Mikä on ammattisi? Palkka kuukaudessa käteen?
Minä aloitan. Lähihoitaja ja noin 1800€ kuussa käteen.
Kommentit (585)
Kaivinkonekuski. Ei mitään koulutusta. Käteen jää 2500-3000 e per kuukausi.
Yli 5000 euroa, finanssiala. Erittäin tyytyväinen.
myyjä (ei täydet tunnit) jää käteen noin 1000-1100 €
Terveyskeskuslääkäri, reilut 3800 e 80 % työajalla.
Yliopisto-opettaja, käteen noin 2300.
Sairaanhoitaja
Netto 1700-2800 kuukaudessa, ei huomioitu lomarahoja
Viestintäpäällikkö, käteen n 4500€. Olen tyytyväinen ja koen että olen palkkani ansainnut.
Osastonhoitaja sairaalassa 2200e/kk. Alaisia 26 ja raskas työ, muuta pidän työstäni.
Äidinkielen lehtori. Netto 2200-2400 tunneista riippuen.
Kyllä on ihmisillä huonot palkat. Ainaki jos pitää pääkaupunkialueella asua ja perhettä elättää! Ihan totta.
Eri asia tietysti jos asuu jossain haapavedellä-puolangalla perityssä talossa jossa puutarhasta ja luonnosta vielä leivänjatketta. Suurin kuluerä lämmittää talvella taloa ja pitää autoa..
Huom! Erittäin monet luokanopettajat ovat myös aineenopettajia! Itselläni 2 gradua ja 2 maisterin tutkintoa ja palkka 2300 e käteen. Sisältää 2 ikälisää ja 2 ylituntia. Katkerasti olen huomannut, että kaupunki palkkaa monia toimistotyöntekijöitäkin suuremmalla palkalla. Koen että työni on erittäin monipuolista ja vastuullista. Se sisältää kaikkien kouluaineiden opetuksen lisäksi paljon viestintää, projektipäällikköyttä ja "sosiaalityötä". Mutta olen iloinen lapsista, joiden kanssa saan olla ja jotka opin tuntemaan. Harvassa työssä saa olla näin lähellä ihmisiä vuosikausia. Itse opetan mielelläni luokat 1-6 putkeen.
Yksityinen pph, 1800/kk käteen. Riippuu suoraan siitä, montako lasta hoidettavana, mullakin vois olla vielä 1 lisää. Tän ketjun perusteella suosittelisin aika monelle kunnalliselle, lastenhoitajalle tai lto:lle, jos vaan kantti kestää tehdä kaiken yksin. Asiakkaat löytyy, jos sijainti on hyvä ja osaa homman.
Vierailija kirjoitti:
ALMA2 kirjoitti:
Ohjaaja lastensuojeluyksikössä. Työ erittäin vaativaa ja välillä myös vaarallista. Käteen jää yleensä 1800e. Paska palkka työn vaativuuteen nähden.
Mutta kuitenkin sen arvoista eikö? Tärkeä työ??
Erittäin tärkeää työtä. Siksi vituttaakin huono palkka, huono työterveyshuolto, työnohjauksen puuttuminen ja se, että säästöt vaikuttavat siihen, ettei työtä voi oikeasti tehdä kunnolla. Liian vähän henkilökuntaa, joka johtaa vaaratilanteisiin (myös hengenvaarallisiin ja läheltäpiti -tilanteisiin) ja lapset jäävät vaille huomiota ja aitoa, syvällistä keskustelua ja ajanviettoa yhdessä. Sama varmaan muuallakin sote alalla. Mutta onko työ vaivan arvoista... varmaan olisi jos työtä saisi tehdä niin hyvin, että se oikeasti vaikuttaisi. Säilöntälaitoksia tuntuvat nykyään olevan nämä laitokset. Laadukkaaseen työhön ei ole resursseja eikä kohta enää jaksamistakaan.
232 tarkentaa, oma lapsi siis vie yhden paikan, eikä hänestä saa rahaa.
Yllättävä hyviä palkkoja. Itse olen tässä yrittänyt vaihtaa työpaikkaa ja palkkatoiveeseen tyssää. Pyydän palkkaa n. 4000 t euroa brutto ja aina se on liikaa. Haen kuitenkin korkeakoulututkinnon vaativia töitä enkä ihan noviisit paikkoja.
Olen puoliaikainen toimistoassari ja saan kuussa n. 750 euroa.
Ihmisillä on ihan paskat palkat. Ei kyllä yhtään motivoi etsimään oikeita töitä, jos työaika tuplaantuu eikä silti jää käteen mitään kunnon rahoja. Miksi en ole syntynyt rikkaaksi?
Vierailija kirjoitti:
Olen puoliaikainen toimistoassari ja saan kuussa n. 750 euroa.
Ihmisillä on ihan paskat palkat. Ei kyllä yhtään motivoi etsimään oikeita töitä, jos työaika tuplaantuu eikä silti jää käteen mitään kunnon rahoja. Miksi en ole syntynyt rikkaaksi?
Niinpä. ja tätä "syytä" paskoihin palkkoihin kutsutaan veroprogressioksi. Kyllä suhteellinen vero olisi paras. Parhaillaan minullakin on ollut palkankorotuksen rajaveroaste 80%, joten ei siinä paljon seuraava palkkapäivä riemastuttanut.
Lastenhoitaja. Työkokemusta 22 vuotta, bruttopalkka n. 2200e. Netto n. 1670e, sisältää ateriaedun.
Tämän ketjun luettua ihmettelen, miksi yksikään hoitaja ja lääkäri jää Suomeen. En maksaisi isänmaallisuudesta tms. noin kovaa hintaa, vaan suuntaisin töihin vaikka Tukholmaan.
Toimistosihteeri 1600 e netto