Mikä on ammattisi? Palkka kuukaudessa käteen?
Minä aloitan. Lähihoitaja ja noin 1800€ kuussa käteen.
Kommentit (585)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksan nuorten raksalla aputöitä tekevien poikien palkkoja. Kaikki valmistuneet amiksesta kolmen vuoden sisällä, ovat kokeneemman apuna. Eivät vastaa mistään siis yksin. Nettopalkat 2200-2700... Että silleen.
Mahtavaa! Mä olen se, joka ammattikoulussa opettaa noita: käteen jää muutama kymppi yli kahden tonnin.
Talonrakennusalan työehtospimuksen mukaan
- palkkaluokka I, aloitteleva työntekijä, tuntipalkka 9,93 €, jolloin kuukausibruttopalkka on 8 h/pv x 9,93 €/h x 21,5 pv/kk = 1.717,96 €
- palkkaluokka II vähän kokemusta omaava työntekijä, tuntipalkka 11,28 €, bruttokuukausipalkka 1.940,60 €
-palkkaluokka III aloitteleva ammattilainen, tuntipalkka 12,44 €, bruttokuukausipalkka 2.139,68 €
Talonrakennusalalla maksetaan lomakorvaukset prosentteina palkasta, työsuhteethan ovat lähtökohtaisesti työmaakohtaisia. Tuo palkanlaskijan ilmoittama summa sisältänee ainakin lomakorvauksen, taitaa olla 18,5 % palkasta. Lisänä voi olla ateriaraha ja työkalukorvaus.
Postityöntekijä, 1700 €/kk käteen.
Kökysopimus kirjoitti:
Rakennusalalla, Brutto 3000-5500/kk ihan ok, mutta eu eliitin, ym muiden pakoloisten elatus maksujen jälkeen netto 2000-3600/kk ja tuolla sitten elätetään 5hlöä, koska vaimon hulppea lähäripalkka- verot-max päivähoitomaksut on lähes +-0 per kk.
Hyvätuloinen ja huonotuloinen on huono yhdistelmä lapsiperheessä, huonotuloisen ei kannata käydä töissä kun hoitomaksut tulee täysinä koska hyvätuloinen..
Maksat sellaiset 17 500 euroa veroja vuodessa. Laskin huvikseni, että sulla menee 93€ pakolaisille ja turvapaikanhakijoille, ja 599€ EU- ja muihin kansainvälisiin maksuihin.
Isoimmat kuluerät ovat: valtion budjetista maksettavat eläkkeet 2826 euroa, kuntien perusinfran tukemiseen menee 2680 euroa, lapsilisiä, perustoimeentulotukea ja asumistukea 1149 euroa, työttömyysturvaa 876 euroa ja maataloustukea 621 euroa.
Ai niin, osa-aikaisena tmi-"yrittäjänä" mainosalalla, ei säännöllisiä tuloja, vuositulotkin vaihtelevat jonkun 45 000€ - 75 000€ välillä.
Osa-aikainen (75%) lähihoitaja, ~1600 euroa.
Aika erikoinen ketju.... olen lakimies yksityisellä puolella ja saan 3000€ nettona eli käteen kuukaudessa - ketjusta on selvinnyt, että näemmä tienaan saman kuin mm. kaivinkonekuski, sairaanhoitaja ja johdon assistentti. En olisi kyllä uskonut, maailma on ihmeellinen paikka. Hukkaan meni hikarointi koulussa ja yliopistossa.
Sairaalahuoltaja, käteen jää 1500€/kk ilman lisiä.
It-hankinta- tuki- jne- tehtävissä yksityisellä, tienaan 3330 brutto, 2375 netto
Tuleva sosionomi. Olen tehnyt nyt asumisen ohjaajan hommia ilman ammattia ja palkka on ollut n. 2300 e kuussa nettona. Ihan kiva summa. Aloitin sijoittamisenkin, kun saan laitettua ihan kivasti tuosta palkasta sivuun :)
Isäni tienaa 4000 e kuussa ja saa käteen melkein saman verran kuin minä, koska VEROT. Ei Suomessa kannata liikaa tienata.
Jos joskus käy niin hassusti, että alan tienaamaan 4000-5000 e, niin muutan saletisti pois täältä :/
Vierailija kirjoitti:
Nordean ekonomi, 2876€
Mikä ihmeen Nordean ekonomi? Nordeassa (eikä missään muuallakaan) ole sellaiseta titteliä kuin ekonomi.
Tarkoitatko kenties ekonomisti vai etko tiedä mikä tittelisi on? Ekonomi on tutkinto/arvonimi jonkka voi ostaa jos on suorittanut KTM tutkinnon
Toimisto työläinen brutto 5000€ netto 2800€
Softasuunnittelija, 3800-3900 käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nordean ekonomi, 2876€
Mikä ihmeen Nordean ekonomi? Nordeassa (eikä missään muuallakaan) ole sellaiseta titteliä kuin ekonomi.
Tarkoitatko kenties ekonomisti vai etko tiedä mikä tittelisi on? Ekonomi on tutkinto/arvonimi jonkka voi ostaa jos on suorittanut KTM tutkinnon
Muuten oikein, mutta ekonomin arvonimen saa automaattisesti KTM:n tutkinnon suoritettuaan. Sitä ei tarvitse ostaa.
Operaattorimyyjä n 3000€ jää käteen.
Freelance toimittaja, bloggari, viestinnän sekatyöläinen €500-€5000 kk. Tulot vaihtelevat hurjasti, viime kuussa tienasin noin €3000, tässä kuussa melkein kaksi tonnia enemmän, kesäkuussa en penniäkään.
IT-alalla palvelumyyjänä noin €3000/kk käteen. Ei Suomessa...
En ymmärrä niitä, jotka tässä ketjussa uhoavat lähtevänsä ulkomaille verotuksen takia. Eivät ne verot hukkaan mene. Joka penni tulee erilaisina palveluina takaisin. Jos joka palvelussa aina kerrottaisiin todellinen hinta, ihmiset ehkä tajuaisivat tämän.
Minä olen iloinen veronmaksaja, vaikka veroihin uppoaakin joka kuukausi yli tonni. Kiva se olisi käteen saada, mutta jos vastapainoksi pitäisi itse kustantaa ihan kaikki, niin ei kiitos.
Sosiaalityöntekijä 2200€ nettona.