Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaiseksi kuvittelet ihmisen joka käy kuntouttavassa työtoiminnassa?

Vierailija
09.08.2017 |

.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ohjannut muutamaa ihmistä työpaikallani kuntouttavassa toiminnassa. Onko sitten hyvää tuuria vai mitä, mutta jokainen on ollut tunnollinen ja oppiva työntekijä, osa jäi taloon töihinkin useammaksi vuodeksi. Kenelläkään heistä ei ollut alkoholoongelmaa.

42/51 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyödään yhdessä lyötyä ja vahvistetaan tässä oikein nyt  porukalla ennakkoluulojamme-ketju...

(toisaalla sitten ollaan kyllä  niin hienosti esim. koulukiusaamista vastaan)

Just'joo...Katse peiliin !

Oletko varma, että aloittajan tarkoituksena oli pilkata? Ehkä ideana oli herättää keskustelua aiheesta. Tässä ketjussa moni ymmärtää asian moniulotteisuuden, eikä puhu halveksien. Poikkeuksia valitettavasti löytyy. Tässä ainakin itsellenikin selvisi, että pelkkä vajaan vuoden työttömyys riittää syyksi. Mielestäni keskustelu on parempi vaihtoehto kuin antaa tabujen muodostua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä, joka alistuu orjatyöhön. Syrjäyttää palkollisen eikä omaa itsekunnioitusta. Tapauskohtaisesti joitakin ylisosiaalisia, läheisriippuvaisia arvostan, muutoin ei ihmisen paikka.

Se pikkeminkin ehkäisee työnhakemusten täyttämistä tuo aika ja itsensä työllistämistä. Tulee olemaan yhteiskunnalle tappiollinen tapaus.

Vierailija
44/51 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne parhaat, eihän hulluja taikka alkoholisteja yms narkkeja voi viedä työpaikoille. niille keksitään joku muu toiminta pois ihmisten silmistä.

Ihan niin kuten lastensuojelu, ne ottaa vain kauniimmat ja terveimmät & hyväkäytöksimmät lapset. Ne on helpoiten sijoitettavissa ja niistä saa parhaimmat voitot. Oikeita ongelmalapsia ei haluta koska maksavat vastaanotajalle enemmän kuin ktä tulee valtiolta rahaa.

Oletettavasiti siten tatuoimalla naama, mieluiten hakaristi otsaan, sinua ei kutsuta koskaan mihinkään kuntouttavaan. Samoin kuseminen vuorokausi kaksi vaatteiden päälle ennenkuin tapaa te-porukkaa auttanee tässä.

Vierailija
45/51 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin juuri bussissa, kun lähellä istuva nuorimies kertoi kaverilleen kuulumisiaan mm. kuntouttavasta työtoiminnasta. Ihan oli kuin kuka tahansa reipas ja vastuuntuntoinen ihminen, mutta töiden saamisen kanssa epäonnea, joten arveli joutuvansa määräaikaisen työsuhteensa päätyttyä taas kuntouttavaan. 

Vierailija
46/51 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää menkö työvoiman palvelutoimiston (TYP:in) asiakkaaksi, niin teitä ei häiritä niillä kuntouttavilla. 

TYP tarjoaa kyllä kuntouttavaa. Onneksi pääsin sieltä vuoden työjaksolla eroon. Enää en mene.

Vierailija
47/51 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, alkoholisti tai mt-ongelmainen "erikoinen" tyyppi tulee mieleen. Sellainen, joka ei esim. osaa pitää huolta hygieniastaan.

Työttömät haisee pahalle.

Vierailija
48/51 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssilla uhkailulla pakon edestä joutunut tuohon orjatyöhön. Kamala kohtalo. Tuo ei oikein vakuuta cv:ssä, etenkään jos on korkeakoulutus. Ottaisin suosiolla karenssin ja hakisin pitkän sairausloma, kyllä useampi pitkäaikainen vaiva.

Vierailija
49/51 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallisiksi ihmisiksi. Jouduin nimittäin itse kuntouttavaan työtoimintaan ollessani 18v työtön opiskelija. Ei minun mistään tarvinnut kuntoutua, kunhan sossusta ohjasivat sinne sen sijaan että maksaisivat vastikkeetonta toimeentulotukea.

Vierailija
50/51 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttava työtoiminta kuulostaa sanana kamalalle, sille että kuntoudut mt/päihde/fyysisestä ongelmasta, etkä ole ihan työkykyinen.

Minutkin siis työkkäri sinne pakotti vähäksi aikaa, enkä kyllä paljon viitsi mainostaa tutuille siellä olleeni. Mutta menin koska ajattelin jo epätoivoisesti että jos siitä olisi jotain apua työllistymisessä.

Mutta pahinta oli työntekijöiden ennakkoluulot siellä työtoiminnassa. Ne oletti että on juuri noita mt/päihde/elämänhallintaongelmia, ettei ole työkykyinen, ettei siis kevyttä työtä voi tehdä paria tuntia päivässä. 2-3krt viikossa. En ole koskaan elämässäni tuntenut itseäni niin syrjäytyneeksi ja eriarvoiseksi kun siellä ollessa. Ei haluttu uskoa, että suurin ja ainoa ongelma on työttömyys ja että työkokemusta on ja oikeisiin, palkallisiin töihin haluan. Sanoivat jopa, että olen keksinyt työkokemukseni omasta päästäni, muutenhan olisin töissä jos minulla olisi työkokemusta. Kyselivät paljon ja vetivät sellaisen johtopäätöksen, että olen joskus saanut kovin negatiivisia kokemuksia työelämästä ja sen takia en halua töitä, sekä väitän työharjoittelupaikkoja työkokemukseksi. (En ole ollut työharjoittelussa tmv koskaan ennen tuota, kerroin haluavani työllistyä ja että olen ennen työttömyyttä tehnyt mitä hyvänsä työtä jonka olen saanut)

Päättivät vielä kertoa, että jos saisin työtä tai työharjoittelupaikan, niin se ei sitten ole siinä työtomintapaikassa, vaan ymmärränkö että työpaikka voi olla jossakin muualla!?

Luulin että tuo tuollainen toiminta jotakin auttaisi tai aktivoisi, mutta enempi tuo lannisti ja tunsi itsensä todella tyhmäksi ja syrjäytyneeksi, koska tuntui ettei mitään kertomaani uskota tai sanaani luoteta, vaan kohdellaan kun pientä alke kouluikäistä lasta. Ihan normaali "smalk talk" tyyliin, siellähän ulkona sataa vettä, tulkittiin jonkunlaiseksi "ongelmaksi" ja alettiin kysellä heti, että mikäs siinä vesisateessa vaivaa, etkö olisi sitten halunnut tulla, oliko ongelmia tulla kun ulkona sataa jne...

Joten kuvittelen kuntouttavassa työtoiminnassa olevien ihmisten olevan todella turhautuneita ja kyllästyneitä siihen pelleilyyn. Ainakin kaikki ne ihmiset joilla ei mitään kuntoutustarvetta ole ja haluaisivat vaan löytää töitä. En tiedä, onko sitten joitakin ihmisiä jotka saa apua tai hyötyä tuosta, mutta suurin osa ihmisistä ei hyödy tuosta mitenkään, kyynistyy vaan ja masentuu tai turhautuu.

Vierailija
51/51 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntouttava työtoiminta kuulostaa sanana kamalalle, sille että kuntoudut mt/päihde/fyysisestä ongelmasta, etkä ole ihan työkykyinen.

Minutkin siis työkkäri sinne pakotti vähäksi aikaa, enkä kyllä paljon viitsi mainostaa tutuille siellä olleeni. Mutta menin koska ajattelin jo epätoivoisesti että jos siitä olisi jotain apua työllistymisessä.

Mutta pahinta oli työntekijöiden ennakkoluulot siellä työtoiminnassa. Ne oletti että on juuri noita mt/päihde/elämänhallintaongelmia, ettei ole työkykyinen, ettei siis kevyttä työtä voi tehdä paria tuntia päivässä. 2-3krt viikossa. En ole koskaan elämässäni tuntenut itseäni niin syrjäytyneeksi ja eriarvoiseksi kun siellä ollessa. Ei haluttu uskoa, että suurin ja ainoa ongelma on työttömyys ja että työkokemusta on ja oikeisiin, palkallisiin töihin haluan. Sanoivat jopa, että olen keksinyt työkokemukseni omasta päästäni, muutenhan olisin töissä jos minulla olisi työkokemusta. Kyselivät paljon ja vetivät sellaisen johtopäätöksen, että olen joskus saanut kovin negatiivisia kokemuksia työelämästä ja sen takia en halua töitä, sekä väitän työharjoittelupaikkoja työkokemukseksi. (En ole ollut työharjoittelussa tmv koskaan ennen tuota, kerroin haluavani työllistyä ja että olen ennen työttömyyttä tehnyt mitä hyvänsä työtä jonka olen saanut)

Päättivät vielä kertoa, että jos saisin työtä tai työharjoittelupaikan, niin se ei sitten ole siinä työtomintapaikassa, vaan ymmärränkö että työpaikka voi olla jossakin muualla!?

Luulin että tuo tuollainen toiminta jotakin auttaisi tai aktivoisi, mutta enempi tuo lannisti ja tunsi itsensä todella tyhmäksi ja syrjäytyneeksi, koska tuntui ettei mitään kertomaani uskota tai sanaani luoteta, vaan kohdellaan kun pientä alke kouluikäistä lasta. Ihan normaali "smalk talk" tyyliin, siellähän ulkona sataa vettä, tulkittiin jonkunlaiseksi "ongelmaksi" ja alettiin kysellä heti, että mikäs siinä vesisateessa vaivaa, etkö olisi sitten halunnut tulla, oliko ongelmia tulla kun ulkona sataa jne...

Joten kuvittelen kuntouttavassa työtoiminnassa olevien ihmisten olevan todella turhautuneita ja kyllästyneitä siihen pelleilyyn. Ainakin kaikki ne ihmiset joilla ei mitään kuntoutustarvetta ole ja haluaisivat vaan löytää töitä. En tiedä, onko sitten joitakin ihmisiä jotka saa apua tai hyötyä tuosta, mutta suurin osa ihmisistä ei hyödy tuosta mitenkään, kyynistyy vaan ja masentuu tai turhautuu.

Mua jännittää just tuo että mut leimataan jotenkin! Asun pienellä paikkakunnalla ja täällä melkein kaikki tuntee/tietää toisensa. En halveksi ketään jolla on jotain ongelmia mutta en kyllä halua sitäkään että mua luullaan joksikin kuntoutuvaksi alkoholistiksi tai narkomaaniksi. Kaikkeni olen tehnyt että pääsisin töihin mutta täällä on tosi vähän työpaikkoja ja jos jotain löytyy niin vaaditaan joko jotain tiettyä koulutusta, lupakorttia tai omaa autoa johon mulla ei ole varaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme