Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sanoja te inhoatte? Mä inhoan sanaa ''limsa''

Vierailija
11.08.2017 |

!

Kommentit (941)

Vierailija
641/941 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vihaan liioittelevien adjektiivien ylikäyttöä. Esimerkiksi siskoni käytti jatkuvasti sanaa "äärimmäinen". Kaikki oli äärimmäistä. Sama homma sillä yhdellä miesjuontajalla Suomen kaunein koti -ohjelmassa. "Äärimmäisen hienoa, mielettömän mahtavaa. Kaikki on tässä ja seuraavassakin talossa äärimmäisen mieletöntä!"

ARGH!

Hommahan menee niin, että jos tällaisia äärimmilleeen (ugh) vedettyjä adjektiiveja viljellään jatkuvasti, niin ne menettävät merkityksensä! Ei kaikki voi olla äärimmäistä!

Vierailija
642/941 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutosvastarinta. Kas kummaa, kun työntekijät eivät tykkää, kun tulee kolmannet YT-neuvottelut parin vuoden sisään ja organisaatiouudistus, jota kukaan ei halua.

Resurssi, kun sillä tarkoitetaan työntekijöitä. Esim. "Meillä ei ole riittävästi resursseja vahtia kaikkia potilaita". Eli sairaala ei ole palkannut riittävästi työntekijöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/941 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vihaan liioittelevien adjektiivien ylikäyttöä. Esimerkiksi siskoni käytti jatkuvasti sanaa "äärimmäinen". Kaikki oli äärimmäistä. Sama homma sillä yhdellä miesjuontajalla Suomen kaunein koti -ohjelmassa. "Äärimmäisen hienoa, mielettömän mahtavaa. Kaikki on tässä ja seuraavassakin talossa äärimmäisen mieletöntä!"

ARGH!

Hommahan menee niin, että jos tällaisia äärimmilleeen (ugh) vedettyjä adjektiiveja viljellään jatkuvasti, niin ne menettävät merkityksensä! Ei kaikki voi olla äärimmäistä!

Tämä saattoi olla vain Madventuresissa, mutta "päräyttävä". Kaikki oli päräyttävää, hyvistä biiseistä kaikkiin matkakohteisiin, ylipäätään ihan kaikki. Luulisi että se pärinä loppuisi jossain vaiheessa.

Vierailija
644/941 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikuttaa

Vierailija
645/941 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylän seudulla alakoululaiset eli eppu, toppu, kolkki, nelkki ja viikki. "Meidän Yrjö on eppuluokalla." ARGH!!!

Vierailija
646/941 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuppikulli.

Vierailija
647/941 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtioiden ja paikkojen nimen vääntäminen monikkomuotoon ilman mitään syytä: "Tsekit" 

Vieraskielisestä monikosta väännetyt suomen kielen yksikköä ilmaisevat sanat: "muffins-si", "apps-i".

Vierailija
648/941 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peppu. Siis etenkin kun viitataan aikuisen ihmisen takapuoleen. Hyi helv..

Vierailija
649/941 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin ensimmäinen ihminen tässä keskustelussa inhoaa, niin minäkin sanaa 'isosti' kuulin tämän sanan ensimmäisen kerran jogurtti mainoksessa, siinä mies kertoi " tölkissä olevan 'isosti' marjoja" Sitä paitsi marjoja voi olla tölkissä vaan vähän tai paljon. Että ku sv$@*#aa

Vierailija
650/941 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Asioilla on tapana järjestyä". Yäkss.

Vierailija
651/941 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut selata kaikkia aiempia tarkistaakseni onko inhokkini jo mainittu. Sen verran inhokki se kumminkin on että sietää tulla mainituksi vaikka useampaankin kertaan:

mikäköhän

Vierailija
652/941 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylä viitonen

"Sillä ei taida olla kaikki muumit laaksossa"

mättö

mätisäkki

Super ihana, huippua, noi on kivat. Ähhh.

Kv, vp, jepulis, jeppistä, ou nou,

Mä olen vaan täällä töissä en mä mitään tiedä. - - - tuo on niin muka hauska olevinaan mutta niin kuiva.

Vierailija
653/941 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään käytä ap:n tapaan limsa-sanaa vaan pyydän aina kulloiseltakin muikkelilta plimpsaa.

Vierailija
654/941 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuohari, kun sitä käytetään virheellisesti tarkoittamassa kuohuviiniä. 

Yleensäkin  kaikki tuollaiset lemppari-sanat, jotka kuuluvat ehkä pikkulapsille mutta aikuisten suusta ne kuullostavat lähinnä iljettäviltä.

Vierailija
655/941 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Englannista otetut suorat lainaukset saavat niskakarvat pystyyn, kuten dinneri, breku, waiffi jne. Valitettavasti vielä monet bloggarit ja somejulkkikset viljelevät näitä jatkuvasti.

Muita inhokkeja: masuasukki, rakkauspakkaus ja raskautua (tämä viimeinen on näistä kyllä kaikista hirvein ja aivan liikaa käytössä!!).

Inhoan sanaa blokkari ja some. 

Vierailija
656/941 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, ihan kaikki väännetyt sanat!!

On jotenkin niin teennäisen ja muka hyvän kuulosta😱😫

Vierailija
657/941 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dinneri

Vaikuttaja

"Voi vitsit"

"Voihan Pariisi / kissa/ flunssa jne

Vierailija
658/941 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Protsku   

Sika-hyvä

Aaarrgggggg........

Vierailija
659/941 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huikea. Urheilussa kaikki on huikeaa

Vierailija
660/941 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

papru, jätski, limu, pikkarit, irttarit, tietsikka...

Kasvoin perähikiällä ja erään Helsingistä kotoisin olevan perheen lapset (joiden kaveri olin) käyttivät aina tällaisia sanoja ja minä jotenkin inhosin sitä jo lapsena. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan