Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku ruikuttaa mokkapalojen leipomisesta ja joku hoitaa vapaaehtoisena sen valmennuksen...

Vierailija
11.08.2017 |

Nappulaliigassa on ainakin oma mieheni jo monta vuotta käyttänyt useamman tunnin viikossa joukkueen valmennukseen. Ilmaiseksi,koska haluaa, että lapsella on joukkue ja hyvä harrastus. Harjoitukset suunnitellaan, paikalle roudataan välineet, järkätään pelit, pidetään harkat...

Ja joku kokee ongelmaksi pari mokkapalapeltiä. Ilman talkoita näitä harrastuksia vaan ei ole.

Kommentit (292)

Vierailija
41/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en noiden seurojen toiminnasta oikein tiedä, joten olen miettinyt, mihin ne valtavat seurojen lukukausimaksut uppoavat, jos valmentajat eivät saa yhtään mitään. Tuossakin jutussa puhuttiin 300 eurosta. Tilat ja varusteet varmaankin maksavat, mutta jos joukkueessa on vähintään kymmenen poikaa ja jokainen maksaa 300 euroa, siitähän tulee jo yhdestä joukkueesta ainakin 3000 euroa. Sitten jos harkat on pari kertaa viikossa ja harkkoja 40 viikkona vuodessa, se tekee 80 harkat, hinnaksi tulee vähän vajaa 40 euroa/ harkat/ joukkue. Mihin se raha siis menee? 

Olet täysi idiootti. Mistä ne verkkarit ja pelipaidat tulee, taivaastako? Pallot, keilat yms harjoitusvälineet?

Pelaajien vakuutukset? Pelireissut?

Sä olet pelkkä trolli, jolla ei ole mitään käsitystä mistä puhut.

Tuossa jutussa kyllä sanottiin sekin, että ne pelipaidat maksetaan ihan itse. Harjoitusvälineitä ei tarvitse joka kerta uusia. Reissuihin kerätään rahaa näillä talkoilla. 

Juu, ehkä olen idiootti. Siksi kysyinkin. 

Olet todella idiootti, etkö ymmärtänyt että listassa oli vain osa kuluista? Tiliote pitää varmaan toimittaa.

Kerrotko vielä, missä väitin harjoitusvälineiden joka kertaisesta uusimisesta?

PS Luuletko, että 3000euroa vuodessa on iso raha seuralle?? Missä todellisuudessa elät?

Vierailija
42/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, varmaan helpompaa ilmaiseksi käydä johtamassa , kuin ilmaiseksi leipoa. Luuletteko että ne aineet tulee taivaasta? 

Kilo jauhoja alle euron, kananmunat eurolla tusina, sokeripussi alle euron, jne.

Eli ei se leipominen mitään kallista ole, tämä on vain tekosyy, koska feministi ei tahdo auttaa muita, vaikka nappulaliigat pyörii talkoilla.

Mikä etuoikeus tällä feministillä on olla vaatimassa, kun ei mitään itse tuota?

Niin, ja makkarat, juustot pizzaan, sämpylöiden niiden täytteet, sokerista ja jauhostako ne tehdään? 

Miten tuon määrän ehtii kukaan tehdä samalle päivälle? Miksi kaikessa pitää kilpailla? Missä leikkimieliset joukkueet? Mulla alkoi eilen hyväntekeväisyys tapahtuma kahdelta. Ehdin leipoa pellillisen muffinseja ja muutaman piirakan. Uuniin ei mahdu monta kerrallaan ja niiden piti antaa myös jäähtyä ja pakata. Ei siinä paljoa samalle päivälle ehtinyt. Kukaan ei vaatinut, tein omasta tahdostani. Jos en olisi ollut lomalla, en olisi ehtinyt tehdä mitään, koska tapahtuma alkoi jo ennen työpäiväni loppua. En itse ainakaan ostaisi mitään eilen leivottua enkä kyllä näiden liigaseurojen yms. tuotteita koskaan ostakaan, koska kerran jonkun kakun ostettuani totesin kuivuudesta, että on leivottu 2-3 päivää sitten. 

Makkaraa saa tarjouksesta eurolla 2 pakettia. Juustoa pikkupaketin eurolla, riittää pitsaan ja jääkin vielä. Pitsapohja pelkkää jauhoa, siihen purkki tonnikalaa eurolla.  Pitsan tekee vartissa ja vartti uunissa. Mokkapalat tekee puolessa tunnissa.

Tämä kaikki, jos vähänkään viitsii tai kiinnostaa, ei ole ylivoimainen tehtävä, eikä kukaan pakottanut.

Noihin aineksiin menee yhteensä kymppi. Joka leipoo, tietää.

Ette millään saa tehtyä tästä kallista, vaikka kuinka yritätte. 

Kyse on laiskuudesta ja ylimielisyydestä.

Yök, maksaako joku tuollaisesta moskasta? Tuohon pitsaan en koskisi pitkällä tikullakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku mies tekisi Toscapaloja myyjäisiin, olisin lähes valmis harrastamaan rietasta seksiä leipurin kanssa.

Vierailija
44/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en noiden seurojen toiminnasta oikein tiedä, joten olen miettinyt, mihin ne valtavat seurojen lukukausimaksut uppoavat, jos valmentajat eivät saa yhtään mitään. Tuossakin jutussa puhuttiin 300 eurosta. Tilat ja varusteet varmaankin maksavat, mutta jos joukkueessa on vähintään kymmenen poikaa ja jokainen maksaa 300 euroa, siitähän tulee jo yhdestä joukkueesta ainakin 3000 euroa. Sitten jos harkat on pari kertaa viikossa ja harkkoja 40 viikkona vuodessa, se tekee 80 harkat, hinnaksi tulee vähän vajaa 40 euroa/ harkat/ joukkue. Mihin se raha siis menee? 

Tyypillinen kenttävuokra on satasen tunti. Laskeppa siitä.

No niin. Tämä selvensi jo paljon. Melkoista on. Itse asun pienellä paikkakunnalla, jossa nuo jalkapallokentät ovat ihan julkisia tiloja, joihin saa mennä potkimaan kuka tahansa, jos vain on vapaata. Kunnan ylläpitämiä siis. Onko nämä sitten jotain yksityisiä hienoja halleja, joissa näin hurjia vuokria maksetaan? 

Ovat, tyypillisesti ison seuran omia halleja, jotka useasti ovat myös lämmitettyjä. Näin myös meidän seurassamme. Kenttävuokrana tuo satanen on sitä paitsi aika halpa hinta.

Vierailija
45/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin. Tämä selvensi jo paljon. Melkoista on. Itse asun pienellä paikkakunnalla, jossa nuo jalkapallokentät ovat ihan julkisia tiloja, joihin saa mennä potkimaan kuka tahansa, jos vain on vapaata. Kunnan ylläpitämiä siis. Onko nämä sitten jotain yksityisiä hienoja halleja, joissa näin hurjia vuokria maksetaan? 

Kuten tuossa aiemmin totesin, niin KAUPUNKI perii vuokraa niin kenttiensä kuin koulujen salienkin käytöstä. Ja ihan perushiekkakenttiä ovat, joskus säkällä päästään keinonurmelle (pesäpallo). 

Vierailija
46/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi poikaa, jotka molemmat pelaa sekä lätkää että futista. Kuukausimaksut yhteensä noin 800 plus kaikki muut maksut. Itsekin leivon aika monta kertaa vuodessa, mutta koen itse pääseväni helpolla, koska en ole jojoja tai muuten aktiivina.

Vierailija
47/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten tuossa aiemmin totesin, niin KAUPUNKI perii vuokraa niin kenttiensä kuin koulujen salienkin käytöstä. Ja ihan perushiekkakenttiä ovat, joskus säkällä päästään keinonurmelle (pesäpallo). 

Muoks sen verran, että nuo kentät eivät sentään maksa satasta tunti, mutta kympeistä puhutaan kuitenkin. 

Vierailija
48/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaupunki perii pelkkiä kenttävuokria 250 euroa kuussa.  Pallot, tuomaripalkkiot, pelivaatteet, turnausmaksut yms päälle. Joukkueessa 12 pelaajaa. 

No niin, kiitos näistä. Oma poika aloitti jalkapallon, mutta kyllästyi nopeasti, onneksi. Tuokin kuulostaa tosi hurjalta, että niitä pelejä on niin paljon. Se tietysti selittää sen, että rahaa palaa ihan tuhottomasti. 

Vierailija
49/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, varmaan helpompaa ilmaiseksi käydä johtamassa , kuin ilmaiseksi leipoa. Luuletteko että ne aineet tulee taivaasta? 

Kilo jauhoja alle euron, kananmunat eurolla tusina, sokeripussi alle euron, jne.

Eli ei se leipominen mitään kallista ole, tämä on vain tekosyy, koska feministi ei tahdo auttaa muita, vaikka nappulaliigat pyörii talkoilla.

Älkääpä vähätelkö tätä naisen purnausta. Häneltä (ja muiltakin) vaadittiin pellillistä pizzaa, pellillistä mokkapaloja, kymmenen täytettyä sämpylää, kymmentä täytettyä ruisleipää, useita makkarapaketteja ja vielä jotain himputin arpajaispalkintoja n

Vierailija
50/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005322325.html

"Viestissä äidille kerrottiin, mitä pikkupelaajan osallistuminen edellyttää vanhemmilta.

Turnauksen buffettia varten jokaisen vanhemman pitäisi tuoda yksi pellillinen pizzaa. Sen lisäksi esimerkiksi mokkapaloja. Lisäksi pitäisi tuoda 10 kappaletta täytettyä sämpylää ja 10 kappaletta täytettyä ruisleipää ja yksi popparipussi ja neljä pakettia makkaraa. Suotavaa olisi lisäksi tuoda jotain arpajaisia varten."

Pitsa = oletetaan, että taikina tehdään itse, ja että siihen löytyy ainekset. Töräys ketsuppia pohjaan, 0,50€. Pussillinen halvinta juustoraastetta 150g (tämä riittää, olen itse todennut) vajaa 2€, vielä halvempaa jos raastaa itse. Päälle halvinta jauhelihaa 400g 2€ + iso sipuli ruskistettuna 0,20€. Pitsa maksaa siis ~4,50€.

Mokkapalat = kaikki ainekset n. 4€ tai vähemmän.

20kpl leipiä, sämpylät tehty itse ja ruisleivät ostettu kaupasta = taas kerran, halvinta mahdollista tehden/ostaen, n. 2,5€ koko satsi. Täytteiksi juustoa ja kurkkua = toiset 2,5€. yht. 5€.

Popparipussi = 0,70€.

4 pkt halvinta grillimakkaraa = 6,50€.

Arvontaan heijastin pimeneviin iltoihin = 2€.

Yhteensä kaikesta tuli alle 25€. En oikein usko tuon olevan yhdenkään lapsiperheen ruokabudjetti, saati kolme kertaa sellainen. Buffettia tuskin pidetään joka viikko.

Halpiseineksiäsi ei syö nälkäinen koirakaan. Tarkoitus oli siis myydä noita eikä testata miten halvalla koko setin saa teoriassa tehtyä jos löytää joka ainoan raaka-aineen supertarjouksesta.

Vierailija
51/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katsoin viime vuonna sitä "Futisvanhemmat"- ohjelmaa yleltä, ja täytyy sanoa, että olin todella iloinen, ettei meidän lapset kiinnostuneet aikoinaan jalkapallosta. Ahdisti pelkästään katsoa sitä touhua.

Vierailija
52/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja makkarat, juustot pizzaan, sämpylöiden niiden täytteet, sokerista ja jauhostako ne tehdään? 

Miten tuon määrän ehtii kukaan tehdä samalle päivälle? Miksi kaikessa pitää kilpailla? Missä leikkimieliset joukkueet? Mulla alkoi eilen hyväntekeväisyys tapahtuma kahdelta. Ehdin leipoa pellillisen muffinseja ja muutaman piirakan. Uuniin ei mahdu monta kerrallaan ja niiden piti antaa myös jäähtyä ja pakata. Ei siinä paljoa samalle päivälle ehtinyt. Kukaan ei vaatinut, tein omasta tahdostani. Jos en olisi ollut lomalla, en olisi ehtinyt tehdä mitään, koska tapahtuma alkoi jo ennen työpäiväni loppua. En itse ainakaan ostaisi mitään eilen leivottua enkä kyllä näiden liigaseurojen yms. tuotteita koskaan ostakaan, koska kerran jonkun kakun ostettuani totesin kuivuudesta, että on leivottu 2-3 päivää sitten. 

Makkaraa saa tarjouksesta eurolla 2 pakettia. Juustoa pikkupaketin eurolla, riittää pitsaan ja jääkin vielä. Pitsapohja pelkkää jauhoa, siihen purkki tonnikalaa eurolla.  Pitsan tekee vartissa ja vartti uunissa. Mokkapalat tekee puolessa tunnissa.

Tämä kaikki, jos vähänkään viitsii tai kiinnostaa, ei ole ylivoimainen tehtävä, eikä kukaan pakottanut.

Noihin aineksiin menee yhteensä kymppi. Joka leipoo, tietää.

Ette millään saa tehtyä tästä kallista, vaikka kuinka yritätte. 

Kyse on laiskuudesta ja ylimielisyydestä.

Itse olit laiska lukemaan juttuani kokonaan. Minä leivon, on varaa vaikka ostaa leipomosta, mutta tykkään leipoa ja leivon omalle järjestölleni, millä ei ole kyllä mitään tekemistä nappulaurheilun kanssa. Jätin sanomatta, että teen myös vapaaehtoistyötä, joka on sitä kentän laidalla seisomista ja kuskaamista rankempaa. Ne myyjäisissä seisomiset ovat se helpoin nakki. Mulla kyllä meni viimeksi pellilliseen pizzaa lähes kymppi, mutta en haluakaan tarjota mitään huonolaatuisia ja laitoin täytteitä reilulla kädellä. Sekä suuresti ihmettelen sitä, että miten kukaan ehtii samalle aamulle leipoa niin paljon kun turneet alkavat heti aamusta? Mokkapalat on nyt ok, jos ne tekee edellisenäkin päivänä, kunhan ei yhtään sen aikaisemmin. Mutta pizza, pullat tai voileivät, edellisenä päivänä tehtynä tai pakastimesta sulatettuna, hyi olkoon. Jotkut leivonnaiset voi tehdä aiemminkin, mutta aika harvat. Mutta ei mitään sellaista edes edellisenä päivänä, mihin tulee tuoreita täytteitä. 

Vierailija
53/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, se joka valmentaa, on varmaan itsekin (tai ainakin ollut) lajin harrastaja. Ne mokkapalojen leipojat luovat mahdollisuuden sitä lajia harrastaa, niin lapsille kuin valmentajille. Miksi tätä on niin vaikea käsittää?

Mitenköhän kävisi, jos julkinen urheilurahoitus käänettäisiin terveeseen suuntaan eli tukemaan naisurheilua? Suomen naisethan ovat pärjänneet kansainväisissä arvokisoissa (mihin joku muutaman ökyrikkaan maan sisähalleissaan pelaama jääkiekko ei todellakaan kuulu) viimeistään 80-luvulta saakka paremmin kuin miehet.

Vierailija
54/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet täysi idiootti. Mistä ne verkkarit ja pelipaidat tulee, taivaastako? Pallot, keilat yms harjoitusvälineet?

Pelaajien vakuutukset? Pelireissut?

Sä olet pelkkä trolli, jolla ei ole mitään käsitystä mistä puhut.

Tuossa jutussa kyllä sanottiin sekin, että ne pelipaidat maksetaan ihan itse. Harjoitusvälineitä ei tarvitse joka kerta uusia. Reissuihin kerätään rahaa näillä talkoilla. 

Juu, ehkä olen idiootti. Siksi kysyinkin. 

Usein seura kerää pelaamaksun, jolla osittain korvataan seuran valmennuspäällikön ja/tai toiminnanjohtajan tms. kuluja. Jonkunhan pitää koordinoida seuran toimintaa, neuvotella kenttävuorot, huolehtia sarjasysteemit, ohjata valmennusta, jne.jne.jne Sen lisäksi tuosta maksusta usein katetaan kenttä/hallikuluja, tuomarikoulutuksia, välinehankitoja seuralle, kirjanpitokuluja jne.

Sitten joukkueella on lisäksi omia kuluja. Voi olla, että joukkue joutuu maksamaan ulkopuoliselle valmentajalle, jos lukasn vanhempi ei suostu/pysty valmentamaan ilmaiseksi. Joukkue hankkii usein myös omia treenivälineitä, maksaa ehkä jonkun osuuden kenttävuoroista käytön mukaan, maksaa lisenssejä, maksaa turnauksista osallistumismaksuja, maksaa ehkä jotain tuomarimaksuja jne.

Näiden lisäksi usein tapahtumissa pidetään puffettia, osittain palvelumielessä, osittain varainhankinnan lisänä. Ellei näin tehtäisi, kk-maksu olisi isompi.

Monessa joukkueessa aktiivisesti mukana olleena kehottaisin näitä ihmettelijöitä tutustumaan budjettiin. Se on yleensä kyllä ihan julkista.

Joukkuelajit maksaa. Kannattaa valita joku kiva yksilölaji, jos haluaa eurolleen käyttää rahansa omaan lapseen.

Vierailija
55/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Viestissä äidille kerrottiin, mitä pikkupelaajan osallistuminen edellyttää vanhemmilta.

Turnauksen buffettia varten jokaisen vanhemman pitäisi tuoda yksi pellillinen pizzaa. Sen lisäksi esimerkiksi mokkapaloja. Lisäksi pitäisi tuoda 10 kappaletta täytettyä sämpylää ja 10 kappaletta täytettyä ruisleipää ja yksi popparipussi ja neljä pakettia makkaraa. Suotavaa olisi lisäksi tuoda jotain arpajaisia varten."

Pitsa = oletetaan, että taikina tehdään itse, ja että siihen löytyy ainekset. Töräys ketsuppia pohjaan, 0,50€. Pussillinen halvinta juustoraastetta 150g (tämä riittää, olen itse todennut) vajaa 2€, vielä halvempaa jos raastaa itse. Päälle halvinta jauhelihaa 400g 2€ + iso sipuli ruskistettuna 0,20€. Pitsa maksaa siis ~4,50€.

20kpl leipiä, sämpylät tehty itse ja ruisleivät ostettu kaupasta = taas kerran, halvinta mahdollista tehden/ostaen, n. 2,5€ koko satsi. Täytteiksi juustoa ja kurkkua = toiset 2,5€. yht. 5€.

Popparipussi = 0,70€.

Yhteensä kaikesta tuli alle 25€. En oikein usko tuon olevan yhdenkään lapsiperheen ruokabudjetti, saati kolme kertaa sellainen. Buffettia tuskin pidetään joka viikko.

Sen lisäksi, että nämä on tehty ties miten monta päivää etukäteen, nämä on tehty myös b-luokan raaka-aineista. Lisää syitä olla ostamatta nappulaliigojen buffeteista mitään. Tällä mainostamisella kyllä mon muukin alkaa välttää. 

Vierailija
56/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin kiitos. Nuo vuokrat minua varmaan tuossa hämäsivät, kun olen jotenkin olettanut, että kaupunki/kunta antaa ne tilat urheiluseurojen käyttöön vain jotain nimellistä korvausta vastaan. 

Vierailija
57/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista kuppaamista vaadittiin meidänkin paikkakunnalla urheiluseuran toimesta. Buffetteja järjestettiin 4-6 vuodessa ja joskus useamminkin. Huomasin vain, että aina näitä myytäviä jäi tuhottomat määrät ja ne lähti näitten valmentajien mukaan. Siis näitten jotka selittävät kuinka he uhraavat kallista aikaa tuntikausia joka viikko. Eivät koskaan leiponeet vaan söivät ilmaiseksi ja veivät kotiin muulle perheelle.

Lopetin osallistumisen.

Vierailija
58/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin kiitos. Nuo vuokrat minua varmaan tuossa hämäsivät, kun olen jotenkin olettanut, että kaupunki/kunta antaa ne tilat urheiluseurojen käyttöön vain jotain nimellistä korvausta vastaan. 

No meillä ainakin kunta antaa tilat ja kentät erittäin pientä korvausta vastaan käyttöön.

Vierailija
59/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kiinnostava ketju. Minun lapseni ei ole onneksi kiinnostunut mistään tuollaisesta pakkoharrastuksesta. Nyt kun luen tällaisia ketjuja, kiitän luojaani, ettei tarvitse leipoa mitään ja varsinkaan ettei tarvitse käydä ostamassa sieltä mitään muiden leipomaa. Jos ne leipomukset tosiaan vetäistään hihasta tuolla tavalla ja tehdään jostain punaisten tarrojen tuotteista, en aio ikinä edes kannattaa yhtään junnuseuraa ostamalla myyjäisistä mitään. Minä haluan vain sellaisia tuotteita, jotka ovat tuoreita ja kunnolla valmistettuja.

Pitsapohja kuuluu nostattaa.

Mokkapalojen päällystettä ei kuulu laittaa lämpimään torttuun.

Vierailija
60/292 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Popparipussi = 0,70€.

Sen lisäksi, että nämä on tehty ties miten monta päivää etukäteen, nämä on tehty myös b-luokan raaka-aineista. Lisää syitä olla ostamatta nappulaliigojen buffeteista mitään. Tällä mainostamisella kyllä mon muukin alkaa välttää. 

Sulla on toi juttu lukematta:

Blondi feministi väitti, että hänen kolmen viikon ruokarahat menee muka tohon pitsanpalaan ja pariin makkaraan, siksi esitetty halvempi vaihtoehto. Onhan toi akka ihan sekaisin, sekä toimittaja, kun ei oikonut tämän blondin feministin sanomisia mitenkään.

Sitten se, että oletatko todellakin saavasi huipputason ruokaa nappulaliigan kentän laidalla, oletko ihan harhainen, kyse on nappulaliigan tukemisesta, johon et osallistu, koska liian halpaa sulle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi