325.html
"Viestissä äidille kerrottiin, mitä pikkupelaajan osallistuminen edellyttää vanhemmilta.
Turnauksen buffettia varten jokaisen vanhemman pitäisi tuoda yksi pellillinen pizzaa. Sen lisäksi esimerkiksi mokkapaloja. Lisäksi pitäisi tuoda 10 kappaletta täytettyä sämpylää ja 10 kappaletta täytettyä ruisleipää ja yksi popparipussi ja neljä pakettia makkaraa. Suotavaa olisi lisäksi tuoda jotain arpajaisia varten."
Vierailija kirjoitti:
Tämä valittajanainen on feministi, tarkoittaa, että hänellä on vain oikeuksia ja muilla vain velvollisuuksia, varsinkin häntä kohtaan.
Minuuttiakaan ei aikaansa anna, mutta on vaatimassa kaikenlaista.
Jos ei ole rahaa, eikä halua, älä harrasta.
Huomaa, kuinka ylimielinen ja muita ajattelematon feministi on, itsekäs narsisti.
Ihmettelin sitä, että tämä feministi moneen kertaan erikseen korosti olevansa blondi?? Mikähän tässä oli hänellä johtavana ajatuksena. Sekö, että hän olettaa muiden pitävän häntä tyhmänä/yksinkertaisena, koska on blondi? Mä en nyt oikein tajua tätä. Eikö hän tavallaan myönnä olevansa tyhmä tai ainakin tämän lähes klisheenomaisen ennakkoluulon paikkansapitävyyden, jos itse nimenomaan korostaa tätä ominaisuutta itsessään.
Hassua, sillä mä itse en lähtökohtaisesti olettaisi jossain harrasteporukassa kenenkään erityisesti tekevän jotain pelkän hiusten värin perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, varmaan helpompaa ilmaiseksi käydä johtamassa , kuin ilmaiseksi leipoa. Luuletteko että ne aineet tulee taivaasta?
Kilo jauhoja alle euron, kananmunat eurolla tusina, sokeripussi alle euron, jne.
Eli ei se leipominen mitään kallista ole, tämä on vain tekosyy, koska feministi ei tahdo auttaa muita, vaikka nappulaliigat pyörii talkoilla.
Niin, ja makkarat, juustot pizzaan, sämpylöiden niiden täytteet, sokerista ja jauhostako ne tehdään?
Miten tuon määrän ehtii kukaan tehdä samalle päivälle? Miksi kaikessa pitää kilpailla? Missä leikkimieliset joukkueet? Mulla alkoi eilen hyväntekeväisyys tapahtuma kahdelta. Ehdin leipoa pellillisen muffinseja ja muutaman piirakan. Uuniin ei mahdu monta kerrallaan ja niiden piti antaa myös jäähtyä ja pakata. Ei siinä paljoa samalle päivälle ehtinyt. Kukaan ei vaatinut, tein omasta tahdostani. Jos en olisi ollut lomalla, en olisi ehtinyt tehdä mitään, koska tapahtuma alkoi jo ennen työpäiväni loppua. En itse ainakaan ostaisi mitään eilen leivottua enkä kyllä näiden liigaseurojen yms. tuotteita koskaan ostakaan, koska kerran jonkun kakun ostettuani totesin kuivuudesta, että on leivottu 2-3 päivää sitten.
Makkaraa saa tarjouksesta eurolla 2 pakettia. Juustoa pikkupaketin eurolla, riittää pitsaan ja jääkin vielä. Pitsapohja pelkkää jauhoa, siihen purkki tonnikalaa eurolla. Pitsan tekee vartissa ja vartti uunissa. Mokkapalat tekee puolessa tunnissa.
Tämä kaikki, jos vähänkään viitsii tai kiinnostaa, ei ole ylivoimainen tehtävä, eikä kukaan pakottanut.
Noihin aineksiin menee yhteensä kymppi. Joka leipoo, tietää.
Ette millään saa tehtyä tästä kallista, vaikka kuinka yritätte.
Kyse on laiskuudesta ja ylimielisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen kenttävuokra on satasen tunti. Laskeppa siitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne valmentajat ilmaiseksi valmenna, saavat kuule ihan korvauksen. TAI sitten tilanne raatkaistaan niin, että valkan lapsesta ei tarte maksaa seuran maksuja, kuukausimaksuja jne.
No kuule ei pidä paikkaansa. Maksan täsmälleen samat maksut kuin muutkin lapseni harrastuksesta. Kuukausimaksu pitäisi ilmoittaa verotuksessa tulona, jos sen jättää maksamatta. Näin toimii myös isävalmentajat, taloudenhoitaja minun eli jojon lisäksi. Ja kyllä, teen tätä ihan omana harrastuksenani, joka mahdollistaa lapseni harrastuksen.
Mikäli ei ole varaa leipoa sitä mokkapalapeltiä, niin aina voisi antaa aikaansa joukkueen toimintaan. En ole ikinä kuullut joukkueesta, jossa aktiiveja olisi liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Listahan oli:
- pellillinen pitsaa
- pellillinen mokkaruutuja tms
- 10 täytettyä sämpylää
- 10 täytettyä ruisleipää
- 1 pussi poppareita
- 4 pakettia makkaraaKyllä näihin saa aika monta kymppiä menemään,mikä taas toimeentulotuella elävälle yh:lle on paljon. Ja huom! Lista ilmoitettiin 2 päivää (!!) Ennen turnausta, jolloin kustannuksiin ei voinut varautua etukäteen.
Eli kaikkien vanhemmat tuo tuollaisen kasan ruokaa... mitä ne tekee sillä kaikella? Eiköhän joku ole nyt ymmärtänyt jotain väärin... Tai sitten jokainen tuo vuorollaan kaikille, eli viime kerralla söi ilmaiseksi, nyt tuodaan me, ensi kerralla ilmaiseksi, sitä seuraavalla ja sitä seur... sekin on ihan reilua, vaikka toki vähän kummallisesti järkätty, onhan tuossa hirveä määrä kerralla kuskattavaksi! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet täysi idiootti. Mistä ne verkkarit ja pelipaidat tulee, taivaastako? Pallot, keilat yms harjoitusvälineet?
Pelaajien vakuutukset? Pelireissut?
Sä olet pelkkä trolli, jolla ei ole mitään käsitystä mistä puhut.
Tuossa jutussa kyllä sanottiin sekin, että ne pelipaidat maksetaan ihan itse. Harjoitusvälineitä ei tarvitse joka kerta uusia. Reissuihin kerätään rahaa näillä talkoilla.
Juu, ehkä olen idiootti. Siksi kysyinkin.
Must on hölmöä antaa jokaiselle samat "listat". Joku ostaa halvinta jauhomakkaraa ja joku toinen parempaa, kiva niitä myydä samalla hinnalla. Tai pizzat, joista ei yhtään tiedä mitä niissä on ja kaikki palat on erilaisia.
Ois selkeämpi jakaa niin, että osa tuo sämpylät ja joku leipoo jne.
Onneksi omat lapseni eivät ole koskaan harrastaneet. Olemme säästyneet näiltäkin tukkanuottasilta.
Suosittelen samaa muillekin.
Ei tarvitse valmentaa, leipoa, kuskata muksuja, varata tiloja ja pelimatkoja, kuljetella säkeittäin leivonnaisia ja voileipiäjulkisilla kulkuneuvoilla paikasta toiseen. Riidellä muiden lasten vanhempien kanssa siitä, kenen kuuluu tehdä mitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä lässytät siitä feminismistä vai onko tuon sanan hokeminen joka ketjussa tämän illan trollisi?
Luepas iltasanomien sivut, siellä ko. nainen julistaa olevansa feministi ja siksi ei leivo.
Feministi tuntuu ottavan kovasti kierroksia, kun feminismi esitetään juuri siinä valossa kuin pitääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen kenttävuokra on satasen tunti. Laskeppa siitä.
No niin. Tämä selvensi jo paljon. Melkoista on. Itse asun pienellä paikkakunnalla, jossa nuo jalkapallokentät ovat ihan julkisia tiloja, joihin saa mennä potkimaan kuka tahansa, jos vain on vapaata. Kunnan ylläpitämiä siis. Onko nämä sitten jotain yksityisiä hienoja halleja, joissa näin hurjia vuokria maksetaan?
Vierailija kirjoitti:
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005322325.html
"Viestissä äidille kerrottiin, mitä pikkupelaajan osallistuminen edellyttää vanhemmilta.
Turnauksen buffettia varten jokaisen vanhemman pitäisi tuoda yksi pellillinen pizzaa. Sen lisäksi esimerkiksi mokkapaloja. Lisäksi pitäisi tuoda 10 kappaletta täytettyä sämpylää ja 10 kappaletta täytettyä ruisleipää ja yksi popparipussi ja neljä pakettia makkaraa. Suotavaa olisi lisäksi tuoda jotain arpajaisia varten."
Pitsa = oletetaan, että taikina tehdään itse, ja että siihen löytyy ainekset. Töräys ketsuppia pohjaan, 0,50€. Pussillinen halvinta juustoraastetta 150g (tämä riittää, olen itse todennut) vajaa 2€, vielä halvempaa jos raastaa itse. Päälle halvinta jauhelihaa 400g 2€ + iso sipuli ruskistettuna 0,20€. Pitsa maksaa siis ~4,50€.
Mokkapalat = kaikki ainekset n. 4€ tai vähemmän.
20kpl leipiä, sämpylät tehty itse ja ruisleivät ostettu kaupasta = taas kerran, halvinta mahdollista tehden/ostaen, n. 2,5€ koko satsi. Täytteiksi juustoa ja kurkkua = toiset 2,5€. yht. 5€.
Popparipussi = 0,70€.
4 pkt halvinta grillimakkaraa = 6,50€.
Arvontaan heijastin pimeneviin iltoihin = 2€.
Yhteensä kaikesta tuli alle 25€. En oikein usko tuon olevan yhdenkään lapsiperheen ruokabudjetti, saati kolme kertaa sellainen. Buffettia tuskin pidetään joka viikko.
Mun mielestä toi valittava nainen on niin nolo. Itketään kun mitään ei haluta tehdä eikä mitääm haluta maksaa. Sitten itketään että ei ole pakko tehdä jos ei halua, mutta sitten ei saa ilmaista makkaraa, osallistua pikkujouluihin eikä pelivaatteita! No mitä hittoa, hänen pitäisi saada kaikki ilman yhtään panostusta! Ajatteleeko että muut haluaa kustantaa hänen osuutensa vai mitä ihmettä tuon päässä liikkuu? Tuuli vissiin vaan..
Tervetuloa vaan kokeilemaan jojon hommia. Puhelin soi jatkuvasti, sähköposti tulvii mitä ihmeellisimpiä kyselyitä puhumattakaan muusta organisoinnista joukkueen taustalla. Hommaan menee kevyesti pari tuntia viikon jokaisena päivänä.