Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onpa kiva jättää 14v kipeetä lasta yksin kotiin :(

Vierailija
11.08.2017 |

Melkein 40 asteen kuume. Yöllä hoiperteli pitkin yläkertaa, onneksi heräsin.
Pakko mennä avaamaan toimisto ja odottaa että muut saapuu klo 10 aikaan. Sit ehkä saan luvan lähteä kotiin.

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älyttömiä kommentteja täällä. Luultavasti miehiltä. Korkeassa kuumeessa ihminen häilyy tajunnan rajamailla, tarvitsee ehdottomasti hoitajan, oli sitten lapsi tai aikuinen. Ei siihen välttämättä lääkkeet auta, elimistö reagoi kuumeella taudinaiheuttajaan. Virustauteihin ei ole lääkettä. Eikä aina tarvita lääkäriä, mutta ei nyt yksin pidä jättää.

Meinaat siis että miehesi jää töistä pois jos sairastut kunnolla? Aikuisilla ei useinkaan ole vaihtoehtoja, pitää vain pärjätä yksin mutta lapsia ne teinitkin vielä on. Itse olen kerran ollut korkeassa kuumeessa ja kävi kyllä mielessä että pyydän jonkun tekemään tarkistussoiton säännöllisin väliajoin. Asuin yksin ja olo oli todella kauhea. Selvisin sitten hyvin ihan yksinkin mutta kauheaa olisi kyllä jättää lapsi yksin tuossa tilanteessa.

Ainakin hetkellisesti puoliso voi jäädä pois töistä, jos toinen on kunnolla sairas. Kunnolla tarkoittaa siis sitä, ettei yksinkertaisesti pärjää yksin; ei pääse sängystä/istumasta ylös ilman apua, pystyssä ollessa taju saattaa lähteä tms. Itse olen tuollaisessa tilanteessa saanut työterveydestä sairaslomaa puolison hoitamista ja asioiden järjestelyä varten, että saimme palkattua kotihoitajan käymään pari kertaa työpäiväni aikana. Kuume ei ehkä riitä syyksi, vaikka olisi korkeakin, mutta kyllä niitä tilanteita voi tulla.

Vierailija
42/83 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa buranasta ja panadolista sepitys, koska molemmat niistä on lumelääkkeitä. Itselläni ei ne mitään tee kuumeeseen tai kipuun.

Vai että ihan lumelääkkeitä, kun yhdelle ihmiselle eivät auta. Varmaan Imovanekin on lumelääkettä (joku perunajauhopilleri) vain, kun minulle se ei tee yhtään mitään. Lumelääke on sellainen, jossa ei ole mitään vaikuttavaa ainetta. Olet siis tosiaan sitä mieltä, että buranassa ja panadolissa ei ole oikeasti vaikuttavia aineita mukana lainkaan? Mites sitten ibuxin ja para-tabs? Onko ne oikeita lääkkeitä joissa on mukana myös vaikuttavat aineet, vai ovatko nekin pelkkää perunajauhoa pilleriksi tiivistettynä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa buranasta ja panadolista sepitys, koska molemmat niistä on lumelääkkeitä. Itselläni ei ne mitään tee kuumeeseen tai kipuun.

Vai että ihan lumelääkkeitä, kun yhdelle ihmiselle eivät auta. Varmaan Imovanekin on lumelääkettä (joku perunajauhopilleri) vain, kun minulle se ei tee yhtään mitään. Lumelääke on sellainen, jossa ei ole mitään vaikuttavaa ainetta. Olet siis tosiaan sitä mieltä, että buranassa ja panadolissa ei ole oikeasti vaikuttavia aineita mukana lainkaan? Mites sitten ibuxin ja para-tabs? Onko ne oikeita lääkkeitä joissa on mukana myös vaikuttavat aineet, vai ovatko nekin pelkkää perunajauhoa pilleriksi tiivistettynä?

En usko ibuproofeenin ja parametsolin olevan mitenkään vaikuttavia.

Vierailija
44/83 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä taas. Teini on teidän mielestä kypsä harrastamaan seksiä, päättämään omasta ajankäytöstään ja rahoistaan mutta kotiin ei voida jättää kipeänä. Ääliöt.

Vierailija
45/83 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä taas. Teini on teidän mielestä kypsä harrastamaan seksiä, päättämään omasta ajankäytöstään ja rahoistaan mutta kotiin ei voida jättää kipeänä. Ääliöt.

40 asteen kuumeessa voi saada kouristuksen tai pyörtyä, mutta seksissä ei voi, kuin tippua sängyltä, mutta se siitä.

Vierailija
46/83 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen vanhempi jättää lapsen 40 asteen kuumeessa kotiin? Kuullut koskaan kuumelääkkeistä? Tuollainen kuume ei ole kellekkään hyvästä ja se on saatava laskemaan iästä riippumatta. Kun kuume laskee niin pärjää kyllä varsinkin jos saa luurilla kiinni jonkun aikuisen vaikka olisi avuttomampikin tapaus (siis lapsi.. ).

Vierailija
47/83 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka alapeukutatte ap:ta niin luitteko aloituksen kunnolla. Siis 14 vuotiaalla 40 asteen kuume. Onhan se ihan helvetin korkea kuume ja siinä tilanteessa olo on niin sekava ja heikko, ettei mitään pysty kunnolla tekemään. Eri homma joku 37,5-38 astee lievä kuume.

Vierailija
48/83 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni teistä vähättelevistä kommentoijista on itse kokenut 40 asteen kuumeen?

Vierailija
49/83 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin lääkäriin noin kovassa kuumeessa.  Pitäisi ottaa verikokeet ja  saada  mahdollisesti antibiootit.   Mikä tauti?????  Keuhkokuume; henki vaarassa.  Virtsatietulehdus pitkällä, mennyt munuaisiin.......

Vierailija
50/83 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällähän ei noin vanhoja edes lapsiksi lasketa...

Mutta joo. Onko sillä ollut jo kauan kuumetta? Yleensä noin korkea kuume johtuu jostain mikä vaatii antibiootit. Ja minäkin muuten muistan, että noissa lukemissa tuli pelkotiloja, vaikken koskaan pyörtynytkään. Silti ihan tavallinen kuumelääke auttaa edes hetkeksi että pärjää päivän itsekseen.

Ihme höpölöpöä. Virustulehduksille on ihan tyypillistä kova(t) kuume(piikit) eikä siinä antibiootit tee kuin haittaa.

Mutta jos kova kuume ei laske mekaanisella viilennyksellä ja lääkkeillä tai kestää pitkään niin lääkäriin.

Mitä huumeita virustulehdukseen saa?

Myös viruksiin on olemassa lääkkeitä kuten esim. vyöruusuun ja virtsatietulehduksiin, jotka ovat virusten aiheuttamia.  Ja virustaudeista monesti tulee bakteeritauteja kun ne jyllää jonkin aikaa.

Vierailija
51/83 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä välttämättä pärjää yksin tuon ikäinen. Itse olin juuri tuossa iässä todella sairaana ja kesken päivän soitin vanhemmille töihin että pelkään kuolevani kun on niin paha olla ja kovat kivut. Tulivat katsomaan mikä hätänä ja löysivät minut pyörtyneenä, kantoivat autoon ja veivät sairaalaan johon pitikin sitten jäädä rankemman myyräkuumeen vuoksi viikoksi. Koko toipumisessa meni pari kuukautta. 

Niin. Kyllähän nimenomaan sen vuoksi 14v pärjää koska tajuaa ja osaa soittaa apua.  Kuten sinä teit. 

Vierailija
52/83 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein 40 asteen kuume. Yöllä hoiperteli pitkin yläkertaa, onneksi heräsin.

Pakko mennä avaamaan toimisto ja odottaa että muut saapuu klo 10 aikaan. Sit ehkä saan luvan lähteä kotiin.

Ttu mikä ylisuojeleva helikopterimutsi. Tuon ikäisen pitäis pärjätä jo itsekin jos äitinsä on ajan tasalla. Sinä et ole. Kasvattanut lastasi.

Vierailija
53/83 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan moni teistä vähättelevistä kommentoijista on itse kokenut 40 asteen kuumeen?

O/

Vierailija
54/83 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös noin korkea kuume, minkä ikäisellä tahansa, edellytä lähtemistä päivystykseen, vaikka yöllä? Eihän siitä, että joku pitää kädestä, ole mitään apua potilaalle, ehkä vähän henkistä, ei muuta. Tavalinen flunssa ei ala noin korkealla kuumeella.

Ei edellytä. Mulla teininä oli noin kova kuume ja äiti soitti yöllä päivystykseen. Kysyivät oonko tajuissani ja ymmärrän puhetta. Koska olin niin totesivat, että ei me yöllä tehdä mitään testejä kuitenkaan, koittakaa laskea kuume ja aamulla terveyskeskukseen. Tk:sta lähettivät sairaalaan, kun löysivät aivokalvontulehduksen.

Vierailija
55/83 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös noin korkea kuume, minkä ikäisellä tahansa, edellytä lähtemistä päivystykseen, vaikka yöllä? Eihän siitä, että joku pitää kädestä, ole mitään apua potilaalle, ehkä vähän henkistä, ei muuta. Tavalinen flunssa ei ala noin korkealla kuumeella.

Ei edellytä. Mulla teininä oli noin kova kuume ja äiti soitti yöllä päivystykseen. Kysyivät oonko tajuissani ja ymmärrän puhetta. Koska olin niin totesivat, että ei me yöllä tehdä mitään testejä kuitenkaan, koittakaa laskea kuume ja aamulla terveyskeskukseen. Tk:sta lähettivät sairaalaan, kun löysivät aivokalvontulehduksen.

Tämä. Tilanne voi huonontua dramaattisesti parissa tunnissa, joten minkään ikäistä ei jätetä ilman seurantaa noin kovassa kuuneessa!!!

Vierailija
56/83 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa firmoja, joista saa tilattua sairaanhoitajan vahtimaan sairasta lasta, että vanhemmat pääsevät töihin. Näillä voi olla parempi taitokin arvioida, pitääkö potilas kiikuttaa lääkäriin. Lääkärit tekevät myös kotikäyntejä, tällaisenkin voi tilata käymään jos kovasti huolettaa. Ei toki ihan ilmaista lystiä, mutta onhan lapsesta muutenkin kuluja. 

Vierailija
57/83 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 15v lapsella nousu illalla kuume, ja aamulla se oli jo korkea, joten annoin lääkettä ja lähdin töihin, kuumetta oli 40 asteta.

Kesken päivän tuli kummallinen olo ja pyysin miestä käymään kotona, jolloin hän totesi että kuumetta on 41. Lähdin töistä samantien pelkällä ovenrakoilmoituksella, ja lähdin kotiin, josta suoraan ensiapuun. Lapsella oli verenmyrkytys ja hän viettikin seuraavan viikon sairaalassa.

Vierailija
58/83 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ou nou, onhan tuo nyt aivan kamalaa. Muista aina antaa rintamaitoa pikkuselle tissiposkille aina ennen kun sinun täytyy lähteä jonnekin.

Vierailija
59/83 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ou nou, onhan tuo nyt aivan kamalaa. Muista aina antaa rintamaitoa pikkuselle tissiposkille aina ennen kun sinun täytyy lähteä jonnekin.

Eikös koulussa jo pitäisi olla eikä täällä trollaamassa? 

Vierailija
60/83 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On liikenteessä klamydiakeuhkokuumetta ja mykoplasmaa. Vie lapsi lääkäriin. Mielellään yksityiselle infektiolekurille. Arvauskeskus ei aina tunnista noita eikä teetä kalliita testejä! Maksaa yksityisellä noin 250 euroa. Meillä poti ensin tytär, sitten minä. Kova tauti ja mä alan vasta nyt olla kunnossa, vielä on käytävä tarkistuskuvissa.

Yksin älä jätä. Asian kanssa ei ole leikkimistä voi tulla hengitusvaikeuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi