Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huonejako uusperheessä - uusi vauva

Ahdasta
09.08.2017 |

Miehellä on kaksi poikaa aiemmasta parisuhteestaan. Ovat meillä vuoroviikoin.
Meillä on kaksikerroksinen talo, jonka yläkerrassa on 2 samankokoista makuuhuonetta, jotka ovat nyt lasten huoneina, ja "aula", joka on toiminut miehen työhuoneena (tekee etätyötä kotona). Alakerrassa on minun ja mieheni makuuhuone.

Meille on (suunnittelemattomasti) tulossa vauva mutta ei päästä oikein yhteisymmärrykseen huonejaosta. Miehen mielestä vauva ei tarvitse huonetta ja olen sinänsä samaa mieltä mutta johonkin kai vauvankin tavarat on mahduttava, sänky ja vaatteet. Meidän makuuhuoneeseen ei mahdu vaikka miten pyörittäisi.

Minun mielestäni järkevintä olisi laittaa pojat samaan huoneeseen. Miehen mielestä makuuhuone on liian pieni että mahtuisivat samaan huoneeseen. Meidän makuuhuone olisi pikkuisen isompi mutta jokaisella seinällä on ikkunoita tai kiinteitä kaappeja, joten kerrossänkyä sinne ei saisi ellei laita ikkunan eteen. Aulatilastakaan ei huonetta oikein saa kun ei ole ovea eikä edes seinää.

Asunto on mielestäni meille jäämässä pieneksi mutta rahaa isompaan ei ole. Eikä tän suurempia asuntoja tällä alueella tunnu olevankaan. Mies ei halua muuttaa koska lasten äiti asuu tässä lähellä (syy miksi talo ostettiin).

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvan tarvikkeet aulaan joka ollut miehen työtila. pinnasänky teidän alakerran makkariin, mahtuu kyllä. Pojat edelleen huoneet ylhäällä, toiseen isompaan soppi miehelle työtilaksi. Tai sitten teinipojat nukkuvat samassa huoneessa ja toisessa makkarissa työtila kaikille.

Jos vauva on lähes aina alakerrassa, niin ei ole järkeä viedä vauvan tarvikkeita yläkertaan. Onko alakerrassa kodinhoitohuonetta, jossa vauvan tarvikkeet voisi säilyttää ja loput olohuoneeseen. Itse olen aina pitänyt vauvan tarvikkeet kodinhoitohuoneessa, missä vauvan vaipanvaihdot ja pukemiset ovat sujuneet tason päällä siihen saakka, että on siirrytty sylihoitoon. Makuuhuoneessa ei ole ollut muuta vauvan tarviketta kuin sänky, jota esikoiselka ei olisi tarvittu ollenkaan ( nukkui vieressä kolmivuotiaaksi)

Vierailija
102/103 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole kodinhoitohuonetta. Kunpa olisikin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tuskin voi jatkaa kotona työskentelyä sitten kun olet vauvan kanssa äitiyslomalla ja kotona koko ajan, jos nytkin on jo rauhatonta. Eli miehelle työtila kodin ulkopuolelta hakuun. 

Makkarista voi purkaa vaatekomerot tai osan niistä, vaikka ne ns. kiinteitä olisivatkin, siinä voi joutua uusimaan lattian, mutta yhden huoneen lattia ei ole iso kustannus. Siirtyvät kaapit mieheltä vapautuvaan aulatilaan. Vauvan sänky puretun kaapin paikalle ja hätätilassa vauva voi nukkua siinä parikin vuotta.

Isommat lapset samaan huoneeseen, jos kerran äidilläänkin ovat ja vielä OMASTA HALUSTA. Toisen poikien makkarin voi myös jakaa jollain esim. hyllyllä niin että puolet isän työtilaksi ja puolet poikien leikki/pleikkatilaksi. Näin jos vaikka pojilla on kaverit kylässä, voivat pojat hajaantua kahteen eri huoneeseen isän työpäivän jälkeen. 

Eikä sekään ihan huono juttu olisi, jos uhraa muutaman satasen siihen, että pyytää ammattilaisen (sisustussuunnittelija) käymään ja antamaan vinkkejä tilajakoon. Ammattilainen näkee usein mahdollisuuksia siellä missä asukas on jumiutunut omiin ajatuksiinsa.