Tupakka-aski kohta jo 7 euroa, alkaako jo trokaaminen?
Veron kokonaistuotto ei välttämättä kasva myöskään, jos ihmiset vähentävät tupakointia, mikä tietysti sinänsä hyvä asia.
Kommentit (13)
Lopettakaa tuo yököttävä ja äärimmäisen epäterveellinen tapanne niin ongelmaa ei ole.
Ulkomailta mahdollisuuksien mukaan, lähinnä protestina valtiolle. Ei niin euron päälle, että tuntuisi missään. Saapahan samat syövät ulkomailta tuodusta tupakasta, mutta valtio ei saa kuin kuluerän :D
Vierailija kirjoitti:
Tai siirtyvät nuuskaan/ tuomaan tupakkaa naapurimaista.
Niin mitä ajattelit trokaamisen tarkoittavan?
Jokseenkin fasistista että kasvoton Valtio voi noin vain "määrätä" että kas niin, nyt aski maksaakin näin ja näin paljon! Millä mandaatilla ensiksikin? Kuka antoi luvan? Ja ei, en polta. Olen kyllä aikoinani polttanut. En vain jaksa fasismia.
Sätkätoppa riittää mulla viikoksi. Raaskin ostaa. Rikkaat enää valmistupakkaa polttaa.
Vierailija kirjoitti:
Jokseenkin fasistista että kasvoton Valtio voi noin vain "määrätä" että kas niin, nyt aski maksaakin näin ja näin paljon! Millä mandaatilla ensiksikin? Kuka antoi luvan? Ja ei, en polta. Olen kyllä aikoinani polttanut. En vain jaksa fasismia.
Valtio (veronmaksajat) joutuvat kuitenkin maksumiehiksi sairauksien vuoksi. Ja joo on muitakin elintasosairauksia, mutta se ei helpota tätä asiaa yhtään. Päinvastoin.
Röökinpoltto on kuitenkin käsittääkseni kokoajan vähenemään päin ilman jatkuvia kiristystoimenpiteitäkin. Uudet sukupolvet polttavat aika vähän, kiitos terveysvalistuksen ja tupakkatuotteiden mainostuskiellon. Siksi en ihan ymmärrä tätä intohimoista sotaa tupakoitsijoita vastaan.
Oslossa maksaa 20kpl Marlboro-aski 12€. Hinta siis muutettu Norjan kruunusta euroon. Lieviä nää Suomen hinnat siihen verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Sätkätoppa riittää mulla viikoksi. Raaskin ostaa. Rikkaat enää valmistupakkaa polttaa.
Sama täälä, viikossa menee tupakkaan vajaa kymppi. Vaikka verot nouseekin, niin viikossa se euron parin korotus ei tunnu missään.
Sitä en kyllä ymmärrä että kenellä on varaa polttaa askitupakkaa. No ehkä jollain satunnaistupakoitsijalla.
Itselläni menee 8-15 sätkää päivässä, ei todellakaan olisi varaa askitupakkaan.
Venäjältä tuodaan jo nyt valtavat määrät röökiä. Ainakin täällä Itä-rajalla.
Itse olen saanut vähennettyä jo yhteen askiin viikossa. Syynä se, että en halua maksaa tupakkaveroja tälle yhteiskunnalle ja kyllä auttaa päätöksessä. Kohta en tupakoi enää ollenkaan : )
Tupakka on naurettavan halpaa. Miksi aski ei voisi maksaa vaikka 20 e? Ilman tupakkaa pärjää hyvin, ka kallis hinta tekisi siitä jonkinlaisen luksustuotteen, jota poltettaisiin vain erikoistilanteissa.
Tai siirtyvät nuuskaan/ tuomaan tupakkaa naapurimaista.