Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun mies tapaa kavereita ja jättää äidin lapsenvahdiksi

Vierailija
11.08.2017 |

Meillä tilanne mennyt siihen, että yhteistä aikaa ei ole tippaakaan, ei ole ollut vuosiin. Joskus järkkäsin ja siitä tuli mieheltä valitusta kun meni rahaa. Nyt olen usein kotona lasten kanssa kun miehellä omat juttunsa, kalastus ja autot yms.
Minua ketuttaa olla aina lasten kanssa ja toisaalta kun lähden johonkin, jää lapset itkemään ja huutamaan perään ja kotiin tullessa vastassa on äkäiset lapset ja kiukkuinen mies joka on kaivanut ja keksinyt jokaisen asian esiin jonka olen unohtanut tehdä.
Jotenkin väsyttää. Mies kuitenkin naukuu että häntä vituttaa kun ei ole yhteistä aikaa, no se on hänelle elokuva netflixistä ja pikainen seksi, muutoin meillä ei ole oikein enää mitään.
Tänäänkin olen taas päivän lasten kanssa ja illan lasten kanssa ja viikonloppunakin lasten kanssa kun mies kalahommissa.
Kavereiden kanssa kyllä järkkää treffejä mutta minun kanssa ei, kai mun pitäis se hoitaa ja kysellä.
On jotenkin niin loppu. Ei jaksais aina olla vaan lasten kanssa. Ja jos lähden johonkin, otan tietty lapset mukaan ja vahdin niitä sielläkin. Yksin käyn kaupassa ja joskus sienessä ja sieltäkin äkkiä pois kun saateltu matkaan huonon omantinnon kanssa ja kaupasta tullessa valitetaan nykyään että käytän siellä liikaa rahaa ( ja siis ostan ihan ruokatarvikkeita joista minä teen ruoan)
Kuinka paljon naisen pitää kestää?

Kommentit (237)

Vierailija
101/237 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ymmärrän, että rakkaushoureissaan tekee yhden lapsen idiootin kanssa, mutta en enää sitä, että vääntää toisenkin tenavan. Aloittajalla on parisuhteen hallinta pahasti kateissa. - Lähde ja jätä lapset miehelle.

Ai sekin että mies on täystorvi on yksistään naisen syy ja vika?

Vierailija
102/237 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emmää kyllä nyt rupea evästä laittamaan ja heitä retkelle lähettelemään..:D

Tää on ihan vapaa maailma joten he menevät jos menevät. Laittelen eväitä ihan tarpeeksi yhteisille reissuille.

Meillä on arjessa ongelmia, en mä miestä rupea miksikään lapsenvahdiksi opettamaan. Se on mun mies ja lastensa isä, ei mikään lapsenlikka.

Ja ei tuo poista ongelmia mitä on, häipyminen turhiin hommiin tunneiksi päivittäin ja ettei meillä löydy yhteistä aikaa eikä miehellä tunnu olevan mitään muuta kuin kitistävää aiheesta.

Muutos lähtee pienistä asioista. Voit toki kieltää mieheltäsi kavereiden kanssa menemisen, mutta usko pois, kitinä tulee vain lisääntymään. Sitäkö haluat? Eikä mies välttämättä edes välitä kiellostasi. Vai sitä, että mies huomaa, että lasten kanssa onkin ihan kivaa välillä, vaikka sinä et olekaan paikalla?

Joo kun ei se nyt ole kiinni siitä.

No mitä sitten ajattelit tehdä muuttaaksesi elämänne sellaiseksi, että sinäkin olisit siihen tyytyväinen? Vai oliko aloituksesi nyt vain purkaus ennen avioeron hakemista?

Joo näin on.

Siinä tapauksessa vastaukseni on aloituksesi viimeiseen kysymykseen, että just sen verran kuin haluaa.

Miks ihmeessä mä kieltäisin sitä menemästä kavereidensa kanssa, aloitetaan nyt siitä. Ja huomaa että lasten kanssa voi olla kivaa kun en ole paikalla, hänen, meidän vanhin on 7, kohta 8 vee, ei tämä nyt ole mikään uusi tilanne, eikä ole mikään uusi isä. Ei nyt jaksa.

No ei sun ole mikään pakko kieltää, mutta MITÄ sinä siis aiot tehdä? Tai no sanoitkin jo, että otat eron, joten eihän sun tarvitse sen enempää tehdäkään.

Ai sanoin? Elä nyt viitsi enempää. Keskustelu miehen kanssa jatkuu ja täältä ihan hain kohtalotovereita ja eväitä näihin keskusteluihin. Ei, en aio tehdä mitään irtiottoa perheestä, se ei nyt ole mun listalla.

Tässä ketjussa olet saanut paljon vinkkejä . Toivottavasti niistä on apua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/237 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ymmärrän, että rakkaushoureissaan tekee yhden lapsen idiootin kanssa, mutta en enää sitä, että vääntää toisenkin tenavan. Aloittajalla on parisuhteen hallinta pahasti kateissa. - Lähde ja jätä lapset miehelle.

Ai sekin että mies on täystorvi on yksistään naisen syy ja vika?

Ei vaan se, että täystorven kanssa tekee enemmän kuin yhden lapsen.

Vierailija
104/237 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lasten kanssa ollaan niin sitten tehdään sitä mitä lapset haluavat eli isä vien ne puistoon tai uimaan tai.... eikä isä tee mielihommiaan. Ei lasten kuulu katsoa isän tekemisiä kun isän kuuluu katsoa lasten tekemisiä.

Ja nyt heti ilmoittaudut jollekin kansalaisopiston kurssille ja pidät siitä kurssista kiinni! Ihan sama kiinnosti tai ei, siellä voi olla toinen samanlainen. Sitten voitkin jo sopia sauvalenkkejä ilman lapsia.

Sun on pakko pakottaa mies olemaan lasten kanssa parin tunnin sessioita säännöllisesti. Ja heti kun alkaa inistä niin kerro että sun piti olla lasten kanssa ja tutustua heihin ei etsiä sinun tekemättömiä töitä. Vai haluatko että minäkin luettelen sinun tekemättömiäsi?

Kauppaan kun lähtee niin älä kerro mitä pitää tuoda vaan sano että kai sä nyt tiedät omasta kodistasi mitä puuttuu.  Lapsille tehdään lappu ei aikuisille.

Koita raivata itsellesi tilaa. Jotta jaksat hymyillä.

Vierailija
105/237 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies on seuraavan kerran menossa veneelle tai puuhailemaan autotalliin, niin sanot että sinä hoidat ne hommat ja jätät lapset miehelle. Ja sitten myös hoidat ne kunnolla. Tämän jälkeen voitte jakaa puoliksi lasten hoito/vene&autotalli-hommat kun kerran kumpikin ne osaa.

Vierailija
106/237 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lasten kanssa ollaan niin sitten tehdään sitä mitä lapset haluavat eli isä vien ne puistoon tai uimaan tai.... eikä isä tee mielihommiaan. Ei lasten kuulu katsoa isän tekemisiä kun isän kuuluu katsoa lasten tekemisiä.

Ja nyt heti ilmoittaudut jollekin kansalaisopiston kurssille ja pidät siitä kurssista kiinni! Ihan sama kiinnosti tai ei, siellä voi olla toinen samanlainen. Sitten voitkin jo sopia sauvalenkkejä ilman lapsia.

Sun on pakko pakottaa mies olemaan lasten kanssa parin tunnin sessioita säännöllisesti. Ja heti kun alkaa inistä niin kerro että sun piti olla lasten kanssa ja tutustua heihin ei etsiä sinun tekemättömiä töitä. Vai haluatko että minäkin luettelen sinun tekemättömiäsi?

Kauppaan kun lähtee niin älä kerro mitä pitää tuoda vaan sano että kai sä nyt tiedät omasta kodistasi mitä puuttuu.  Lapsille tehdään lappu ei aikuisille.

Juuri näin!

Vierailija
107/237 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos!

En mä tajua missä vaiheessa mies menetti ymmärryksensä siihen, kuinka raskasta on olla päivä lasten kanssa kun olettaa minun jaksavan sitä hymyillen vielä illan päälle, usein vielä viikonlopun ja hoidan oikeasti kotona kaiken. Siitä ei ole kuin 6 kk kun siivosin ja laitoin kaiken valmiiksi jotta mies saa olla rauhassa lasten kanssa ja olikin, sitten kaikki muuttui. Hoidan kaikki ja mies touhuaa omiaan illat.. Ja aloittanut armottoman kitinän rahasta ja kaikesta.

Vierailija
108/237 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos!

En mä tajua missä vaiheessa mies menetti ymmärryksensä siihen, kuinka raskasta on olla päivä lasten kanssa kun olettaa minun jaksavan sitä hymyillen vielä illan päälle, usein vielä viikonlopun ja hoidan oikeasti kotona kaiken. Siitä ei ole kuin 6 kk kun siivosin ja laitoin kaiken valmiiksi jotta mies saa olla rauhassa lasten kanssa ja olikin, sitten kaikki muuttui. Hoidan kaikki ja mies touhuaa omiaan illat.. Ja aloittanut armottoman kitinän rahasta ja kaikesta.

6 kk sitten? Oliko mies ajatellut, että sinä palaisit työelämään, kun nuorin lapsista on 1,5 v? Ja ajatellut, että sen jälkeen teillä on taas enemmän rahaa eikä tarvitse nillittää raha-asioista? 

Vierailija
109/237 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mies on seuraavan kerran menossa veneelle tai puuhailemaan autotalliin, niin sanot että sinä hoidat ne hommat ja jätät lapset miehelle. Ja sitten myös hoidat ne kunnolla. Tämän jälkeen voitte jakaa puoliksi lasten hoito/vene&autotalli-hommat kun kerran kumpikin ne osaa.

Siis mikä..? Käydä tekemässä rapusumppua 5 ravun takia vai käydä kiskoon uistinta 2 h ja tuoda sieltä isännälle yksi hauki laitettavaksi?

Joo, auton korjauksen ymmärrän, mutta en oikein sitä että siinä ei voi muuta samalla. Mulla kun on lapset joka hommassa mukana...

Vierailija
110/237 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos!

6 kk sitten? Oliko mies ajatellut, että sinä palaisit työelämään, kun nuorin lapsista on 1,5 v? Ja ajatellut, että sen jälkeen teillä on taas enemmän rahaa eikä tarvitse nillittää raha-asioista? 

No ei. Mä menin töihin kun nuorin oli 9 kk ja jäinkin hoitovapaalle kun arki oli liian raskasta ja jouduin kieltäytymään miehen töiden takia liian monista työvuoroista.

Vierailija
111/237 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tähän voi muuta sanoa kuin, että mitäs teit 3 lasta. Sun elämä on nyt sitä mitä sinä olet valinnut. Olet VALINNUT just tuon miehen ja olet VALINNUT tehdä sen miehen kanssa lapsia. Joten miksi valitat täällä palstalla?

Vierailija
112/237 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen tehtävä on hoitaa lapsia. Mikä tässä on vaikea ymmärtää?

Siinä tapauksessa miehen tehtävä on maksaa koko lysti plus naisen tarpeet JA halut. Mikä tässä on vaikea ymmärtää? Totuus on, että harvalla suomalaisella miehellä on varaa kotirouvaan. Tienaisitte paremmin. Mutta kun ei teissä ole miestä edes tienaamaan tarpeeksi, jotta voitte elättää perheenne. Säälittävää.

Loiseläjä siellä louskuttaa leukojaan.

Naisen tarpeet ja halut ovat täysin toisarvoisia.

En minä ole loiseläjä, vaan ihan työssäkäyvä kahden lapsen äiti. Molemmat lapset ovat menneet heti vanhempainvapaiden jälkeen hoitoon 1-vuotiaina. Mutta jos joskus minulla tai miehelläni olisi tarve/halu, että jäisin lasten kanssa kotiin, niin suostuisin siihen ainoastaan siinä tapauksessa, että mies kustantaisi sen lystin täysin. Eli en todellakaan "säästäisi", jotta voisin jäädä kotiin yhteisiä lapsia hoitamaan, niin kuin ilmeisesti monet naislapaset tekevät. En todellakaan! Huhheijakkaa.

Ja mitä tulee kommenttiisi naisen tarpeista ja haluista - haluan muistuttaa sinua yhdestä yleisestä lyhyestä ja ytimekkäästä lausahduksesta, jossa todella on pointtia: Happy wife, happy life!

Vierailija
113/237 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä..? Käydä tekemässä rapusumppua 5 ravun takia vai käydä kiskoon uistinta 2 h ja tuoda sieltä isännälle yksi hauki laitettavaksi?

Joo, auton korjauksen ymmärrän, mutta en oikein sitä että siinä ei voi muuta samalla. Mulla kun on lapset joka hommassa mukana...

Juuri niin. Vaihdatte hommia välillä, niin kummallekin tulee vaihtelua ja silti hommat hoidettua. Samalla oppii myös arvostamaan toisen aiemmin tekemiä hommia paremmin.

Vierailija
114/237 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tähän voi muuta sanoa kuin, että mitäs teit 3 lasta. Sun elämä on nyt sitä mitä sinä olet valinnut. Olet VALINNUT just tuon miehen ja olet VALINNUT tehdä sen miehen kanssa lapsia. Joten miksi valitat täällä palstalla?

Saako lyödyn lyöminen ja toisen murhe sinut jotenkin tuntemaan olosi hyväksi? Jos kyllä, niin pitäisiköhän sinun miettiä vähän omaakin mielenterveyttäsi sekä yrittää löytää muita nautinnonlähteitä elämääsi?

Vierailija
115/237 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ohimennen kysyn vaan että mitä muuta pitäisi samalla tehdä kun korjaa autoa? Meinaatko että asiat jotenkin paranee, jos ensin aukaisee kolme kannen pulttia, sitten pilkkoo sylillisen polttopuita, sitten leikkaa pari kierrosta nurmikkoa ja taas palaa irroittamaan seuraavat kolme kannen pulttia? Ihan tiedoksi vaan että tällä tavalla niin auton korjaus, kuin puiden pilkkominen ja myös ruohon leikkuu käyvät kaikki hitaammin ja niihin menee enemmän aikaa kuin että keskittyy yhteen hommaan kerrallaan.

Vierailija
116/237 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos!

Tietenkin mies ymmärtää, miten raskasta on yksin vastata lapsista ja kodista. Siksihän hän ei sitä suostu tekemäänkään! Herää nyt. Kyse ei ole Huonosta kommunikaatiosta eikä väärinymmärruksestä tms vaan mies toimii tarkoituksellisesti. Ajaa omaa etuaan sinun kustannuksellasi.

Mies ei arvosta sua tasaveroisena vaan katsoo oikeudekseen olla tekemättä ikäviä asioita. Hän näkee sut alempiarvoisena, kuin palvelijana. Nyt vähän itsekunnipitusta peliin, nainen. Älä suostu kynnysmatoksi.

Vierailija
117/237 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako lyödyn lyöminen ja toisen murhe sinut jotenkin tuntemaan olosi hyväksi? Jos kyllä, niin pitäisiköhän sinun miettiä vähän omaakin mielenterveyttäsi sekä yrittää löytää muita nautinnonlähteitä elämääsi?

Ja te nautitte siitä, että yhdessä ap:n kanssa voitte haukkua ap:n miestä täällä, vaikka ette tunne yhtään häntä. Eli voin kysyä samaa sinulta, että mitä tyydytystä saat tuntemattoman miehen haukkumisesta.

Vierailija
118/237 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ohimennen kysyn vaan että mitä muuta pitäisi samalla tehdä kun korjaa autoa? Meinaatko että asiat jotenkin paranee, jos ensin aukaisee kolme kannen pulttia, sitten pilkkoo sylillisen polttopuita, sitten leikkaa pari kierrosta nurmikkoa ja taas palaa irroittamaan seuraavat kolme kannen pulttia? Ihan tiedoksi vaan että tällä tavalla niin auton korjaus, kuin puiden pilkkominen ja myös ruohon leikkuu käyvät kaikki hitaammin ja niihin menee enemmän aikaa kuin että keskittyy yhteen hommaan kerrallaan.

Se on sitä naisten logiikkaa...

Vierailija
119/237 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos!

No ei. Mä menin töihin kun nuorin oli 9 kk ja jäinkin hoitovapaalle kun arki oli liian raskasta ja jouduin kieltäytymään miehen töiden takia liian monista työvuoroista.

Tämä kertoo asiasta vieläkin enemmän. Mies ei siis ole mäkättänyt rahasta silloin, kun perheessänne on ollut kahden aikuisen tulot. Olet myös palannut heti äitiysloman jälkeen töihin ja mieskin on varmaan silloin ollut vielä ihan tyytyväinen rahatilanteeseenne. Jäitkö hoitovapaalle noin 6 kk sitten? Jos jäit, tuo selittäisi, miksi mies juuri 6 kk sitten muuttui. Ainakin tämän raha-asian suhteen. Oliko sinun hoitovapaalle jäämisesi miehen vai sinun toivomus? Jos miehen toivomus, olitteko silloin puhuneet, miten pieni kotihoidontuki on ja miten paljon hoitovapaalle jääminen tulee vaikuttamaan elintasoonne? 

Jos ongelmia haluaa ratkaista, pitää etsiä syitä eikä syyllisiä. Monissa parisuhteissa mennään metsään, kun etsitään syyllistä. Kun syy on selvinnyt, pitää alkaa miettiä, mitä asialle voisi tehdä. Siis etsiä ratkaisuvaihtoehtoja ongelmaan. Keskustella niistä vaihtoehdoista ja yhdessä sopia, mikä tai mitkä niistä toteutetaan. Ja kun asia on yhdessä päätetty, kumpikin hyväksyy siitä aiheutuvat mahdolliset haitat omaan elämäänsä.

Vierailija
120/237 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tuosta muutu. Ota ero, niin saat joka toisen viikon vapaata. Älä turhaan odottele 8 vuotta niin kuin minä ja toivo ihmettä tapahtuvaksi. Lähtö vaatii sisua ja rohkeutta, mutta kun olet saanut otettua sen ensimmäisen askeleen, kaikki on siitä lähtien helpompaa.