Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lidl – hirvein työpaikka

Vierailija
11.08.2017 |

Lidl – pitkät työvuorot, ei taukoja, masentava työympäristö, raskasta nostelua myös naisilla, liian vähän henkilökuntaa, tylyt työkaverit, kiusaaminen, terveys- ja turvallisuusasiat hunningolla, ei vapaa-aikaa jne.

https://www.thesun.co.uk/money/3805045/whats-it-like-to-work-at-lidl/

Kommentit (228)

Vierailija
201/228 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ollut nyt muutaman kuukauden lidlissä töissä ja voin sanoo,että on hieman kusetettu olo. Haku aikaan sanottiin "kaikki tekee kaikkia hommia" ei ole ainakaan minun kohdalla toteutunut. Nimim. Aina kassalla...

Voin sanoa heti kun saa mielekkäämmän työpaikan ni se on hastala vista vitun lidl! Ei oo muuta kokemusta työskennellä ruokakaupassa kun vaan lidl.. sen verran pahat traumat jäänyt, etten enää ruokakauppaan mene töihin!

Kaupanalan kokemusta muuta siis löytyy..

Vierailija
202/228 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä Lidl, sekä K ja S kauppaketjukeskusteluja lukeneena tulee mieleen, että ei kai koko firmaa voi arvioida yhden yrityksen/yrityksen toimipisteen työkokemuksen perusteella. Jokainen kauppa on oma yksikkönsä omine pomoineen ja ilmapiireineen. Kommentit työoloja koskien ovat lähes aina, että oli paska pomo tai kiire tai jotain. Tosiasia kuitenkin on, että nämä suurimmat kauppaketjut noudattavat lähes 100% Suomen lakeja ja työehtosopimuksia. Paljon on Suomessa tälläkin hetkellä pienempiä yrityksiä (mukana vähän isompiakin), joissa poljetaan työntekijöiden oikeuksia satanolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/228 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin ekaa kertaa LIDLissä. Sain sieltä 1,40e pizzan ja burgerin. En olisi muualta saanut. Taidampa siirtää asiointini sinne kun en noita bonuskortti kusetuksia harrasta.

Vierailija
204/228 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Lidlin logistiikkakeskus on ns "normaalille, päästään terveelle ihmiselle" kamala paikka olla töissä. On kyllä todellakin yhteiskunnan pohjasakkaa töissä näissä laitoksissa.

Vierailija
205/228 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidl 🥰🙂

Vierailija
206/228 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään tuoreempaa työkokemusta? Mietin, jos kesäksi hakis töitä. Kiireistä hommaa vaikuttaa olevan kyllä.

Vierailija
207/228 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut Lidlissä töissä nyt noin puoli vuotta. Kiire on kova, ja nopeaa toimintaa sekä tehokasta suoritusta vaaditaan. Mutta se ei todellakaan ole mikään ongelma. Päivät menevät nopeasti, enkä ole koskaan ollut työpaikassa, jossa olisi ollut näin hyvä perehdytys ja koulutus - pelkäksi myyjäksi. Etenemismahdollisuuksia on tarjottu jo nyt.

Tauoista pidetään kiinni. Työterveydenhuolto pelaa. Eihän tuo työ nyt mitään rakettitiedettä ole, mutta tienaan enemmän kuin aikaisemmin. Ja tein silloin lähes samaa työtä.

Kiinnitin tänään huomiota ja olen aiemminkin huomannut että lidlissä asioidessa ei myyjät juuri juttele eikä aina edes tervehdi. Kieltääkö joku sääntö kokonaan kommunikoinnin ja iloisen tervehdyksen asiakkaille?

Vierailija
208/228 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta since 2011 kirjoitti:

Ainakin Lidlin logistiikkakeskus on ns "normaalille, päästään terveelle ihmiselle" kamala paikka olla töissä. On kyllä todellakin yhteiskunnan pohjasakkaa töissä näissä laitoksissa.

Kerro lisää millaista menoa?? lidl on edelleen ykkös ruokakauppani juurikin edullisuuden vuoksi

Vierailija
209/228 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjät on aina tosi ystävällisiä ja oikeesti näyttää yrittävän parhaansa. Ihmettelen aina vaan miten heitä on niin vähän? Eikö Lidl ole varaa pitää riittävää henkilöstömäärä?

Vierailija
210/228 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosia sitten olin Lidlin myyjä. Kaikki piti tehdä nopeammin ja nopeammin. Joka asiasta tuli rähjäystä. Jos oli kassaeroa 0,10 €, nousi äläkkä. Vaikka työt teki miten hyvin, pomot olivat vihaisia. Pomot rähjäsivät meille myyjille naama punaisena vaikka asiakkaitten kuullen.

Aamulla ennen avaamista piti löytää pumppukärryt, vaikka kaikki kärryt olivat käytössä. Sen jälkeen piti raivata varaston käytävä. Pitää löytää itselle määrätyt lavat. Oli vähän hankalaa, kun kääntötilaa ei ollut melkein yhtään. Sen jälkeen kaksi metriä korkeita lavoja piti purkaa. Samassa lavassa oli tavaraa moniin eri hyllyihin, ja lavan kanssa piti rampata ympäri ämpäri. Kahden tunnin aikana jokaisen työntekijän piti saada yksin purettua neljä lavaa. Usein ei onnistunut, minkä takia sai kuunnella kiroilua. Kaupan avaamisen jälkeen hyllytys jatkui niin, että samaan aikaan olisi pitänyt olla kassalla ja tehdä hyllytystä. Kun ei pystynyt, pomot puivat nyrkkiä.

Työvaatteet piti pestä itse käsin. Kerran mustikkakeitto hajosi vaatteille, enkä saanut mustikkaa irti. Huutoa tuli siitä, että olin tuhonnut talon omaisuutta ja myös siitä, että olin tuhlannut työaikaa pyykkäykseen. Sopivaa vara-asua ei ollut, ja olin loput vuorosta märissä vaatteissa. Märästä asusta tuli vielä erikseen sanomista toiselta pomolta.

Taukoja ei laskettu työaikaan eli ne piti pitää ennen vuoroa tai vuoron jälkeen eikä niistä saanut palkkaa. Vessassa käynneistä tuli sanomista. Joskus oli pakko käydä ja tiesi jo pelätä sanomista.

Nykyään en haluaisi muistella Lidl-aikoja, kun pahat asiat tulevat mieleen. En voi myöskään käydä Lidlissä ostoksilla. Alkaa huimata, jos menen sisään johonkin Lidl-kauppaan. Välillä asiat tulevat mieleen painajaisunina ja herään hikisenä.

märissä vaatteissa... kaameaa kertokaa lisää näitä esimerkki kokemuksia millaisia tilanteita olette kohdanneet?

Vierailija
211/228 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän paikallisessa lidlissä kyllä vaihtuu useammin myyjät entä sukat pesukoneessa. Muutaman kauppareissun välein melkein on joku uusi myyjä vaihtunut

Vierailija
212/228 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kullekin on oma paikkansa. Esim. raksa hyväkuntoiselle, kirjasto lukutoukalle, Lidl psykopaatille.

Vierailija
213/228 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin pomot eivät arvosta sinua pätkääkään, vaikka tekisit kaikkesi. He huomaavat vain virheitä, todellisia tai olemattomia.

Vierailija
214/228 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidl on  h e l v e t i l l i n e n  "työpaikka"

Vierailija
215/228 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin kuulevani omia, kun Lidlin myyjä antoi sen pakollisen tervehdyksen. Pakko se oli olla "hei". Tarkemmin kun kuunteli, niin kyllä ne sanovat "Heil".

Ihme tapa tuoda saksalainen tervehdys Suomeen. 

Tosin Lidl on saksalainen ketju.

Vierailija
216/228 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta logistiikan puolesta ois kiva kuulla enemmän. Välillä hakevat sinne porukkaa, aika vaikea tosin päästä.

Vierailija
217/228 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlissä on mun mielestä kohteliaimmat ja ystävällisemmät myyjät ainakin mitä Suomessa on käyty.

T. Tyytyväinen asiakas

Siis mitä! :D Musta taas tuntuu, että juuri Lidl on se, jossa poikkeuksetta myyjät on todella tympääntyneen oloisia verrattuna muihin kauppoihin. Enkä ihmettele, siellä työskenteleviltä kavereilta olen kuullut, että on tosi huono työpaikka, jossa aina liian vähän työntekijöitä ja hirveä kiire. Huomaan tämän myös ainakin omassa lähi-Lidlissäni, jossa on aina tyyliin yksi kassa auki ja hirveä jono. Pikakassoillekaan ei usein riitä henkilökuntaa, joten sinnekään ei välttämättä pääse.

Vierailija
218/228 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

207: Jotain pientä sieltä kumminkin tulee. Urahdus, hymähdys... Jotain semmoista...

Vierailija
219/228 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidlissä on mun mielestä kohteliaimmat ja ystävällisemmät myyjät ainakin mitä Suomessa on käyty.

T. Tyytyväinen asiakas

Siis mitä! :D Musta taas tuntuu, että juuri Lidl on se, jossa poikkeuksetta myyjät on todella tympääntyneen oloisia verrattuna muihin kauppoihin. Enkä ihmettele, siellä työskenteleviltä kavereilta olen kuullut, että on tosi huono työpaikka, jossa aina liian vähän työntekijöitä ja hirveä kiire. Huomaan tämän myös ainakin omassa lähi-Lidlissäni, jossa on aina tyyliin yksi kassa auki ja hirveä jono. Pikakassoillekaan ei usein riitä henkilökuntaa, joten sinnekään ei välttämättä pääse.

Työtuntien määrä vähennetty viime aikoina todella paljon ja nykyinen "uusi normaali" on se, että sairauslomia ei saada paikattua. En itse ole viimeiseen kahteen kuukauteen ollut työvuorossa, jossa olisi niin sanotusti "täysi miehitys".  Usein on tosiaan tilanne, että uusia kassoja ei pystytä avamaan yksinkertaisesti sen takia, koska henkilökuntaa ei ole riittävästi.  Työntekijät ovat todella väsyneitä vallitsevaan tilanteeseen ja omasta(kin) myymälästä on kuukauden sisään irtisanoutunut useampi kokeneempi myyjä. En usko, että itsekään jaksan enää kauaa tätä.

Vierailija
220/228 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtodistukseen kirjataan arvostelu vain työtekijän sitä pyytäessä, joten viiva arvostelun päällä ei tarkoita mitään negatiivista.

Lidlin myymäläpäällikkö kirjoitti minulle huonot arvosanat, vaikka en pyytänyt arvosanoja.

Ai. Minulle aikoinaan työtodistuksen tiedoista kysyi aluepäällikkö, että haluanko arvosteluja. En halunnut eikä niitä täten siihen laitettu. Jos olisin halunnut, niin silloin hän olisi kysynyt myymäläpäälliköiltä.