Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko yksi niistä hölmöistä karppaajista

Vierailija
10.08.2017 |

Jotka alkoivat karpatessa syömään liikaa lihaa? Ja sitten valittelivat ruokavalion huonoutta?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En enää. Paino putosi kyllä 168 cm/89 - 57 kg neljässä kuukaudessa, mutta lopetin, kun meni siihen, ettei ruoka enää maistunut. Söin aamuisin kahden munan munakkaan, jossa oli vuohenjuustoa ja tomaattia. Ja sitten ei enää muuta. Kevytkokista join loppupäivän. Siitä on parisen vuotta aikaa. Nyt on paino n. 65 kg ja syön ihan normiruokaa. Liikuntaa en harrasta. Kai siitä jotain hyötyä oli.

Tunnistan ilmiön. Mä pidin niin pitkään elimistöä ketoosissa ehkä sit kuitenkin liian alhaisilla arvoilla eli yleensä hiilarit alle 10 ja maksimissaan 20. Koskaan ei mennyt yli 20. Nälän tunne lähti kokonaan ja on osittain vieläkin poissa. Pahimmillaan saattoi mennä päiväkausia kun en muistanut syödä ja jos söin niin pari kananmunaa.

Homma meni reisille kun aloin saamaan järjettömiä lihaskramppeja öisin(joka yö useita peräkkäin), kärsin unettomuudesta ja lopulta olin valvomisen ja kipukohtausten vuoksi ihan uupunut. Pohjekrampit vielä kesti, mutta kun ne laajeni muuhun vartaloon...=(  Elämäni pahin kipu, vasemman jalan sisäreiden suonenveto eli lihaskramppi. Ei se varmaan kestänyt kuin pari minuuttia, mutta toivoin kuolemaa.  

Pikkuhiljaa nostin hiilaritasoa. Paino ei onneksi ole noussut kun syön edelleen liian vähän etten lihoisi. Ero menneeseen on se, että itsekurini on nykyään hyvä ja pystyn lopettamaan syömisen, välttämään herkkuja yms. Ennen ketoosidiettiä olin klassinen ahmija. Nyt pidän hiilarit n. 60 ja korkeintaan 100. p.s Lihaa en syö/syönyt ollenkaan, kalalla, kananmunalla ja vitamiinitableteilla vedin menemään. Vaikka lopputulos hyvä, en suosittele kellekään.

Siis et suosittele kellekään väärin syömistä.

Vierailija
22/23 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihan syönti pysyi samana, mutta kalan, broilerin, munien ja kasvisten syönti lisääntyi. En ole valittanut ruokavalioni huonutta, päinvastoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppauksessa ketoosi ei ole mikään välttämättömyys, ei edes aloitusvaiheessa. Kaikille ketoosi ei sovi, itse olen yksi heistä. Silti olen alakarpannut kohta 8 vuotta. Liha ei myöskään ole välttämättömyys. En syö sitä päivittäin. Itse asiassa lihaslihan syöntini väheni karppauksen aloitettuani. Korvasin turhat hiilarit ja vähärasvaiset lihakset kasviksilla, rasvaisilla ruhonosilla, rasvalla, sisäelimillä. Hedelmät vaihdoin kokonaan kotimaisiin marjoihin ja kotimaisiin omenoihin.