Mitä sanoja te inhoatte? Mä inhoan sanaa ''limsa''
Kommentit (941)
Muutosvastarinta. Kas kummaa, kun työntekijät eivät tykkää, kun tulee kolmannet YT-neuvottelut parin vuoden sisään ja organisaatiouudistus, jota kukaan ei halua.
Resurssi, kun sillä tarkoitetaan työntekijöitä. Esim. "Meillä ei ole riittävästi resursseja vahtia kaikkia potilaita". Eli sairaala ei ole palkannut riittävästi työntekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Minä vihaan liioittelevien adjektiivien ylikäyttöä. Esimerkiksi siskoni käytti jatkuvasti sanaa "äärimmäinen". Kaikki oli äärimmäistä. Sama homma sillä yhdellä miesjuontajalla Suomen kaunein koti -ohjelmassa. "Äärimmäisen hienoa, mielettömän mahtavaa. Kaikki on tässä ja seuraavassakin talossa äärimmäisen mieletöntä!"
ARGH!
Hommahan menee niin, että jos tällaisia äärimmilleeen (ugh) vedettyjä adjektiiveja viljellään jatkuvasti, niin ne menettävät merkityksensä! Ei kaikki voi olla äärimmäistä!
Tämä saattoi olla vain Madventuresissa, mutta "päräyttävä". Kaikki oli päräyttävää, hyvistä biiseistä kaikkiin matkakohteisiin, ylipäätään ihan kaikki. Luulisi että se pärinä loppuisi jossain vaiheessa.
Jyväskylän seudulla alakoululaiset eli eppu, toppu, kolkki, nelkki ja viikki. "Meidän Yrjö on eppuluokalla." ARGH!!!
Valtioiden ja paikkojen nimen vääntäminen monikkomuotoon ilman mitään syytä: "Tsekit"
Vieraskielisestä monikosta väännetyt suomen kielen yksikköä ilmaisevat sanat: "muffins-si", "apps-i".
Peppu. Siis etenkin kun viitataan aikuisen ihmisen takapuoleen. Hyi helv..
Niinkuin ensimmäinen ihminen tässä keskustelussa inhoaa, niin minäkin sanaa 'isosti' kuulin tämän sanan ensimmäisen kerran jogurtti mainoksessa, siinä mies kertoi " tölkissä olevan 'isosti' marjoja" Sitä paitsi marjoja voi olla tölkissä vaan vähän tai paljon. Että ku sv$@*#aa
"Asioilla on tapana järjestyä". Yäkss.
En jaksanut selata kaikkia aiempia tarkistaakseni onko inhokkini jo mainittu. Sen verran inhokki se kumminkin on että sietää tulla mainituksi vaikka useampaankin kertaan:
mikäköhän
Ylä viitonen
"Sillä ei taida olla kaikki muumit laaksossa"
mättö
mätisäkki
Super ihana, huippua, noi on kivat. Ähhh.
Kv, vp, jepulis, jeppistä, ou nou,
Mä olen vaan täällä töissä en mä mitään tiedä. - - - tuo on niin muka hauska olevinaan mutta niin kuiva.
Mäkään käytä ap:n tapaan limsa-sanaa vaan pyydän aina kulloiseltakin muikkelilta plimpsaa.
Kuohari, kun sitä käytetään virheellisesti tarkoittamassa kuohuviiniä.
Yleensäkin kaikki tuollaiset lemppari-sanat, jotka kuuluvat ehkä pikkulapsille mutta aikuisten suusta ne kuullostavat lähinnä iljettäviltä.
Vierailija kirjoitti:
Englannista otetut suorat lainaukset saavat niskakarvat pystyyn, kuten dinneri, breku, waiffi jne. Valitettavasti vielä monet bloggarit ja somejulkkikset viljelevät näitä jatkuvasti.
Muita inhokkeja: masuasukki, rakkauspakkaus ja raskautua (tämä viimeinen on näistä kyllä kaikista hirvein ja aivan liikaa käytössä!!).
Inhoan sanaa blokkari ja some.
Kaikki, ihan kaikki väännetyt sanat!!
On jotenkin niin teennäisen ja muka hyvän kuulosta😱😫
Dinneri
Vaikuttaja
"Voi vitsit"
"Voihan Pariisi / kissa/ flunssa jne
Protsku
Sika-hyvä
Aaarrgggggg........
Huikea. Urheilussa kaikki on huikeaa
papru, jätski, limu, pikkarit, irttarit, tietsikka...
Kasvoin perähikiällä ja erään Helsingistä kotoisin olevan perheen lapset (joiden kaveri olin) käyttivät aina tällaisia sanoja ja minä jotenkin inhosin sitä jo lapsena.
Minä vihaan liioittelevien adjektiivien ylikäyttöä. Esimerkiksi siskoni käytti jatkuvasti sanaa "äärimmäinen". Kaikki oli äärimmäistä. Sama homma sillä yhdellä miesjuontajalla Suomen kaunein koti -ohjelmassa. "Äärimmäisen hienoa, mielettömän mahtavaa. Kaikki on tässä ja seuraavassakin talossa äärimmäisen mieletöntä!"
ARGH!
Hommahan menee niin, että jos tällaisia äärimmilleeen (ugh) vedettyjä adjektiiveja viljellään jatkuvasti, niin ne menettävät merkityksensä! Ei kaikki voi olla äärimmäistä!