Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen käynyt 3kertaa Gigantin passikuvassa

Hulta
11.08.2017 |

Ei onnistu. Onko käynyt samoin

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän on selkeät ja tarkat ohjeet, miten kuva otetaan. Toimi ainakin mulla ihan hyvin, kun kävin tammikuussa. Ehkä se oli ennen huonompi ja sitä on paranneltu? Mä tykkään automaateista, kun voi itse vaikuttaa siihen miltä kuva näyttää ja näkee sen ennen lähettämistä.

Vierailija
22/53 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verkkokaupassa kävin 1 euron passikuvauksessa ja kuva kelpasi. Siellä siis työntekijä ottaa kuvan, ei automaatti.

Minulla on kokemusta yhdestä kuvauskerrasta Verkkokaupassa. Työntekijä otti kuvan ja näin siitä heti, että ei mene läpi, sillä olkapäitä ei näkynyt ollenkaan. Otettiin kuvat kerran itse, joten opiskelin säännöt tarkkaan. Oli kuitenkin niin vaivalloista, että ajattelin seuraavalla kerralla käydä liikkeessä. Sanoin siis työntekijälle, että nuo kuvat eivät mene poliisille läpi. Väännettiin hetken aikaa, mutta ei auttanut, ei ottanut uusia kuvia. Maksoin siis sen euron, ajelin poliisiasemalle, jonotin ja sain kuulla tiskillä, että kuva ei kelpaa. Sain mukaani virkailijalta paperin, jossa sanottiin miksi kuva ei kelpaa. Ajelin taas Giganttiin ja näytin paperin siellä. Alkoi kiukuttelu, että miksi ei muka kelpaa, hyvät kuvat on. Lopulta pitkin hampain ottivat uudet (paremmat) kuvat, jotka sitten menivät läpi kun uudelleen ajelin asemalle.

Tuon jälkeen olen aina otattanut kuvat valokuvausliikkeessä. Kallista kyllö, mutta saa laatua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele minäkään. Kuvani hylättiin perustelulla: 

- Teknisen virheen vuoksi, kameran suojakuori on sumentanut kuvaa. Asia on laitettu käsittelyyn.

Kuvan ottaminen oli myös aikamoisen vaivalloista. Koska silmälasit piti ottaa pois, en erottanut punaisten viivojen rajaamaa aluetta kuin hämärästi. Lisäksi saadakseni kasvot osumaan vaaditulle alueelle, jouduin astumaan niin kauas kamerasta, että en enää ylettynyt painamaan laukaisinta.  Onneksi sain apua  seuraavalta kuvattavalta. 

Vierailija
24/53 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghjj kirjoitti:

Tuo 5 sekuntia ei todellakaan riitä paikalleen asettautumiseen. Katotaan meneekö kuva läpi

Muutettu 3 sekuntiin nykyään ja pitää olla tabletista n.1,5m päässä että mahtuu kuvaan

ei mulla muuta...

Vierailija
25/53 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin juuri kuvassa ja toimi hyvin, en näe mitään käyttöön liittyvää ongelmaa heillä. Kysyin kuitenkin aiheesta myyjältä ja Gigantin palveluntarjoaja on kuulemma  juuri uudistamassa passipisteet asiakkailta huomioiduin palauttein. Aika tulee olemaan 10s ja muutoinkin asiakkaan kuvan ottaminen on vaivattomampaa. Suomessa passikuvien keskiarvohinta (ainakin meillä Kotkassa) on noin 25€, joten 9,90€ on edullinen varsinkin kun kuva päätyy poliisille ainoana automaateista...muissa automaateissa ei kuvat eteenpäin mene.

Vierailija
26/53 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan kuvat meni just ja just läpi. Todennäköisesti koska kyseessä oli lapsi ja silloin säännöt hieman joustaa. Syy siihen että käytin Giganttin 9,90e automaatti on se että Espoossa kuvat maksaa muuten noin 20-32€. On vaan pakko hyödyntää muita vaihtoehtoja eikä suostua noihin ryöstöhintoihin. On se kyllä ihmeellistä että digitalisaatio tekee elämä vaan kaalimaksi ja kalliimmaksi. Aiemmin kelpasi kuva-automatin 4€ kuvat.

Vierailija
27/53 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla onnistui ekalla kerralla. Lue ohjeet kunnolla ja noudata niitä. Ei sen kummempaa.

Vierailija
28/53 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin onnistui Gigantin "kuvaamossa" kuvan otto, pari kertaa meni uusiksi. Ensimmäisessä kuvassa unohdin silmälasit päähän, toisessa oli silmälasit kädessä ja sangan kuva näkyi passikuvassa. Ei se passikuva kauhean tarkasti ollut niiden kehysten sisällä, muuta oletan, että nämä esitarkastajat korjaavat kuvan sopivan kokoiseksi ennen lähetystä poliisille, samoin tehdään valokuvaamossa. Jälkeenpäin huomasin, että netissä on myös ilmainen palvelu, epassikuva jossa voi ottaa itse kuvan, korjata sitä ja lähettää poliisille.

Vierailija
29/53 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkokaupassa ei taida olla enää noita euron kuvia? Itse olen käyttänyt niitä koko perheen passikuviin. Tuli huima säästö ja kaikki kuvat kelpasi. Paitsi omaan silmään ne näytti karmeita. Kakspileuat näkyi yms.

Vierailija
30/53 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia kokemuksia? Onko se tosiaan parantunut? 

Vierailija
31/53 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
32/53 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan kannata mennä itsepalvelu-automaattiin jos ei itse näe eteen.

Vierailija
33/53 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä hittoa, Gigantista saadusta kortissa olevaa koodia ei saa näpyteltyä henkkarihakemukseen millään laitteella, ei puhelimella eikä läppärillä, koska tiettyjä kirjaimia ja numeroita ei saa laitettua. Ihan kuin olisi joku esto päällä, onko muilla tullut tätä eteen? Soitan nyt ainakin ko firmaan, tietty Giganttiin kanssa.

Vierailija
34/53 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on tullut Triplan K-markettiin myös tämä. Onkohan käytettävyys nykyään jo helpompi?

Vierailija
35/53 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan helppoa oli, muutaman kuvan räpsin, mutta vaan siksi, kun näytin niissä niin kamalalta. Sitten tuli semikelvollinen ja kerralla meni läpi poliisiin ja koodikin oli ihan helppo syöttää.

Automaatti neuvoo tosi tarkasti, minkälainen kuva kelpaa,.

Vierailija
36/53 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin toimii!

Vierailija
37/53 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma Gigantin automaatissa on se, että se vääntää naamaa toiseen suuntaan, ja ilme on aina täten vähän vino ja pää eri kohdassa mitä alussa (huomaa helposti, koska pään ympärillä rajat). Toisin sanoen peilikuva on täysin erilainen mitä valmis kuva. Suorastaan järkyttävän huono laatu ja systeemi. Onko kukaan muu huomannut samaa? Vähän sama, kuin jos ottaisi kuvan puhelimen etukameralla.

Vierailija
38/53 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiiko gigantin koodit nykyään? Vai miten sen kuvan saa liitettyä passihakemukseen?

quote=Vierailija]No mitä hittoa, Gigantista saadusta kortissa olevaa koodia ei saa näpyteltyä henkkarihakemukseen millään laitteella, ei puhelimella eikä läppärillä, koska tiettyjä kirjaimia ja numeroita ei saa laitettua. Ihan kuin olisi joku esto päällä, onko muilla tullut tätä eteen? Soitan nyt ainakin ko firmaan, tietty Giganttiin kanssa.[/quote]

Vierailija
39/53 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

ei noita kuvia tarvitse kuin joka 5. vuosi ottaa.

Mutta kun tarvii...

Viisumeihin aina kuvat..

Sitten kansainväliseen ajokorttiin..

Vierailija
40/53 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passikuvista ei kannata maksaa liikaa, vaikka ne hoitaisi valokuvaliikkeessä. Siksi esimerkiksi pk-seudulla asuvien kannattaa hakea Helsingistä passikuvaamot https://passikuva.info/passikuvaus-helsinki/ ja sieltä halvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän