Jouluksi joko Fuertoventuraan tai Lanzarotelle, kumpaa suosittelet?
Yksi nuori aikuinen lapsi lähtee mukaamme. En osaa valita noiden kahden saaren väliltä.
Kommentit (27)
Lanzarotea ja Fuerteventuraa en lähde vertailemaan, mutta Lanzaroten kahta suosituinta kohdetta (eli Puerto del Carmenia ja Playa Blancaa) kun vertaa niin mielestäni toinen erottuu selvästi edukseen.
Tässä Playa Blancan plussat verrattuna Puerto del Carmeniin:
- Se on suojaisammassa paikassa. Rannoilla ei tarvita punaisia eikä keltaisia lippuja kertomaan että onko turvallista mennä uimaan, koska siellä ei koskaa tuule liikaa/ole liikaa allokkoa, toisin kuin Puerto del Carmenissa.
- Playa Blancan edustalla kohoaa Montana Roja-vuori, jonne kiipeää parissakymmenessä minuutissa ja sieltä avautuu upeat maisemat pitkälle. Puerto del Carmenissa ei ole mitään tällaisia maisemapaikkoja.
- Playa Blancasta pääsee nopeasti lautalla Fuerteventuran Corralejoon.
- Playa Blancassa sijaitsee Papagayo-rannat, jotka ovat upeita. Kallioilta avautuu myös hienot maisemat siellä.
Puerto del Carmenin plussat verrattuna Playa Blancaan:
- Hieman isompi kylä, joten hieman enemmän ravintoloita ja kauppoja, mutta ei mitenkään mielettömän paljon enemmän kuitenkaan. Ja toisaalta, moni arvostaa sitä että Playa Blanca on rauhallisempi.
- Lentokenttä on lähempänä Puerto del Carmenia, mutta toisaalta eipä 30 minuutin matka lentoasemalta Playa Blancaan mikään pitkä ole ja lisäksi kaikki ei välttämättä tykkää lentokoneiden melusta, joka kuuluu Puerto del Carmenissa.
Puerto del Carmen on neljän kilometrin päässä pääkaupungista Arrecifesta. Rantaraittia pitkin voi vaikka pyöräillä. Playa Blanca on lomakylä, Puerto del Carmenissa on kiva vanha kaupunki, jossa tosi hyvät ravintolat.
Vuokra autolla on Lanzarotella helppo liikkua joten ihan hyvin voi vaikka majoittua Playa Blancaan ja ajella siitä pikku matka Puerto del Carmeniin ja Affecifeen. Saaren poijoisosassakin voi halutessaan käydä. Itse en ole ollut mutta siellä on kuulemma ihan erilaista kuin etelässä joten ehkä olisi ollut kiva kokemus. Me olimme Lanzarotella helmikuussa muutama vuosi sitten. Kai siellä jonkin verran tuuli mutta ei häiritsevästi. Ennemminkin sopivan vilvoittavasti kun päivisin oli kuitenkin ihan tosi lämmintä. Sanoisin että kuin Suomessa hyvänä kesänä. Sopivan lämmintä että siitä nautti ja jaksoi kuitenkin liikkua hyvin kävellen. Illat olivat viileämpiä auringon laskiessa joten jotain pitkähihaista ja pitkät housut kannattaa olla mukana. Mutta eiköhän ole jo lentomatkalla päällä kun Suomessa on lähtiessä talvi. Me olimme varautuneet mahdollisesti kylmiin lattioihin hotellissa villasukilla, mutta niitä ei kyllä tarvittu. Jos ihan kunnon helteitä kaipaa niin on tosiaan aika pitkälle lähdettävä. Ei oikein viikoksi edes kannata. Mutta kyllä meidän perheelle tuo Lanzarote oli tosi positiivinen yllätys vaikka minä itse olin ennen lähtöä hyvinkin epäluuloinen sen ja yleensäkin Kanariansaarten suhteen. Mielläni lähtisin uudestaan ja voisin olla parikin viikkoa niin ehtisi koluamaan saarta läpi paremmin ja silti vielä jäisi aikaa ihan lekotteluun vaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei noilla ole mitään eroa. Ja varmaan pakettiloma joten hotellitkin tismalleen samaa kamaa. Ota kumpi vaan.
Ai ei ole eroa? Oletko käynyt kummassakaan? Jos olet niin outo kommentti koska eroa ei voi olla huomaamatta. Ovat kaksi täysin erilaista saarta vaikka vierekkäin ovatkin. Ja kuten moni muukin myös minä annan ääneni Playa Blancalle josta sitten helposti voi käydä Fuerteventuralla. Ei siis tarvitse valita näistä kahdesta. Tai tietysti voi myös ottaa majoituksen Corralejosta ja vierailla sieltä sitten Playa Blancassa mutta itse kyllä valitsisin toisin päin.
Fuerteventuralla on todellakin tuulista.
Jouluna ei ole takuulämmintä missään Kanarialla. Varmimmat varmaan kuitenkin
Playa de las Americas ja Puerto Rico. Lanzarotelle lähtisin syksyllä tai keväällä.