Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluksi joko Fuertoventuraan tai Lanzarotelle, kumpaa suosittelet?

Vierailija
11.08.2017 |

Yksi nuori aikuinen lapsi lähtee mukaamme. En osaa valita noiden kahden saaren väliltä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fuerteventura on kuulemma tosi tuulinen. Joulun aikaan voi muutenkin olla viileää, joten valitsisin Lanzaroten eteläosan.

Vierailija
2/27 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos harrastatte surffausta, niin Fuerteventura, jos taas luonnonihmeet kiinnostavat niin Lanzarote. Jos taas olette enemmän auringonpalvojia niin sitten vaikka Teneriffa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin Puerto de la Cruziin. 

Vierailija
4/27 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noilla ole mitään eroa. Ja varmaan pakettiloma joten hotellitkin tismalleen samaa kamaa. Ota kumpi vaan.

Vierailija
5/27 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teneriffalla on käyty, samoin Gran Canarialla. Pelkään tuota tuulta, siitä mainittiin Lanzaroten kohdallakin. Siis, että se tekee olon liian viileäksi.

Vierailija
6/27 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva, mutta se ei ollut vaihtoehto.

Vierailija
7/27 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuuli on ongelma niin sitten menisin johonkin muualle, sillä tuulisia paikkoja ovat tosiaan molemmat. Tai sitten ainakin valitsisin vähän sisämaassa suojaisella paikalla olevan hotellin.

Vierailija
8/27 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva, mutta se ei ollut vaihtoehto.

en oo käynyt minne sinä haluat, oon käynyt Teneriffan yläpäässä ja tykkäsin kovasti karnevaalien aikaan, yhteensä oon viettänyt eri jaksoina 5 viikkoa. En ehtinyt merivesialtaille. 

Vierailija
9/27 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lanzaroten eteläosa. Fuerteventuralla tuulee aina ja muutenkin on enemmän perinteinen turistirysä meininki vaikka toki jossain määrin sitä lanzarotellakin on. Menkää Playa Blancaan ihan Lanzaroten eteläkärkeen niin sieltä käsin voitte tosi helposti tehdä päiväretken Fuerteventuran Corralejoon. Palya Blanca on siisti, rauhallinen ja turvallinen. Jotenkin tasokkaamman oloinen. Toisaalta jos harrastatte surffausta niin sitten ihan ehdottomasti fuerteventuralle. Playa Blancassa on hienoja hotelleja. Esimerkiksi H10 Lanzarote Princess on hyvä. Meillä oli siellä puolihoito ja oli kyllä todella monipuolinen tarjonta.

Vierailija
10/27 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

9. Kiitos hyvästä kommentista! Ap.

Vierailija
11/27 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä on usein pilvistä kun on vuorten juurella.

Etelä-Lanzaroten Playa Blanca on tyynempi kuin Puerto del Carmen, jossa tuulee enemmän. Playa Blancassa sijaitsee myös Kanarian hienoimmat rannat, eli Papagayo-rannat. Fuerteventurssa puolestaan dyynejä.

Vierailija
12/27 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alexander Stubb on viettänyt ainakin viisi viimeistä joulunseutua Puerto del Carmenissa ja aina kehunut hyviä ilmoja.

Vierailija
13/27 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpaan sitten päädyttekin niin kannattaa huomioida ettei hotellien altaat ole aina lämmitettyjä. Ja jos ei ole niin vesi on jäätävän kylmää. Hotelli kuvauksissa yleensä lukee lämmitetäänkö altaita ja minkä lämpöiseksi.

Vierailija
14/27 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo viileetä ja tuulista molemmissa, mutta oletan, että päädyitte jo Lanzaroteen... :) Playa Blancassa ei oo mitään tekemistä, Puerto del Carmenissa vähän enempi. Kiva pyöräilyreitti lentokentälle tsiikailee laskeutuvia koneita! :) Ja hyviä ruokapaikkoja.

Vierailija
15/27 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sää on epävakainen ja tuulinen, joten otathan sen huomioon. Olen ollut Lanzarotella oppaana ja säästä tuli paljon valituksia. Fuerteventura taas on varsin tylsä. Itse lähtisin mieluummin Teneriffalle

Vierailija
16/27 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lanzarotella oli ainakin tosi kylmä, kun tammikuun alussa oltiin.

Ohut untuvatakit päällä tarkeni!

Vierailija
17/27 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fuerteventuralla oltiin maaliskuun alussa ja kyllä se jatkuva tuuli ryydyttää! Lanzarotella en ole käynyt, mutta Fuerteen en enää menisi. Samaan aikaan Gran Canarialla oli 32 astetta, kun Fuertella nippa nappa 20 ja tuuli viilensi sitä entisestään.

Vierailija
18/27 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt rupesi pelottamaan. Kun kesä on ollut tällainen, tuntuisi melkoiselta rahan hukkaamiselta mennä jonnekin sateeseen ja tuleen palelemaan. Talvella ei paljon paikkoja, jos ei halua Aasiaan. Dubai nähty ja se riitti. Ap

19/27 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu-tammikuussa millä tahansa Kanariansaarella voi olla epävakaiset ja viileät säät, myös aurinkovarmassa Puerto Ricossa (Gran Canaria). Itse olen palellut talvikuukausina tuolla Gran Canarialla.

Yksi vaihtoehto voisi olla Israel ja siellä Eilat. Säät suunnilleen samat kuin Kanarialla mutta merivesi lämpimämpää. Lennot lyhyemmät kuin Kanarialle.

Vaan jos vaihtoehtoina pidetään vain Fuerteventuraa ja Lanzarotea, lähtisin noista kahdesta mieluummin Lanzarotelle.

Mihin vaihtoehtoon ikinä päädytkään, toivottavasti säät suosivat.

Vierailija
20/27 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lanzarotella oli ainakin tosi kylmä, kun tammikuun alussa oltiin.

Ohut untuvatakit päällä tarkeni!

En usko että millään Kanarian saarista on keskimäärin lämpimämpää tai aurinkoisempaa kuin muilla saarilla. Pilvet liikkuu siellä nopeasti sinne sun tänne, välillä toisaalla on vähän lämpimämpää ja aurinkoisempaa ja välillä taas toisaalla. Itse kun olen ollut Lanzarotella tammi-helmikuun tienovilla niin on ollut se +20 aina, mut ehkä kolme päivää viikosta kohtuu pilvisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä